Min datter har et marsvin på ca to år. han har i lang tid hhaft hudproblemer, klør sig, og får store blødende sår.
diverse gode råd fra diverse dyrlæger er efterhånden afprøvet.
Jeg mistænker lidt at problemet er startet efter en meget kort periode med forkert foder (meget kornholdigt)Desværre godtroendehed fra min side, da dette foder blev anbefalet af en dyrlæge)
Han får lige nu en gnaverblanding fra Brogården, uden korn og andre underlige ting. herudover får han røde peberfrugter (c-vitamin) og andet grønt. Sjældent frugt.
Efter foderskiftet holder jeg meget øje med hans vægt, der ligge stabilt på ca 1170g. (altså lidt til den tynde side)
Det eneste jeg har fundet der virker 100% er en speciel shampoo min kæreste bestilte fra USA. hunde bliver fin, uden skæl, kløen stopper og sårene heler. desværre for Oscar betyder det at han skal bades HVER dag, ellers opstår problemet igen.
derfor spørger jeg nu jer ænder, jeg ved jo der er flere af jer, der er eksperter i marsvin, så kom med jeres gode råd.
så længe vi bbader hver dag, trives Oscar og virker tilpas, men stopper vi, klør han sig igen..