Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At få pengene til at slå til
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:34

Kære HN...

Jeg søger nogle gode råd til hvad jeg kan spise, frokost og aftensmad, når jeg har 500 kr pr uge.

Morgenmaden er lagt fast, det er havregryn med minimælk og sukker, da det er noget nær det billigste(har vænnet mig til at spise det )

Det skal lige siges at jeg heller ikke har nogen fryser.

Kom meget gerne med gode råd til pålæg der er billigt, samt kan holde sig i lang tid.

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Billigt...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:45

Til frokost vil jeg mene rugbrød med pålæg kan være en billig løsning. Rugbrød kan købes fra 5 kr. og opefter pr. pakke selvf. er der nogle kvalitets spørgsmål der sætter ind, men med lavt budget er min holdning man i nogle tilfælde må prioritere og gå på kompromis.

Mht. påplæg er der jo mange muligheder og det handler lidt om hvad du selv kan lide osv. eks. er torskerogn og tun jo forholdsvis billigt og kan bruges som pålæg.

Mht. aftensmad er et godt råd at kigge efter tilbud, selvf. bliver det sværere når du ikke har en fryser, men tit og ofte er kød sat meget ned fordi det er tæt på sidste salgsdato. Derudover kan det være en hjælp at lægge en madplan hver uge så du får mest muligt ud af det du køber og undgår at skulle smide for meget mad ud.

Og så vil jeg sige handel i lavpris butikker som Lidl, Aldi, Fakta, Netto osv. der er virkelig en del at spare! Evt. læs tilbudsaviser hver uge og dan dig deraf et overblik over hvor der er gode tilbud osv.

Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg handler altid i Netto
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:50

da det lige præcis er billigt... har dog tænkt på at skifte til Aldi, da aldi er billigere...

Jeg tror (desværre) også jeg bliver nød til at gå over til rugbrød, da det kan holde sig længere og er billigere end ciabatte boller...

Har ydermere tænkt på at hæve 500 kr hver uge, lægge dem i min pung, og så er det hvad der er....

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:01

Jeg gør det hver måned at jeg finder ud af hvad jeg skal bruge, benzin, cigaretter, mad, hund osv.

Jeg bruger f.eks 400 på benzin, 300 på mad pr uge, 300 hund (foder) osv.

Jeg har lavet kuverter til hver ting og en kuvert til mad pr uge (4 eller 5 afhængig af hvilken måned vi har) Og så tager jeg derfra til hver ting.

Jeg har dankortet i min pung, (jeg synes det er så pinligt at skulle tage varer fra fordi man ikke har penge nok).

Hvis jeg så bruger dankortet, går jeg hjem og tager penge fra den respektive kuvert, og ligger dem i en kuvert til næste måned. (jeg elsker kuverter )

Og gem bonerne. Man kan blive meget overrasket over hvor mange penge der ryger på, "jeg har jo næsten ikke handlet"

Hvis jeg mangler noget må jeg tage det ud fra mad pengene og spare lidt mere derfra.

Belinda

" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd

500 om ugen..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:34

... er rigeligt til en god madplan med masser af lækre ting.

Det er det samme som jeg har, og jeg har penge til overs næsten hver uge - uden at spare specielt.

Jeg har droppet købesanwiches og andet dyrt købemad til frokost - og sodavand på arbejdet.

Til morgenmad laver jeg normalt saft af friske frugter og spiser et enkelt stykke frugt helt også. Jeg køber stort ind af billige æbler, appelsiner, gulerødder og hvad der evt er på tilbud - og så har jeg frugt til en uge for under 100 kr.

Min frokost er enten rester fra aftensmaden eller en rugbrødsmad. Jeg har rugbrød og leverpostej stående på arbejdet, så der er ingen undskyldning for at "glemme madpakken" og gå ud og købe dyrt mad. En lille pakke leverpostej og en lille pakke rugbrød koster 15-20 kr. Det er nok til en uge. Har jeg kartofler til overs fra aftensmaden, tager jeg dem med til en kartoffelmad - jeg kan også finde på at koge et æg og tage med. Men alt i alt er min frokost ret kedelig og uden den store variation. Men den er billig og jeg bliver mæt. Indimellem køber jeg en lille pakke laks så jeg kan supplere med en laksemad... det er det eneste fisk jeg kan lide.

I weekenden slipper jeg for rugbrød og spiser rester fra aftensmaden.

Aftensmaden er ret varieret - jeg holder et par dage om ugen uden kød, hvor jeg spiser grød eller grøntsagssuppe. Det medvirker også til at holde budgettet ;-)

Ud over det, sørger jeg altid for at benytte mig af tilbud hvis der er noget jeg ved jeg bruger. Toiletartikler betaler jeg helst aldrig fuld pris for - hvorfor gøre det hvis man kan spare ved bare at købe ind når de er på tilbud?

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du er ene...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:34

og har 500 kr at pise for om måneden vil jeg mene at du har rigelig penge.

Jeg handler ind for ca 300 kr. om ugen. Det er inkl. toiletpapir, shampoo, køkkenruller og alt andet "husligt".

Derudover har jeg valgt at vi får fisk leveret, det er så en "dyr" post da det koster 143 kr. pr. uge, men det er en luksus vi har valgt efter at jeg ikke er på su mere. Desuden har vi oksekød i fryseren, men der kan du så lægge 50 kr. pr uge oven i de 300 kr. hvis jeg skulle købe det hver uge...

Jeg laver madplan. Vi spiser havregryn med mælk og rosiner til morgen, og hjemmebagt rugbrød til frokost. Jeg laver alt mad fra bunden og du bør indstille dig på at lave mad til et par dage af gangen da det er svært at handle ind som single fordi kødpakker eks. ikke fåes mindre end 400 g. (hvis du handler i normale dagligvarebutikker)

Jeg synes det er en god idé at lave konvelutter, specielt hvi du studerer og let kunne falde i frokostgrøften i kantinen ;-)

Hilsen Helle.

Dejligt hus i Slagelse sælges.

LP- plader sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg vil sige
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:38

at hvis du har 500kr til mad, kun til dig, pr. uge... Så har du da råd til at leve ganske sundt og lækkert :)

Jeg kan snildt leve for 1000-1200 kr om måneden..og det inkluderer også rengøringsartikler, lokumspapir, håndsæbe, vitaminpiller - altså alt den slags supermarked-indkøb.

Havregryn om morgenen er sundt - måske kan du nøjes med en lille smule rosiner i (og evt. mandler?), i stedet for sukkeret. Eller en ½ banen skåret i skiver :) Det synes jeg er mere lækkert.

Rugbrød er i hvert fald sundere og billigere end ciabattabrød :) Og sundt pålæg er grøntsager, fiskepålæg (makrel, tun, laks), æg... Det er heller ikke særlig dyrt. En lille rest fra kyllingebrystfilet'en fra igår, som man selvfølgelig ikke smider ud... :) osv.

Ellers er jeg stor tilhænger af at bruge masser af gulerod i kødsovsen... havregryn og hvad-man-nu-synes-af-grøntsager i frikadellerne... Det bliver sundere og billigere (Y) :)

Hm... og ja, selvom du ikke kan fryse ned, så kan du jo godt lave mad til et par dage, når du har et køleskab :)

Tine & Tulle

Det klingede...

Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3

0
0
Svar på denne tråd

I "gamle dage"
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:48

Havde man også ofte en grøddag, hvor menuen stod på risengrød eller øllebrød og lignende.

Nu er jeg så slet ikke fan af risengrød, men hjemmelavet øllebrød er da guf og kan fryses og sidenhen bruges til mættende morgenmad.

Mvh Janni

Foråret nærmer sig - fat mod

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:49

Jeg lever for det halve husholdningbudget, og det fungerer helt fint

Havregyn/havregrød til morgenmad.

Rugbrød på madpakken. Min erfaring er at man får meget mere "mæthed for pengene" ved at spise rugbrød frem for forskellige sandwich boller. 10 kr rugbrød mætter meget mere end 10 kr boller!

Til aften spiser jeg tit rugbrød, æggekage, bulgursalat, hjemmelavede falafler med forskelligt grønt, kødsovs spædet op med MASSER billige grove grøntsager...

Derudover en del frugt/grønt til mellemmåltider, yoghurt...

Genrelt så køb efter årstiden. F.eks kål og rodfrugter om vinteren istedet for iceberg.

INGEN færdigretter, kantinemad, 7-eleven, pizza etc i løbet af ugen, det løber meget hurtigt op!

Lav hellere en "overskudskuvert" hvor du samler de penge der bliver til overskud hver uge, og brug så dem på en pizza eller lignende når der er nok!

0
0
Svar på denne tråd

Som andre
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 15:56

skriver, så kan du da leve for det halve Min kæreste og jeg har omkring 600 kr om ugen til mad (og andre husholdningsting) til sammen, og det går fint!

0
0
Svar på denne tråd

ikke lidt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 16:07

500 om ugen er da ikke lidt. Jeg har 1000-1500 på en god måned. Lever af rugbrød, billig pålæg, pasta med købesauce og bacon, spejlæg og nogle gange kyllingefilet med kartofler, æbler, billig danskvand med saft. Måske ikke det sundeste, men jeg er også doven.

Havde jeg ikke hest, ville jeg have mer end det dobbelte til mig selv. Så ville jeg leve af fede oksebøffer og lækre kager. Jeg ville få livsstilssygdomme, og min diabetes ville flippe ud.

Godt jeg har hest :)

0
0
Svar på denne tråd

nøj...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 17:42

det er da mange penge. :)

Kæresten og mig bruger 1500-2000 om måneden, til os to. Og vi mangler ikke noget.

Det bedste råd er at lave til to dage, når man laver lasagne, er der jo ex. til to dage, når man ikke har børn. :)

Ellers køb noget, der mætter. Fuldkornsbrød, - pasta, brune ris, musli, rugbrød, mælk, æg etc.

Og noget, mange bruger penge på er - slik, chips, sodavand. :)

Opstaldning boks/løsdrift ledig i stald ved Århus (8471), med ridebane, 1000 kr incl. hø/halm. :) www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=467233

Gratis shetter-hingsteplag til godt hjem! Djursland.

0
0
Svar på denne tråd

Madbudget....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 18:21

500 om ugen til én person er da luksus :D

Min kæreste og jeg har 600 om ugen til mad... Da jeg boede alene have hav 200 kr. om ugen.

Jeg synes 600 er rigeligt til to :)

Havregryn, frugt, rugbrød osv. koster jo ikke alverden kun til én person.

Kig tilbudsaviser hver uge og beslut dig så for hvor du vil handle den pågælende uge, alt efter hvor de har de bedste tilbud. :)

- Malle :)

- søger part i/omkring Kolding. :-) skriv privatbesked!

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 22:59

Til jer allesammen

Det er rart at vide at tingene ikke ser helt sort ud...

Jeg vil gå ud og handle imorgen(i Aldi)...

Og så må jeg nok omlægge min luksusvane med ciabattaboller til rugbrød, men helt sikekrt en god ide med æg og rugbrød, leverpostej og fisk på dåse...

Nogle gange virker det bare sort og man er helt ide-forladt...

0
0
Svar på denne tråd

mad...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 09:03

I denne uge har vi 300,- til 2 personer, og det er til mad og husholdning. Normalt beregner vi 500,- pr uge. De penge er sat ind på en speciel madkonto. Hver torsdag sætter vi os sammen og planlægger mad for en uge. Fredag aften er vi så ude at handle ind til hele ugen. Det sker efter en indkøbs seddel, som jo er regnet efter hjemme fra.

For at gøre det billigt er det en god ide spise det samme flere dage i træk. Det spare en del penge.

Vi vil gerne spise nogenlunde sundt, så vi prøver spise fedtfattigt og mange grøntsager. Det kan man sagtens for de penge.

I denne uge skal vi have:

Lørdag: Bruchetta (brød m skinke, ost, tomat og hvidløg)

Søndag: wienersnitsler m. kartofler og grøntsager

Mandag: det samme som søndag

Tirsdag: En brocoli tærte m. skinke og salat til

Onsdag: Laks m. bønnesalat og brød

Torsdag: har jeg vist lovet lave risengrød

Fredag: Resten af tærten.

Til frokost har vi hjemmebagte boller m. pålæg og rugbrød. Der købes også tit købeboller, hvis vi har lyst til det.

Vores morgenmad består af cheasy yogurt m. visiblin (noget jeg skal have pga. megen medicin) og allbrand fra kellogs med mælk.

Vi køber tit fx. en skinke eller hamburgryg. Den kan bruges til en del retter, er billig og duer også til mad. Selvom du ikke kan fryse, så kan en del retter godt holde sig nogle dage i køleskab.

Vi handler forresten udelukkende i føtex da jeg ikke går så godt, og føtex er det nemmeste komme til. Jeg plejer så ofte gå efter deres tilbud.

0
0
Svar på denne tråd

madbudget
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 11:36

Jeg synes umiddelbart at 500 kr til en person om ugen er rimelig luksus. Jeg har et madbudget på 1000 kr om måneden og det kan jeg sagtens leve for. Da min nu exkæreste og mig boede sammen, havde vi et madbudget på 1500 kr om måneden og der var tit penge tilbage, uden at vi følte vi manglede noget. Så kunne vi jo gå ud og spise for dem der var til overs :)

Jeg spiser enten grovvalsede havregryn med mælk og rosiner til morgenmad, og ellers har jeg nu et job hvor der er morgenmad hver morgen. Desuden spiser jeg gerne frugt både morgen, middag og aften og har også en saftpresser jeg bruger meget.

Vi har køleskab på arbejde, så der har jeg (stort set) altid rugbrød, diverse frugt og grønt og pålæg. Ellers kan jeg, når jeg skal forkæles, finde på at købe en salat (30 kr) eller noget ekstra lækkert pålæg. Pålæget holder jo flere dage, hvor salaten er en engangsfornøjelse.

Jeg kan så ikke så godt lige ret meget kød, så spiser ret tit rugbrød til aftensmad og ellers står den på fisk, fugl, tofu eller div. pølser.

Desuden køber jeg helst økologisk. Jeg tror det vigtigste er at være realistisk mht. hvad man bruger/spiser og ikke købe for meget. Det er for dyrt at smide ud :)

Hver dag er en fest

Besøg min blog om mode og skønhed på
www.soesblog.dk

0
0
Svar på denne tråd

Meget sjovt at se
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 13:00

hvad folk lever for :-) herhjemme har vi ca 750 kr om ugen til 2 voksne, en hund og en kat... så 500 kr til 1 person burde være til at klare.. vores stiger så til 1000 kr når baby kommer men det skal så også dække bleer osv..

Hilsen Signe Og guld klumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 16:25

Vi har 2000 kr. om måneden i vores madkasse til 2 voksne, i starten betalte vi også hundefoder for de penge, det var 350 kr. månedligt. Så for 500 kr. om ugen kan du vist så rigeligt få det til at løbe rundt.

En god middagsmad er i øvrigt pastasalat, det er billigt at lave, du hælder bare de grøntsager i som du har lyst til, og så en god klat dressing på. Skinketern er billige, ellers kan man købe en skinke og lave dem selv, det er mums!

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 17:30

Jeg har i måneden 1500-2000 kr til ALT udover faste regninger. Det vil sige; mad, husholdningssager, hundefoder, tøj, skolebøger osv... Det er til tider ret hårdt, specielt fordi jeg har sat mig lidt dyrt i den lejlighed jeg har.... Men ja, det er alligevel det værd synes jeg!

Jeg ville for resten slet ikke have råd el. tid til at have hest her mens jeg studerer.

Bates Maestro dressursadel sælges m/sikkerhedsbøjler og stigeremme. 17", sort, mellem bom, pæn og velholdt. PRIS 3000,-

0
0
Svar på denne tråd

Nøj....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 17:48

vi må leve skrabet hos os.

Vi har et budget på 500 kroner til 2 voksne (hvoraf den ene drikker 7-8 liter mælk om ugen og spiser 2-3 pakker store rugbrød) og en pige på 11 måneder, samt 2 katte.

Heri er også indregnet "salt og peber", dvs alt det løse, såsom toiletpapir, restaurantbesøg, ajax osv.

Og det fungere ganske udemærket. Vi får fin mad, og går da mætte i seng hver dag. Og køber lidt ekstra fra slagteren ca en gang i måneden.

Mht råd til mad, så er der kommet nogle fine råd. Jeg ville bare give mit besyv til budget statestikken

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

puhaa...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 11:39

Vi lever vist for godt så, vi bruger to voksne og et barn på 2 år (som ganske vist er delebarn) 4000-5000 kr pr måned.

Men jeg handler som regel også hos de lokale hvor vi bor, slagteren (pålæg, kød osv) bageren (Rugbrød, knækbrød osv) også ellers mest i brugsen.

Dvs når vi så får en halv ko fra landmanden så falder budgettet jo drastisk.

Men køber dog også helst økologisk og dansk

Jeg har faktisk besluttet mig for at forsøge med kuverterne og se hva vi kan komme ned på, der kan godt gå lidt sport i at spare

et godt råd er køb brugsens bodyshampoo til 9 kr (ekstra hedder den) og put den i håndsæbe dispenserne, så har man håndsæbe til 3-4 dispensere for 9 kr.

Hos os bruger vi en del håndsæbe, da min kæreste har firma hjemme.

mvh

Katja

En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 12:22

Min kæreste og jeg køber mad og andre husartikler for ca 500-600 kr om ugen, og vi får da lækker mad og går mætte i seng hver dag :D

Jeg er så også ret god til at jage tilbud, hvis jeg selv skal sige det ;) Jeg køber altid det billigste, for det er ofte ligeså godt som det man betaler det dobbelte for :)

Vi drikker desværre mange sodanvand, og er ret slemme til at købe slik også, hvis ikke vi gjorde det, kunne vi godt nok spare mange penge :P

Jeg er også lidt kræsen i forhold til min morgenmad, da jeg hver eneste morgen har det skidt når jeg står op af min seng pga. for lavt blodsukker, så det eneste morgenmad jeg kan klemme ned uden at kaste op bagefter, er det der morgenmad fra nesquick eller cherioes (eller hvad det nu hedder).. det er dyrt, men morgenmad skal man jo ha :)

SigneKryger?

Frederik Petersen Gram 26/6 - 2010

Jeg elsker dig <3

0
0
Svar på denne tråd

det med penge
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 12:36

synes vi lever så skrabet men tror vi bruger en 5000kr om måneden på mad, bleer, vådservietter osv..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig tråd den her ;)
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 14:45

Hej Alle.

Ej hvor er det sjovt at læse alle jeres måde at handle på.

Jeg står netop og skal flytte sammen med kæresten. vi har valgt en stor og derfor dyr lejlighed.

Vi har sat mad budget/husholdningbudget til 2000 kr om mdr. til sammen!

Nu er jeg da slet ikke bange for det ikke skal gå!

Gode ideer med kuverter og med at ligge madplan uge for uge!

og ja hvorfor ikke spare på ting som toilet rens osv

9 kr for sæbe..

Jamen alt tæller jo i sidste ende!

Nu med humøret i top og ikke mindst klar til flytning.

0
0
Svar på denne tråd

traaadaaa
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 16:33

Vi manglede nu heller aldrig noget og vi handlede ind for 6-700 kr pr uge, med bleer, og katte mad i det budget. og det var til 2 voksne, og 2 børn og x antal katte .. 4 tror jeg nok der var dengang.

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

For meget måned
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 18:11

Nogen gange er der aldeles for meget måned tilbage i slutningen af pengene

0
0
Svar på denne tråd

Ups ups
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 20:59

Vi er hvis det der hedder storforbrugere, min kæreste arbejder ikke i DK, så derfor er han cirka væk halvdelen af året. I de perioder han er hjemme, kan vi snildt bruge 4000 - 5000 kr om måneden, og i de perioder jeg er alene bruger jeg cirka 1500 - 3000 kr.

Der bliver altid lavet madplan her i huset, det ikke meget mad der går til spilde. Vi har ofte gæster til aftensmad, det er sjældent at vi spiser alene.

0
0
Svar på denne tråd

madplan
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:30

..jeg aner ikke hvad jeg bruger om måneden, men det kan ikke være helt galt.. jeg bor med min datter i en stor lækker lejlighed, har 3 heste, betaler til børnehave, har en nyere bil, og ingen af os mangler pænt tøj, -og jeg får kun 10.000 udbetalt i måneden.

vi spiser enten cheasy youghurt med müsli, eller havregrød med rosiner til morgenmad, til frokost står den på rugbrød, med 4 slags pålæg, (altid ost og leverposteg, samt 2 varierende slags kød) til aftensmad spiser vi mest hakkekød eller kylling, fordi det er billigst, og så holder en pakke kød oftest et par dage, kartofler køber vi i 2kg's poser, og så holder de ca. 2 uger, og så masser af agurk, tomat, løg, gulerødder, æbler og bananer, -så spiller det. i weekenden tillader vi os at spise boller og sandwichbrød, -rugbrød der ikke er spist efter 5 hverdage puttes i fryseren, og ca. en gang i måneden optøes det, og laves til øllerbrød. -hvilket slet ikke er så ringe.

mvh. Gitte,

med ponyerne Ýrsa & Bine ..& lånehesten Rachel

fjordhoppeplag sælges, se præs for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

madbudget
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 23:04

Jeg synes også umiddelbart, at 500 kr om ugen er en god slat penge. Da jeg var alene med min datter, brugte jeg 1500 kr om måneden på mad og andre husholdningsting, og det slog rigeligt til. Hvis jeg i slutningen af måneden kunne se, at der var overskud, kunne jeg godt finde på at forkæle os med en pizza eller at købe en sandwich eller lignende til frokost. Nu bor jeg sammen med min kæreste, og vi lægger hver 1500 kr til mad den 1. i måneden. De slår rigeligt til - og vi sparer bestemt ikke. Vi køber godt rugbrød hos bageren og får mad udefra minimum 1-2 gange om måneden. De penge, der er tilbage næste gang, der skal puttes penge i, tager vi fra og gemmer til et luksus weekendophold til sommer . Vi er begyndt at lave madplan hver søndag, og så handler vi i Netto eller Fakta.

Karina

Søger part i Odense og omegn

0
0
Svar på denne tråd

Orv!....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 09:36

Dette her er jo sjovt at læse!

Kæresten og jeg skal til at flytte sammen og laver budgetter osv. Min kæreste mener, at vi skal regne med 2500kr hver om måneden til mad mm -det bliver jo 5000kr, så jeg kan se her, at det bliver totalt luksus! Ok, nu bor vi så godtnok i Norge, så det hele er jo lidt dyrere, men selv hvis jeg tager det med, behøver jeg da vist ikke at bekymre mig, og det er jo godt at vide

Jeg har ingen tips andet end, at du kan spare en masse ved at købe en sæk fodergulerødder til hesten, og så tage gulerødder derfra til madlavningen...kiloprisen er jo helt vild på supermarkedgulerødder i forhold til dem man køber til hesten, og de smager lige godt

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

mange penge
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 10:46

wow.. Jeg synes også 500 om ungen til en person er meget.

Kæresten og jeg har 500 pr. uge til os begge og vi lever godt!

En hingst parlamenterer man med. En vallak kommanderer man med. En hoppe spørger man pænt og håber på at spørgsmålet godtages..

>> VELKOMMEN TIL ET LIV MED HOPPER <<

0
0
Svar på denne tråd

skallstorp »Sverige«
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 13:03

Det var dog det skønneste citat jeg længe har set :D

Mvh. Annette

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 14:24

GitteT:

Bliver lidt nysgerrig, hvor har du hestene opstaldet?? Mine står billigt opstaldet men koster mig alligevel ca 2000 kr pr hest.....

0
0
Svar på denne tråd

Madbudget
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 15:05

Da jeg var fattig studerende i Århus for år tilbage, hed madbudgettet 600 kr / mdr. Det overlevede jeg da på! Kød de fleste aftener, men meget hjemmebagt og hjemmelavet, samt mange grove, billige grøntsager. Ingen slik mm.

Nu har jeg ca. tilladt mig selv at bruge 300 kr om ugen på mad og husholdningsartikler. Som regel lander jeg ved 1200 alt inkl.

Hunden kommer oveni med ca. 400 kr. fordi den får speciel foder, marsvinenes hø, gulerødder osv. er inkluderet.

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

7965435656
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 16:49

500 kr til kun dig pr uge er temmelig meget luksus, medmindre du også ryger og drikker cola hver dag, så begynder det at blive problematisk:-)

Her er vi to og bruger ca 600 kr pr uge.

Først og fremmest tror jeg du ville kunne spare mange penge hvis du kunne finde råd til at købe en lille fryser, så du netop kan købe kød og diverse på tilbud og så lave til portioner og fryse ned.

Dernæst så har du 500 kr pr uge og kan sagtens leve af rigtig god mad hver dag:-)

Mvh Mette Petersen

Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

fryser
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 00:22

prøv at se på gul og gratis, her kan du sikkert finde en god fryser til små penge og de er hurtigt tjent ind igen.

Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider