|
|
| Hvilken årstid købte i ejendom på ? |
| Forfatter:  |
4xmor |
| Dato:  |
09-02-2011 11:46 |
|
Vi har beslutte at sælge vores gård/ husmands sted, vi tog faktisk beslutningen i eferåret og har brugt vinteren til at rydde op og smide ud, så nu er vi klar.vi har haft mægler ude som så syntes vi skal vente med at sætte til salg til det er forår og alt er grønt, men hvorfor, jo naturligvis ser alt bedre ud i solskind, men på den anden side, hvis det er nogen der gerne vil have heste, hvad der må forventes, så vil de vel gerne flytte ind så de får sommeren her, eller hvad? så mit spørgsmål ud i den store heste verden, hvornår købte i ejendom ? håber på svar da vi selv er lidt fustrede over det. mange hilsner Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi står i præcis samme situation og med præcis samme besked fra ejendomsmægleren. Så jeg følger lige spændt med på sidelinien:-) /Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Salg... |
|
|
Vi har sat vores til salg her i januar... Vi var klar i december, men valgte selv at vente til efter årsskiftet. Hvornår det er bedst at sætte til salg, ved jeg ikke.
Hilsen Michala. Stutteri Holmsminde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejendom |
|
|
Vi købte hus i juli (ikke med hestehold). Næste gang vil vi gerne have plads til hestene, og så kigger vi gerne efter noget i efteråret/vinteren, for at se hvor "slemt" der er på stedet i de hårde/våde måneder. Alt ser jo lækkert ud i grønt og solskin  Stine
Qualified Saddler, Society of Mastersaddlers (UK) tlf.52302989 / stine@sadelmageriet.dk Gardehusarregimentet, HESK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi købte vores |
|
|
i januar. Overtog så først i oktober.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores første ejendom.... |
|
|
.... købte vi i december. Den blev solgt i april, og vi købte den nuværende på samme tid. For os var årstiden ligegyldig - det var ejendommen, der var det vigtige. Vi kan godt "se igennem" nøgne træer og gammelt græs  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faktisk skulle |
|
|
vi købe hesteejendom, ville jeg faktisk være ret interesseret i at se den efterår/vinter/forår. Fx har vi en gård her i området som er til salg til en fornuftig pris. Men når jeg ser hvilke vandmængder markerne tiltrækker, og at huset faktisk ligger ret lavt, dvs vandet må også komme derned, så nej tak. Man kan altid få en lækker sommerfold, men det er svært at få ordentlige forhold når alt er vådt.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| vi så det første |
|
|
gang i maj/juni. Skrev under i september og overtog i december.. Vi havde slet ikke set alt det der med vand og træer, osv, vi fald pladask for stedet, og har heldigvis aldrig fortrudt. Det er præcis lige så skønt og perfekt som vi forestillede os..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa.... |
|
|
Vi begyndte at se på ejendom sidste sommer. I november så vi så denne ejendom første gang i næsten mørke. Mellem jul og nytår så vi så ejendommen igen. I januar tjekkede vi op på om vandets placering da sneen begyndte at smelte, derefter købte vi så ejendommen. Vi overtager den 1. marts i år  Jeg ville i jeres tilfælde nok vælge at sætte til salg nu med billeder og så måske skifte billederne af omgivelserne til foråret når alt står grønt, eller få tilføjet disse til annoncen. Jeg synes også det er noget mere interessant at se hvordan ejendommen ser ud om vinteren end om sommeren. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foråret |
|
|
Købte om foråret, flyttede ind om sommeren. Hvis vi havde set huset halvvejs sneet inde en iskold mørk vinterdag, så tror jeg måske vi havde betakket os  Altså det er jo en rimelig udbredt opfattelse at folk bliver mere købelystne fra påske og fremefter  Men der sker vel ikke noget ved at sætte til salg nu? - I kan jo bare lade være at gå ned i pris hvis der ikke lige er nogle købelystne vintermennesker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 333333333 |
|
|
vi købte ejendommen i november. med overtagelse til den 1. feb. Vi satte vores eget hus til salg i december (samme år), det blev solgt i Januar, med overtagelse den 1 April. Men den egendom vi købte, var ikke noget vi ville flytte ind i, så vi boede i et sommerhus, frem til August, hvor de væsenlige rum i huset var blevet istandsat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hus og hus |
|
|
Købte grund i november og byggede hus februar, marts 2005  Men det er nok en lidt anden "udgave" af huskøb 
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| efteråret |
|
|
Vi så vores ejendom første gang i slutningen af september 2010 - vi skrev under i midten af oktober 2010. Min opfattelse efter at habe kigget på en del hesteejendomme er at mæglerne ikke har en disse forstand på "hestemennesker". Der er sjældent billeder af de hesterelateree områder og de forstår ikke at man som hestemennese er meget interesseret i at se jorden når vejret er mest vådt ) Hvis jeg var jer ville jeg sætte det til salg nu så folk kan se det imens det er dårligt vejr. Så har køber tid til at tænke over det og nå at skrive under osv så de kan overtage det til den "gode og sjove" periode i sommeren.
Hilsen Trine Boks udlejes I Holbæk. Lys og rolig stald med få heste. Foldtid og grovfoder er højeste prioritet. Se mere på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidej........ |
|
|
Så vores gård en øspøsregnende novemberdag - og vi elskede det allerede da vi holdt ude på gårdspladsen, selvom det som ejendomsmægleren pænt udtrykte det, var en ejendom til renovering  So andre kan jeg skam også se "forbi grønne marker og træer", og se mulighederne i regnvejr og mudder, i køkken fra 1940 og orange toilte. MEN !!! Det er der altså af uransaglelige årsager også en del mennesker som ikke kan - om der er flere af dem som er ikke-hestefolk, det ved jeg ikke. Men var jeg ikke presset mht at sælge, så ville jeg vente til påsketid - lidt grønt og nogel påskeliniljer gør alt mere lækkert at se på, for dem som ikke kan "se ud over den nuværende skønhed". Problemet er nemlig, at hvis I sætter huset til salg nu, så bliver det med muddergrå billeder - og når folk en gang har set på annoncen, og gået væk fra den, så kommer de ikke igen med den samme positive atitude, som hvis de ser en lækker grøn, friskudsprung helt ny annonce. Så kan I vente så ville jeg vente, hvis jeg var jer. MVh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Vi solgte vores hus 1. december, og kunne overtage det nye hus, 27. november. Flyttede i den værste snestorm, vi har haft i vinter. Kan ikke anbefales, når man ikke kan se vejen for sne og fygning. Vi satte til salg omkring februar-marts. En anden gang må vi sætte huset til salg om efteråret, så vi kan få solgt omkring forår-sommer, eller holde på en bestemt overtagelses-tid. Hvis alt gik vel *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To stks |
|
|
Den første købte vi i april og overtog i juni. Nr to købte vi i feb-marts og overtog...hmmm april-maj md. Den første var der ikke billeder til. Det var en ren teksannonce der fangede os. Nr to var med vinterbilleder. Triste og kolde. Her er dog vældigt smukt og i april-maj er her totalt fortryllende med kirsebær-alle, masser af blomstrende buske, eng, bæk og skovbryn osv osv. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays ! Quarter Horses til salg. Gode afstamninger. Egen avl. Bl.a. 2011 føl efter Dun It With Charm. http://www.alby-horses.com/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi købte vores hus i oktober og flyttede ind et par dage før nytår. Jeg har også solgt et hus, som blev sat til salg i maj og var solgt i september. For mig ville årstiden ikke have nogen betydning for hvornår jeg ville købe. Men faktisk er der vel egentlig en pointe i det som nogle stykker skriver, at det er en fordel at se stedet om vinteren og tjekke mudder m.v. ud, hvis det er et hestested som man er ude efter.
Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi købte i januar og overtog ret hurtigt - sælger havde et andet hus og jeg havde solgt allerede i november året før.
Gitte Systematik giver sikkerhed Et mål uden en plan er bare en drøm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det første hus jeg købte |
|
|
blev købt om sommeren men det var også bare et parcelhus. Mine forældre købte deres hesteejendom i november og vi flyttede ind den 31 december. Når vi kigger hesteejendom kigger vi også helst efterår/vinter for at se hvordan folde osv er. En ting er hvor fantastisk det er om sommeren men hvis man om vinteren kan se ligeså fantastiske ting ved huset, ja så må det være det. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| +++++++++++++++++++++++++++++ |
Fáni og Glanna |
09-02-2011 20:55 |
|
Vores første ejendom købte vi i december og overtog midt i februar og her hvor vi bor nu købte vi i june og overtog i august.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salg...................... |
|
|
Sæt dog til salg, så os som kigger ejendomme har en masse at vælge og vrage imellem 
Christine Julingaards fjordheste - fordi en gul ikke er nok!!! Ågerupgårds Diva & Ågerupgaards Oliver & nu også Fønix Kraka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sæt da bare til salg ;o) |
|
|
Jeg ville sætte mit hus til salg nu, i har jo allerede gjort det fornødne oprydning og "shining" af stedet. Og solen skinner jo også dejligt her i februar (ind imellem) og det varer nok heller ikke længe, inden det myldrer rundt med små forårsplanter der forsøger at skyde op af jorden. Købere som er reelt interesseret, kan sagtens se bort fra glamour som nybagte boller og buketter i stuen, nyslået græs og forårs sol men naturligvis hjælper disse ting på nogen, mens de på andre har absolut ingen indvirkning. Vi købte vores gård i oktober og overtog i december, vores gamle gård var solgt i august til overtagelse i oktober - så vi havde vores heste opstaldet ude i de par måneder vi skulle vente på at kunne overtage det nye sted. Held og lykke med salget  ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hus salg |
|
|
Jeg ville også vælge at sætte til salg nu her .. Folk ved jo også godt at der er forskel på vejret ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi underskrev |
|
|
i juni mdr,og overtog til september samme år.. gården havde været til salg i 2 år pga de gik fra hinanden,og på den måde fik vi set markerne og skoven fra en lidt vildtgroet side.. haven var ene af skvalderkål.. her i området er der sat en del gårde tilsalg siden december og 6 ud af de 10 er faktisk allerede solgt. dog har der været både sommer og vinterbilleder på deres salgsopstillinger
2års vallak sælges forv stg 158cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesteejendom |
Tine85 |
10-02-2011 21:51 |
|
Vi købte vores gård i februar sidste år og der var der sne over det hele og vi havde faktisk ikke set stedet uden sne udover salgs billederne Men er rigtig glad for at vi har haft muligheden for at have vores første forår / sommer herude som vi har nydt rigtig meget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejendoms køb/salg |
StaldLender |
11-02-2011 19:10 |
|
første gang købte vi i oktober overtog i 1/1 1990 anden gang købte vi i august overtog i 1/12 2007 og solgte det gamle i november med overtagelse 1/2 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan i evt |
|
|
sætte til salg nu og aftale at i betaler for et nyt sæt billeder hvis stedet feks ikke er solgt til maj? For til den tid vil man kunne se en masse "lysegrønne" steder og så nogen med gamle sure vinterbilleder, bl.a. jeres. Jeg kan også godt se igennem det, især fordi jeg har boet en del vintre på landejendomme og ved at mudder osv er uundgåeligt, men en del byfolk med romantiske drømme kan godt blive afskrækket. Folk der har boet på landet før kigger helt anderledes praktisk efter nyere tag, jord nok, praktisk opvarmning, er der sokkel på huset og den slags ) Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays ! Quarter Horses til salg. Gode afstamninger. Egen avl. Bl.a. 2011 føl efter Dun It With Charm. http://www.alby-horses.com/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sætte til salg |
|
|
Som ejendomsmægler vil jeg sige, at det er ligegyldigt hvornår man sætter til sit hus/ejendom til salg. Der er ingen sæsonudsving længere og vi har lige travlt på alle årstider....
Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huskøb... |
|
|
Jeg overtog mit hus i februar måned, det havde været til salg siden om sommeren hvorfra også billederne jo selvfølgelig stammede, der var bare ikke nogle superfine billeder da mægler åbenlyst SLET ikke kunne se noget posetivt i dette hus! JA - der var sindssvagt meget L%&# rundt om, JA - huset skulle have den HELT store tur, JA - der skulle ryddes MANGE mere eller mindre sammenfaldne skure væk... MEN - Der var også fjordudsigt både fra stuen og fra 1. salen - det blev ikke nævnt med et ord! Der var også 1.6 Ha jord til hvoraf de 1.3 Ha var et stort reelt stykke med super naturlig dræn. Der var også en gammel frugthave med 9 forskellige store gode træer. Der var også en fin have gemt under humlen. Der var også mulighed for nemt at ændre på rumindelingen så det blev mere hensigtsmæssigt. Der var også en garage/lade og fyrrum som ikke fejlede det mindste andet en en kost kunne klare. Der var også en meget stor blandig af andre træer, flotte, høje og lægivende på hele grunden. Der var også kun 1½ km. til skole/rideklub - det blev heller ikke nævnt. Så alt i alt så var det ret nemt for mig at se igennem fingre med en negativ mægler, og de ting der skulle laves om - for prisen var pga. hans holdning SÅÅÅÅÅ meget for lav! Min fordel - sælgers bagdel.... Skulle jeg kigge på hesteejendom igen engang så vil jeg bestemt også kigge i den "sure" årstid - kan man leve med det der, så kan man BESTEMT også leve med det når træerne springer ud og der er fine blomster i haven og hestene græsser i knæhøjt græs... Når det så er sagt så er det jo som med alle andre salgsannoncer - jo flottere tingene ser ud, jo mere posetivt indstillet er man. Jeg kan også sagtens se "den gode hest" igennem en mudret hest på en jordfold, med lang man og filtret hale med en rød grim falmet grime på - men jeg vil da hellere så meget hellere se et flot opstillingsbillede med grøn baggrund og en flot shinet hest 
KLIPNING AF HESTE/PONYER I NORDJYLLAND TILBYDES SE PRÆSENTATION FOR PRISER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hushandel |
|
|
Min historie: solgte rækkehuset i august, med overtagelse til nytåret.Havde da set på hesteejendom gennem 1 år, købte i sept.og bygger nu huset og inden længe stald. Tror det psykisk er en fordel for mange at solen står højt på himlen, men vi jo ikke alle ens. Held og lykke 
Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|