Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Trick - katte, hunde, og andre ideer
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 20:29

God aften :)

Det forholder sig sådan at jeg har en vældig kvik lille sort og hvid herre.

Han klikkertrænes i perioder - og lærer mildest talt (næsten katestrofalt) stærkt.

I hvert fald så stærk jeg kan løbe tør på ideer til nye trick sommetider

I går trænede jeg herren 5 minutter og nu kan han også:

- High five

- Slikke sig på kommando

Foruden det han i forvejen kan:

- Sit

- Dæk

- Indkald

- Lig dig på siden

- Rul rundt

- Gnid dig mod en hånd

- Følg fingeren

- Hop fra stol til stol

- gå ind i poser/transportbur eller hvad pokker man ellers kan finde på

- Vent med at spis godbid til du får lov

I alt er han nok trænet 1 time i sit liv - så hmm. Kom med en masse øvelser han stadig mangler at lære tak!!!

Han og jeg flytter om små 14 dage - og skal alt fodring foregå som træning det første stykke tid (3-5 uger) - så det er alvorligt tiltrængt med nye øvelsesforslag.

For resten vil jeg lige overraske lidt.

Det er nemlig ham

Her

Det

Drejer sig om:

På forhånd tak fra Kejseren og hans mamma - der nødigt vil have sin lejlighed spoleret af ovenstående indespærrede tiger - der først kan lukkes løs igen udenfor efter 3-5 uger.

0
0
Svar på denne tråd

Klikkertræning
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 21:03

Jeg skal selv i gang med at klikkertæne min kat (nu jeg ikke mere har hestene jeg kan lege med), så jeg vil lige høre hvad du bruger til godbidder?

Jeg kom faktisk i tanke om det i dag (hun har kun boet her i et par måneder), da jeg skulle rede hendes pels. Hun er ret langpelset og synes absolut ikke at det er sjovt. Derfor må klikkertræning da være sagen

God ide' det med at gå ind i transportkassen, det må jeg huske. Jeg tror faktisk lige jeg låner et par af dine ideer, håber det er ok :-D

Hvis jeg selv finder på noget, skal jeg nok skrive.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

katte og tricks
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 21:08

ej hvor sjovt! har lige set animal planet, hvor der var et indslag med tricks man kunne lære katte!

de kunne alle dem du nævner, men hvad med at lære ham, følgende:

springe igennem en ring

hight ten

miav på komando

"spille fodbold" (kan min ene hunkat) man triller en tennisbold og så løber hun efter den, og får den til at trille længere...

åbne døre (var der en af kattene i AP der kunne

finde ting du har gemt

drikke af vandhanen

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BLLS¤

North Star

23.4-1990 - 17.11- 2010

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 21:17

Jeg troede det var løgn da jeg så det var en kat, det er godt nok vildt, det troede jeg ikke man kunne lære en kat. Det må jeg da prøve.

Jeg har lært min hund at spille død. Jeg peger på hende og siger BANG så kaster hun sig ned på ryggen med benene i vejret.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

kattetricks
Forfatter: 
Dato:  08-02-2011 22:07
kratte på krattetræ kommando
stå på bagben
måske gå på bagben
gå siksak mellem dine ben
hente legetøj
søge en gemt godbid

-Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Ludo (min kat) kan
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 10:03

følge en pind (target stik, hedder det vist). Jeg laver en bane gennem lejligheden, som hun så skal følge. Det startede rmed at hun fik et klik når hun rørte pinden med næsen og så skulle hun følge den længere og længere.

Endvidere kan du prøve

næse" (gnide hendes næse op ad min)

low five

gå på bagben hvor hun støtter på min hånd

op / ned af ting

gå rundt om mig

high five hvor hun først skal op på mit knæ med den ene pote

Prøv også (har jeg hørt om, ikke selv prøvet)

finde forskellige ting den skal være på. Eks. et håndklæde, en strømpe mm. som du lægger på gulvet. Så er komandoen ordet og den skal være på / røre ved tingen, du benævner.

Desuden , når hun skal aktiveres og jeg ikke orker klikkeren, får vi sjov ud af at fodre ved at kaste maden / slikkere rundt i lejligheden. Ikke en god idé hvis du fodrer med dåsemad

Hilsen Elena

0
0
Svar på denne tråd

jahdjkash
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 21:49

Lækkert med flere ideer :) Nogle af dem kan han, men at træne yderligere på dem er jo godt.

Følgende er meget rodet: Så er I advaret!

Jeg ægrer mig sommetider over min smukke knægt er så sky ved fremmede steder og mennesker. Ellers kunne jeg tjene penge ved at lave shows med ham ;)

Har lige bestemt han ud over det i nævner skal lære:

- Springe spring

- Neje

- Spanske skridt

- Gabe

- Gribe (med poterne tror jeg, da han er ekstremt potestærk)

En jeg kraftigt overvejer er at lære ham bogstaver ;) Jeg læser vel ikke til lærer for ingenting. Ville være sjovt, hvis han lærte at stave mit navn (Anna - ret simpelt jo).

Kejseren er en underlig kat på mange områder. Grønne asparges er hans livret..

Så som træningsgodbider bruges følgende:

- Ærter

- Majs

- Agurk

- Kattepiller (tørfoder)

- Kød

- Ost

- Kogt porre

- Pastastykker

- Brødstumper

- Rosiner

Kort sagt næsten alt :) Dog i ret små mængder ;)

Han har IKKE fri adgang til tørkost normalt, da jeg foretrækker han holder sig slank. Derfor ELSKER han når han trænes med tørkost (det udgør så et måltid - og han er jo sulten inden sådan et).

Hvad angår godbider så lav dem små - tænk på hvor meget du kan smage en lille rosin eller peanut. Tænk så den tankegang over til katten :)

Hemmeligheden i kattetræning er at de laver kunster for at få godbiden. Hunde gør det også til dels for at behage træneren.

En kat skal ALTID have en godbid ved klik. Ellers gider den ikke træne. En mæt kat gider heller ikke træne så længe som en sulten er min erfaring - derfor de små godbider.

Nogle katte taber i starten fokus på træningen efter 30 sekunder. Andre (som min) kan du fra dag 1 træne 15-20 min.

Flertallet ligger mellem 2 og 8 minutter som starttræning.

Stop altid træningen af en kat med en øvelse den kan og er stærk i - så det er en succes. Så vil den gerne næste gang igen ;) Jeg afslutter næsten altid med sit.

Min er en ret speciel kat generelt - meget anderledes end alt man ved om katte og alligevel totalt kat.

Man kan sagtens tage ham i bad. Men ikke trække en snor gennem et lokale uden den bliver nedlagt.

Jeg er sådan en der gerne vil kunne træne når jeg ikke lige har nogle ting med til formålet. Så jeg klikker ham ved at slå klik med tungen. Target er spidsen af min pegefinger :)

Derfor følger han min finger hvorend jeg beder ham gøre det.

(Få din tunge til at sige klik - pres spidsen af tungen op lige foran fortænderne i ganen. Hav den bagerste del af tungen trykket ned i undermunden. Træk tungen ned mens den er spændt. Så siger det som en klikker)

Jeg har købt et par fodringsdimser, der skulle tage tid at regne ud. Snå snart han har lugtet der er mad i knækker han koden 5 sek. efter.

Han er vist meget kvik. Jeg var i efteråret til et foredrag om klikkertræning af katte. Ud fra det er han ret godt fungerende mentalt.

Mine forældres nu aflivede dalmatiner trænede jeg også - den var 10 gange så lang tid om at lære alting i forhold til Kejseren - og hundetræneren sagde ellers den var okay indlærende :)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 05:49

min gamle hunde kunne fingernavne dvs at hvis jeg sage lille= nap i lillefinger ringe=nap i ringefinder osv

snige = kravle på maven

gab= gabe

apotere alt fra aviser til rødepølser og kotteletter

hoppe igennem en ring

tænde på lave syskontakter (det var en cavalier så alt over 70 cm kunne han ikke nå)

stille sig på et mærke (super til fremsæning eller anden afstands træning)

kende forskæld på flere forskællige ting, bad ham apotere eks lille bamse, store bamse, boldt, ben, pude, snor og ja alt hvad du kan finde på....

jeg lærte ham også kan kunne hente det billede af den person jeg bad ham hente... jeg laminerede nogle mindrere billeder og satte en snor i billede og gennem en lille pind... det var altid en super sjov ting at vise frem ved besøg især min niece ELSKEDE at se ham hente hendes billede...>> han kan huske mig<< *jubel*

Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden

www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd

ahdkahsk
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 20:46

Fede øvelser du kommer med der - de bliver bestemt husket!

Og noget helt andet: flot navn din datter har - er selv ret vild med Elena, så det minder jo lidt om ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider