|
|
| Hund vil ikke spise sin mad - What to do |
|
|
Ja, som overskriften siger, min hund vil ikke spise sin mad ? Vi skiftede for en lille måneds tid siden, fra hans daværende mad og til hans nuværende - da han er en stor hund, og ikke blev dækket helt nok af hans tidligere foder. Vi havde selvfølgelig en overgangsperiode, hvor vi blandede det tidligere mad med det han skulle forsætte med at have - MEN han spiste det nye og gik helt uden om det gamle. Nu er vi så gået over til, kun at fodre med det nye - men ny vil kræet ikke spise overhoved Hvad gør en klog?? Jeg har prøvet alt fra at blande rester fra aftensmaden ned i, dette blev bare sorteret fra, og tørkosten ikke rørt - til at blande en lille smule af kattenes tørkost i - det giver en lille smule appetit, men skålen bliver på ingen måde tømt.  Det eneste der kan få tumpen til at spise, er hvis jeg sætter mig ned og fodre ham med HÅNDEN - så bliver det altså bare lige pludselig en lang aften !!  Måske er jeg bare overpylret, men han er en stor hund - og jeg har det virkelig skidt med at han ikke spiser. Det skal lige siges, at jeg har fået tjekket ham hos dyrlægen - Og han er utrolig fin !! SÅ DERFOR: Er der andre HN'er der har oplevet noget lignende ved skift af foder ??? Kom endelig gerne med forslag.. (Ville gerne have vist et billede af ham - men aner ikke hvordan man sætter billeder ind) \\ Pernille - en bekymret hundemor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 54564564151 |
|
|
Hej Du skal tilbyde maden i en halv time, og så fjerner du det fuldstændig, den skal først tilbydes det igen næste dag og kun en halv time, den skal nok blive sulten nok.....
Mvh Mette Petersen Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004) www.tjarnalundi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tjarnalundi: Det er også afprøvet - det hjælper ikke .. Så starter cirkuset bare forfra dagen efter ...  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis han |
|
|
spiser når du håndfodre er han blevet forvent, ikke fordi han ikke kan lide fodret Bliv ved med at stille hans foder frem og fjern det efter 30 min Du kan evt. prøve at sprede hans foder ud på græsplænen, måske det er mere interessant
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håndfodring |
|
|
At jeg håndfodrede ham i dag, det var simpelthen for at se om han overhoved ville spise.. Det er ikke noget jeg har praktiseret. Det med at sprede hans mad ud på græsplanen, er en super god idé - men det kan desværre ikke rigtig lade sig gøre, da vi har en kæmpe delehave - og de andre beboere bruger også haven til deres hunde. Og så kan jeg ikke se, hvor meget han reelt selv har spist. Jeg har tænkt på, om det overhoved har noget med maden at gøre, eller om det er fordi den ene af tæverne er i løbetid ? Vil det så være normalt at en hanhund, går fra maden - simpelthen på grund af homoner ?? Nogen der ved om det kan have en indflydelse ? Tusind tak for svar !  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja du.. |
|
|
kan lige tro han kan gå fra maden når han lugter en "dejlig dame" Så kan du godt regne med at han først spiser igen når hun er færdig Hvis han ikke skal bruges til avl kan du med fordel få ham kasteret, så er du og han over det problem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har haft samme |
|
|
problem med min boxer hvalp. Det viste sig at han er i den periode hvor der sker for meget rent homonelt, så han kunne/kan til tider stadig ikke helt finde ud af det. Det hjalp hos os at han skulle lave noget for sin mad. Vi puttet maden i en boldt med hul og pludselig var det spændende. Ellers trænet vi og brugte maden som godbidder. Du må ikke vende hunden med at få madrester ned i maden - det gør bare værre. Der er mange opfattelser af om hunde skal have menneske mad. Vores for KUN hunde foder og hund godbidder. Han er allergi hund - desværre og kan derfor ikke tåle så meget, det er derfor lettere for os at styre hans mad på denne måde. Skulle han komme til at få noget han ikke kan tåle - min morfar har svært ved ikke at luske en frikkedelle i hunden, og hunden vil jo gerne , får han ris og tun i vand i et døgn og vi har derefter nogenlunde styr på maven igen. En anden årsag til at din hund ikke vil spise, kan være den ikke kan lide maden eller får kvalme. Det kan også være at den bare ikke har lyst til mad når du tilbyder det. Nogle hunde spiser helst i løbet af natten. Lad maden stå, den skal nok spise når den bliver sulten, der er ingen hunde der er døde af sult foran en fuld madskål...  Men hvis det fortsætter, ville jeg tage en snak med dr.dyr. Held og lykke med det..
------------------------------ ooOOoo--------------------------
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BARF... |
|
|
Min ædedolk af en labrador ville heller ikke spise sin mad. VI prøvede mange mærker, indtil vi gik over til Barf. Er du gal, han elsker sin mad nu. Og han blev så flot af det, prutter mindre og pelsen skinner. Kan kun anbefale det. Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løbetid |
|
|
Hvis han kan dufte en hun i løbetid så er det helt naturligt at han ikke er interesseret i sin mad. Vores (store) hund går også fra sin mad, hvis der er en tæve i området der er i løbetid. Prøv at se tiden an nogle dage. Når "hendes" løbetid er ovre, vender hans mad-appetit nok tilbage.  Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Tusind tak for svar.. Jeg ved jo selvfølgelig godt at han ikke dør - meeen det er jo min lille dreng !  Maden er anbefaldet af dyrlægen - og så var jeg så heldig, at min dejlige forhandler vil hente det hjem specielt til mig ! (Rex og jeg føler os UTROLIG priviligeret !! ) Det har ikke tidligere været et problem at få ham til at spise det nye mad (eller mad generelt), og især ikke i tilvendingsfasen - det er derfor min undren kommer ! Men jeg vil sætte min lid til at det "bare" er duften af Eau De HunHund der får ham til at gå fra maden - ellers så må Doktor MegetDyr indover igen ! (Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man sætter billeder ind - jeg synes næsten ikke at i skal snydes for kræet !!) \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundemad |
|
|
Hej. Hvad hedder det hundemad du giver den? Der skal nok være nogle herinde der har erfaring med det mærke. Men jeg tror nu også det er pga. tæven, for den kunne jo godt lide det i starten. Min søsters tidl. hanhund ville næsten heller ikke spise når hendes tæve var i løbetid. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stald Dyrkær - Tina |
|
|
Det foder han får nu, hedder Belcando Dog Food.. Det han fik tidligere, hed Dogland..  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder af kræet |
|
|
Tak for hjælpen til Havbæk - jeg er teknisk analfabet !  Men her er lidt foto af det endnu ikke spisende dyr ! Favorit sovestilling Og hans rette element  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spise... |
|
|
en stor klump leverpostej og 1 dl vand varmes og røres sammen i micro ovnen og hældes ud over hundemaden. - det dufter bare dejligt i en hundenæse...
Momse - håndsyet og special designet læder. Killinger til gode hjem haves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læder Mor |
|
|
Tak for tippet - det er ikke prøvet. Så det giver jeg et forsøg i morgen !!!  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund vil ikke spise |
|
|
Vi har samme "problem" med vores hun hund, her hjemme hvor hun er blevet ene hund går der et par dage hvor hun ikke spiser, nogen gange spiser lidt, men det er kun en håndfuld. Lige så snart vi er hos mine de "gamle" og deres to hun hunde, der spiser hun gladeligt og nogen gange lidt for hurtigt, og der kan hun stadig gå og spise de andres mad hvis vi ikke er opmærksom på hende. Men når de så er her, og vores får mad går hun ud og kigger, tager en lille bitte smule og går igen, men vogter over det som om hun aldrig får mad, men ej spiser det. Det er præsis det samme foder alle hundene får. Hvis vi giver et æg over maden spiser hun lige det hvor ægget har ligget og lader det andet være, hvis hun får noget dåsemad i spiser hun kun dåsen, hvordan hun gør det må du ikke sprøge mig om. Men der kan gå dage mellem vi fylder op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Var så lidt  Ellers en dejlig hund du har, håber da du får ham til at spise igen. Men du har fået så mange gode råd, så mon ikke det lykkes på et tidspunk.
Wien someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.
"If you can dream it, you can do it"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg takker igen for de gode råd - jeg håber det lykkeds at få ham til at spise - jeg tror jeg vil benytte mig af leverpostejsrådet !  Hvis ikke det virker, venter jeg den lille dames løbetid ud - er det stadigvæk ikke blevet bedre, så må han på besøg hos Doktor MegetDyr... Den tid den sorg ! (pyller, pyller og atter pyller - kan hilse og sige min kære mor er ved at blive vanvittig af mig ! )  \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund der ikke vil spise.... |
|
|
Vi har to hunde og den ene spiser heller ikke altid. i starten var jeg, som du også beskriver her, utrolig bekymret og tyede til at håndfodre, kaste dem rundt om i huset for så legede hun med dem og spiste dem på den måde. Blandede ting og sager i hendes foder og hvad finder man på i sin desperation. Men jeg fik det råd at være hård, så det er jeg nu og det hjalp altså. Så nu får de deres foder serveret og hvis hun går fra det, så er det bare sur r*v, for så tager jeg det væk. Det står på gulvet i maks 15 minutter og hvis det ikke er spist inden da, så bliver det fjernet og hun får først igen ved næste fodring. De får foder to gange om dagen. I de første uger af det her "forsøg" fik hun altså heller ikke guffer og andet der kunne udfylde hullet i maven. På den måde har hun lært at hvis man ikke spiser når der bliver serveret, så bliver man altså en temmelig sulten lille hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sulten hund |
|
|
Som Læder mor skriver - leverpostej & vand DET VIRKER (også her) 
WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges Passier Grand Gilbert 17" sort 27.5 cm kopfjern sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træls.... |
|
|
Jeg har også sådan en sart dame i huset. Herhjemme har jeg købt lakseolie i sådan en stor 2,5l pumpe flaske, og så får hendes mad et pump eller to, hvis der ikke er en rest fra aftensmaden der kan blandes i, ellers spiser hun heller ikke sit foder. Jeg ville rigtig gerne BARFe, men har ikke fryserkapaciteten til det, og har en Sct. bernhards hund, så det er en betragtelig fryser der skal findes, hvis det skal kunne lade sig gøre, og så render jeg ind i et pladsproblem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der er pyllermor !  Jeg vil prøve med leverpostejen i dag - så kryds lige fingre for at maden glider ned !  Jeg har ikke helt fidus til det der BARF ? Måske fordi jeg ikke helt har sat mig ordentlig ind i det, da jeg fandt ud af der skulle fryser til - og det har jeg slet ikke mulighed for. Og på den anden side, han har tidligere fungeret fint på almindelig tørkost - Den eneste grund til vi skiftede mærke, er som sagt at han bliver bedre dækket ind på det nye !  Jeg håber problemet løser sig, og at det "bare" er homonerne der spiller ham et pus ! \\ Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Vores collie på 2 år er en kræsen herre - fra hvalp til 1½ år blev han dagligt passet af farmor, mens far var på arbejde, og farmor fodrer med rester fra bordet, kød fra køkken hvor hun arbejder og andre godter. Siden jeg kom ind i billedet for 7-8 mdr siden har han været mere hjemme, og her står den på tørkost, hvilket han bare ikke gider uanset hvad det er. Min kæreste har altid haft hundens mad stående fremme 24/7, men jeg fik overtalt ham til en periode med 2 daglige fodringer - spiste hunden ikke inden 30 min blev foderet fjernet, og så var der ikke noget før næste måltid. Det tog over en uge før end hunden gav sig og spiste, når maden var der, men det fungerer nu for ham. Vuffen var sløj i weekenden, så i mandags var vi en tur hos Dr. Dyr, der forslog at give ham noget A38, for at afhjælpe en til tider lidt hård mave - hælder jeg det over hans tørfoder så sluger han det hele med stor fornøjelse . Får vi forresten en opdatering på din dejlige bamse af en hund?
At lede efter og finde Mr. Right er som at spise ærter med en kniv...spild af tid Siger hende, der måske alligevel har fundet ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|