|
|
| Er det bare Amerika? KAT |
|
|
Jeg sidder og ser et program på Animal Planet, as we speak. Det er program med katteracer, hvor de giver en beskrivelse af forskellige racer, deres karakteristika m.m. De siger så, at ingen ekspert råder kattejere til at have kattene udendørs. Hold dem indendøre. Begrundelsen var div. sygdomme, som kattene kan pådrage sig i det fri. Er det bare i Amerika, at de er så tovlige? Jeg forstår, at nogle racer faktisk lever bedst som indekatte (så længe de aktiveres), men ligefrem at råde folk til absolut at holde deres katte inde døgnet rundt  Først tænkte jeg, nå det er nok racen, men nej, for den race der blev beskrevet var den helt almindelige Amercian Shorthair. Er der nogen speciel grund til at holde kattene inde i Amerika?
NUMSEFISKEN
Søger lejlighed og job i Aalborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indekatte |
| Forfatter:  |
Fáni og Glanna |
| Dato:  |
07-02-2011 19:34 |
|
Jeg kunne aldrig drømme om at lukke mine kæledyr ud i det fri, hvor farerne er , man lukker jo heller ikke sin hund ud på vejen . Vi har opdrættet og kun solgt til folk der havde indekatte , de folk der var nemmest at overbevise om den måde at have kat på var altid dem der lige havde skrabet deres kat op fra vejen .. Det bliver heldigvis mere og mere normalt at folk holder deres katte inde eller bygger en voliere , det redder mange katte fra at blive kørt ned eller skudt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sys 1 |
07-02-2011 19:35 |
|
Det er bare Amerika for fuld udblæsning. Var på et tidspunkt inde på en amerikansk katteside for diabeteskatte, da min dav. kat led af diabetes og det var rystende, hvor meget de menneskeliggjorde kattene. Ingen kom ud i den fri natur. De gik over grænser mht. dyrenes sygdom, som ingen - forhåbentlig - i Danmark ville. Aflivning var absolutely no go. Havde nogle heftige diskussioner med dem, kan jeg huske. De har bare en helt anden opfattelse af dyrehold, end vi har. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxx |
|
|
En kat der er født ved vejen lære at man holder sig væk fra den. Det er Amerika for fuld udblæsning som nævnt og pyller så det vil noget efter min mening. Vil ikke fratage katten noget som jeg kan se de nyder så meget og hygger sig så meget med. At hoppe rundt i kornet, ligge og slikke sol på havebordet, grave huller i jorden, rende rundt efter hinanden på gårdspladsen. Og især hvis man får killinger - deres første tur uden for, eller bare når de leger uden for. Albummet her siger alt, kattene passer ind i naturen og jeg mener ikke de skal holdes der fra: www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=247347 Vi har en indkørsel lige ud til en landevej ( et af billederne siger noget om hvor tæt på vejen vi er ) og har 3 katte. 2 af dem er aldrig blevet kørt ned hvor fra den ene har fået 2 kuld killinger, som også har holdt sig fra vejen. Den sidste vi har er en tilløben hankat der har haft sine møder med biler - men han er blevet passet og plejet når det er sket. Nu er han blevet gammel og grå så han holder sig mest inden for eller holder til til at slikke sol lige uden for døren om sommeren.
We begin to live, the day we become silent about things that matter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Siden jeg som 16 årig |
|
|
bar min kat hjem da han var kørt ihjel har ingen af mine katte løbet frit. Jeg har både i den tid der er gået haft både racekatte og huskatte og nogle af dem er kommet ud iført sele og snor mens andre slet ikke har haft interesse i at komme ud. Jeg finder at der er alt for mange farer. Desuden er det ikke alle naboer som kan lide katte og ikke synes at det er fedt med kattelort i ærtebedet og sultne øjne ved fuglebrædttet og de mennesker skal altså også være her!!! Desuden er det lettere at tage hjemmefra nogle dage når man har indekatte. Det vil altid være et holdningsspørgsmål for den enkelte og vi vil aldrig blive enige så lad os enes om at vi hver især gør hvad vi føler er rigtigt.
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Mor til Lenette Martinore født 1991 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte indendøre |
|
|
Jeg mener virkelig, at man frarøver kattene deres naturlige levevis. Det er i mine øjne det samme som, at lade hesten stå i boksen 24/7. Vi har dyrene "taget til fange", og det er da vores opgave at gøre opholdet så naturligt som muligt for dem. Bor man enormt tæt på en stor vej, så er det måske ikke katte man skal holde. Vi fik for 10 år siden en norsk skovkatblandning, som altid har været indekat - dyret var rablende sindssyg! Først da den fik lov at komme ud hos os, blev den afbalanceret og opførte sig som en normal kat (så normale som de nu kan blive i fabgeskab).
NUMSEFISKEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Øhhh.. hvorfor er det lettere at tage hjemmefra med indekatte??? Min kat er udekat, men kan sagtens være inde i nogle dage, bruger sin bakke og har det helt fint med det  Ang. det med udekatte... Jeg kan simpelthen ikke have en indekat. Jeg mener jeg hellere vil have en kat i 5 år der er glad og tilfreds, kan være ude, og hvor jeg ikke bruger mega megen energi på at lukke døre og vinduer hele tiden - end at have en kat i 10 år der ikke kan være ude, som er ked af det (og ja, min kat var inde i 2 uger efter hun kom hertil, hun var en indenfor-kat da jeg fik hende - og efter 1 uge, begyndte hun at ville ud! Så hun ville ha været ked af ikke at kunne komme ud) og bruge en masse energi på at holde hende inde.. Og ja, jeg må så tage den udgift det er hvis hun bliver kørt ned, og det gør jeg også!
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene! ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår ikke ... |
|
|
.... at nogen mennesker vil være hersker over om et dyr skal ha vind og sol i pelsen.  Hvis jeg skal være meget firkantet og endnu mere trekantet, synes jeg det er frygteligt, at afskære sine dyr for et udendørsliv. Hvordan kan man få over sit hjerte, at nægte sin kat frisk luft og sol i pelsen og græs under poterne? Jeg synes simpelhed det er topegoistisk, at anskaffe sig en kat der aldrig kommer ud. Vi med hus og have må ofre det det koster, for at lave en kattesikker have, og de som ikke har den mulighed skulle ikke have kat. Om folk har deres katte til, at løbe løse hvis de bor et "godt katte sted" kan ikke hidse mig op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har 2 UDE katte og de nyder det og vi bor klods op af befærdet vej. Og nu er de 8 og 5 år og her går de ud og ind som det passer dem. Helle: Citat: Desuden er det lettere at tage hjemmefra nogle dage når man har indekatte. Det er jeg så absolut uenig i. Jeg tager nu også hjemmefra også når de er ude. Men sørger for at de har hvad de skal bruge(mad/vand). Så ingen "fangenskab" her.
Det sagde shettie Nu med PRE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ... |
|
|
også opvokset et sted hvor vejen liger tæt på, og har mange gange skrabet katte op ude ved vejen, dødeligheden var 50% og hvis de overlevede de to første år kunne de blive meget gamle. Nu bor jeg heldigvis ved en mindre befærdet vej, dog stadig lige tæt på vejen og har nu to katte 7-9-13 på 8 år, de er opvokset her og blev taget med på tur af deres mor som små, hun blev forøvrigt 18 inden hun måtte sige farvel til denne verden, det var ikke en bil, men hendes organer der begyndte at svigte og derfor blev det dyrlægen der gav hende en værdig afsked. Jeg ville ikke tvinge mine katte til at være indekatte, de bliver smidt ud om dagen og kommer ind igen når vi kommer hjem fra arbejde, hvis de gider...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til "naturisterne" |
|
|
"Jeg mener virkelig, at man frarøver kattene deres naturlige levevis.
Det er i mine øjne det samme som, at lade hesten stå i boksen 24/7." Jamen hvis vi endelig skal sammenligne hvorfor så ikke gøre det ordentligt? Har I heller ikke hegn om jeres folde? Skal hestene også bare løbe frit omkring i det danske landskab? Der er nu engang en pligt til at holde sine dyr på egen matrikel... Og ps. I det hele taget er det bundegoistisk at have dyr af nærmest enhver art! Tror ganske mange dyr lider under forkerte/for små forhold! At gøre indekatten til et posterchild for mishandlede dyr er måske lige i overkanten... Mvh Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte.... |
CarolineR |
07-02-2011 20:53 |
|
Til alle jer der mener alle skal holde deres katte inde osv. Hvordan vil i mene rotte og muse bestanden ville være hvis der ikke var katte frit i Dk? Blot en tanke...
Don´t tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte indendøre |
|
|
some1: Selvfølgelig skal hestene ikke rende frit rundt i det danske landskab  Min pointe er, at man bør gøre livet så naturligt som muligt for sine dyr. Gøre tilværelsen så lig med tilværelsen i det fri. Derved får man nu en gang mest tilfredse og afbalancerede dyr. Og ingen nævner indekatte og mishandling i forbindelse.
NUMSEFISKEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CarolineR |
Fáni og Glanna |
07-02-2011 22:01 |
|
CarolineR , man kan faktisk holde skadedyr væk på andre måder , vi bruger gift!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| USA og katte |
|
|
Ja de er ikke altid helt fremme i skoene. Var der ovre i et år som au pair. Min værtsmor var dyrlæge og derfor fik jeg lov til at komme i nogle weekender og luftede så hunde etc. På den klinik jeg var, så jeg operation der fik mig til at stoppe ret hurtigt igen. De fjernede klørne på katte. Jeg var så forbavset og spurgte om de groede ud igen. Nej det var meningen med det hele. De fjernede dem så de ikke kunne kradse i deres møbler, og andre ting. Så hellere leve som indekat med klør - end en udekat uden klør uden den mindste chance for at forsvare sig - eller klatre op i et træ for at søge væk fra fare.
Line R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn. 8-5-10 - 9-5-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mis mis mis |
|
|
Jep, de fjerner nemlig kløerne på kattene så de passer til indendørslivet - det er heldigvis forbudt i Danmark (som min amerikanske veninde erfarede på den hårde måde, da hun købte kat i DK og tog ned til dyrlægen for at få fjernet kløer på den). man kan faktisk holde skadedyr væk på andre måder , vi bruger gift! Man kan så diskutere hvilken metode der er bedst, jeg er nok mest til natur rovdyrs metoden, end giftmetoden. Gad vide om ræven har godt af at spise sådan en forgiftet mus?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er jeg ond og ironisk |
|
|
ræven behøver jo ikke spise forgiftede mus så længe der også løber katte rundt som jo er et noget større måltid!!! Og Jo! Mikkel går ikke af vejen for kattesteg!
MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER Mor til Lenette Martinore født 1991 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok så da |
|
|
En ræv der har spist en undsluppen indekat der, i ren desperation, har ædt 3 forgiftede mus - er det mon godt for røven?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber ikke det kommer til DK |
|
|
Altså hvis de fjerner kløerne på dem, så vil jeg helt klart mene katten er bedst tjent med at blive inde, den kan jo hverken forsvare sig eller flygte op i et træ, hvis den fx skulle møde en hund.... Mht. sygdomme, så er udekatte mere udsatte ja, - men sådan kan man jo blive ved, så er det vel også forkert fx. at udsætte en hest for den risiko der altid vil være forbundet med trailerkørsel bare fordi man vil til stævne eller på kursus ... osv. osv.... Personligt er jeg glad for at kunne lukke kattene ud når de er ved at splitte huset ad i ren og skær overskudsenergi, og det er også fint de tager musene så alle snorene på halmballerne ikke bliver bidt over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inde versus ude katte |
|
|
Nu har jeg haft begge dele. Min erfaring er at nogle katte trives bedst ude, og det er oftest dem som har været "vildkatte" i generationer, men at de ikke nødvendigvis lærer at biler er farlige bare fordi de er vokset op nær en vej, desværre. Det er skisme ikke rart at skrabe lille Misser op af vejen med spartel, fordi den som end har kørt Misser ned ikke har gidet flytte Misser ind i vejsiden som minimum  De 3 katte jeg har nu er indekatte og det forbliver de! Ikke om mine små guldklumper skal tværes ud på en kvm af en af de lokale bønders traktorer mv. En voliere er dog på trapperne som nærmeste fremtidige projekt når vejret arter sig. Her tager kattene så også mus, ihvertfald dem som er modige nok til at snige sig indendørs, så de er også med til at holde skadedyrsbestanden nede på trods af de alle 3 er indekatte. Jeg er stor tilhænger af at holde sine katte inde, som minimum på egen matrikel, men jeg mener dog at har man en indekat, så bør man også have 2 katte, med mindre at man har så speciel en kat at den ikke trives i andres kattes selskab. Declawing, er absolut en dødssynd, og heldigvis forbudt i DK og bliver nok heller aldrig tilladt her.
MVH Trine Un cruzado con genio y corazon En krydsning med hjerte og karakter www.bricksite.com/romero Med "spøgelser" på marken 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golden Showers :-) |
|
|
Nej hvis et sådan måltid giver diarré så er det ikke godt for røven, den bliver meget øm!!!!!! Men RÆVEN spiser ikke kun desperate indekatte. Rent faktisk er der historier om ræve der har taget katte og sågar brudt ind i katte-løbegårde og mæsket sig. Undskyld, min humor men efter nu i to nætter at have været leverandør af Mikkels mad, så er jeg glad for at mine katte ikke går ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Well well |
|
|
Min er inde om vinteren og ude om sommeren, den trives fint med begge dele... Jeg trives bedst med at den er ude, det er alligevel noget nemmere når han løber ud og toiletter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte. |
|
|
Mine katte er blevet gamle selvom de har været ude. Min gamle perser elskede at være ude, han fangede også mus, han blev aflivet da han var 13 år. Min alm. huskat blev aflivet da han var 16 år. Nu har jeg 2 maine coon, en der er 13 år, og en på næsten 1 år. Og jeg kunne ikke drømme om at spærre dem inde. Mvh Tina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal ikke kaste med sten ..!! |
|
|
Undskyld Golda Showers. I mit indlæg hvor jeg er morsom på din bekostning (din lille udbytning af æ og ø i ræven) kan jeg se at jeg har kaldt dig GOLDEN showers - beklager jeg bør nok huske læsebrillerne!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kattemishandler! |
|
|
Ja jeg er så en af de topegoistiske mennesker som har indekatte. Jeg bor i en mindre by lige ud til hovedvejen - hvor der kommer en del tung trafik og hvor folk kører som død og helvede! Jeg har ikke lyst til at skulle skrabe mine egne katte på fra vejen. Synes det er nok jeg gør det med andres katte... For det sker faktisk ca 1 gang i måneden at de bliver kørt ned her i byen og de kan godt ligge længe hvis man ikke samler dem op fra vejen!! Så nej - jeg vil ikke byde mine 2 missere at komme ud. Boede jeg ikke i byen så kom de ud, men som det ser ud nu, ja så må de være indekatte. Og de har 100 kvm at boltre sig på og har hinanden. Og så kommer du udenfor - i sele - og får lov til at tumle rundt. En voliere ville være bedst, men sådan en har vi ikke lige pt råd eller plads til. Konklusion: Jeg er topegoistisk - men mine missere er stadig i live!
Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!
Medlem af AHNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| holdninger |
|
|
Det er lovligt at have holdninger i DK Så derfor behøver vi vel ikke at "hakke" på hinanden om hvad der er rigtigt og forkert?? Vi har selv udekatte - de kommer aldrig ind, de vil heller ikke ind!! Bliver jævnt utilfredse når den årlige tur til dyrlægen finde sted  Men nu vil jeg så også lige tilføje, at vi bor langt ude på landet, med en hovedvej som nabo, vi har mistet katte igennem tiderne. Nogle har overlevet et møde med bilen, andre har vi fundet (eller folk har været søde til at komme op og spørge om vi kender til den kat de nu har kørt ned) Jeg vil så også tilføje, at jeg kender folk der har indekatte - som trives fint med det! Hvis dyret trives med jeres valg om at holde dem, så er der hverken noget rigtigt eller forkert?? eller er det mig der kun tænker sådan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shamoon! Du har helt |
|
|
ret - i det mindste i min bevidsthed. Som jeg også skrev i mit første indlæg i denne tråd, så bliver vi aldrig enige om dette emne, men jeg mener også som du at der ikke er nogen af os som kan sætte sig som dommer over hvad der er rigtigt og forkert! Vi handler jo alle ud fra hvad der føles rigtig for netop os. Det er der sådan set ikke nogen som har ret til at sige er "forkert". Jeg har arbejdet på et dyrehospital og jeg blev altid glad når der kom en kat over 15år og jeg så fik at vide at den gik ud som den ville. Skønt at den kan klatre i træer og så alligevel være blevet så gammel  Min psyke og bopæl er ikke for nuværende til katte på "fri fod" så Morten med det største behov for klatring må nøjes med gardinerne eller hvad han ellers finder på til vejret bliver godt så han kan prøve blodbøgen iført sele og snor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shamoon |
|
|
Nej det er ikke kun dig der tænker sådan. Hvis jeg boede lige ud til en meget trafikeret vej, så kom mine katte heller ikke ud. Jeg mener bare det er noget pjat at sige, at alle katte skulle være inde. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kat kat kat |
|
|
Jeg har lige et spørgsmål til aller jer, der har udekatte  Sørger I for at holde dem inde i egen have (hvis I ikke bor på landet uden naboer) eller lader I dem rende rundt over det hele???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Dengang Maxi flyttede ind hos mig var hun vildkat. Hun slap ind af et vindue og nægtede at forlade matriklen. Vi nåede en våbenhvile der hed brug af kattebakke og holde mund, så måtte hun blive. Hun boede hos mig et år og ville ikke ud. Vi flyttede ind til byen og hun havde ingen mulighed for at komme ud. Baby kom til og hun voksede op som indekat. Maxi og Baby levede 3 år som indemissere. Så flyttede vi til hus og have og her fik de lov at komme ud.Det har de så været siden. Altså ude/inde missere. Om vinteren går de bare ud og tisser og kommer ind igen om sommeren er de selvf. mere ude. Mine katte blev klikkertrænet og kan en masse underlige tricks fra da de var indekatte, men kan mærke de er langt mere afbalancerede og veltilpassede nu hvor de kommer ud. Tilgengæld bør man så også sørge for at ens missere er vaccinerede, øremærkede og neutraliserede hvis de skal være udemissere så de ikke får killinger og skaber større problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amerikanerne |
|
|
er lidt for sig selv ! Men dog, vil jeg fortælle om dengang jeg skulle have kat til den efterladte siameser. Dengang havde jeg to siameserkatte, de rendte udenfor, efter at have været indekatte i mange mange år, flyttede jeg i rækkehus. De opholdt sig kun på vores grund og naboens, de var kastrater og gad ikke at rende så meget rundt. Men den ene døde (af sygdom, en frygtelig historie) og den anden hylede efter den som var død. Det var skrækkeligt at høre på hans skrigeri nat efter nat. Så jeg tog den beslutning at finde en makker til den efterladte kat. Hvergang jeg tog kontakt til en katteopdrætter, var betingelsen der hver gang: katten skal være indendørskat ! Hvis den skal ud, skal det være i bur eller sikret have (læs: el-hegn). Sidstnævnte var udelukket med to små børn. Så sad vi der og ledte videre, endelig fandt vi en opdrætter som accepterede at vi ikke kunne sikre haven men at vi ville gøre vores bedste at holde havedøren lukket. Det var meget svært med en varm sommer og to små børn der konstant åbnede døren og glemte at lukke den igen. Så vi tog beslutningen, vi byggede en voilere til kattene, så de kan komme ud i den friske luft, være sammen med os og i det hele taget bare gå rundt under planterne og kradse lidt der og der. Den er stor succes og vi er meget glade for investeringen. Ja, vi endte så med indendørskatte (vi bor i et hus med over 250 m2) med voilere til dem, efter katteopdrætternes hoved. Vi synes de var sære dengang..... Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte... |
|
|
I Amerika har de mange mærkelige og dobbeltmoralske holdninger. I Europa er det ret blandet. Som man kan læse af ovenstående indlæg. Vores nu afdøde kat (han blev 15 år og blev aflivet pga. kræftsygdom) var unde/indekat. Det bedste af begge verdener. For et par månder siden fik vi en hittemis. Hun fandt selv vej hertil. Hun var helt klart en indekat som nogen var blevet træt af. Hun var meget tryghedssøgende og stille i starten, sundhedsmæssigt var hun heller ikke på toppen (hun er ved at afslutte antibiotika-kur nu). Og derfor han hun været holdt indendørs (med små lufteture kort i sele når vejret var godt). Men nu er hun begyndt at vågne op, og jeg tror kun at det er et spærgsmål om tid før hun gerne vil ud selv. Hun skal lige neutraliseres først (vi skulle lige være sikre på at hun ikke allerede var det og så skal hun lige være helt frisk). Vi bor langt ude på landet, så jeg er ikke bange for biler. Mere hvis nogle andre katte jagter hende eller evt. en ræv/ulv. Jeg håber bare at hendes territorium vil være lige her om huset (som vores forrige kats var). Der er katte som lever fint indendørs altid (visse racer egner sig mindre til at komme ud), men ellers synes jeg da at det klart er det bedste hvis katte kan få lov til at vælge selv. Lene
- Home is where the heart is -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min kat render frit, men uanset hvornår på døgnet jeg kalder på hende, tager det under 20 sec og så er hun ved mine fødder - så hun bliver meget tæt på - og hygger med alle de andre katter, der også sidder i min have og kigger ind Så sådan er det, det fungerer her. Har sagt til mine naboer at hvis hun laver noget de ikke gider i deres haver, så skal de bare være efter hende - hun må lære det på den hårde måde hvis de ikke gider hende - og indtil nu har kun en nabo sagt noget - lille Fisen havde været på besøg inde hos ham, han synes det var hyggeligt, men fik sagt til ham, at det ikke dur, da hun ikke må tro hun bare kan gå ind - siden har han fortalt han har jaget hende ud en gang, og det var det  Så jeg lader hende løbe frit med god samvittighed 
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene! ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det med ræven |
|
|
Vores gamle kat gav ræven tæsk. Ingen skulle komme ind på hendes territorium! Hun var nu sej. Hun var inde/udekat. Det katte jeg har nu har været indekatte i 2½ år, nu kan de endelig komme ud, og de nyder det. Jeg foretrækker helt klart at de selv kan bestemme om de vil være ude eller inde, det var bare ikke muligt da jeg boede i lejlighed. Jeg er forbavset over at nogle synes det er dyremishandling (kan ikke huske om der er nogle i denne tråd, det kan også være på andre debatfora jeg er stødt på dem) at lukke kattene ud pga. fare for at blive kørt ned og få sygdomme. Er det menneskerne der ikke vil miste deres kat, eller synes de virkelig det er synd for kattene? Jeg hælder til det første... Hilsen Marianne
Prescription diet r/d 5 kg til overvægtige katte sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katte indendøre |
|
|
Vibe ?Don Disco?: Vores 4 katte render rundt i området, som det passer dem, og naboerne er heldigvis ligeglade  Havde det været anderledes, så havde vi selvfølgelig sørget for hegn af en art i haven. Gud ske tak og lov for katteglade naboer.
NUMSEFISKEN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm.......... |
|
|
Du behøver alle der har kat ude jo ikke være dyrevenner og alle der har inde dyreplagere der river klørerne af deres katte. Den er meget sort hvid den her mudderkastning. Har selv indendørs kat, da jeg bor i et område hvor vildkattene er synlig syge af katteaids, bylder, underenæring og andre sjove ting. Det vil jeg ikke udsætte mine katte for. Og de er altså hverken skøre eller understimulerede eller lign. Faktisk lever vi et dejligt liv og er glæde alle parter.... og de har deres kløer endnu... Men synes da også udenfor er optimalt. Verden er bare ikke optimal. Angående samligning med hest i boks. Mine må da så bo i en hit aktivstald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit indlæg |
|
|
Jeg har 2 udekatte. Den ene var udekat, så måtte jeg flytte til en lejlighed hvor han måtte være inde. Nøj! Hvor var det synd for ham. Nu er han heldigvis udekat igen. Mens han var indekat fik jeg en stor killing som aldrig havde været ude. Da jeg så flyttede blev hun udekat. Hun er mere ude end den "gamle". Jeg vil ALDRIG tage dette fra dem igen. Så vil jeg hellere aflive dem. Og så ang USA. Jeg fik en overgang bladet fra Inges Kattehjem. Der bragte de en historie om en amerikansk kvinde der havde taget sin kat med hjem fra USA. Dyrlægen fik noget af et chok da hun så dens poter. Den havde på alle klør en rød plastic-dims. Det er lidt svært at forklare, men forestil jer at man trykker kattens klo frem, og så sætter en hætte på. Katten kan på denne måde ikke rive, men til gengæld kan den heller ikke trække kløerne ind!!! Katten blev selvfølgelig straks befriet for disse rædsler, men tænk at man ikke kan tænke så langt selv at man ikke kan regne ud at man påfører katten voldsom smerte. Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|