Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hurtigmad :)
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 11:54

Vi er vist kommet lidt ind i en dårlig madvane

Ofte skal maden være hurtig og nem at tilberede, og så er det såååå nemt lige at starte frituren, og hugge nogle fritter os fisk i, og det er jo altså ikke særlig sundt.

En anden klassiker er frossen suppe, det tager 10 min, at tø, men det bliver bare så enormt ensformigt.

AT skrælle de pokkers kartofler, tager hurtigt 20-25 min, så skal de først koges og kødet steges, og der skal laves sovs, det tager sååå lang tid

Så kære ænder, hvad laver i når i lige skal skynde jer at lave noget hurtigt mad??

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:10

Jamen der kan da laves mange hurtige ting....

Sphagetti med kødsovs

Taccos

Paprika kyllinge gryde

Forskellige former for ovn kylling (måske ikke hurtig, men kræver meget lidt arbejde så den del er hurtig)

Millionbøf med mos

Pizza

Tortilla brød med kød og salat

Gulasch med mos

Jeg sys ihvertfald det er nemme retter....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:14

Når vi skal have "hurtigmad" så står den gerne på Toast i en toaster :-)

Mandens, helt traditionel med hvidt brød, skinke og ost.

Mine, groft brød, lidt sennep, broccoli, "frosne" grønne asparges og ost.

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

****** Nu også med en Tinker ******

0
0
Svar på denne tråd

Chili con carne
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:24

kan også laves hurtigt - jeg spiser den enten med ris eller med brød ..

Ellers står den ofte på lasagne fra knorr, som heller ikke kræver så meget

Spaghetti og kødsovs som er nævnt længere oppe

Ovnbagte kartofler - bare de der færdigkøbte nogle og så stege noget kød - evt. en sovs fra knorr - det tager altså heller ikke såå lang tid

Kylling i karry fra knorr

Ihh jeg er glad for knorr :D

Havregrød - lidt kedeligt ja, men nemt og hurtigt :)

Røræg med rugbrød eller baked beans

Salat

Ja det var vidst det jeg sådan lige spiser når jeg endelig spiser hjemme :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis i er...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:37

... så mange at kartoffelskrælningen alene tager 25 minutter - så ville jeg købe en maskine til det!

Men ellers ER kartofler, grønt og kød da næsten noget af det hurtigste - og sovs behøver man jo ikke hver dag! Evt lidt smør til kartoflerne eller lidt persille eller purløg klippet over dem er fint. grøntsager kan jo koges sammen med kartofler eller ris - eller man kan lave lidt salat til.

Det kan altsammen laves på den tid det tager at koge kartoflerne - så bliver det egentlig ikke meget nemmere.

Min "nemme mad" er med en hakkebøf og ris - risen får som regel lidt majs og ærter (og måske lidt forårsløg) i til sidst. Og føler jeg behov for en slags sovs, laver jeg en kold en af yogurt naturel (sommetider med lidt mayonnaise i også) rørt med krydderier og gerne krydderurter (jeg kan også godt finde på at stege lidt bacontern med - men så er det ved at blive lidt usundt).

Samme kan jo laves hvor man i stedet steger lidt kylling, eller noget andet kød. Risen kan varieres med quinoa - igen med grønt tilsat.

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

hurtig
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:42

En gang frisk pasta noget grønt ( hurtig kan komme fra fryseren) kylling file skåret i stykker, hurtige at stege på panden med kryderi efter smag. Og så sammen med et skvat fløde eller cremfine.

Det er rigtig hurtig, smager godt og kan varieres.

ellers wraps på alle måder, hvis brødene købes i stedet for at hjemme lavet er det meget hurtig.

vi har her hjemme løst problemet ved at spise rugbrød ( hjemmelavet ) til hverdag med noget godt pålæg, forskellig hver uge. Gerne noget lavet af rester fra maden fra weekenden, hvor vi laver varmt mad og bruger lidt mere tid på det.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Odder barnevogn sælges

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 12:55

uhmm mange gode forslag takker, flere af dem skal tivertigfælde afprøves :)

Gullash tager da 45 min at koge? eller voldskoger jeg mon mit

Manden ville få en prop hvis jeg serverede bøf og ris og ingen sovs

Grunden til at det tager 25 min at skrælle kartofler er at jeg skræller 4 kg så der er til 2 dage, og lidt til et par rugbrød med kartoffel i madpakkerne :)

Jeg har haft en maskine, men synes aldrig de bliver ordentlig rene uanset, kun de helt små kuglerunde kartofler :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:07

tije : joooo gulasch skal da stå noget tid og simre, men der er da ikk meget arbejde i det.... Så i mine øjne er det nem mad :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hurtig og nemt
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:08

Vi er også afhængig af hurtig mad, da vi kommer sent ind fra stalden og skal have noget i en fart.

Favoritterne er

- grøntblanding ristet på pande med skinke/kylling strimler eller rejer. Hertil nudler eller ris

- kartoffelskiver i ovnen sammen med nogle rødbeder vendt i lidt olie og så noget kød som også skal i ovnen.

Mvh

Mette

2 ledige bokse, kolding v

0
0
Svar på denne tråd

en jeg synes er nem...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:26

... og hurtig er rødvinsgryde.

Den skal stå og simre, men man behøver jo ikke være i køkkenet imes. Og der er masser af sovs ;-)

Brun bacontern i en gryde,

en billig oksesteg skæres i tern og brunes med.

tilsæt løg, hvidløg, tomatpure, boulliontern og en flaske rødvin.

når det har stået en time til halvanden, tilsætter du grøntsager efter lyst - gulerod, porre, broccoli og champignon passer fint i. Tilsæt det i en rækkefølge så det hårdeste når at blive kogt, men intet bliver udkogt.

serveres med ris, kartoffelmos, kartofler eller bare noget godt brød.

Og det tager ikke længere tid at lave en stor portion så der også er til i morgen ;-)

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

hurtigmad
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:41

pariser toast

rugbrød - med noget godt pålæg og noget frugt/grønt på toppen.

Spaghetti med kødsauce

risblanding stegt på panden, enten med et par røde pølser skåret i skiver, eller noget oksekød eller kylling der steges sammen med.

Lasagne - hvis ellers jeg havde en ovn

kartofler i skiver, stegt på panden, med noget kød, grøntsager (frosne som smides i micro ovnen), og en knorr sauce.

osv osv osv :)

Mvh Sandra

<3 tequila og Medina <3

Altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:54

hvis man kun skal skrælle kartofler til sig selv og samboen er det måske lige til at overkomme.

Men ellers, så skift kartoflerne ud med pasta til de almindelige kartoffelretter. Det tager ikke ret lang tid at stege noget kød og lave noget sovs. Evt lav gulerodsstænger og andre rå grøntsager til. man behøver ikke lave en blandet salat, man kan sagtens lave grovere stykker og så bare spise de grøntsager man kan li' :)

0
0
Svar på denne tråd

Smid en æggekage i ovnen
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 13:54

Det er supernemt, og mega let...der er nemt til 2 dage (evt madpakke også).

Serveres med masse af groft rugbrød, tomater og godt med purløg.

Æggekagen kan jo laves med forskellig "fyld", bacon, skinke, blomkål, andre grøntsager...kun fantasien sætter grænser :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 16:12

Mit hurtigmad er wokmad - kyllinginderfiletter stegt på panden med masser grøntsager (grøntsagerne skæres i den tid kylligen bruger på at blive stegt) og så koger man nudler ved siden af, og så rører man til sidst det hele rundt i wokken/panden :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 16:50

Når det skal gå hurtigt koger jeg fuldkornspasta og blander det med tun, fetaost og pesto. Smager rigtig godt og tager kun 10 min. at lave! :)

Prinsessa

Der er kun ét svar på nederlag

- og det er sejr.

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 17:12

De der små, lækre kartofler der ikke behøver at blive skrællet og en hel kylling(eller kyllingelår) smides i ovnen med lidt salt og peber i en 1 time og et kvarter dertil laver vi typisk en salat med eks. ruccula, avokado, løg og feta

Det er hurtigmad hjemme hos os :)

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 17:21

Har fundet en opskrift der skal prøves i aften. Så aner ikke om den smager godt.

Laks

Dild

Gulerødder

Karolines hvid mælkesovs (eller man kan lave den selv)

Skræl gulerødderne, og skær dem i små tern. Kog dem aldente.
Kog vand til pastaen.
Skær laksefileterne i ca. 1x1 cm tern. Hak dilden

Lad saucen koge igennem i 2 min., og tilsæt citronsaft, hakket dild, salt og peber.
Put laksestykkerne i saucen, og skru ned for pladen, så saucen holder sig lige under kogepunktet.
Den friske pasta kommes i det kogende vand, og gulerødderne kommes i saucen. Pastaen koges i 2 min., og vandet hældes fra.
Saucen hældes samme med pastaen og blandes forsigtig.

Er spændt på hvordan det smager.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

nem mad
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 18:45

Vi elsker at købe en pålægs medister og frisk pasta, lave noget hvid sovs og lidt ketchup så er der serveret. Hurtigt og meget billigt ;D

Eller køb frosne kartoffel skiver, en smule olie, salt/peber og noget basilikum og en tur i ovnen i en time, dertil noget kød.

Ellers bare katoffel skiver med en hakkebøf og jensens farvorit sovs.

Gordan Bleu med saltat og et stykke brød er også super lækker og nem og lave.

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

Hurtig mad
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 20:29

Jeg er ekspert i hurtig mad, så her er et par tips:

I stedet for de store skrællekartofler skal du købe de små, som ikke skal skrælles. Dem blander du med olie, salt, peber og evt. andre krydderier i et ildfast fad i ovnen i en halv times tid på 200 g. Alternativt kan du koge dem med skræl på i 20-30 min.

Man kan få meget kød/fisk, som skal steges på panden eller kylling i ovnen sammen med kartoflerne.

Sovsen springer jeg ofte over og får i stedet en hjemmelavet creme fraiche dressing eller hytteost med rødløg eller persille til.

Men ofte får jeg faktisk bare et stykke kød samt grøntsager - igår var det en rød bøf til en 10'er fra Netto sammen med dampede grønne asparges, broccoli og hytteost med rødløg. MUMS!!!

Du kan også komme laksefiletter i et ildfast fad i ovnen i 12-13 min ved 200 g. Dem smuldrer du bagefter i en gryde friskkogt pasta (gerne den med fuldkorn) sammen med friske spinatblade. Det skal så smages til med et par spiseskefulde fløde, salt og peber.

Og så er wokmad et kæmpehit! Idag fik jeg wok med kylling, babymajs, broccoli, chili, hvidløg, rødløg, hvidkål og ganske lidt fuldkornspasta. Lige før jeg spiste det kom jeg en spiseskefuld sesamfrø i wokken sammen med lidt sojasauce og citronsaft:-)

Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider