Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

I praktik på kontanthjælp
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 19:39

Kære ænder, jeg mangler jeres hjælp.

Jeg fik i oktober 2010 diagnoseret en depression, og fik medicin. Tog medicin hele oktober og november måned, og så gik min elskede farmor hen og døde meget pludseligt, i starten af december. I over en månede, stod det hele stille. Jeg gik så langt ned, at jeg ikke engang kunne overskue at tage min medicin. Ingenting.

I starten af januar begyndte jeg på kontanthjælp, og tog stadig ikke min medicin. Sidst i januar blev jeg sendt i aktivering (selvvalgt) Jeg kom hen på et plejehjem, hvor jeg er glad for at være (søde kollegaer og beboere) dog er det for psykisk hårdt for mig at være der, og ikke noget jeg vil i fremtiden. Min farmor betød alt i verdenen for mig, så at arbejde med ældre mennesker, hvoraf nogle er meget syge, det gør mig ked af det. Jeg lider af søvnbesvær, siden hendes død. Vågner flere gange om natten, og får ikke mange timer på øjet, også selvom jeg går tidligt i seng.

Imorgen skal jeg til læge og snakke med ham, og det glæder jeg mig faktisk til.

Jeg vil gerne have ophævet praktikken - men hvordan gør man det? Jeg er pt. sygemeldt siden onsdags, pga feber, men er det ens jobkonsulent der skal annullere praktikken?? For min plan er at ringe til hende imorgen, forklare min situation, og sige jeg gerne vil i aktivering et andet sted. Men jeg ved ikke hvordan det lige foregår??

Tak for forhånd

Behind those shady pines, there is always light...

0
0
Svar på denne tråd

Hej min ven!
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 19:46

Det gør mig ondt at du har mistet din farmor og jeg kan godt forstå at du har svært ved at tackle det nuværende arbejde.

Jeg tror at du skal tale med din jobkonsulent og forklare sagen. Samtidig skal du nok have fat i din sagsbehandler for det er jo hende/ham som står for økonomien i tilfælde af at du er nødt til at være sygemeldt indtil der findes et ny aktivering.

Du bliver nødt til at tage din medicin som foreskrevet hvis det skal virke. Dit søvnbesvær kan også skyldes depression.

Tag en god snak med lægen om det.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen

Helle

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kontanthjælp og praktik
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:21

Først og fremmest min dybeste medfølelse for din situation.

Rent praktisk skulle kontanthjælpspraktikken være en temmelig fleksibel størrelse hvor begge parter kan sige stop med rimelig kort varsel.

Så kontakt jobkonsulentfidusen og forklar situationen.

Og pøj pøj hos lægen.

Jeg håber for dig at alle parter er forstående, og hvis de ikke er, så husk at du ved bedst på lige netop det område som er din velfærd.

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:29

Mange gange tak for jeres svar! Jeg har det rigtig skidt lige nu, fordi jeg er bange for hvad de vil tænke. Jeg er også bange for, at når jeg snakker med min jobkonsulent, at hun ikke vil tage mig seriøs, men jeg er bare så bekymret.

Men jeg håber, jeg får alt på plads imorgen, det kunne være rigtig rart... Jeg har ikke lyst til at gå derhjemme...

Behind those shady pines, there is always light...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider