Hej.
Sad her den anden dag og indhentede tilbud på forsikringer, og har nu valgt en som jeg også har læst flere indlæg bla. om her på HN.
Men også fordi de kan give det, jeg går efter.
DUMT, har jeg ikke været forsikret før, og fatter ikke jeg 7-9-13 ikke er kommet til skade i alle de år. Men det er vist mere held end forstand 
Men et tilfælde her den anden dag med bil og den sne vi har fået, var så voldsom at det kunne have endt i slemme skader og endda død
, heldigvis skete der ikke noget og jeg priser mig lykkelig for de hurtige refleks evner der var, men hvor jeg simpelthen ikke tudre riskere noget mere.
Jeg har valgt den udvidet ulykke forsikring der dækker hele døgnet og den udvidet indbo forsikring. Jeg ved jo at man kan få en vis rabat ved at samle forsikringer et sted.
Men hvor meget rabat får man?
Jeg har "ikke helt" endnu indledt jagten på hest kigger stadig, jeg ved hvad jeg vil have og det bliver en ganske almindelig hest der skal bruges til hygge/let ridning/ og div. kurser for at få et godt sammenhold med sin hest. Og ja måske et lille for sjov stævne eller sågar ringridning. Så en ganske almindelig hyggehest.
Jeg regner lidt med at ville forsikre for 30.000 da hesten jeg køber ikke løber over de 30.000 i indkøb.
Sygeforsikring skal der være, efter min mening, men er det livsforsikring der er med, og eller er det uanvendlighedsforsikringen der er bedst.
Jeg ved dog med mig selv, at lige meget hvad skal min kommende hest ved sygdom/ulykke der kan ende i aflivning og den ikke kan fungere som foldhest, ikke være forsøgs "kanin" for et forskringsselvskab/dyrelæge. Så mener jeg at det er mest værdigt at aflive en hest imens legen "endnu er nogenlunde værdi", så bliver den aflivet, og så er jeg sådan set ligeglad med om jeg ikke får forsikringspenge udbetalt til ny hest.
Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der er af rabat ved at samle forsikringer et sted, om det er mest fornuftigt med livsforsikringen eller uanvenligheds oven i sygeforsikringen ved en hest.
Så kom gerne med jeres bud, og hvad I selv har til jeres hest.
Hvad I giver pr. år og om I har den samlet med jeres ulykkeforsikring/evt indbo
Og så har jeg ikke helt styr på det med selvrisiko med og uden.
Hvad er mest fornuftigt?