|
|
| hvordan vasker du tøj ? |
|
|
hej alle. kunne det kunne være lidt sjovt at høre om hvordan i vasker tøj Hvordan vasker i tøj ? hvilket tøj sammen ? Hvor mnage grader? hvilket vaskepulver? bruger i tørretrumbler? fortæl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har en kombi vask og tørremaskine. Og i min verden kan alt vaskes og tørres i maskine, man skal bare vide hvordan.... vasker fra 30-60 grader og vaskepulveret er det jeg lige falder over på tilbud når jeg står og mangler... Køber som regel de store pakker så der kan godt gå et par år imellem hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bor i lejlighed |
|
|
med fælles og DYRT vaskeri, så må indrømme at alt faktisk ryger ind sammen ved 40 grader, med billigt vaskepulver og skyllemiddel .. Derudover bliver det her om vinteren tørretumplet, da der har været sager om stjålet tøj - om sommeren hænger jeg det op i lejligheden og åbner vinduerne .. Med mindre jeg har travlt .. Engang i mellem ryger sengetøj, undertøj, håndklæder og lign. i maskinen ved 60 grader  Forresten - kan sengetøj og sådan noget tåle 95 grader? For det var nok bedre for undertøjet .. Men vil helst ikke ødelægge det 
Hilsen Celia Sieze the day! Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
.. 3 vasketøjskasser fra Ikea. Hver kasse svarer ca til hvad der kan være i maskinen, så længe jeg ikke propper kassen. Der er en kasse til hvidt 30-40 grader. En til kulørt 30-40 grader og en til 60 grader. Når kassen er fuld bliver indholdet transplanteret over i maskinen og vasket. Jeg programmerer normalt maskinen til at vaske når jeg ikke er hjemme - så slipper jeg for at høre på den. Så er det friskvasket og lige til at hænge op når jeg kommer hjem. Jeg har ikke tørretumbler, så alt lufttørres. Om sommeren tilpasser jeg det med at det kan hænge ude i tørvejr - og det prøver jeg også på om vinteren, selv om det selvfølgelig ofte lige må have den sidste tørring indenfor. Vaskepulver er oftest Änglemärk. Men jeg KAN da købe andet hvis jeg ikke lige kommer i en butik der har det. Det skal dog helst være svanemærket og uparfumeret. Jeg bruger ikke skyllemiddel. Jeg vasker også jævnligt med vaskenødder i stedet for pulver - specielt hvis der er fleeceting i (eller andet der bliver "elektrisk") eller hvis det er noget der ikke er meget plettet.
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasketøj |
|
|
Her bliver alt tøj sorteret efter mørkt /hvidt samt hvad grader det skal vaskes på. Alt undertøj, håndklæder, viskestykker, karklude osv, bliver altid vasket ved min. 60 grader. også Sengetøjet. Alt det mørke er oftes 40 grader, jeg følger altid vaskeanvisningen og vasker ved de grader der står. Jeg har ikke tørretumbler, så når vejret er til det, hænger tøjet udenfor, ellers inderfor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her i huset... |
| Forfatter:  |
TinaR |
| Dato:  |
29-01-2011 14:11 |
|
vasker vi i gennemsnit 2 maskiner dagligt - der går noget til med to voksne (der begge skifter tøj hver dag og begge dyrker motion flere gange om ugen) og 3 børn (3, 5 og 7 år, der minimum bruger et sæt tøj om dagen). Alt vasketøj sorteres i 3 vasketøjskurve, en til lyst, en til mørkt og en til karklude, håndklæder osv. Alt tøj vaskes på 30°, med mindre der er MEGET beskidt (fx. flyverdragter) så får det 40°. Sengetøj mv. vaskes på 60° og karklude/håndklæder ofte på 90°. Vi vasker alt i Neutral (de alm. store pakker) og uden skyllemiddel - dog af og til en slat eddike. ALT hvad der kan tøle tumbler kommer derind - også om sommeren Vi har super-lavenergi produkter, sparer på alt - men lige her køber vi os tid (det tager laaaaang tid at hænge op mv med de mængder vi har)
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Her er 2 kurve, en til pænt tøj/håndklæder og en til arbejdstøj. Der bliver ikke sorteret, det hele ryger bare ind på 40 grader med vaskepulver uden parfume og jeg bruger aldrig skyllemiddel. Vi har ikke tørretumbler så alt hænges op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 kurve |
|
|
en til kogevask - håndklæder, vaskeklude, karklude, undertøj og sengetøj - (60+ grader), en til mørkt tøj og en til kulørt tøj.... Altså jeg ved godt at mørkt tøj også er kulørt, men der er nu engang forskel på sort og meget gul eks. Det meste vaskes på 40 grader. Om det kommer i tørretumbleren er afhængig af hvilket tøj det er. Sengetøj hænges altid ud. Her i vinter er der jo ligesom ikke noget der har villet tørre udenfor, men bare det at det lige kommer ud i luften, gør at det bliver helt rigtigt.... Så kan det godt komme i tumbleren efterfølgende for at tørre færdig. Vaskepulveret er forskelligt.... mest brugt er Ariel og Neutral... Jeg følger ikke anbefalet mængde, da jeg synes at det er helt vanvittige mængder der står der skal bruges.... Og tøjet bliver skam alligevel rent. Det er sjændne tilfælde at der bliver brugt forvask... Bruger stort set altid kvikvask... Det tager omkring 50 minutter for en maskine. Jeg bruger ALTID skyllemiddel, enten duftfri ellers snuggle eller dunlet. Vasker ca. 2 maskiner om dagen i snit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Her bliver alt sorteret i farver: - Hvidt - Sort - Blå/lilla - Rød/lyserød Osv. Vi bor i lejlighed og vasker i kælderen, så maskinen er altid helt fyldt op (måske lidt for meget, men rent bliver det da ) Vi vasker ved 40 grader og tørretumbler kun viskestykker og kareklude 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vask .. |
|
|
Med mekanikermand samt dreng på 7 år og pige på 5 mdr vasker jeg hele tiden ... .. Mandens arbejdstøj vaskes på 90 grader for sig, sengetøj og håndklæder på 60 grader.. Hvide stofbleer og lyst babytøj ligeledes 60 grader for sig selv Og så ellers mørk 40 gr samt lys 40 gr Jeg vasker 2-3 maskiner om dagen - og alt tørretumbles (på nær flyverdragter!) .. Her i huset sorterer man selv sit tøj - og alm 40 grader mørk puttes direkte i maskinen når man tager det af (også junior på 7 gør dette) .. Den kører nemlig mindst en gang om dagen med sådan en vask.. Vaskemaskine og tumbler står i bryggerset, lige ved siden af døren til "tøjskabet" (Walk-in closet, men her i SDR Jylland hedder det bare et tøjskab) og derfor kan det meste tøj tages direkte fra tumbleren og lægges sammen og på plads.. Bruger neutral vaskepulver som købes i 15 kg sække på det lokale foderstof, ligeledes neutral skyllemiddel i 5 liters dunke.. .. Til mandens arbejdstøj ligeledes et ekstra skud af en specialsæbe der er genial til olietøj.. 
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Bryllup 20.02.10 Termin 07.08.10 2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
Artex |
29-01-2011 17:38 |
|
Jeg har to bunker; 1 med sart/hvidt og en med alt det andet. Bor alene så har 1-2 maskiner om ugen. Har kun meget få helt hvide ting, så derfor bliver de sorteret sammen med det sarte(sart=BH'er og lignende). Vasker ved 30 grader, engang imellem 40. Af og til samler jeg viskestykker, håndklæder og sengetøj og giver det 60 eller 95 grader. De 95 grader er mest fordi jeg har hørt at maskinen har godt af at få sådan en tur engang imellem. Bruger næsten altid Neutral vaskemiddel med mindre jeg er løbet tør. Bruger altid skyllemiddel(også neutral), da jeg ellers ligner en der har stukket fingrene i en stikkontakt. Bruger sådan nogle "kalkvæk" tabletter ved næsten hver vask da jeg har meget hårdt vand så der kommer lynhurtigt belægninger i maskinen hvis jeg ikke gør noget. Jeg har ikke en tørretumbler, så næsten alt bliver lufttørret. Dog har jeg et vaskeri lige om hjørnet hvor jeg tumbler sengetøj da det fylder alt for meget at have hængende. Når vi er inde i en periode med meget høj luftfugtighed samler jeg ofte sammen til "store vaske dag" og tumbler det hele på vaskeriet da det vil tage evigheder at tørre i lejligheden. Der kan være 2 maskinefulde i vaskeriets tumbler. Undgår generelt at købe sarte uldtrøjer og lign der kræver særbehandling... Det har jeg altså ikke tålmodighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********** |
|
|
Her vaskes der i farve orden. Rød grøn hvid lysserød sort osv osv. Derudover har jeg mørk koge og lys koge, sengetøj og evt tæpper. VAsker alt normalt tøj på 30 grader hvis det ikker er mere beskidt end normlt. Koge og sengetøj på 60 grader indimellem en 95 grader. Her bruger vi neutral, vanish og skyllemiddel fra snuggle... Her er det faktisk kun koge, sengetøj og sort tøj hvor maskinen er fyldt. Alt andet er små vaske. Har tørretumbler men tørre kun det på 60 grader + Alt andet bliver hængt til tørre...
Mor til den dejlige pige Alice Sofia og en lille blob i maven 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her bliver.. |
|
|
Vi har kun vaskemaskine og et lille tørrestativ.. Sengetøj (hvide og lysegrå nuancer), viskestykker, karklude, hvidt undertøj, hvide strømper og håndklæderne fra køkkenet (igen lyse farver) vasket i en maskinfuld på 60 grader.. Håndklæder (sorte), mørkt undertøj og sorte strømper vasket sammen på 60 grader.. Alt overstående vaskes hver fredag og kan lige være på tørrestativet.. Så lørdag aften sættes hverdagstøj over, så det er færdig søndag formiddag.. Vi ejer kun hverdagstøj i mørke nuancer og de enkelte farvede trøjer vi ejer tager ikke skader af at komme sammen med det mørke på 40 grader.. Kæresten ejer et par hvide t-shirts, som vaskes for sig selv på 40 grader.. Men det sker en gang i måneden måske at der sådan en vask.. Vi vasker med Neutral vaskepulver, og til det lyse tøj bruges Neutral hvidvask.. Udover de tre vaske der er fast hver uge.. Så vaskes bruseforhæng for sig selv en gang imellem på 60 grader, ridetøj ca. en gang i ugen på 40 grader, arbejdstøj på 40-60 grader alt efter hvor beskidt kæresten har formået at få det og ellers er der pudebetræk og tæpper til sofaen der også får en tur i ny og næ, dette får 40 grader.. Vi har to vasketøjskurve, en til hverdagstøj og en til håndklæder, undertøj, strømper osv.. Så det eneste vi lige sortere inden vask er den med håndklæder osv..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vasketøj |
|
|
Her bliver tøjet sorteret: Lyst tøj 40 grader kulørt/mørkt tøj 40 grader Ridetøj 40 grader Kogevask (viskestykker, trusser osv) 60-95 grader Sengetøj 40-60 grader Vi smider tøjet i én kurv og sorterer det så derfra. Om sommeren kommer alt ud på tørresnoren i haven. Om vinteren tørrer vi det på et stativ i bryggerset. Det eneste tøj, vi kommer i tørretumbleren (og kun om vinteren) er sengetøj og kogevask. Nogle gange, hvis vi er bagud, putter jeg min datters tøj i tumbleren også. Jeg bruger flydende vaskemiddel. Alt efter hvad, der er på tilbud. Bruger aldrig pulver og heller ikke skyllemiddel. Synes, pulveret sidder fast i tøjet (især det mørke). Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en kæmpe |
inger christensen |
29-01-2011 19:44 |
|
ja en kæmpe vaskemaskine, som kan klare 9 kg pr vask. Her sorteres i hvidvask. farvet vask. arbejdstøj ridetøj. ved at udskifte den gamle vaskemaskien til den nye 9 kg´s har jeg reduseret antal af vaske, samt den nye maskien er meget mere økonomisk i KW forbrug pr vask. den er også mere økonomisk i vandforbrug selv om den kan tage 4 kg mere end den gamle maskine. før vaskede jeg hver dag, nu vasker jeg kun hver tredie dag.
IMC Emdegårds amira søger nyt hjem
PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten. matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg bor alene og har gratis vask i kælderen (skønt på 5. sal uden elevator). Jeg sorterer i: - Farvet - Hvidt/lyst - Mørkt - 60 grader (sengetøj, håndklæder osv) - Alt der skal vaskes på 30 g. Bruger Persil flydende vaskepulver og Froggie skyllemiddel, dog ikke fuld "dosis" af skyllemiddel 
Rikke & Lucky Lurito DM Ved du hvor jeg kan tage ryttermærker på Sjælland inden for nærmeste fremtid??? Så kontakt mig gerne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
når jeg er ved at løbe tør for rent tøj, eller det nærmer sig jeg skal på ferie eller lign. så tar jeg alt mit vasketøj og smider det op på sengen. så sortere jeg det først i farver og giver hver farve deres egen pose eller taske hvor det bliver smidt i. så når det er gjort tømmer jeg poserne en af gangen og sortere hvilke ting der kan tåle hvor mange grader (jeg har rigtig mange ting der f. eks skal vaskes alene og på 30 grader) når det er gjort så ser jeg om noget kan vaskes sammen for det bliver til uoverskueligt mange vaske hvis ALT skal vaskes sådan (f. eks vaskes blåt og grønt tit sammen. eller alle sokker og alt undertøj. Alle mine Bher bliver vasket i hånden. og det gør to af mine trøjer også (bher bliver trælse af maskinvask, trykket går af den ene trøje og den anden er en striktrøje jeg ikke tør vaske i maskinen) mine "normal" vaske bliver vasket på 40 grader(undertøj og sokker SKAL i normal vask uanset hvad der står det kan tåle pånær BHer) mine "speciel" vaske vaskes på 30 grader sengetøj, håndklæder, viskestykker og karkludde vaskes på 60 grader jeg bruger aldrig tørretumbler 1 - jeg bor på kollegie så jeg betaler for vask og tørre så jeg hænger altså ting på tørrestativ i stedet for. 2 - supermange af mine ting kan ikke tåle det jeg ved der bliver brugt en skyllemiddel uden parfume og lign. ting i, i de maskiner vi har (det er sådan noget stik kort ind og vælg automatisk halløj) men kan vælge om man vil have skyllemiddel eller ej, og så kan man vælge hvidvask hvor skyllemidlet indeholder blegemiddel. det gør jeg dog ikke brug af da jeg er bange for trykkene på mine hvide trøjer også bliver bleget. jeg er vildt sart med tøjvask! ingen andre end mig og evt min mor kan få lov at vaske mit tøj.
:: Invader ise :: Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic www.ofag.dk www.Visuelhf.dk "Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasketøj. |
Katrinen |
30-01-2011 08:00 |
|
Her bliver alt almindeligt tøj vasket sammen. Skjorter og hvidt for sig selv. Alt får 60 grader. Sengetøj får 90 grader. Vi bruger det vaskemiddel der er på tilbud eller aldi det billigste. Vi vaskede på 40 grader i flere år, men efter de har lavet test på hvor varmt vaskemaskinen faktisk vasker har vi sat det op til 60. Af alle de maskiner de havde testet var der kun en der kom i nærheden af 60 grader, resten vaskede reelt ved ca. 45-50 grader. Dvs. vasker man på 40 risikerer man at få vasket tøj i lunkent vand og så tror jeg ikke det er rent. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svaskemøj.. |
|
|
Jeg har et 6 kurves vaskekurvesystem og vasker så når en kurv er fuld: 60 grader mørkt 60 grader kullørt 60 grader hvidt 40 grader hvidt 40 grader - deles i kullørt og mørkt Kogevask Beskidt ridetøj/ arbejdstøj bliver vasket for sig Jeg bruger parfumefri vaskepulver (køber altid stort ind på tilbud;)) men kan godt lide dejligt duftende skyllemiddel (pt "orientel dreams" fra Dun-let  Jeg er glad for min tørretumbler, men hænger også meget ud på snor som er overdækket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her i huset |
TSB |
30-01-2011 09:59 |
|
Her i huset bliver det delt på følgende måde: - Kulørt -> Håndklæder, vaskeklude, karklude, viskestykker = 60c
- Kulørt -> Tøj til tørretumbler = 30c
- Kulørt -> Tøj til ophængning = 30c
- Hvidt -> Sengetøj i tumbleren hvis dårligt vejr, ellers ud at hænge = 30c
- Hvidt -> Som mest er mit arbejdstøj (maler) ryger i tørretumbleren = 40c
Og specieller ting der ud over tager jeg som beskrevet. Jeg benytter koldvask pulver fra care eller Ängelmark, og skyllemiddel til det tøj der ryger på snoren. Jeg benytter tumbleren både for at slippe for fugten i mit hus, da det ikke tørre godt udenfor på dårlige dage. Der ud over synes jeg ikke om håndklæder, strømper, bomulds undertøj mm der har hængt til tørre. Og ungernes tøj er også mere lækkert hvis det ryger ind i tumbleren. Kogevask 95c benytter jeg indimellem, mest for lige at vaske min vaskemaskine indvendigt. Men somregel er det mit arbejdstøj der lider under den proces, håndklæder, viskestykker og karklude tager nogen gange tjansen også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Vi har en vasketøjs kurv, hvor alt vasketøj pånær håndklæder, arbejdstøj og ridetøj smides i. Det sorteres inden vask.
Kæresten vasker selv hans arbejdstøj hver dag når han kommer hjem, til det bruger han Biotex og noget et eller andet til olie/ fedt afhængig af hvad han har lavet i løbet af dagen (han er landmand/ markmand).
Cowboy og mørkt = 40 grader Mørk undertøj, strømper, håndklæder, sengetøj = 60 - 95 grader Hvidt / lyst undertøj, strømper, håndklæder, sengetøj = 60 - 95 grader Farvet andet tøj sorteres efter farve, og vaskes ved 40 grader, eller hvad sedlen i tøjet siger.
Jeg vasker med parfumefri vaskepulver, og neutral skyllemiddel ( er allergiker)
Tørretumbleren bruges til kogevaske og andet der skal tørres hurtigt, eller jeg ikke gider bruge tid på at hænge op. Ellers har vi tørrestativ både ude og inde 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vask.... |
|
|
Vasker somregel 3-4 vaske om ugen. En kogevask med håndklæder osv. En sort vask, en hvid vask og en kulørt vask. Jeg køber skyllemiddel i Lidl, da det er billigt og udemærket.  Vaskepulver køber jeg når det er på tilbud, helst flydende. 
- Malle  - søger part i/omkring Kolding. skriv privatbesked!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234565 |
Sys 1 |
30-01-2011 20:06 |
|
Har adgang til vaskekælder med maskine og tørreplads. Sorterer i: Mørk vask 40 grader Kulørt vask 40 grader Hvid vask - altå undertøj, sengelinned, håndklæder, viskestykker osv. 75 grader Rideudstyr (ridetøj og underlag altid 40 grader) Vasker hver 14. dag, så passer det meget godt med kun mig i husholdningen. Køber billigt vaskepulver, bruger aldrig skyllemiddel. Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bommelom |
|
|
1. mørkt tøj 40 g 2. rødt tøj for sig 40 gr 3. hvidt og lyst 40 gr 4. håndklæder, karklude, viskestykker, semgetøj 90gr ALT VASKES I NEUTRAL, KUN NEUTRAL SKYLLEMIDDEL TIL SATIN. Hænges op på tørresnor inde og ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
|
|
Det er sjovt at se hvor forskelligt man vasker tøj. Jeg vasker: 60 grader: håndklæder, karklude mm 40 grader: hvid 40 grader: lys 40 grader: mørk ENgang i mellem får håndklæder mm 90 grader
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg bruger forskellige mærker af vaskepulver, da maskinen ellers bliver fuld af snask i afgangsrøret og afløb, forskellige fabrikater modvirker dette. Jeg vasker håndklæder, karklude og viskestykker ved 90 grader Sengetøj og strømper ved 60 grader Kulørt tøj ved 40 grader, sorteres selvfølgelig efter farver. Jeg bruger kun tørretumbler til 60 og 90 graders vaske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasketøj |
|
|
Vaskepulver: "Jelp" parfumefri på tilbud Skyllemiddel: Dunlet Sensitive Tørretumbler: Engergiklasse A+, som kun bruges til håndklæder, viskestykker og sengetøj. Vaskeindeling: 30 grader kulørt 40 grader kulørt 40 grader hvidt 60 grader sengetøj 60 grader håndklæder/viskestykker - uden skyllemiddel ellers kan man ikke tørre noget som helst med dem. Jeg er godt klar over det umiddelbart fjollede ved at købe parfumefrit vaskepulver for så dernæst at benytte skyllemiddel med parfume, men det er for, at jeg kan bruge samme vaskemiddel til hundenes tæpper som til os selv og så bruger jeg jo ikke skyllemiddel til mine håndklæder og kan derfor bedst lide at de er vasket i parfumefrit vaskepulver for dem står man jo ligefrem og gnider mod kroppen når man tørrer sig. Jeg storvasker maks 1 gang om ugen, nogen gange trækker jeg den til hver 14. dag og så bliver der vasket i bund hele søndagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasketøj |
|
|
Vi vasker typisk i løbet af en uge 3-4 vaske. Vaskepulveret er flydende biotex. Skyllemiddel bruges ikke, men altid noget kalk-væk. Vasketøjet sorteres i - mørk koge (undertøj, håndklæder, strømper osv.) 60 g - finvask (pænt tøj i mørke/kulørte farver) 30 g - kulørt (arbejds/ridetøj og andet mere beskidt) 40 g - uld (uldent og andet sart tøj) 30 g uld - hvid koge (sengetøj, undrtøj, håndklæder etc) 60 g Alt tøj hængetørres enten ude eller i vores entre
Mvh Mette 2 ledige bokse, kolding v
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vasketøj |
|
|
Jeg vasker håndklæder og sengetøj, beskidt hestetøj osv på 60 grader. hestetøjet for sig !! resten bliver vasket på 40 grader.. sammen, deler ikke tøjet op, det var kun dengang jeg red stævner, der vaskede jeg mit hvide ridetøj alene, eller sammen med andet hvidt. resten ryger bare i fællespuljen, har kun haft et farve uheld i mit liv 
Mvh Sandra <3 tequila og Medina <3 Altid i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tøjvask |
|
|
Jeg er så heldig at jeg har en mor, der gerne vasker for mig, så jeg er fr for at tage på møntvaskeri  Hun bruger neutral vaskepulver og ingen skyllemiddel Når vejret er til det, tørrer hun gerne udenfor, men det meste af mit tøj bliver tørret i tumbler også selvom det er varmt ude, for jeg får simpelthen sådan nældefeber, hvis tøjet har hængt ude. Jeg går ud fra, at der sætter sig nogle partikler på tøjet, som jeg ikke kan tåle. Til gengæld vasker jeg RIGTIG meget når jeg er på arbejde. Jeg arbejder i et demensafsnit på et plejehjem, og så sent som igår satte jeg 3 vaske over på 80 grader. Jeg vil godt på forhånd undskylde på miljøets vegne, men derovre er jeg altså lettere hysterisk og giver hellere tingene 10 grader for meget end for lidt. Jeg forsøger selvfølgelig at undgå at vaske tingene ved mere end de kan holde til, men hvis de er smurt ind i afføring, kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at indstille maskinen på kun 30 grader!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vasketøj |
|
|
Forskelligt men altid sorteret i; Hvidt mørkt kulørt sengetøj arbejdstøj håndklæder viskestykker etc. Ridetøj Underlag grimer fleecedækkener og tynde dækkener har jeg vaskemaskine til seperat. Jeg bruger Neutral og Ariel Colour til at vaske i, og det er forskelligt om jeg bruger skyllemiddel. Tørretumbler bruges kun til håndklæder, sengetøj og arbejdstøj, og kun vinter hvor det ikke kan tørres ude. Det andet hænges op, da jeg syntes tøjet bliver grimt og slidt af en tørretumbler. Har en rullemaskine og ruller viskestykker og det sengetøj som ikke er strygefrit.
Christine Julingaards fjordheste - fordi en gul ikke er nok!!! Ågerupgårds Diva & Ågerupgaards Oliver & nu også Fønix Kraka
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er forskelligt |
xtiny ♣kat♣ |
31-01-2011 18:58 |
|
Men jeg bruger som regel Änglemakt produkter- eller Faktas Parfumefri Vask (jeg har allergi), da vi dels har dyrt minirenseanlæg (i hvertfald dyrt, hvis man får aflivet bakteriesuppen med kemikalier/olie/malingsrester!). Skyllemiddel KUN til syntetiske ting (tæpper/trøjer) om vinteren i frostvejr, for at modvirke "knitter"- statisk elektricitet. Ellers eddike i stedet for, og altid ved uldvask. Jeg sorterer i hvid/kogevask- håndklæder, viskestykker, undertøj og karklude. De sidste (Alt muligklude) kan KUN gå på 60 grader (smitter af ellers), så her vaskes på 60 nogengange 90 grader. Afhængig af graden af snavs: Enten lynvask, normal eller med forvask. Sort vask (jeg har meget sort)- 40 grader lynvask. Almindelig- 40 lynvask. Specielle ting: Tasker/jakker/sko og støvler /kattenes legetøj (i vaskepose!). Svinger fra 40 lynvask til 30 grader skåneprogram. Dundyner/puder- som regel på 30-40 grader og skånevask. Uld og ulblandinger: 30 grader uldprogram. Tørring: Vorherres egen friske luft (Meen det har knebet her i vinter med nok tørre dage med blæst!), eventuelt tørres det færdigt inde på stativ vha en ventilator. Vi overvejer dog kraftigt at købe en kondenstumbler igen. Den er fiks at have, når man på trods af 40 par sokker er ved at løbe tør for rene TØRRE....  Helt sarte ting (mohairgarn og den slags) håndvaskes i sæbespåner, der tilsættes 3-4 dcl edikke i sidste hold skyllevand. Mine krøyerkugle puffer- skal også håndvaskes: De kan ikke være i maskinen... (Og er 4 dage om at tørre )
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
01-02-2011 12:13 |
|
Hvordan vasker i tøj ? Jeg sortere det i farver altså f.eks. sort, mørkeblå og grå sammen. hvid for sig, pink og lyserød sammen, rød for sig osv. Hvilket tøj sammen ? Håndklæder vasker jeg på 60 grader. hvid undertøj og hvid tøj vasker jeg for sig selv på 60 grader. sort/mørkeblå/grå vasker jeg på 40 grader. Arbejdstøj vasker jeg sammen på 60 grader. Jeans vasker jeg for sig på 30 grader. Hvor mange grader? Det er forskelligt, det afhænger af hva det er for noget tøj. Håndklæder vasker jeg på 60 grader. Hvid undertøj og hvid tøj vasker jeg for sig selv på 60 grader. Sort/mørkeblå/grå vasker jeg på 40 grader. Arbejdstøj vasker jeg sammen på 60 grader. Jeans vasker jeg for sig på 30 grader. Hvilket vaskepulver? Det kan jeg ikke huske. Bruger i tørretrumbler? Ja til de meste, undtagen 2 par af mine jeans, min 3 papfar trøjer og nogle få af mine t-shirts.
Hilsen Helene - Med Marsvinet Anton<3 - Med lånehesten Jasmin<3 - Savner dig Sonny - du er mit et og alt foraltid<3 Det 1½ år med dig kan ingen tage fra os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|