Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken race foretrækker du?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:08

Mit spørgsmål går ud på om I vælger en specifik race eller blanding når I vælger/ har valgt hest.

Har I nogle foretrukne racer i bare ikke kan komme uden om? Feks hvis I kigger på andre racer men alligevel falder tilbage til favoritten?

Kan tage mig selv som eksempel:

Kan rigtig godt lide Fjordheste, men ville egentlig gerne på et tidspunkt finde et ridedyr der havde lidt mere højde, som feks Oldenborger, Welsh Cob e.l.

Alligevel ender jeg altid op med at lure på Fjord- annoncer!

Jeg KAN altså IKKE slippe de gule!

Billede

www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)

0
0
Svar på denne tråd

Dansk varmblod
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:14

Jeg kan nok bedst lide dansk varmblod. Jeg synes det er en dejlig alsidig hest, der kan lidt af hvert. Og dem jeg har haft med at gøre har haft et dejligt temperament :)

Nu ligger landet sådan, at jeg studerer, og kun har tid til en hest til at ride tur på. Derfor har jeg købt en traver, som jeg bare er vildt glad for! Han er ikke bange for noget, han er den mest velopdragne hest jeg nogensinde har set, og så er han hammer sjov at ride på! Men skal jeg igen ride dressur eller spring falder valget nok på DV..

0
0
Svar på denne tråd

jamen her i familien
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:17

er vi mest til American Painthorses og har 3 stk. alle hopper hvoraf 2 er helsøskende og af hjemmeavl..

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

Racer..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:17

Jeg har ikke en speciel race jeg foretrækker frem for andre, MEN jeg foretrækker en bestemt type hest :) Bred, rolig og gerne stor - sådan en ønsker jeg mig rigtigt meget at få, til masser af ture i det blå og let baneridning.

Pt har jeg min unghest Ichiro, han er rar, rolig og velopdragen, trods han er halvblods og kun 4 år. Han er ikke stor "kun" 161 i stg. er han kravlet op på, han er heller ikke bred.. hmmm ... Men han er rigtig god i hovedet. :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se,det væsentlige er usynligt for øjet

0
0
Svar på denne tråd

engang fjord
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:19

altid fjord!

Jeg elsker den lille alsidiger robuste hest. Den år ikke i stykke af jeg kigger på den!

0
0
Svar på denne tråd

Norsk og Engelsk
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:19

Fuldbold :D

Jeg er stor fan af de gule og har redet dem i mange år, de er virkelig nogle dejlige heste. Så har jeg fået en svaghed for engelsk fuldbold, det er virkelig bare nogle fantastiske heste, med energi, tænding og så er de intelligente, en helt fantastisk kombination. Jeg har haft en fjordheste hoppe i mange år, hun var hoppe med stort H med alt hvad det indbærer, men ej hvor jeg elskede og elsker den hest . Nu har jeg det mest vidunderlige fuldbold. Han er fantastisk, han er høj, stærk og hurtig. Han er inteligent og modig og på samme tid så super fintfølende. Hver gang jeg rider ham og mærker den energi og kraft han tilbyder bliver jeg helt varm inden i og hver gang jeg tænker på det bliver jeg lykkelig over at have en så fansastisk hest

Så jeg fortrækker begge racer, virkelig nogle fantastiske heste :)

Tilgængel er jeg ikke så pjattet med DV ved godt det er sådan noget man helst ikke må sige højt ;)

Anna Lunde

Nogle der kender Ikon ? Fjordheste vallak fra 1998 brændemærket på venstre lår med DK 410. Jeg savner ham og vil hører om han har det godt :)

0
0
Svar på denne tråd

Drømmehesten og virkeligheden ;-)
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:21

Jeg er vild med arabere, men rent praktisk er de lidt for "flyvske" til mit temperament.

Derudover er jeg facineret af heste med spændende farver, fx brogede heste og heste med knapstrubber/apaloosa farvegenet.

Farvevekslere falder jeg også for.

Men min allerbedste hest, er helt almindelig rød, og af ukendt afstamning, hun passer til mig

0
0
Svar på denne tråd

jeg foretækker
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:23

helt klart de amerikanske Quarterhorses....

De har utrolig godt sind, total cool, perfekte turheste, surevæn muskelsætning og så har de dén cow-sense jeg søger pga min interesse med kvægarbejde...

Jeg er pt hesteløs men når tiden og økonomien tillader det så blir det med 112 % sikkerhed en Quarterhorse igen....

Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

På min bane i Præstø eller hos dig

0
0
Svar på denne tråd

race...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:46

Ja jeg vil til hver en tid vælge en travhest. Upopulær ridehest. Men verdens dejligste dyr. Kloge, omgængelige, venlige, giver sig 100%! En sports maskine på topplan.

You think your right-But you were wrong
You tried to take me-But I knew all along
You can take me,For a ride
But I'm not a fool out
So you better run and hide

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 14:47

En ikke for kraftig ikke for spinkel oldenborg. En dejlig race med et supergodt temprement

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 15:02

Jeg er til heste med lidt fylde :-)

De skal være rolige og omgængelige, gerne masser af hår ...

Og så nogle rimelige benstammer.

Har selv Barockpinto, Barockhest og Tinker.

Her er mine dyr:

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

****** Nu også med en Tinker ******

0
0
Svar på denne tråd

Islandsk hest
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 15:53

Jeg ønsker mig en islandsk hest. De har tit et godt temperement og flere gangarter at vælge imellem.

0
0
Svar på denne tråd

Amerikanere....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 15:58

Jeg hælder jo mest til de amerikanske racer. Appaloosa, Quartere og Paints er mine favoritter. Det handler om den måde de er bygget på. Elsker den muskelsætning de har. Derudover er jeg vild med appaloosa mønstre og paint farverne.

Men generelt synes jeg nu mange heste er søde at se på. Kan bare ikke lide når de bliver for ekstreme i deres racer - eksempelvis araberne der i de racereneste former i mine øjne er helt deforme.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 16:01

Jeg er helt igennem Tinker / Irish Cob menneske.

Jeg elsker alt ved racen, deres sind, deres udseende, jamen alt

R.I.P Ozzie :

Lux <3 :

Vh Anja.

Nu med Lux(us) dyr <3

R.I.P min elskede Ozzie.

<3 Du er nu den smukkeste stjerne på himlen <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 16:10

DV!

Her har jeg fundet en hest, som passer til mig mht. temperament og ambitionsniveau.

Skal jeg engang købe hest igen, vil jeg helt sikkert også kigge efter en DV - Alsidigheden tiltaler mig enormt, man kan få en hest med potentiale til det, man vil og samtidig er de så forskellige i temperament, at også her kan vælge og vrage.

En DV er som en skræddersyet hest

Jeg har et ordentligt skur med de evner indenfor dressur, som jeg har behov for, et temperament, der er tilpas imellem skinddød og gak, hældende en smule til den ene side, og samtidig den type hest, som kan stilles i en løsdrift uden dækken en hel vinter uden at gå i stykker.

Ét stk. skræddersyet hesteløsning til mig

Rose - og Kongejordens Cardiff

http://equinitis.wordpress.com - Et hestesite i udbrud!

0
0
Svar på denne tråd

hehe jamen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 16:18

tja... som tråd starter er jeg dog også til de gule heste DOG på ingen måde fjordheste men PALOMINO'erne

lige meget hvad jeg kigger efter a hest så får jeg altid rette søgningen ind så det ender med jeg kigger på de guldfarvet smuksakker som jo findes i alle højder og typer og er mere end alsides da de jo ikke er "race" men farvet så kan jo hae hvad som helst bag sig..

så bare den er guld farvet...

har selv disse 2 i stalden ;)

0
0
Svar på denne tråd

nu kan der
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:00

Nu kan der jo være mange genre temperamenter inden for samme race. Har to af samme race - men med hvert sit temperament. Er da helt vild med frederiksborgeren. Det bliver simpelthen aldrig kedeligt eller rutine. De arbejder med stor iver og laver ballade hvis de keder sig for meget. Og så har de bare "her kommer jeg udstråling" .Iøvrigt noget jeg synes er gået lidt af mode hos den "brune masse" af moderne ridehest i dag.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd

koldblod
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:00

har vi her :D ..

mit hjerte brænder helt klart for belgieren

de er fantastiske, rolige, rare, store og mere alsidige end folk tror :D

lige pt er der dog osse sneget sig en noriker ind på marken ;)

en lidt lettere koldblods race..

men jeg er stadig på jagt efter min drømme belgier.. for det er der mit hjerte ligger, ingen tvivl :D ..

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er totalt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:06

faldet for Frederiksborgeren!!

Så meget, at jeg tog en grim underernæret unghest med hjem, selvom han nok ikke bliver ridehest til mig pga. størrelsen:

Jeg har også en lånehest med det mest fantastiske sind og flotte bygning, han er vistnok halv frede og halv hannoveraner, men du kunne sagtens bilde mig ind at han er ren frede. Det er nogen utroligt dejlige heste, de freder.

Hvis jeg ender med at sælge min unghest pga. størrelse, så bliver han skiftet ud med en stor frede Men først engang nyder jeg at se ham vokse op og forandre sig.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:11

Mit hjerte og min hjerne faldt for mange år siden for Hannoveraneren, og jeg er siden kun blevet bekræftet i at mit valg er det rigtige.

De første mange år avlede jeg dem i DV-regi, men Hannoveranerforbundet vægter andre ting end DV, så derfor har jeg valgt at skifte helt over.

Hannoveranerne vægter alsidighed højere end DV og de vægter temperament højere. Fx. vil en DV-avler skamme sig over at sælge sin hest til kørebrug, Hannoveraner-avler avler OGSÅ køreheste og er stolte over det. De avler også efter et temperament der gør hesten anvendelig for fritidsryttere, hvor DV satser på eliteryttere.

Og så lige vores egen "baby".

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:12

Jeg er helt aldeles SOLGT til Irish Cobbens/Tinkerens meget specielle og unikke sind, deres kloghed og ro .. Smukke ydre og endnu smukkere indre. Ja .. de er ganske enkelt fantastiske ..

Særligt min egen MacNeal

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:17

Jeg er helt solgt når det gælder en Hafling ;) syntes de er vildt flotte.

Men den islandske hest og shetteren ja de har også en plads i hjertet ;D

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

der er så mange...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:31

ok, jeg kunne navne op til flere racer som absolut er mine ynglings, men har altid være total skyt i

Jydske heste

Friser

Tinker

Islænderen

Oldenborgen

og Frederiksborgen

bare sådan lige for at nævne et bredt udsnit af dem

jeg er bestemt ikke til DV eller fuldblod.

De venligste hilsner Amanda

www.contraria.jimdo.com

0
0
Svar på denne tråd

ja.......
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 17:55

Altså min yndlingsrace - i det ydre - har altid været hannoveraner. Men det er aldrig dem, jeg er kommet hjem med *S*.

Det var til gengæld oldenborgere. De slår ikke bare benene væk under mig med deres eksteriør, men især deres psyke. Og så deres runde former. En oldenborger har evnen til ALTID at se fed ud, selv når man kan se ribbenene, fordi de har runde ribben og store knogler, hehe. Og selvom de kan være tændte, er de altid til at forhandle med. Og det er DET, jeg er vild med!

Den første,

Mine 2 nuværende

Og for at det ikke skal være løgn, så er der en vis oldenborger mere, der gerne måtte være min. :) Så er det bare, om der er overskud til 3 heste. *S*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:50

Jeg foretrækker Quarteren.

De har det skønneste temperament, Da jeg rider western ridning er der jo flere show osv jeg kan deltage i med denne race.

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

0
0
Svar på denne tråd

Foretrukne race
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:50

Nu skal jeg ikke have en hest mere lige pt... ;)

Men når jeg kigger på salgsannoncer her inde eller drømmer en en kommende hest så er det Tinker, IC, Knapstrupper og frederiksborger (og lidt pinto) som jeg kigger/tænker på. Lige nu drømmer jeg mig helt væk i at få en tinker/IC :D

Når jeg engang skal have en hest mere, vil jeg som udgangspunkt nok også kigge efter de racer, men dukker der en anden race eller blandning op som bare er "hesten", jamen så så blev det selvfølgelig den :D

Men på trods af jeg har de ynglingsracer så står der en oldenborger her i DK som jeg er parat til at hente i morgen tidlig, hvis jeg fik tilbudet, hmm

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 18:56

Alle racer har jo hver især deres charme, men min favorit er islænderen. Fordi at de er sådan nogle små seje heste med en stærk vilje og god fremaddrift - og så er de så dejlig bamsede på denne årstid.

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

Tinker!!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 19:18

Jeg er helt igennem til Tinkere. Kan ikke leve uden min Tinkerhoppe Frida.

De er intelligente, smukke og en god allround hest/pony.

Jeg kan også godt lide Islændere og Shetlænderen. Dog er jeg ejer af en shetlænder/welsh mountain blanding også. Ham er jeg også meget glad for.

Har i alt 1½ tinker. Min veninde og jeg har anskaffet en Tinkerhingsteplag sammen. Hun er ellers ikke til "forvoksede shetlændere", men ved at sende min egen Tinker over til hende, faldt hun hurtigt for racen.

Så jeg må indrømme at jeg ikke kan leve uden mine Tinkerdyr. De er helt igennem fantastiske. For mig ihvertfald.

Frida:

Kenzo's Edison

Kasper:

Fantatiske ponyer, som gør livet værd at leve. :)

Hilsen LisA

Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.

0
0
Svar på denne tråd

Oldenborger
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 19:55

Helt sikkert oldenborger, deres dejlige sind og deres type.

Men de fleste racer er jo dejlige på deres måde.

Mange hilser

AnetteE

0
0
Svar på denne tråd

Puha... Den var svær
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 20:08

Mit hjerte banker for American Quarter horse, American Paint horse er jeg også vilde med.

Udover de to racer, så er jeg også helt solgt til de lidt grovere racer, som Fellpony, Welsh Cob...

Men så var min første ridehest en travhest, og den hest var perfekt for mig. Hun var kulsort med en hvid sok og en hvid stjerne, 150 cm. Hun mindede utrolig meget om en quarter i sin bygning og muskelsætning. Og så havde hun det smukkeste hoved med den fienste konkave næseryg, og sin helt egen mening om tingene, men når det virkelig galdt, så kunne jeg regne med hende

Åhhh... Nu bliver jeg helt trist, har ikke tænkt på hende i et stykke tid, hun rejste over regnbuen for 2 år siden...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 20:10

Mit hjerte har altid banket for welsh mountain ponyen. Men den kan jeg jo ikke ride på;-)

Jeg syntes at p.r.e. hesten har så utrolig meget "sjæl", skønhed, særpræg og udfordring at det nok altid vil være hesteracen for mig.

Men når det er sagt, elsker jeg shetlænderens specielle væsen og fjordhestens alsidige natur for fritidsrytteren.

Nu har jeg en oldenborg hoppe(dv), og må tilstå at jeg havde misset hvor skøn en race det er, og at jeg vægter den gode ridetur mere end den blændende skønhed:-) (ikke at old. ikke er smukke:-)

Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det må være...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 21:27

ISLÆNDERE

...og DV

Synes begge racer er HELT VILDT smukke - både udenpå og indeni...

Er selv blevet forbløffet over islændernes (i hvert fald mine tos) intelligens - jamen dyrene forstår jo!

Jeg kan sige mange negative ting om islændere, men der er altså flere positive, og så er der bare den opmærksomhed på ejeren

Hvad er bedre end en hest der stirrer på en for at se om man ikke snart kommer og klapper den IGEN

Men alle hesteracer er da... (fantastiske)

DV'er er skønne - men det betyder da ikke, at man ikke kan have et par ismuler alligevel.

Forår, kom frisk!

0
0
Svar på denne tråd

Tinker
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 21:59

men jeg skal helt sikkert en gang ha mig en frederiksborger :)

Vh Berit

Knight bareback med trygfordelende underlag sælges

tinker hoppeplag Cliona årg 2010 sælges med papirer.

super lækker kat 1 pony Fandango sælges

Pb for yderligere oplysninger

www.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu varer
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 22:55

det forhåbentlig mange år før jeg skal købe hest igen. De to jeg har skulle gerne holde længe endnu.

Men når jeg skal købe en gang, vil jeg kigge mere efter egenskaber end race.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsrace
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 23:21

Mit hjerte banker for American Paint Horse. Havde selv et pragt eksemplar der desværre voksede i stykker. Men når jeg en dag skal have hest igen, så skal det være en "broke" (færdiguddannet") paint.

Og har sagt til Tina (der skriver længere oppe i tråden) at jeg skal have Lyne, den sorte hun har.

Bella:

Og så er jeg dybt forelsket i den smukkeste Appaloosa, min parthest Jolly.

Det fantastiske ved de amerikanske heste er deres sind, og eksteriør.

Synes det er fedt at sind vægter mindst lige så højt som performance.

Hilsen Benedicte

P.S. Men hvor er det godt der er heste for en hver smag.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 23:30

Jeg har en svaghed for gangarter, og i 11 år har Tennessee Walking Horse været min absolutte favorit race.

Indtil jeg fik min første TWH, har jeg været all-round rytter.

- Spring

- Dressur

- Islænder

- Tur

- Men så fik jeg TWH'en, som er en pakke med det hele. Den egner sig til spring, dressur, western, distance, gangartsridt, trail og meget meget mere. Den perfekte all-round hest, med et fantastisk temeperament. Og hvad endnu bedre er, at den fåes i ALLE farver. :D

Og skulle jeg nogensinde købe en anden race, skulle det være en Rocky Mountain Horse eller en Paso Fino. De der 3-gængere har for få gangarter til mig ;)

Her er nogle i spring, kørsel, trail, western, groundwork og sandkasseridning.

Billede

Mvh. Lykke

"If it's not a walker, it's just a horse"

*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!

Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 23:34

FULDBLOD.

En ufatteligt præstations villig race, som når de vokser til, har en smuk og fyldig krop, og et smukt ansigt.

Og så er de jo gode til mange ting, men min fascination stammer stadig fra væddeløbsbanen.

En tæt nummer 2 er fuldblods araberen.

Sikke en karisma de små ørkenheste har.

0
0
Svar på denne tråd

Min første hest
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 00:01

var pirat afkom efter DV forældre.

Så købte jeg 2 stambogsførte DVer,som dog ikke lever længere.

I dag har jeg,pinto,som jeg har avlet i flere år,1 stk oldenborg/xx hoppe,som dog er udlånt,gotlands russ,pinto-araber (udlånt) og DSP hopper.

Temperament betyder en del for mig,da der færdes mange mennesker på vores jord,da jagt og fiskeriretten er lejet ud.

Ruten er gennem hestenes folde..

0
0
Svar på denne tråd

Hurra...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 00:09

Jeg er vist den første, der får lov til at nævne trakehneren som en fantastisk race! Jeg ville nok ikke direkte sige nej til en hest fordi den ikke var trakehner, men det ville bestemt være et plus i min bog, hvis den var!

De er normalt gudesmukke, og har det mest interessante væsen (generaliseret over racen), jeg endnu har mødt. Kloge (hvis man kalde heste det), og så har de altså noget lidt ekstra - den jeg havde var helt speciel, og det var meget få mennesker, der var ok i dens øjne. Ja, den menneskeliggøres lige meget her, der er bare ikke rigtig andre måder at forklare det på.

Anyway, min trakehner døde som 6årige i 2009 og nu har jeg en svensk varmblod der på papiret egentlig er af tysk afstamning. Men som jeg plejer at sige: Trakehneren er jeg ikke færdig med!

Aim for the moon - and if you miss it,

grab a star!
Rhododendron (Royal Diamond - Argentinus) - et nyt stjerneskud

R.I.P. DeCaprio-E (feb. 2003-aug. 2009)

0
0
Svar på denne tråd

Race.....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 00:40
Mit hjerte banker for Fell ponyen. En fornuftig,trofast,arbejdssom pony. Selvom man ikke er den aktive rytter,har man ikke en fjollet pony selvom der går måneder imellem ridningen. Fell ponyen knytter sig meget til den der tager sig dem. Jeg har 6 stk,alle med deres specielle personlighed,og jeg holder ufattelig meget af dem alle for netop det de er. Mit valg vil til enhver tid falde på en Fell pony for de passer bare perfekt til mig og mit syn på hestehold.

Flere fellponyer til salg,se hjemmesiden:

www.fellpony.eu

www.fellponyfan.dk

www.fellponydenmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 03:18

ja jeg er sådan lidt ved siden at alle næsten jeg synes traver er de dejligst heste der findes.. mødt mange i tiden løb..

jeg har en traver til hygge brug.. og den kan lidt af hvert køre en stille tur.. ride en stille tur , fin hygge dressur og springe... også har han 5 gangater at vælge imellem... en hest med masse arbejdesglæde og stor udholdenhed... en kort gallop med en dygtigt rytter og en hurtigt gallop kan den skam også klar :-)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 03:26

og self kan han/de køre et flot trav løb hvis man lyster...

og rigtigt gode til at omstille sig imellem de forskellig ting hvis de lære det..

0
0
Svar på denne tråd

Frederiksborgeren
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 08:22

Mit hjerte banker for freden :-) Har 2 af slagsen, en brun og en dun farvet. Mor og datter :-)

Pga temperamentet og alsidigheden som passer perfekt i vores liv :-)

Den farligste af vore fordomme er at tro,

at vi ikke har nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Frederiksborg
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 10:13

Helt klart Frederiksborg

Vi har selv 3 hopper - 1 vallak og 1 hingst

Vi bruger dem til dressur, spring samt hestevogns kørsel. En hest som elsker at arbejde, har temperament men er fornuftig.

Findes i flere typer (den "gamle" tunge model samt smarte rideheste)

De fåes i flere farver. Vi har selv 3 røde og 2 brune.

En gang Frederiksborg altid Frederiksborg

Med venlig hilsen

Tine

En rigtig hest er en Frederiksborg hest

0
0
Svar på denne tråd

Lipizzaneren
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 11:03

Jeg er faldet for Lipizzaneren og købte min egen sidste forår. Jeg er bare blevet bekræftet gang på gang i min begrundelse for købet af en Lipizzaner.

De er intelligente og meget følsomme heste, vil gerne være med og lære nye ting og bedst af alt, de giver sig 100% hen til mennesket, når man først har fået deres tillid.

Billede

Skulle jeg vælge en anden race, som jeg gerne vil eje, ja så skulle det være en Lusitano. De er også skønne heste og opfylder mine krav.

Med den skønneste Lipizzaner

0
0
Svar på denne tråd

jeg elsker
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 11:13

dem her Palomino, pinto, welsh,arabere, lipisaner, mustang, pre.

Men mest min pony lucilla

Lucilla<3

HUN ER EN BLANING AF SPORTS PONY <3 OG PINTO

Hanna

katteseng søges. Den må gerne være brugt. Er der nogle der har sådan en eller kender en der har en som de skal af med vil give max 50 kr. jeg betaler fragt derfor så lav en pris

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsrace...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 12:25

New Forest til mig, tak - som min skønne Milo...

Når det så er sagt, så drømmer jeg om at lære Quarteren at kende - kan rigtig godt lide de lidt robust byggede racer...

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 13:14

min favorit er absolut oldenborgen har selv 2 men også min lille charmerende shetlænder hingst har også vundet mit hjerte, men oldenborgen er jeg vild med dels på grund af deres temperament, men også det at du kan få dem til at yde/præstere en del på dressurbanerne, og så nyder jeg det, at jeg kan gå ud tage fat i grimen på min 2 årig hingsteplag, og så bare trække med ham uden han laver numre.

hilsen helen

lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

En hel masse....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 13:19

Jeg synes rent faktisk de fleste heste(-racer) er flotte på hver deres måde.

Jeg har et svagt punkt for fjordheste, knapstrupper og "fejl-farvede freder" Jeg elsker at se på annoncer for dem.

Jeg foretrækker "sportsmodeller", højtstillede, ædle typer - om det så er islændere, fjordheste, DV'er eller oldenborger.

Og alligevel med alle de preferencer jeg har, så har jeg brune og sorte heste - af den tungere dressurtype for de to vedkommende - og så kun en enkelt sportsmodel af en DV.

Kæresten har ligefrem forbudt mig at komme med en "lyserød hest" eller en "ko-farvet", og så kan han bare ikke lide knapper.....

Jeg holder meget af de her to tunge modeller:

Men jeg synes at Caspian er en smukkere type, end Medoc g Pinot:

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste <3
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 13:27

Jaa mit hjerte banker for Fjordheste, og har alle dage gjort det. Har selv en, Django min egen fjollebollehest.

Efter jeg begyndte at ride western faldt jeg for Quarter og Paint, men jeg har ikke økonomi til at købe en, og jeg vil heller ikke slippe Fjordhestene. Så hvad gør man? Jow man laver da en blanding

Så til sommer kommer der et føl til mig, moderen er Fjordhest og faderen er en smuk smuk palomino Quarter. Glæder mig helt sinsygt til at se hvordan den kommer til at se ud

Mvh Natascha

Django er mit livs kærlighed!!!

Nogle tårer tørrer aldrig...

Tjek Tina Nielsens hjemmeside:

tornadoranch.dk og book din uge i westernridelejr nu

0
0
Svar på denne tråd

ALDRIG islænder!
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 14:01

Hejsa

Jeg har altid sagt at en islænder ikke har noget med en hest at gøre, og det har jeg bestemt holdt fast i.

Altså indtil for ca. 4 år siden... nu har vi 3 + 1 på vej

Af de mange racer jeg har haft kan nævnes, Dartmoor (min første pony), Shetlænder, DV, OX araber, Shagya araber, Frieser, Hannoveraner, papirløse mf.

Desuden så har jeg arbejdet med Fjordheste, jyder, Ardenner, Sportsponyer og mange andre.

Hver og en af dem er fantastiske, på hver deres måde.

Dog syntes jeg det er fustrerende og rigtig, rigtig trist at mange avlsforbund har samme mål, hvad model angår, så vi nu ser heste, uanset race absolut skal ligne DV'ere alle sammen. Alt lige fra Fjordheste til Friesere.. Hvor bliver racepræget af???

Da jeg blev gravid og savnede at ride, så fandt jeg ud af at islænder ryttere der ventede barn kunne ride til næsten termin og så fik jeg så købt sådan en, under påskud af at det var min søn's hest . Desværre så ser han ret alvorligt på ejerskabet, så for 1½ år siden måtte jeg købe min egen .

Min gamle frieser, som er af den flotte robuste gamle model er 21 år og også helt fantastisk og den papirløse er også en superskøn tøs, selvom hun ligner en DV ! (Tænk at en papirløs hest kan være så god??

Vi har også 3 lopper (registreret som shetlændere). De er også helt fantastiske, især når de bliver i hegnet

Skulle jeg retunere til en af mine "gamle" racer så blev det bestemt Shagyaen. Den har en særlig plads i mit hjerte ellers kunne jeg finde på at kaste mig ud i en >Irish Draught<.

Jeg syntes bestemt at sloganet : Gør livet til en fest, rid islandsk hest! er ret godt, men det tog mig nogle år at opdage det..

Ja, livet er vel egentligt for kort til alle disse skønne race der findes.

Billede

Hilsen

Anette

Stor skøn varmblods hoppe, med unikt temperament, 5 år søger ny rytter, grundet ejers helbred.

Evnt. bytte islænder eller god shetlænder hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er vild med heste
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 14:11

Der har specielle farver og aftegninger. Derudover må de ikke være for varme i hovedet, eller være det man betegner som en frisk/energisk hest.

Jeg har selv haft appaloosa:

og har nu part på en knapstrupper:

-er vild med deres lidt "skæve" udseende, og de er begge heste der tager tingene med ro.

Men der er selvfølgelig mange dejlige! islændere, irsk cob, diverse kraftige typer er nok det jeg bedst kan lide:o) Men klart personlighed frem for race.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 20:22

Dengang jeg var ung synes jeg at islændere, haflingere, Painthorse, tinker, belgier, fjordheste, DV, palominoer....osv. var de smukkeste heste. Jeg drømte (som alle små hestepiger vel gør) om at eje dem alle sammen.

To ting var dog helt sikre allerede dengang; jeg skulle ikke have en araber, for de var for hidsige, og jeg skulle ikke have en skimmel, for de var grimme.

Derfor endte jeg selvfølgelig med ham her

0
0
Svar på denne tråd

Racer...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 21:48

Jeg har vildt mange racer jeg elsker

Synes der findes så mange lækre heste racer.

Elsker selvfølgelig meget de Racer jeg selv har, som er dsp, Lusitano og New forest

Min dsp :

Min New forest :

Mine to Lusitanoer :

Alcacovas, Bizarro, Mikado, Alex og Navarone <3

0
0
Svar på denne tråd

Blandingsforhold
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 21:59

Jeg kigger ikke efter en specifik race eller blanding som sådan, men efter størrelse, potentiale og navnlig sind samt praktiske hensyn - gider f.eks. ikke rigtigt skimler, lyse heste og heste med megen hårvækst.

Min erfaring er, at der er lige så mange variationer i temperament indenfor de enkelte racer, som der er mellem de forskellige racer. Men selvfølgelig kan en cob aldrig gå et Grand National og en Fjordhest ville aldrig kunne vinde VM i dressur.

Jeg har mødt rigtig mange dejlige engelsk fuldblod og arabiske fuldblod; heste der var super intelligente og stabile og som alligevel havde det der 6. speedgear. Men fysisk kan jeg bedst lide heste med lidt bredde.

Jeg har valgt mine tre udelukkende pg.a. den intelligens, de udstråler og den kemi, jeg følte med dem.

Alle samfund har brug for en Tøger. RIP Tøger Seidenfaden.

0
0
Svar på denne tråd

Traver
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 22:17

Traver er den rigtige til mig.

Selve sporten elsker jeg, men racen er for mig også bare det bedste match.

Men rent udseendemæssigt er jeg dybt forelsket i Akhal Tekiner.

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Mange...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 22:26

Der er rigtig mange racer - og blandinger - jeg godt kan lide! Alt fra tinker til trakhener.

Men den smukkeste er nu fuldblodsaraberen! Og den mest charmerende er shetlænderen - og det er dem, jeg har i min stald

Men ellers kan jeg faktisk bedst lide araberblandinger, og jeg drømmer om, at mit næste føl skal være en araber/welsh eller en araber/new forest. Det skal bare lige vente lidt endnu!

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Puslebord, blå skråstol (næsten ny) ammepude (ny) bortgives - skal afhentes!

Forskelligt babyudstyr sælges, bl.a. tvillingeklapvogn, voksipose, og Baby Skies madras.

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsracer
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 22:27

De heste jeg altd kigger på i annoncer er brogede paints. Min forhåbentlig næste hest bliver dog nok en haflinger, rolig, praktisk og sikkert på fødderne.

Men mit hjerte er for de brogede

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Racer ...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 08:45

Kort og godt: Knabstruppere :)

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Kun en for mig
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 13:21

Welsh Cob's er for mig den optimale race, kan bruges så bredt.

Bent

Welsh Cob avler

http://www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

ponyracer
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 13:52

jeg er mest til ponyer :-)

islænder

irish cob

shetlænder

nordlandshest/lyngshest

Er lidt bange for de store heste

0
0
Svar på denne tråd

Araberen
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 14:57
Er helt klart mest til ox araberen. Mage til fantastisk temperament skal man lede længe efter :) der er altid sjov i gaden. sku jeg dog en dag finde en anden ridehest, skulle det være en med lidt mere højde og drøjde ;)
0
0
Svar på denne tråd

uha, den er svær....
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 15:11

I min tid som hesteejer, har jeg haft;

DV hoppe

trakhener vallak

Shetter til selvskab

Oldenborg hingst

Pinto pony

Igen en trakhener vallak

og en dv rundkørelse plag med ukendte tilkørelsesveje:-)

Jeg har primært hest for at ride og det har været de to Trakhener og min Oldenborg, som har haft den tjans...

Synes, der har været utrolig stor forskel på de to Trakhener vallakker, jeg har haft.

De er nogen mere sensitive og det kan være både godt og skidt. Men når de arbejder korrekt sammen med rytteren, vil jeg ikke bytte for noget!

Ham jeg har pt. tegner til at blive en helt super hest og flytter sig meget pt. men jeg får virkelig også lov til at arbejde for hvert skridt:-)

Men men men... Min Oldenborg gav mig virkelig nogen helt andre, mere "sikre" sejre og oplevelser, uden vi kom helt op i skyerne og ride, så det savner jeg helt klart også..

Men hvis jeg skal vælge ( efter en helt kanon ridetur på min trakhener vallak for et par timer siden ) bliver det nok Trakhenerne...

( Men derved ikke at sige, at min nye ridehest ikke bliver af anden race:-))

Lige et billede af ridedyret pt.

0
0
Svar på denne tråd

uhfiuw
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 15:43

nemt nemt ISLÆNDERE intet er bedre

gør livet til en fest rid islandsk hest

0
0
Svar på denne tråd

Det er nemt!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 16:13

FRIESERE....

De er smukke, kloge, kærlige, rolige, arbejdsvillige.

Med venlig hilsen

Anni

0
0
Svar på denne tråd

haffelaf
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 20:12

når jeg lige kigger ud i min stald står der 4 skønne muler og de alle er haflingere, så må jo nok indrømme at denne race har taget mig med storm, jeg har elders altid været til dansk varmblod, lige til jeg købte min første haflinger ja så var det sket.

de er så fantastiske at være sammen med og har så meget personlighed at jeg slet ikke troed det var muligt for en hest, nej jeg er nok ramt af denne skønne hest.

mvh maria

0
0
Svar på denne tråd

koldblod
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 21:55

sigøjnerheste

Med venlig Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 22:48

aldrig valgt mine heste ud fra race. Men efter at have ejet en trakehner, er jeg ret sikker på, at min næste hest bliver en trakehner. Deres smukke ydre, deres intelligens og opmærksomme og kærlige væsen er unikt i mine øjne.

Men hver sin race hver sin charme..

Team Starlight´s

Starlight´s Sidney & Kristina

SAVNET

<3 Hvil i fred lille Sidney <3

28/4-04 - 4/10-10

Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd

Re: Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 23:16

Jeg ved ikke om jeg vælger dem ubevidst eller om de kommer til mig ad skæbnens hovedvej, men jeg faldet altid for de kluntede og store heste der går deres egen, nogle gange dumdristige vej.

F.eks min gamle part"shire"hest.

Hest til hyggeridning i Roskilde søges!

0
0
Svar på denne tråd

Trakehner
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 23:48

Min absolutte yndlingsrace er Trakehneren! Er nok også lidt farvet af at min far har avlet og jeg selv ejer en dejlig en af slagsen

Men har da også arbejdet med andre racer og ingen har målt sig med Trakehneren; blid og klog, sensitiv uden at være nervøs. Super gode til folk i alle aldre :) Alsidige brugsdyr - dressur, spring, military og kørsel. Og det der ligger imellem.

Kan ikke udelukke at jeg engang får en anden race men Trakehneren er og vil altid være den race jeg vil hælde mest til.

Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Trakehnere
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 11:11

Lige som flere andre herinde er mit hjerte faldet for trakehneren

- Nok også farvet af at mine forældre har et trakehner-stutteri.

De er smukke, intelligente og eminente rideheste!

- Og så synes jeg deres historie er fantastisk; "Verdens hårdeste material-prøve"

- Dog tror jeg ikke trakehnere er for alle, de er viljestærke og køber ikke katten i sækken.

Et par af vores egne:

Kamelia R er stamhoppen derhjemme:

Kamoon Dyrhave(3. generation på Dyrhavegaard):

Katalie Dyrhave (3. generation på Dyrhavegaard):

Ud over det går jeg lidt og drømmer om en Fuldblod eller en PRE, men vil nok altid vende tilbage til trakehneren.

Salg af 1.-klasses trakehnere

Se www.Dyrhave.com for info

Fotografering tilbydes på Sjælland:

WWW.123HJEMMESIDE.DK/PERNICA-FOTO

0
0
Svar på denne tråd

racer..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 11:34

Jeg køber aldrig hest ud fra hva race den har, men ud fra om annoncen i første omgang fanger og hesten rummer det jeg søger. Når jeg prøver hest skal kemien være der og jeg skal sidde rigtig godt uden lyst til at hoppe af..

Den sidste jeg købte er en Hollandsk varmblod- køre typen. hver gang jeg tænkte på hende poppede der ting op i mit hoved som jeg sku prøve med hensynt til træning, min hoved kørte og kørte, jeg hiede bare efter at komme i gang med hesten. Det er den rigtige hest for mig

lige et billede af damen

Så har jeg også en DV hoppe.. Kærlighed ved første blik, hun har alt alt for meget temp til mig, men det har vi lært at kontrollere og hun er simpelthen en ener,

Så jeg elsker røde hopper=)=)

Ellers oldenborg er en dejlig hest sys jeg.

Traveren er noget helt specielt for mig, men som væddeløbshest, ikke alm ridehest

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

elsker pletter....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 11:51

Ja min yndlingsrace er Knabstrupperen .. De har et fantastisk sind .. Pt er der 3 stk i stalden derhjemme ..

Og der har været mange flere ..

Pt er pragteksemplaret - ham her:

og ham, jeg har lånt til at ride på er her:

også en hoppe, som vi selv har avlet, men nu er ejet af nogle gode bekendte, som jeg har redet hende til for.

Jeg har da også en holstener, at ride på som pt godt nok er skadet, men hjertet banker for de plettede ...

Mette Stelmach

med de skønne drenge

Sartors Simply the Best, Quinar's Lovespot

og lånedrengen Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

*** Min Engel ***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 11:51

Min stald indeholder flere ponyer og en enkelt hest...

1 araber/frederisborg, 160 stg.

2 pinto, 140 stg. og 109 stg.

1 welsh, u papire, 126 stg.

2 blandinger, 143 stg. mor og datter.

2 oxér. 145 0g 146 stg.

Her er det ox der er min glæde og stoldthed, jeg bliver så ked af det når folk siger at de er flyvske, for det er så langt fra sandheden som noget kan være, det er aldrig dem som løber fra en, eller er vilde i den forstand, jeg mener bestemt at det er fordi folk har misforstået dem...

Jeg er den størst kylling der findes i rideverden, og så ville det jo aldrig gå med de heste, men det er dem jeg har det bedst med;) og så kommer mine blandinger, mor og datter.

Billede

Billede
Billede
Billede

Silviar´s Benjamin

ox-hopper 1500,- andre 1000,-

Har fået 22p,23p,24p og flere ærespremier og gode anmeldelser, kom og se ham.

0
0
Svar på denne tråd

Sportsponyerne
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 19:14

Mit hjerte banker for sportsponyerne. Jeg kan lide en pony med mod og tænding og som ikke har nogle begrænsninger i sporten. En pony hvor det eneste mål er at gøre den strømlinet og funktionel:

En pony som kan lidt af det hele:

Den skal have et venligt sind, men for mig er det ikke et must at den kan håndteres af de mindste børn (selvfølgelig er det fedt hvis den kan)

Da jeg jo ikke selv kan ride pony længere, vil en drømme hest for mig være en der matcher ovenstående. Umiddelbart vil det nok være en DV'er, men når det så er sagt har Shagyaerne fået en særlig plads hos mig, efter at jeg havde fornøjelsen af at ride hingsten Kolle:

Da jeg nok alligevel aldrig kommer til at ride gran prix i dressur eller springning for den sags skyld, tror jeg at Shagyaen vil opfylde mine behov, og jeg eeeelsker deres temperament.

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Kvalitets ponyer til avl og sport.

http://www.stengaard-haslev.dk

0
0
Svar på denne tråd

trakehner
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 19:28

Trakehneren er den smukkeste og dejligste hest! og er den som fylder min hverdag med glæde.

selvom det er en vågen hest er min cahlua pige mit en og alt

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 21:36

Jeg er klart til varmblods hestene.

det skal være de lækre, springprægede sportheste!

generalt er jeg virkelig kræsen hvad angår heste. deres udseende skal virkelig sætte noget igang hos mig ellers interessere de mig ikke rigtig nok :)

:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 22:43

...ikke om det er fordi det er Valentines day , og derfor oplagt at være en smule pladder-romantisk og fjollet, men jeg elsker alle hesteracer, og synes at alle jeres billeder viser helt utroligt smukke og vidunderlige heste .

Selv rider jeg varmblod og har tænkt at fortsætte med det ind til dressur og spring ikke længere har nogen interesse. Når jeg så engang skal bruge al min tid sammen med min hest i skoven i al slags vejr, så tror jeg det bliver på en araber.

Erfaring er en åbenbaring

0
0
Svar på denne tråd

Welsh cob!
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 09:42

Nummer ét på min liste er welsh cob. Smuk og arbejdsvillig. Min egen er en stolt hoppe - men jeg synes nu, hun har et skønt temperament alligevel :-) Derudover kan jeg godt lide, at de kan bruges til det meste. Inden for racen er der både mestre i kørsel og dressur - ved faktisk ikke, om der også kan stå spring...

Jeg drømmer om også at få en lille welsh mountain, som bare er SÅ charmerende :-)

Jeg har også en hannoveraner - og hende kan jeg selvfølgelig også godt lide. Det var ikke racen, jeg gik efter, men en kemi, som bare sagde klik.

Kh. Britt

Valhallas Abigail "Abby"

og

Donna Lucia Von Hestebjergaard "Sveske"

Mine to sorte skønheder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider