|
|
| Nyhed - Føl trukket efter bil og overlad |
|
|
Det er lige, så mit hjerte vrider sig. Man henledes til dokumentarer om syge massemordere, der ønsker mest mulig smerte på sit offer. Hvad sker der?? www.heste-nettet.dk/nyheder/7383/ Må føllet finde fred et bedre sted - det kan da kun være et bedre sted, det er kommet hen.  På en måde stilles diskussioner om hårde hænder, sadler der ligger for langt fremme, og endda rollkur, tilside, når man hører om sådan grusomhed. Hvis man ikke kan lide dyr, hvorfor har man dem så?
Lille lastbil-transport søges omkring 1. marts! Østjylland. 2-eller 4-hestes.. Al info er velkommen. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grusomt læsning |
|
|
jeg er chokeret efter at have læst dette, der er åbenbart ikke grænder for hvor grusomme mennesker kan være..... stakkels arme lille føllemand, kan man ikke bare give dem væk, sælge eller aflive dem, behøver man at tottere de stakkels dyr... vedkommende som har gjort kulle fandme overhældes med benzin og sættes en tændstik til. jeg håber så meget de finder ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan |
|
|
Hvordan kan man gøre sådan noget? Det er så forfærdeligt 
Mvh Natascha Django er mit livs kærlighed!!! Nogle tårer tørrer aldrig... Tjek Tina Nielsens hjemmeside: tornadoranch.dk og book din uge i westernridelejr nu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Fite |
| Dato:  |
05-02-2011 20:15 |
|
At folk kan få sig selv til det, forstår jeg ikke! Jeg kan slet ikke få det ind i mit hoved at nogen kan være så grusomme at de kan finde på at gøre det! Jeg håber virkelig at de finder ham og giver ham den straf han fortjener! EJ! hvor kan jeg blive SUR over sådan noget!!! Det kan simelpthen ikke passe at nogen kan gøre ting som dette. Det er sygt!
Anne-Sophie Frida :-) Synes at Janco er en flink hest  - Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Direkte modbydeligt! Stakkels føl  R.I.P Babe, hvil i fred på dejlige græsmarker i himlen 
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
AnjaPrice |
05-02-2011 20:56 |
|
Nogle mennesker er i sandhed grusomme. Stakkels lille føl. Godt der var et vidne så den ikke bare blev ladt til en langsom og pinefuld død. Håber de finder den skyldige og at den hårdeste straf bliver givet. Dette kan på ingen måde bortforklares med uvidenhed.
"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.
ATTEN'ZION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Puha.... er tom for ord, men håber den skyldige bliver taget!!! Stakkels stakkels lille fyr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor mange svin |
xtiny ♣kat♣ |
05-02-2011 21:11 |
|
Kyllinger og kalve døde imens? Hunde og katte? Ja, det er grimt. Jeg bemærkede mere, at staklen havde fået vredet hovedet om: Hvorfor blev den ikke aflivet på stedet?! Fordi en nuttefølle- har reklameværdi? Dyret var døende, det undskylder IKKE ejeren, men dem, der vil redde det?!
Med væmlig hilsen xtiny "If a pig looses its voice, is it then disgruntled?" "What does a cheese says, when it is pictured?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Fite |
05-02-2011 21:15 |
|
Vi ved da godt at der er mange dyr som også dør? Betyder det nu at vi ikke må være forfærdede over at et føl bliver så grusomt behandlet? Forstår ikke lige hvor du vil hen med det?
Anne-Sophie Frida :-) Synes at Janco er en flink hest  - Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår ikke |
xtiny ♣kat♣ |
05-02-2011 21:20 |
|
Man ikke afliver føllet, da det har fået vredet nakken om. Udover hvad, det end fejlede, kan det umuligt overleve et brud på nakkehvirvel.
Med væmlig hilsen xtiny "If a pig looses its voice, is it then disgruntled?" "What does a cheese says, when it is pictured?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Er målløs, og hold op hvor gjorde det ondt at læse. Nej nej nej nej nej, hvordan kan man få sig til det? Jeg er enig i at vedkommende burde have samme omgang, selvom jeg ved det aldrig sker, men et halv år i føngsel er efter min mening for lidt. R.I.P. lille følle. Sig hej til Dixie og Nugget fra mig. xtiny ?kat? >> Har jeg misset noget? Synes ikke jeg kan læse nogen steder at der er brud i nakken? Synes ikke man kan komme med udtalelser om hvad der burde være gjort, når man ikke selv stod i situationen. Men det er self. en debat der går på smag og behag. Nogle vil gøre alt for at holde deres dyr i live, nogle afliver den bare de har fået en hudafskrabning og så er der dem i midten.
Mvh. Lykke "If it's not a walker, it's just a horse" *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie! Han killing sælges HER Skilte til dyr laves HER Nyt forum for Eksotiske dyr HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der står |
xtiny ♣kat♣ |
05-02-2011 21:42 |
|
I nyheden, at den har fået hovedet drejet om i nakken. Uanset, hvor synd det er, det den har oplevet, synes jeg, den burde aflives. Kald mig slem! Kald mig ond, jeg HAR læst artiklen mere godt igennem åbenbart?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
xtiny ?kat? >> "Hans hoved var vredet rundt over hans ryg fra turen efter bilen, og han var for svag til at rette det op selv." Der står ikke noget om nakkebrud. Det kan man self. antage, men ikke konkludere. Havde der været brud, vil jeg mene at det var en selvfølge at den ikke kunne rette sig ud, og ikke "bare" fordi det var svækket. Jeg siger ikke du er ond, for du vil klart føllet det bedste, men du lyder som om du synes vi andre er latterlige fordi vi har medlidenhed overfor den tur føllet har fået. Self. er det også synd for alle de andre dyr der kommer til skade hver dag, men det er bare ikke dét denne tråd handler om.
Mvh. Lykke "If it's not a walker, it's just a horse" *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie! Han killing sælges HER Skilte til dyr laves HER Nyt forum for Eksotiske dyr HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det var nok |
xtiny ♣kat♣ |
05-02-2011 22:13 |
|
Mere, at folk synes, at føllet ikke har taget skade af at blive reddet. Jeg synes, det burde være aflivet på stedet- udfra, at hovedet sad forkert, og det var slæbt alle mulige steder. End it- fremfor save it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var lige... |
|
|
... hurtig nok og så ikke at der allerede var denne tråd, men opsrette denne tråd Hvor jeg skrev: Jeg bliver forarget over en historie som denne. Den giver mig kvalme og jeg væmmes over at mennesker kan være så grusomme!! - og når det så er sagt...
Så undres jeg også over at det er forsidestof på HN? Hvad er det man forsøger at opnå ved at bringe denne historie? Der sidder en nyhedsredaktion og vurderer hvilke historier der skal bringes, er det historier som disse vi efterspørger som brugere?
Vi bliver alle dagligt mindet om at der er masser af rådne æg i flokken som ikke kan finde ud af at behandle dyr med respekt - men jeg forstår simpelthen ikke at man skal fodres med evige artikler og filmklip af dyr der bliver behandlet dårligt?
Det sker ikke sjældent at der laves opslag på HN med link til en eller anden video med et stakkels forsvarsløst dyr der bliver mishandlet. Vi klikker ind på det og væmmes i fællesskab - hvad opnår vi ved det?
Hvad får du ud af det? - andet end et klap på din egen skulder over en ren samvittighed over for vores 4-benede venner.
Jeg vil rigtig gerne have en sober debat omkring emnet - for jeg undrer mig over hvem modtagen til disse historier er...
Og igen - stakkel stakkels hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved desværre |
xtiny ♣kat♣ |
06-02-2011 01:50 |
|
Heller ikke, hvem de er. Jeg læser aldrig, den slags historier, for jeg sidder med en afmægtig vrede, som en klump i maven. Og hvem har glæde af det? For et par år siden læste jeg om 4 killinger tapet ind i en kasse, med en uåbnet dåse foder, som var efterladt i en skov. Hvis de små KUNNE komme ud, så er de ikke forsynet med en dåseåbner, og de blev desværre/heldigvis fundet. Desværre: Hvad SKER der for folk?! At få aflivet små er BILLIGT. Jeg fik aflivet tre for 380 kr inklusiv kremering. Heldigvis, så de små blev reddet. Jamen, jeg kan ikke have katte/hunde, der efterlades- eller smides i en kontainer. Men hvad kan jeg gøre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg læste origianlartiklen for nogle dage siden, på engelsk. Dens nakke var ikke vredet om, eller brækket. Der stod bare at dens hoved lå drejet om på ryggen (som en hest sagtens kan) og at den var for svag til selv at dreje det tilbage igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg kan heller ikke se meningen i det... Hvis man ikke vil have sit dyr længere, og ikke vil betale et par hundrede for at få det aflivet, kunne man i det mindste bare skyde dyret.  Dermed IKKE sagt, at jeg synes det er godt, at nogle folk skyder deres dyr. Men det er da bedre end at slæbe den efter en bil og efterlade den til en langsom død. Synes også, at man burde få en hårdere straf for noget så sindssygt. Dyr eller ej, det er grusomt, og kan man gøre noget så slemt mod et dyr, kan man også gøre noget meget ubehageligt mod et menneske. Jeg hader også de her historier, men bliver altså også lidt nysgerrig efter at se hvad det er, folk er oppe og køre over. 
DV'er er skønne - men det betyder da ikke, at man ikke kan have et par ismuler alligevel. Forår, kom frisk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyhhhaaa.. |
|
|
Hvor gør det mig ondt for den lille fyr - jeg kan forestille mig den smerte og angst, den har været igennem. Nej hvor bliver jeg ked af at høre om det. Lille søde pus - du er nu et sted hvor ingen ondskab kan ramme dig. Der er kun lyksalighed. Det menneske der har gjort føllet ondt må selv have det MEGET dårligt med sig selv. Være syg i hovedet og fyldt med had.
Vrinsk fra Esma Healing hest og rytter Samtaleterapi Du når ikke dine drømme hvis du frygter at fejle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føl slæbt efter bil |
|
|
Hvis der er noget jeg ikke fatter en bjælle af, er det at der ikke var en dyrelæge tilstede da føllet blev fundet så dyret ikke skulle lide ydeligere overlast.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! nu med Sambuca ¤BLLS¤ North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|