eller udlært butiksslagter, så er man forhåbeligt glad for at lave mad. Og jeg er vild med at lave mad, især noget der skal laves med lidt ekstra koncentration, eller kærlighed og tid. Når vi til vores fødselsdage invitere familien, ca 25 +- mennesker, så er det jo en ekstra grund til at stå tidlig op, og lave 3 retters menu, og gerne hjemem bag til kaffen også..
Almindelig hverdagsmad, er også hjemmelavet, men det siger mig klart mindre at lave en gang biksemad og spejlæg, end en gang høns og aspares i tartellet, hvor jeg selvfølgelig har kogt suppe på høne først.. Biksemad, eller andet i den dur, er jo mad for at overlever, og ikke mad for at nyde maden for madens skyld..
Jeg er tosset med at lave mad, og egentligt også ret så god i et køkken. Men jeg elsker og at spise det. En hot dog på cafe fodkold kan da være okey, men en tur på goument restaurent, hvor der virkelig er tænkt over smagen, og sammensætningen, men feks vinen som er med i menuen, det er for lækkert.. Det der med at opleve og smagen tankerne bag, når nogen har udført menuen det er lækkert..
Ja ja man kan da spise sin mad på 10 minutter, men når det nu er det man skal leve af, så nyd dog og lav det, eller i det mindste nyd at indtage det. Det skylder man da sig selv, og kokken som har lavet det.
I øvrigt er der jo intet der er nemmere end at lave stege, som nogen tror er voldsomt besværligt. Det passer jo mere eller mindre sig selv, man skal bare i gang lidt før..