Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Billigere i februar...bare en tanke?
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 16:45

Jeg kom til at tænke på, at februar jo har færre dage end resten af årets måneder, så hvis man skal gå i rigtig små sko, burde opstaldningen jo faktisk også være lidt billigere i februar. Meeeen det er nok for meget at forlange Grunden til at jeg kom til at tænke på det, er at min hest skal flytte stald, og det bliver nok sidst i februar, så jeg skal ikke betale for en fuld måned, men kun indtil d. 20. Men prisen for opstaldning er jo den samme hver måned, og havde jeg flyttet ham i januar havde jeg lavet følgende regnestykke: opstaldningen delt med 30 gange med de dage han skal blive i stalden. Nu bliver regnestykket i stedet for: opstaldningen delt med 28 gange de dage han skal blive. Ja ja en lille forskel, og ikke noget jeg vil hænge mig i som sådan, kom bare til at tænke på det. Ligger vist lidt for mange tanker i det her flytning

Kristine og Filip

0
0
Svar på denne tråd

Husker
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 17:04

Husker du at betale ekstra for de måneder hvor der er 31 dage? ;-)

0
0
Svar på denne tråd

det gir jo det samme
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 17:15

tjae i bund og grund giver det jo det samme. For så skulle du jo også have mindre i løn?

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

0
0
Svar på denne tråd

Får du...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 17:50

... mindre i løn/su/pension/kontanthjælp når det er februar?

Betaler du mindre i husleje?

En måned er en måned - og man betaler jo heller ikke mere for de måneder med 31 dage.

I de fleste stalde ville du komme til at betale for hele måneden når hesten flytter d. 20 - så det er godt nok en flink staldejer der lader dig betale for dagene i stedet for.

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

Ja sådan er det jo
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 18:48

Kalenderen er nu engang kalenderen.
Jeg synes fx. også det er lidt surt at gå til noget om torsdagen eller fredagen, jul og nytår var to ugers aflysning.

Går man en mandag er det til gengæld to ugers aflysning i påsken og en i pinsen, men det koster det samme som at gå tirsdag eller onsdag, men sådan er det jo, og helligdage og ferier er jo også meget rare i andre sammenhænge

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 19:00

Som andre jo også skriver, en måned er en måned....(uanset antal dage).

F.eks. i 2011:

1 måned med 28 dage

4 måneder med 30 dage

7 måneder med 31 dage

Du betaler jo heller ikke mere, de måneder hvor der er 31 dage (hvilket der er flest af)...

Så, jo små sko (med mindre at staldlejen skal være dyrere i de 7 måneder med 31 dage)...?

Min mening, en måned er en måned, uanset antal dage....

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider