er en 4½ år gammel kastereret hanhund, det er en ruhåret foxterrier.
Problemet består nok mest i seperationangst og en form for klaustrofobi (kan ikke lide lukkede døre).
Han har altid været lidt af en "Emil fra Lønneberg" UPS nu kom jeg vist til at gøre noget forkert igen
.
Han er heller ikke ret meget for andre dyr - i hvert fald ikke dem som er mindre end ham selv ; mus, rotter (ok), fugle, katte, pindsvin, harrekillinger og hvad der ellers gemmer sig i digerne. Dog er hestene for store, selv om man da godt liiige kan stå på den anden side af hegnet og gø - specielt af shetlænderen. 
Han er en sød og glad hund, men han har det ikke godt med at være lukket inde - forsøgte da han var helt lille at have ham på en terrasse på ca 30 m2 - men her klatrede han over en plade på 1,2 m. Pt er han i stalden om dagen, men har været nødt til at binde ham (meget lang snor) da han smuttede gennem et mindre "hul" ind i maskinhuset og åbnede døren så han kunne komme ud !
Nu er der så tilstødt det problem at han har fundet ud af at han ikke kan sove alene om natten
Det har han ellers godt kunne - han blev fulgt ud i baggangen fik en hundekiks og der blev sagt godnat. Det kan han så ikke mere - problemet er opstået her i det nye år, og efter at datteren har været hjemme på juleferie. Mens hun var hjemme, sov han i baggangen som han plejede, men om morgenen fik han lov at komme op på hendes værelse og sige godmorgen og hygge lidt. Nu slikker, kradser og bider han i døren ind til køkkenet og virker nervøs/bange. Vi har prøvet at åbne døren så han også har køkken og stue at være i, og det gik fint 1. nat, men 2. nat forsøgte han at åbne døren så han kunne komme op til os ovenpå.
Når jeg så går ned til ham, så falder han til ro og når jeg ligger mig på sofaen så går han hen og ligger sig og er rolig - men man sover altså ikke så godt på en sofa 
Han er med i stalden morgen og aften, men IKKE når hestene skal ind og ud - det kan han ikke administrere - han gør og tror at han skal jage dem væk - eller prøver at få fat i halen på shetlænderen.
Tror han er en lidt usikker hund med et stort jagtinstinkt og som gerne vil have hans familie omkring ham hele tiden. Han er en sød og dejlig hund, men det er ikke rart at få dørerne spist og nattesøvnet spoleret .... så er tolerancen ikke så stor
Derfor overvejer vi nu, om han måske kan omplaceres.