Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

marsvin med hudproblemer
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 09:19

Min datter har et marsvin på ca to år. han har i lang tid hhaft hudproblemer, klør sig, og får store blødende sår.

diverse gode råd fra diverse dyrlæger er efterhånden afprøvet.

Jeg mistænker lidt at problemet er startet efter en meget kort periode med forkert foder (meget kornholdigt)Desværre godtroendehed fra min side, da dette foder blev anbefalet af en dyrlæge)

Han får lige nu en gnaverblanding fra Brogården, uden korn og andre underlige ting. herudover får han røde peberfrugter (c-vitamin) og andet grønt. Sjældent frugt.

Efter foderskiftet holder jeg meget øje med hans vægt, der ligge stabilt på ca 1170g. (altså lidt til den tynde side)

Det eneste jeg har fundet der virker 100% er en speciel shampoo min kæreste bestilte fra USA. hunde bliver fin, uden skæl, kløen stopper og sårene heler. desværre for Oscar betyder det at han skal bades HVER dag, ellers opstår problemet igen.

derfor spørger jeg nu jer ænder, jeg ved jo der er flere af jer, der er eksperter i marsvin, så kom med jeres gode råd.

så længe vi bbader hver dag, trives Oscar og virker tilpas, men stopper vi, klør han sig igen..

0
0
Svar på denne tråd

Sellnick
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 09:45

Har din dyrlæge testet og behandlet for sellnick, og hvis han har - med hvilken medicin?

Gnaverblandinger er generelt skidt, - prøv med marsvinepiller med c-vitamin, rene marsvinepiller.

- Hvor længe siden er det du skiftede? Og får han rigeligt med hø også?

1170g er ikke nødvendigvis til den tynde side, - er han tynd at mærke på? Eller slasket? Eller virker han meget "fast" og fin?

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

sellnick
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 10:09

næ, det er der ingen der har nævnt..

så vidt jeg kan læse kan det behandlet med imovec (shampoo), og det tror jeg faktiskk jeg har fra min hest et eller endet sted..

rollo: kan duu anbefale mig et foder evt et sted på nettet hvor jeg kan bestille det?

han er fin at se på, virker n lille smule spids over hofterne ( hedder det det?) men ikke slasket, mangler ej heller energi.

det er umiddelbart ikke spor af larver eller lignende i hans pels.

0
0
Svar på denne tråd

Mit bidrag til debatten
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 10:18

Jeg tror oxo det er selnick. Der kan man ikek se laver eller lign på huden, da de lever under huden (Ligesom fnat)

Ubehandlet kan det i værste fald medføre døden.

Behandling: Ivomectin, som skal gives oralt.

Nu kan jeg ikke se hvor i landet du bor, men kig evt på www.marsvineklub.dk/Opdraet.html og se om du kan finde en opdrætter i nærheden af hvor I bor.

De kan ofte hjælpe med rette behandling.

VH Pernille

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

I believe in dragons, good men, and other fantasy creatures!

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd

under huden...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 10:51

ja, så hjælper shampoo nok ikke

kan se på mutterne.dk at imovec faktisk er i håndkøb, men hvilken dosis skal jeg så bestille?

arhhhhhhh... aldrig flere dyr..

for 6 dage siden var der hunden, der fik en diskosprolaps i ryggen.. suk!

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 10:56

vel ca 6 måneder siden han fik "forkert mad", også her problemet startede. (længe siden.. ja!)

på det tidspunkt havde Oscar en makker, hans bror. broderen havde intet, og idioten her konkluderede lynhurtigt at de sikkert sloges, og forærede broderen væk

ja, han har ALTID frisk hø.

han virker i huldet nu, som da jeg købte ham, lidt til den slanke side, men ej mager. Appetiten fejler absolut intet!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider