Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kvote 2 - dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 16:05

Hej ænder,

Jeg går med en lille idé, om at jeg vil prøve, at søge kvote 2 på veterinærmedicin i år.

Men når man søger kvote 2, skal man jo igennem den frygtede multiple choice test, men hvordan forbereder man sig lige til den? Er der nogen der kan huske spørgsmål fra testen, eller bare hvilke emner, det er godt at vide noget om?

Jeg har ikke gennemsnit til at søge kvote 1, men har arbejdet som staldpige i Irland i et halvt år, giver det overhovedet noget? Er der kurser, man kan tage, der giver lidt pluspoint? Jeg ved, at hvis man har arbejdet med produktionsdyr giver det plus, men hvor finder man lige en landmand, der er villig til at lade en, der aldrig har haft specielt meget med produktionsdyr at gøre, arbejde i et halvt år?

Håber der er nogle studerende der kan hjælpe ;)

Mvh. Anne

Nu i Irland, hvor alt er grønt, og intet kommer til tiden ;)

Stavefejl er ganske gratis i dagens anledning!

0
0
Svar på denne tråd

Kvote 2
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 17:06

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men vil søge ind om 1½ år, dog regner jeg med kvote 1, og har været i studiepraktik i efteråret. Så vidt jeg husker er det ikke nogle specielt svære spørgsmål i testen, men at det vidst nok var en god idé at vide lidt om hvad der sådan sker i Danmark/verden omkring faget/dyr. Nogen må lige rette mig hvis jeg tager fejl.

De sagde at det var en rigtig god ide at arbejde med forskellige dyr og have sat sig ind i hvad dyrlægen lavede de forskellige steder, det lød nærmest som om det var et krav. Men finder så ud af at en venindes søster er kommet ind på kvote 2, uden at have arbejdet med dyr. Hun har dog haft heste. Så det kan godt være at det er nok at have erfaring med dyr. En anden jeg har hørt om rejste i Australien et år hvor hun arbejdede med dyr, for at "samle point" så hun kunne komme ind, ved så ikke om hun er kommet ind. Så det er jo aldrig en dårlig ide at have arbejdet med dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider