Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Effektiv kur mod influenza?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 11:18

Jeg er efterhånden ved at være godt træt af det her. Jeg startede med at blive godt sløj i løbet af lørdag nat, hvor jeg fik det fuldstændig overdrevet varmt og endte med at sove i ingenting og nærmest ikke sov hele natten.

I løbet af søndag fik jeg hovedpine og en smule feber, men ikke noget jeg tænkte videre over - jeg var jo nok bare forkølet, men den der hovedpine er ikke rigtigt forsvundet og jeg har ligesom være sengeliggende alle dage undtaget tirsdag i den her uge - og er det stadigvæk.

Jeg ved fra folk omkring mig at mange har været ramt af det samme og konstaterer at jeg nok bare er blevet offer for den der influenzaepedimi der ligesom hærger og fordi jeg har været lidt sårbar den her vinter, så er jeg noget hårdt ramt.

Det er da gud være lovet flere år siden jeg sidst har måtte ligge mig med noget lignende, men hvad er kuren for den slags?

Jeg er under dynen - med pcen for at få tiden til at gå med noget - lektier er helt udelukket lige foreløbig, jeg kan næppe koncentrere mig om noget som helst.

Jeg kan nærmest ikke hverken noget at drikke eller spise ned - så hvad er nemt - og lækkert at få i mig. Jeg prøver med saftevand/noget med sukker i for jeg får nogle kalorier for jeg spiser stort set intet - og jeg har mest lyst til noget lidt sødt. Det er simpelthen det eneste jeg kan klemme ned.

Så har nogen et god råd til hvad jeg kan få ned så modtages det med kys hånd - min appetit eksisterer ikke. At all.

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

vamre drikke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 07:26

hej har selv ligget på langs siden tirsdag aften

har noget hjæmmelavet hyldebærsaft som jeg drikker en del af, det skylle der være en del vitaminer i.

har også taget et par grus varm mælk m. honing. det er sødt og honing skulle være sundt

god bedring til dig og andre der også ligger ned

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom :(
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 10:41

Så længe du har det varmt og sveder, er det fordi sygdommen er på vej ud af kroppen igen - Det er når man fryser, den er på vej ind..

Derfor er det vigtigt at svede ;) Så ikke noget med at smide tøjet, nej hav i stedet en bluse på, som så kan opsamle sveden.. Og bliver den for våd, ja så skift bluse..

For at sikre en god nats søvn, så tag et par panodiler inden du går i seng.. Det slår feberen lidt ned, du får det varmt og du kan sove godt..

Ellers så er det bare søvn, søvn og søvn.. Varm te, mælk med honning som super mule siger, noget varm suppe..

Et andet trick er at spise hvidløg inden man går i seng.. altså ikke proppe det i maden, så alt kraften sidder i den dårlige ånde i munden, men slug feddet råt.. Så arbejder alt kraften nede i kroppen, og det plejer at hjælpe mig.. Virker et fed hvidløg lidt stort at sluge, så kan det godt skæres i mindre stykker og sluges, men undlad at tygge :)

God bedring..

Mvh.Krohne

Hvis sandheden står i vejen for dig, er du på forkert vej

Man kan aldrig vide, hvad bier tænker

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er yderst sjældent syg...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 02:54

...På toods af mit arb. med syge mennesker dagligt så er jeg yderst sjældent syg selv, og det er ikke pga. gener da jeg var syg det meste af min barndom mv...;o(

Meen spiser sundt (gerne meget hvidløg/grøntsager mv.) og vasker meget hænder/har en god hygeijne mv.

Mvh.

TOP Bedækninger tilbydes ved både OX Hingste m. Unik Multichampion afstamning, og Islænderhingsten "Stjarni Fra Lisbjerg" fra 2.000 kr.ink. attest, ophold, føl garanti mv.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 05:49

Åh, den pokkers influenza

Jeg har været ramt hele ugen og har i nat ikke sovet siden kl. 02.00, hvor jeg først lå og gloede en times tid og efterfølgende stod op og drak en kop the og tog nogle panodiler... Og jeg sidder stadig i sofaen, for jeg er simpelthen så utilpas, at jeg ikke nænner at belemre min sovende kæreste med mig, der storsveder og bare overhovedet ikke kan ligge stille!

Hele min krop føles som om, jeg har løbet en marathon og efterfølgende fået tæsk med et jernrør! Jeg har så meget trykken i mit hoved, at jeg konstant kan høre min puls, og min hals nægter hårdnakket at acceptere andet end flydende føde, som vi selvfølgelig ikke har skyggen af i lejligheden, så jeg overvejer seriøst at kæmpe mig ned i 7-eleven efter et eller andet, da jeg efterhånden er sindssygt sulten...

Arrgh! Lige et frustrationsindlæg fra en meget, meget ynkelig Rose, der efterhånden er så desperat, at hele fed hvidløg lyder yderst appetitligt

Rose - og Kongejordens Cardiff

http://equinitis.wordpress.com - Et hestesite i udbrud!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider