Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ang. diabetes
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 09:21

Min far har fået konstateret gammmelmandssukkersyge eller i "normal" tale diabetes.

Han er enormt glad for søde sager - kager, chokolade og alt det der, men det må han jo ikke få i samme omfang som før, og hvis han endelig skal, så skal det jo være sukkerfrit.

Jeg er lige pludselig blvet i tvivl om hvor man køber sukkerfri chokolade f.eks - ved godt det er et tåbeligt spørgsmål, for når I kommer med svarene, så ved jeg det sikkert godt, men kender I det, når det "rammer", så kan man bare ikke lige tænke fornuftigt! Er det i større forretninger som Føtex, Kvickly og SuperBest at de har en afdeling med sukkerfrie ting eller hvordan er det lige?

Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Sukkerfri
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 09:47

det kan man bla. på Apoteket de har også færdige kageblandinger og alt muligt andet nams til folk der ikke kan tåle sukker, Farum Apotek har stort udvalg ;- )

0
0
Svar på denne tråd

Lige præcis....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2011 12:29

...sukkerfri chokolade er noget rigtigt møg til diabetikere, faktisk anbefales det i stedet at spise normalt chokolade med 70-80% kakao indhold eller mere se bare her:

www.diabetes.dk/raadgivning/ spoerg_eksperterne/diaetist/ spoergsmaal_og_svar/ er_sukkerfri_chokolade_godt.aspx

Men ellers så har SuperBest nogle rigtig gode sukkerfrie bolcher der smager stort set som normale bolcher (Blåvand bolcher).

Og ja ellers kan du især selv lave masser af lækre sukkerfri eller stort set sukkerfri kager:

http://www.sukkerfrikager.dk/

Og ellers ja så kan du altid ringe til Diabetes foreningen eller tjekke deres hjemmeside www.diabetes.dk for gode råd.

Pia

www.dyretaxi.dk

...................

TOYOTA HILUX MED REG.NR. XJ 97386 EFTERLYSES
(den er stjålet natten til den 23/9)
Se mere på min præsentation under billeder

0
0
Svar på denne tråd

sukkerfri
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 08:17

Sukkerfrie kager og slik er ikke nødvendigvis godt.

Rigtigt mange sukkerfrie produkter indeholder nemlig lige så mange kaloier som "normale" produkter, det er der bare ikke rigtigt mange der er klar over. Derfor er det en go ting at sætte sig grundigt ind i hvilke sødestoffer der er på markedet og hvor mange kaloier de indeholder. Nogle er nemlig lige så slemme som alm sukker.Her til skal så tillægges at mange sukkerfire produkter har en afførende effekt på maven, så man skal være rigtigt meget påpaslig med at spise sukkerfri slik. Ellers går det altså ud over maven

Jeg har boet sammen med en diabatiker i 9 år og han spiste aldrig alle de sukkerfrie produkter.Han kunne ikke li dem også ville han heller undvære. i stedet for havde han altid en pose alm slik eller druesukker liggende hvis blodsukkeret lige pludselig gik ned. Og nej en diabatiker slår ikke sig selv ihjel ved at spise lidt sukker ind i mellem, så længe man bare er velreguleret med sin insulin og ved hvor meget man skal tage hvis man "synder" lidt ind i mellem.

I længden så tror jeg at man har bedre at en lille smule af det normale i stedet for det sukkerfrie. Det gælder os alle sammen.

Kontakt diabetesforeningen de har rigtigt mange gode råd til hvordan man lever med sin " nye" sygdom og der kan i også komme i kontakt med andre i samme situation som din far

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider