Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

rettigheder vedr abort/graviditet....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 15:53

Inspireret af abort tråden kunne det være sjovt at høre folks mening om hvem der skal bestemme om det skal være en abort eller svangerskab.

Må/bør en pige få en abort og aldrig fortælle manden om det?

Skal hun få en abort og fortælle ham det bagefter?

Skal hun kun få en abort hvis han også ønsker det?

Skal hun føde barnet og give ham det, hvis han brændende ønsker sig det?

Hvordan ser det ud i jeres verden?

Personligt er jeg lidt splittet, for på en måde mener jeg ikke det er rimeligt at kvinden kan bestemme så suverænt uden mandens indflydelse, men på den anden side, så kan jeg ikke rigtig se hvordan manden skulle kunne få indflydelse uden at det påvirkede kvinden. Hun kan jo ikke uden videre give ham barnet og forsvinde ud af deres liv, eftersom hun jo skal bære barnet.

Så det er vel bare mandens lod her i livet ikke at kunne bestemme så meget i lige netop denne situation?!

Hvad siger I?

0
0
Svar på denne tråd

abort...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 16:08
Nu skriver du "manden". Efter min mening, så har det vigtig betydning, hvilket forhold kvinden har til "manden". Er hun gift med ham? har hun et forhold til ham eller var han en engangsfornøjelse?

Er hun gift eller i et forhold med ham, så skal hun fortælle ham om graviditeten. Ønsker hun en abort, så bør manden respektere hendes ønske omkring dette, da det udelukkende er hendes krop og hende som skal bærer barnet.
Hvis barnet er blevet undfanget ved et uheld, så ser jeg ingen grund til, at hun skal informere manden omkring aborten, hverken før eller efter.
Uanset hvad, så er det kvindens suveræne beslutning som tæller her. Hvis hun ønsker abort, så er det hendes ret, at få det. Med eller uden mandens godkendelse.
Jeg ved faktisk ikke om hun bare kan overdrage barnet til manden efter fødslen. Det kan hun vel i realiteten godt- da han er barnet biologiske far.

You think your right-But you were wrong
You tried to take me-But I knew all along
You can take me,For a ride
But I'm not a fool out
So you better run and hide

0
0
Svar på denne tråd

kort og godt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:29

kvindens krop- kvindens beslutning.

alternativt kunne manden jo overveje hvem han bedækkede inden..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:35

Hmmm er nu også lidt splittet ....

For ja det kommer vel an på så mange mange ting. Syntes måske ikke det er okay at en kvinde vælger abort i et ægteskab/samliv uden manden er med på den. Da det jo er begges barn

Men er det nyt forhold, engang knald osv så kvinden ret. Da man jo ikke har noget sammen ...

Meen tror nu ikke det kan gennemføres, det kommer der nu nok ALT for meget ballade ud af.

Men et eller andet sted er det da lidt unfair at en kvinde 100 % bestemmer, og så alligevel ikke, da det jo er ens krop der skal gennemgå det hele. Manden har det jo nemt ;D

Hmmm nej er splittet, mener noget men mener alligevel noget andet ;D

I det hele taget er jeg i mod abort :)

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:39

Endnu en god grund til, for manden, at bære kondom under engangs.

Man hører jo gang på gang om skræk historier om mænd ,som havde ubeskyttet 6, og som efterfølgende ''hænger'' på børnepengene.

Men generelt, så er det jo kvindens valg, eftersom at det er hendes krop, som skal bære graviditeten/barnet i 9 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:52

Som jeg skrev i den anden tråd - ingen kvinde bør kunne tvinges til at gennemgå en graviditet.

Så det er hendes beslutning!

Og hun må heller ikke kunne tvinges til en abort - så det er OGSÅ hendes beslutning.

Dog mener jeg at hvis man er i et forhold - så bør man også kunne tale sammen om tingene og kunne fortælle sin mand at man ikke ønsker at gennemføre den graviditet der er startet.

Er man IKKE i et forhold og vælger at beholde barnet, ville jeg personligt mene at så er det kvindens valg at hun beholder det - der har jeg et lidt ambivalent forhold til hvordan manden er stillet hvis han pludselig er tvunget til at være far.

Men igen - risikoen ER minimal hvis man beskytter sig! Og det bør man da i særdeleshed gøre hvis det er en engangsfornøjelse!

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

Kort og godt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:58

Pigens/kvindens beslutning. Uanset hvad det fører til er det kvinden der bestemmer, og manden behøver ikke få noget at vide, ever.

Vil kvinden have barnet og manden ikke vil, er det bare ærgerligt. Så kunne han have beholdt snabelen indenbords.

Nogen siger at hvis ikke man er klar til børn, så skal man holde sig fra situationer der kan medføre børn, og det er nok rigtigt. Der er ALTID en risiko.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Traaæaæaææa
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:04

Ej hvor sjovt, lige præcis den problem stilling har jeg haft vendt med mine kammeratet, og fik forskellige svar.

Den ene mente han havde ret til at vide det, og han ville gerne have at han blev lyttet til, men vidste godt hvis hun IKKE ville have det så kunne han ikke gøre noget. Men høres ville han gerne .

En anden var lidt sådan .. at hvad han ikke vidste havde han ikke ondt af.

En tredige ville gerne at han havde rettigheder. men igen var det svært fordi barnet jo ville blive båret i hendes krop, og han ville ikke bestemme over en anden på den måde

jeg selv .. jeg ved det ik, jeg har to børn, min kæreste har to børn, PT har jeg ikke lyst til flere, og han siger han heller ikke har lyst til flere. Så hvis jeg nu blev gravid. kunne jeg vel i teorien godt "bare" få det fjernet uden af dele med ham, MEN han er følsom, og jeg er sikker på han gerne ville vide det, hvis jeg blev det. Men hvad jeg gjorde når/hvis jeg kommer i den situation kan jeg ikke svare på.

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:09

med Lisbeth og PN Dominik

Mvh Janni

" Deres garanti for Ratata "

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:21

Hvis manden og kvinden er i et forhold eller er gift, så synes jeg at man skal være enige om det.

Altså hvis hun blvier gravid, vil have barnet og sk*der på hvad han synes. så er det dybt egoistisk. Det kan godt være han skrider, men om han vil det eller ej bliver han far.

Feks. i de unge mødre hvor en (kan ikke huske hvad hun hedder) er gravid og vælger barnet på tros af han ikke vil.

Jeg væmmes virkelig når jeg ser det.

Men en kvinde skal heller ikke føde barnet kun for mandens skyld. Det er trods alt hendes krop der skal bære barnet, og skal igennem alle de ting der er i forbindelse med en graviditet.

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

hvad så med den her
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:36

jep jeg kom i studiegruppe med en single mor til 2

hun chokerede mig ved at fortælle at hun begge gange havde udset en mand med "gode gener" i hendes tilfælde en direktør og en læge, som var aldeles nydelige mænd.

dem indledte hun korte forhold med for at blive gravid, uden mandes vidende vel og mærket.

Bagefter havde mændene jo ingen valgmuligheder, det synes jeg er barsk.

jo mænd skal tænke sig om men hvordan kan man gardere sig mod en pige man måske bare har det lidt sjovt med for en tid, og hun decideret fører en bag lyset???

lidt ligesom de kvinder der bliver gravide med vilje for at holde på kæresten???

hvad skal man så gøre som mand?

jeg synes mænd et eller andet sted er ret uheldige i den retning. For anonyme sæddonerer fra en klinik kan jo aldrig blive holdt ansvarlige

0
0
Svar på denne tråd

Klemme
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:46

Hvis direktøren og lægen ikke havde ønsket at være fædre, så var der vel ikke nogen der tvang dem til at undvære kondomer - eller hvad ?

Mvh Janni

" Deres garanti for Ratata "

0
0
Svar på denne tråd

svær situation...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 19:22

Jeg kan godt se at det er uretfærdigt at manden i princippet ikke selv kan vælge om han vil være far, men egentlig tog han jo lidt valgtet da han tog bukserne af :-)

Der er en chance/risiko forbundet med at dyrke s*x også selv om man beskytter sig, så er man i et forhold synes jeg at man skal tage snakken inden det bliver relevant.

F.eks. ved jeg 100% med mig selv at jeg bare ikke skal have en abort og det meldte jeg ud til kæresten allerede i starten (vi har nu været sammen i 5 år). Det synes han var ret barsk, sepcielt fordi vi kun var 16 da vi mødte hinanden og han har altid lidt tænkt at en abort kunne være en nødløsning (ikke noget man bare gør, men skulle det nu ske at på trods af beskyttelse og diverse forholdsregler at man alligevel blev gravid, så var muligheden for en abort der). Det var/er jeg slet ikke enig i og hvis ikke han ville tage chancen/risikoen så skulle vi bare ikke dyrke s*x (men han er jo en mand, så den holdt lissom ik :-))

I dag er situationen lidt anderledes - det ville ikke passe særlig godt ind i vores liv at få et barn, men vi er trods alt blevet ældre, bor sammen og regner med at vi skal være sammen fortsat, så skulle det ske må vi tage det med (vi gambler dog SLET ikke med noget) :-)

Mvh

Carina

Med fjordhesten Fanni :-)

Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt

and dance like nobody's watching!

0
0
Svar på denne tråd

Klemme
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 22:12

De to mænd kunne da sagtens beskytte sig mod uønsket graviditet.. Selvfølgelig er man nødt til at kunne stole på folk men i sidste ende traf de et valg og det må de så stå ved..

Det er kvindens krop altså er det kvindens valg..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Kvinden bestemmer
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 23:33

Mht. den slags ligestilling og retfærdighed, så har vi stadig tilgode at se en gravid mand.

Kvindens krop - kvindens valg - 100%.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider