Lækkert med flere ideer
Nogle af dem kan han, men at træne yderligere på dem er jo godt.
Følgende er meget rodet: Så er I advaret!
Jeg ægrer mig sommetider over min smukke knægt er så sky ved fremmede steder og mennesker. Ellers kunne jeg tjene penge ved at lave shows med ham 
Har lige bestemt han ud over det i nævner skal lære:
- Springe spring
- Neje
- Spanske skridt
- Gabe
- Gribe (med poterne tror jeg, da han er ekstremt potestærk)
En jeg kraftigt overvejer er at lære ham bogstaver
Jeg læser vel ikke til lærer for ingenting. Ville være sjovt, hvis han lærte at stave mit navn (Anna - ret simpelt jo).
Kejseren er en underlig kat på mange områder. Grønne asparges er hans livret..
Så som træningsgodbider bruges følgende:
- Ærter
- Majs
- Agurk
- Kattepiller (tørfoder)
- Kød
- Ost
- Kogt porre
- Pastastykker
- Brødstumper
- Rosiner
Kort sagt næsten alt
Dog i ret små mængder 
Han har IKKE fri adgang til tørkost normalt, da jeg foretrækker han holder sig slank. Derfor ELSKER han når han trænes med tørkost (det udgør så et måltid - og han er jo sulten inden sådan et).
Hvad angår godbider så lav dem små - tænk på hvor meget du kan smage en lille rosin eller peanut. Tænk så den tankegang over til katten 
Hemmeligheden i kattetræning er at de laver kunster for at få godbiden. Hunde gør det også til dels for at behage træneren.
En kat skal ALTID have en godbid ved klik. Ellers gider den ikke træne. En mæt kat gider heller ikke træne så længe som en sulten er min erfaring - derfor de små godbider.
Nogle katte taber i starten fokus på træningen efter 30 sekunder. Andre (som min) kan du fra dag 1 træne 15-20 min.
Flertallet ligger mellem 2 og 8 minutter som starttræning.
Stop altid træningen af en kat med en øvelse den kan og er stærk i - så det er en succes. Så vil den gerne næste gang igen
Jeg afslutter næsten altid med sit.
Min er en ret speciel kat generelt - meget anderledes end alt man ved om katte og alligevel totalt kat.
Man kan sagtens tage ham i bad. Men ikke trække en snor gennem et lokale uden den bliver nedlagt.
Jeg er sådan en der gerne vil kunne træne når jeg ikke lige har nogle ting med til formålet. Så jeg klikker ham ved at slå klik med tungen. Target er spidsen af min pegefinger 
Derfor følger han min finger hvorend jeg beder ham gøre det.
(Få din tunge til at sige klik - pres spidsen af tungen op lige foran fortænderne i ganen. Hav den bagerste del af tungen trykket ned i undermunden. Træk tungen ned mens den er spændt. Så siger det som en klikker)
Jeg har købt et par fodringsdimser, der skulle tage tid at regne ud. Snå snart han har lugtet der er mad i knækker han koden 5 sek. efter.
Han er vist meget kvik. Jeg var i efteråret til et foredrag om klikkertræning af katte. Ud fra det er han ret godt fungerende mentalt.
Mine forældres nu aflivede dalmatiner trænede jeg også - den var 10 gange så lang tid om at lære alting i forhold til Kejseren - og hundetræneren sagde ellers den var okay indlærende