Nu har jeg boet i Odense de sidste tre år, så jeg vil da prøve at besvare dine spørgsmål:
* Bolig. Hvis i skal gå på en diplomuddannelse, er i mon så berettiget til at bo på kollegie? Så vil jeg nemlig anbefale HC Ørstedskollegiet. Småt, men godt - 12 kvm værelse, 4 kvm gang + badeværelse, nyt, stort fællleskøkken, el+vand+varme+internet = 1700 mener jeg det er pr mdr. Det er lige før jeg tror det er billigere end at skulle booke sig ind et par aftner om ugen.
Ellers er der vandrehjemmet ved Banegårdscenteret. En tidligere studiekammerat boede i Århus og overnattede til tider der. Det var hun fint tilfreds med. Pris må du google dig til 
* Der er masser af steder at spise godt og billigt i Odense, det er bare om at gå ned i byen og ned ad de små gader. Der er bla.a Mama's (italiensk) Mona Rosa (mexikansk) Mongolian baerbeque, Bar'sushi, Marco Polo, Da Isabella og MANGE mange flere 
* Vi har også en hel del fitness centre. Selv har jeg månedkort til OBBC, hvor jeg ved der er klippekort ordning. Det er et HELT igennem skønt sted. Er man mere til de landsomspændende, så er der også Fitness DK, Fitness World - og så har vi også Squash og Fitness. Så det er bare om at finde ud af hvor i helst vil træne 
Håber det hjalp - du må endelig skrive hvis du/i har flere spørgsmål!