Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Prina Joacim - snobbet? Regler?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 20:42

www.youtube.com/watch?v=9TTltfY1dZw

så i også dette indslag nytårsaften? Ja jeg synes altså det er ret langt ude at han ikke bare svarer og så påtaler det efter...

Det er vel ikke en lov at man skal tiltale dem sådan?

Hvad synes i?

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17" fit 3,5

Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 20:44

PRINS JOACIM

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17" fit 3,5

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:00

Han er da simpelthen ikke til at holde ud. Han vil ophøjes over alle os andre... -som betaler for hans lidt for smukke tilværelse her i landet...

Michelle

HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:04

Jeg kan kun sige han er super sød, rigtig sjov, en meget behagelig mand at snakke med, han er super klog og ved bare alt om alt.

Havde det været under mere private omstændigheder var det heller ikke blevet påtalt, men det er etikette at tiltale de kongelige med De.

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd

ham tænkte
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:07

Joachim, ham kom jeg til at tænke på i dag.

I dag har journalister mm jo skamrost Frederik for hans være måde, når han berettede om tvillingerne og deres fødsel.

Jeg er så gammel, at jeg kan huske de 15-20 år tilbage, hvor Frederik havde det med at køre lidt stærkt og hvor mange danskere mente at Joachim var langt mere ansvarlig og helt sikkert ville blive en bedre konge en dag.

Det var vel også noget der blev båret frem i aviser og ugeblade. Da han så også giftede sig med Alexandra, så var han jo bare den bedste kandidat.

Men ja, ja, tiderne skifter. Det er nok de færreste der ville ønske det i dag.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

dobbelt pinligt
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:07

Det er pinligt, at journalisten ikke kan finde ud af at overholde etiketten og tiltale Hans Kongelige Røvhed med "Dem".

Men det er lige så pinligt, at Joachimsen reagerer, som han gør.

Det er ikke længe siden, at en anden journalist kom til at sige "dig" til Kronprinsen. Han reagerede slet ikke, men svarede blot høfligt på spørgsmålet.

Der er stor klasseforskel på de to mænd.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jeg så godt klippet
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:27

og jeg synes ærlig talt at den journalist er liiidt tungnem. Han siger jo trods alt "du" tre gang før han fatter pointen og først efter at Joakim har påtalt det!!!!

Nu er det en gang sådan at der her i Danmark er en etikette, man tiltaler kongehuset med "De" og sådan er det bare, det giver en vis afstand samtidig med at man udviser respekt. Det ser jeg ikke noget forkert i, for mig gør det ikke de kongelige til noget mere end mig, for skulle jeg falde i snak med dem ville de også sige "De" til mig!!!!

Den samme respekt kan jeg da naturligt at udvise hvis jeg henvender mig til et ældre menneske jeg ikke kender! Rent faktisk har der også været ældre skuespillere som kun var "dus" med få.

Til trods for at journalister er "Des" med de kongelige afholder da ikke fra at de ind imellem stiller komplet tåbelige spørgsmål alligevel. Som for eksempel da en spurgte Kronprinsen om han og Mary havde fået hjælp til at lave tvillingerne!!!! Han fik svaret" Dem har jeg da lavet selv"!!!

MAN BLIVER ALDRIG FOR STOR TIL EN SHETLÆNDER

Mor til Lenette Martinore født 1991 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nej........
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:28

Jeg synes nu ikke Prins Joachim opfører sig snobbet på det viste klip

Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd

Prins J
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:33

Jeg er stor fan af kongehuset...men det der synes jeg simpelthen er så pinligt! Selvfølgelig er det etikette og den skal overholdes, men det bliver jo først pinligt, da Joachim påpeger det!

Jeg må give Mik27 ret i, at det klarer Frederik meget bedre - der er virkelig klasseforskel på de to!

Desuden synes jeg Maries kropssprog også vidner om, at hun synes, det er pinligt!

0
0
Svar på denne tråd

Dybt suk...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:48

Jeg savner de gode gamle dage da folk sagde de til hinanden. Idag behøver man ikke respektere nogen og alle skal være lige ligegyldige. Hvad godt kommer der ud af det?

Før i tiden, når min far fik brev fra banken, stod der: Til Hr. Afdelingschef, Ole C. Laursen. På mine fra Danske bank står der blot: Hej Chris!

Selvfølgelig insisterer Prins Joachim på at blive tiltalt De. Foruden det er etikette, så er det da ethvert menneskes ret at blive tiltalt respektfuldt...

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

moekkvi
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:58

Moekkvi: Du kan sikkert få din bank til at skrive anderledes til dig. Min bankdame - fra Danske Bank - gjorde et stort nummer ud af jeg naturligvis skulle tituleres korrekt i brevene. Så på mine bankbreve står der skam "Lærer ...bla bla" Ikke at det betyder noget for mig.

Det der med De og Deres er ikke noget jeg hænger mig i, men da vi nu har vedtaget at vi her i landet har et nationalt rollespil kørende, under navnet Kongehuset, så hører korrekt tiltale selvfølgelig med.

Jeg er ikke imod kongehuset - prøver blot at betragte det som det det er.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Come on
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 21:59

Der er da intet snobbet over hans opførsel, tværtimod tager han det med et smil, indtil journalisten "fanger" sin brøler og derefter svarer han beredvilligt, stadig med et smil.

Jeg synes det er helt naturligt, at man tiltaler de kongelige i "De-form"

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 22:08

Det er fordi vi allesammen er LIGE LIGEGYLDIGE

Han er PINLIG. Ikke journalisten, der blot laver en fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg husker
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 22:16

for et par år siden han var ude og åbne en nationalpark eller en å eller noget. Der sagde journalisten osse du, prinsen blev så fornærmet at han sagde noget i retning af: " fri mig for dine familiariteter". Jeg synes prinsen er lidt snobbet og arrogant. Og i dagens DK synes jeg vi er vokset fra det der med DE og DEM.

Marie ser lidt ud til at være pinlig berørt på klippet.

3 års hoppe sælges. Se præs. (Nadiya)

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Enig- det er
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 22:28

Først pinligt, da han selv påpeger det. Som royal burde han venligt overse det, og påpege det bagefter, hvis det skal påpeges.

Jeg bemærkede da omgående dutteriet. Og jeg er republikaner! (= går ikke ind for monarki i Danmark).

Man kan og skal være høflig og tiltale folk korrekt, hvis folk ikke ved bedre- så må de der såkaldt højerestående være large. Ligesom folk tilskriver mig med HEJ! Og fornavn- hvilket jeg HADER. Jeg tilskriver dem så modsat med titel og navn.

Var det ikke Prins Joachim, der blev udstyret med kælenavnet "Prins Pinocchio"? ;-D Efter en mindre heldig episode i hans ungdom?

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:15

tak for svar :)

lyder som om mange af jer er enige med mig.. Jeg synes altså det er så langt ude at han ikke bare tager det med et smil...

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17" fit 3,5

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:22

Han er utrolig snoppet og utålig, der har været mange episoder hvor han fornærmet påtaler, ikke at være tiltalt korrekt.

Han tager sgu ikke skade af at svare.

I hans yngere dage var ehn endnu værre,har nogle bekendte som var soldat sammen med ham, der troede han at han kunne køre rundt med officerene, men der blev han dog den lille for i militæret, tog man ikke hensyn til han var kongelig.

Ja man menet han var mere kongelig, i sine ynger dage, men det var jo også en noget mere autoritær generation som mente det.

Nej tror bestemt Frederik, vil blive folkets konge engang.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

Joachim..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:30

Ja jeg så godt klippet og nøj hvor vi også krummede tær herhjemme.. Han er godt nok en opblæst arrogant narrøv!

Jeg så idag pressemøde med Frederik vedr. tvilligefødsel, og her er der op til flere journalister der siger "du" til Frederik, og jeg tror slet ikke han bed mærke i det, han svarede bare helt naturligt tilbage.

Godt at det er den rigtige der skal være konge, og at Joachim nu er rykket to pladser ned i arvefølgen.. ;)

Man skulle tro at han gør det fordi, han gerne vil sende et signal om, at han altså også er vigtig, selvom han ikke skal være konge.. Det simpelthen for gammeldags det han har gang i, kan godt forstå Marie også synes han er pinlig.

Mvh. Kathrine Jensen

Less is more...

0
0
Svar på denne tråd

Fresh Prince...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:37

Steph88:

Jeg synes da netop han tog det med et smil og fortsatte med sit svar i en venlig tone da fejlen var rettet.

Måske han endda tænkte: Damnit, det burde jeg sgu nok have overset. Det må jeg altså huske til en anden gang.

Manden er jo nu engang en, øhhh, mand

Tina *Turpin*:

Tak for tippet. Så ringer jeg til banken på Mandag og siger, at jeg fra nu af vil tiltales: Deres Højvelbårne Hestelighed Chris!

it´s about letting go...

1
0
Svar på denne tråd

Hahaha
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:43

Haha totalt morsomt klip

Om det er snobbet, tja, måske, på den anden side, når nu reglen er der, skal den vel også overholdes, og kan journalisten ikke selv finde ud af det, må han jo opdrages lidt på

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 23:43

Moekkvi: De andre siger jo at det er sket før...

Men derudover synes jeg egentlig bare at han udstråler en vis arrogance....

Og når han gentager det så mange gange, må han tage det ret krænkende...

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17" fit 3,5

0
0
Svar på denne tråd

Kongehuset
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 00:09

Det er ikke første gang han retter en journalist der ikke tiltaler ham De "Vi er ikke dus" synes jeg at huske han sagde..

Det ER jo god skik at man tiltaler de kongelige som De/Dem, jeg tror dog ikke hans bror ville tage det lige så tungt hvis det var sket ved ham, så kan man så diskutere om Joachim er snobbet eller Frederik er for "almindelig" - jeg er dog personligt glad for at Frede skal være vores konge og ikke Jokke

Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd

journalisten er da den mest pinlige her
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 01:12

tænk han laver samme fejl 3 gange før ham opfatter fejlen, man skulle tro han ville gøre sig lidt umage når han interwiever de kongelige...... en ting er at påtale DU en gang, men 3 gange ??????? ja så mener jeg han ikke egner sig til det job.

jo jeg syntes også det er lidt pinligt at sige DE nu om dage, det er gammeldags pjat eller snobberi...

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 01:27

Jeg har personligt mødt ham i Tønder og må sige at jeg syntes han er både snoppet og arogant.

En af mine venner går på jagt med ham og han er sandelig også af den mening.

Godt han ikke skal være konge i DK, Frederik er meget mere jordnær og selv i sine unge dage da han kørte for stærkt og skejede ud, mindes jeg da også at folk sammenlignede ham med hans, ligeså livlige, Morfar . (han blev og var da en god konge i den tid han levede)

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)"Græske hunde"
0
0
Svar på denne tråd

pinligt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 02:45

synes ærlig talt mest at det er journalisten der både er dum og fuldstændig tabt for omverden, og synes egentligt at joachim reageren ret flot ved faktisk at gide at forklare journalisten hvordan det egnetligt er at det hænger sammen.

Vi har faktisk allesammen en etikette vi følger, og helt ærligt gør det virkeligt så ondt på en gennemsnitsdanker at skulle sige de til nogle mennesker de er ikke mange år siden man også sagde de til mennesker man ikke kender.

selv i hverdagen i blandt folket er der jo etiketter for hvordan man opfører sig, hvis man støder ind i nogle på gaden siger man undskyld, så kan det godt være at man synes den anden er en idiot. Hvis man har været til middag hos nogen siger ma også tak for mad, og så kan det da godt være at man ikke kan lide maden, men man holder sig altså til høfligheden.

Når jeg skriver gennemsnits dansker mener jeg det dog ikke negativt, men mere en betegnelse for flertallet. kan bare ikke lige finde et passende ord for det

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med lækre skønne Malou og lille Nosey udlånt

0
0
Svar på denne tråd

Kongelige
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 04:01

Hvis de kongelig uden videre kan tiltales med DU, så synes jeg de er kommet ned på niveau med folkevalgte præsidenter og så har de vel ikke den store berettigelse mere. De SKAL være noget særligt og tiltales derefter.

Jeg synes godt nok også at den journalist er bare lidt tungnem eller/og uintelligent.

0
0
Svar på denne tråd

Han er fjols
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 09:39

Jeg synes hele den tiltaleform der omgiver de 'kongelige' er latterlig - jeg hader hule ritualer, der ingen mening giver. I mine øjne er det skørt at vi render rundt og forestiller (forstillelse er et andet hadeobjekt for mig), at kongehuset er anderledes end os, og at der skal være en 'afstand' mellem de kongelige og 'folket'. Det gav mening (eller gjorde det?) for lang tid siden, da de kongelige var udpeget af gud, men eftersom ingen længere tror på den skrøne, er det tomme, ubrugelige og latterlig ritualer.

Og at Joakim opretholder det - gør ham i mine øjne meget, meget latterlig. Han bør vide, at det er så fjernt for danskere at bruge andre tiltaleformer end du, og at enhver vil kludder i det, når man må flytte fokus fra huske på det for at stille journalitiske spørgsmål. Han er et fjols, som jeg er meget ked af at mine penge går til at forsørge :-(

Jeg har aldrig rigtig brudt mig om joakim, men har et særdeles blødt punkt for Frederik, som virker naturlig og nede på jorden og meget 2011 på mig. Han har også været igennem mange tunge perioder i sit liv - og jeg kan godt lide folk der lærer af deres modgang ved at blive mere menneskelig.

Joakim - ja han er vel hvad man må betegne som en vaskeægte snob.

Mine heste har mulen forrest

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 09:51

Meggi:

Jeg går ud fra at du har meldt dig ud af folkekirken så

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 10:08

Ja - det kan du tro jeg er :-)

0
0
Svar på denne tråd

Gensidig respekt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 10:43

Hvordan pokker kan I synes, at de skal tiltales du og dig, når kongehuset selv tiltaler ALLE os borgerlige med de og dem????

Når nu de høflige over for os, så mener jeg dælme også, vi SKAL være det over for dem!!!

Boon som ikke har problemer med at sige de, dem og deres :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må indrømme
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 10:49

at den eneste som i mine øjne er galt på den i dette klip, er journalisten. Han burde om nogen vide, at de kongelige tiltales med De. Der kan ske en ups'er, vi er trods alt kun mennesker, men at det sker tre gange, det vidner nærmere om uvidenhed/dumhed end en fejl!

Jeg synes, Prins Joachim tager det med et smil og ganske køligt.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, Shaklan Ibn Saskatoon og Perseus. Kontakt os for nærmere info

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 12-01-11

0
0
Svar på denne tråd

Kongehuset
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 11:16

Hvis de ikke lägger afstand og bliver som "helt alm mennesker" hvad skal vi så med dem? Så er de jo netop ikke det glansbillede de skal väre for at de kan bruges til noget. Og de journalister der ikke kan finde ud af det, skal ganske enkelt ikke i närheden af dem. Jeg er ikke specielt meget for kongehuset, men heller ikke imod. Jeg ved nemlig ikke hvad det ville koste med en präsident. Jeg blev nok lidt mere for da Alexandra kom ind i billedet. Men de to kolde höns der er der nu, dem kan jeg väre foruden. Alexandra kunne jo netop det at väre folkelig, kunne smile med öjnene og samtidig holde den nödvendige afstand. Jeg ved fra familie der var arbejdet i inderkredsen i kongehuset at Frederik er helt nede på jorden, mens Joachim har afstand til ALLE. Men den mest höjrövede af alle er dronningens söster Benedikte.

0
0
Svar på denne tråd

he he he
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 11:36

Nu hvor flere og flere hakker på jounalisten så vil jeg da lige spørge:

Måske kommer han fra TV-Glad... har I tænkt på det ?

Sorry men a ku it lade være....

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)"Græske hunde"
0
0
Svar på denne tråd

Synes....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 12:27

altså godt nok det er langt ude, at han ikke bare kan se igennem finger med det og svare. Man kan se at marie er meget pinligt berørt, det ville jeg sku også være.

Jeg har selv været i praktik på et medieværksted. Skulle nogle enkelte gange ud at interwiue folk på gaden. Og man skal både holde styr på kamreafolkene, mikrofonen, stå fra den rigtige vinkel, tale tydeligt , huske spørgsmålet osv. Og så glemmer man da nemt tiltale form, særligt når man ikke er øvet. Måske er ham journalisten på skibet, ny i faget. Tilgiv ham da for det.

synes ikke joakim tager det med et smil, det kan godt ske han smiler, men synes det er et meget snobbet atitude og overlegent smil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på tiltale
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 12:52

Hold op, han har da et stort smil på og påpeger journalistens totale amatørisme på en rigtig pæn og konstruktiv måde!!! - så kan han lære det

For mig viser klippet to tilfælde, som jeg synes er et problem i dagens Danmark.

- at vi åbenbart alle skal være så pokkers familiære.

- at det skulle være 'pinligt' at kritisere eller irettesætte.

Snobbet eller ej, det er op til det enkelte individ - kongelig, gejstlig eller borgerlig - hvordan de ønsker at blive tiltalt. Og godt for Joachim, at han tør at sige fra.

Jeg håber, han bliver ved med det

Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 13:35

Jeg synes bare Jokke skulle have taget det med et smil - mon dog han tiltaler Marie med De eller sin mor for den sags skyld. Selvfølgelig skal journalisterne så vidst muligt tiltale de kongelige med De - men der kan jo ske en fejl også må man komme videre og ikke være stædig..

Med venlig hilsen

evA

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 13:36

Kirstine *Jenson*:

Dét at man efterhånden er "tvunget" til at være familiær med ALLE, er noget jeg selv har et problem med.

Det næste bliver vel at Prinsen skal give journalisterne knus for ikke at blive kaldt snobbet

Selvom kongefamilien er "betalt" af staten og derved skatteborgerne, har de da krav på at blive behandlet med respekt. Hvordan denne respekt ønskes udvist er selvfølgelig individuelt og når Joachim meget gerne vil tiltales korrekt, så gør det altså ikke ondt at efterkomme hans ønske.

Ellers ville vi da kunne tillade os at tale som vi ville til både betjente og offentligt ansatte, da det jo er os der betaler deres løn og de derfor er tvunget til at finde sig i alt fra vores side.

Meggi:

Uanset om man synes at kongefamilien er overflødig eller traditionerne er tåbelige, så HAR folk nu engang brug for at samles om noget. Det være sig et symbol, en idealogi eller en person.

Kongefamilien er en af de få ting der efterhånden er tilbage, der binder Danmark sammen som folk og nation. Danskere bliver, for hvert årti, mere og mere ensomme, og mere og mere rodløse. Vi er tæt på at miste den sidste rest af tryghed der findes i samhørighed, for vi er ikke længere et decideret folk. Vi er blot en flok individer uden nogen form for tilknytning til noget, der tilfældigvis bor i samme område.

I takt med globaliseringens korstog, er nationalisme efterhånden blevet et skældsord. Det er ildeset at være stolt af sit land og sit ophav. Folk ser ned på een hvis man opfatter Dannebrog som andet og mere end et papirsflag beregnet til børnefødselsdage og kongefamilien som andet end højtbetalte kransekagefigurer der hører hjemme i middelalderen. Dét synes jeg er dybt sørgeligt.

Hvis man afskaffer kongehuset fratager man det danske folk den sidste direkte forbindelse til deres fortid, historie og kultur...

Uden dét, hvad er vi så?

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

Helt ok..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 13:39

..at Prins Joachim sætter sig i respekt. Jeg synes, at han gør det på en god måde.

Det er journalisten, der ikke er ordentligt forberedt/glemsom ift. at tiltale med De.

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

Mennesket vokser i kærlighed

og dør i kritik

0
0
Svar på denne tråd

Enig..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 13:54

Moekkvi: x 1.000 :-)

www.blueberryhill.dk

"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."

VIL DU VÆRE BASIS INSTRUKTØR ?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 14:22

Jeg synes faktisk at han tager det med et smil og klarer det meget fint?!

Giver også lige Moekkvi en for sit indlæg.

Det med fortiden, kulturen og historien tænker jeg også på, senest i en Søren Ryge udsendelse, hvor han fortalte historier fra sin barndom.. Hvor har vores samfund dog ændret sig eksplosivt, og sådan er det jo. Men at huske og fastholde bare lidt af vores danske identitet og historie, tror jeg absolut ikke er skadeligt for udviklingen.

0
0
Svar på denne tråd

lqllqlqlqllqlq
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 14:59

Tja, Kongehuset skulle selv ud og tjene deres penge, og så kunne vi bruge vores skattepenge på et mere velfungerende velfærdssamfund, som kommer os lidt mere til gode.

Og ikke give kongefamilien den syge luksus, nææ de skulle være lidt mere borgerlige.

-Simone & Wald Staff

EWADAN, importør af vinduer, døre og fliser, af kanon

kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 15:18

Susan og Annokat får lige retur. Dejligt at folk kan se andet i dansk kultur, end den evigt omsiggribende Jantelov.

Simone ?WALD STAFF?:

Du får til gengæld en fordi du ikke har sat dig, bare nogenlunde, ind i hvordan samfundet er skruet sammen og en fordi jeg faktisk synes det er synd at du er blevet så bitter i så ung en alder. Hvor blev magien og musikken i dit liv af?

it´s about letting go...

1
0
Svar på denne tråd

Jeg sidder lige og
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 15:20

tænker på en anden tvist.... ved vi om journalisten gjorde det med vilje ?

Bare for at vise hvordan der reageres....??

Journalister ligger ikke højt på min skala og kunne sagtens finde på at gøre det for at få en historie ud af det....

Kongur fra litla-moshvoli - min læremester

0
0
Svar på denne tråd

Moekkvi
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 15:30

fra mig af.

Jeg har ikke noget problem med at blive tiltalt med du. Men til en kongelig, kan man da godt finde sin godt gemte etikette frem og bruge De.... Eller måske er problemet er at vi har glemt etiketten i 2011.

Synes prinsen håndtere det på en fin måde.

Mvh. Lotte.

Bedækning ved Svalebo´s Felix og

Sepstrups Casanova.

stald topaze

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 15:47

... at der ligger noget forud for scenen på Youtube.

Jeg kommer til at tænker på en historie, som jeg har hørt fra en tidligere DR-journalist, som jeg kender. Hun havde været ude og lave et tv-nyhedsindslag med Joachim og interviewet var derfor ganske kort.

En anden af hendes kolleger var ude og lave et længere radioindslag med ham, og denne kollega var ganske anti-royalistisk og tiltalte konsekvent Joachim med "du". Noget Joachim ikke reagerede på.

Da så journalisten kom hjem med indslaget til radioen blev det kasseret, for på DR er man Des med de kongelige.

I stedet blev lyden fra min bekendtes tv-indslag brugt i radioen, tiltrods for at man jo i virkeligheden bare kunne have klippet spørgsmålene ud.

0
0
Svar på denne tråd

Piadora
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 16:32

Jeg tænkte det samme som dig om journalisten - han lægger meget tryk på DIG i spørgsmålet, som om han vil have Joachim til at reagere.

Og desværre for ham reagerer Joachim med et smil, så han får ingen scene ud af det. Marie tror jeg er ved at grine, og derfor tager hovedet væk, så man ikke kan se det.

Men sjovt, så forskelligt vi ser det samme klip.....

Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd

¨xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 16:48

Bare min mening:

Afskaf kongehuset...

De er efter min mening ikke pengene værd, et par ganske almindelige borgelige piger fra hhv. australien, frankrig, kina osv., der ser en mulighed for at bruge de danske skatte-penge i luksus...

Nej, Tak !

(brug pengene på de ældre i stedet)...

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

ikke snobbet
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 17:46

Som jeg ser det har Kongehuset stor betydning for Danmarks image ud ad til og de gør en meget stor indsats for at sælge Danmark som land. Når så Prins Joachim høfligt gør journalisten opmærksom på at han skal sige "Dem", som jo er den officielle etikette og derfor skal følges i når det er et offentligt interview. Så syntes jeg egentligt bare at Joachim gør hans job.

Så jeg syntes ikke der er noget snobbet over prinsens opførsel.

- og jo der er jo faktisk en lov - eller i hvert fald en etikette - som siger at vi siger DE til de kongelige ;-)

Mvh Maria

Tålmodighed er en dyd - når man arbejder med heste!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 17:58

Hold da op... HN som det er bedst, fuld af fordomme. Bare fordi man har mødt manden i Tønder eller været på jagt med ham 2 x årligt, kender man jo ikke manden og ved ikke noget om hvordan han er som person.

Jeg kender ham. Min familie kender ham. Og de af mine venner og veninder som har mødt ham, synes ALLE han er meget sympatisk, jordnær og utrolig rar og snakke med. Det kan godt være at han har en "professionel facade", men privat er han et utroligt venligt og behageligt menneske.

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd

Lene Hell
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 18:13

Det er meget muligt det er en proffessionel facade, men det er jo den facade vi kan forholde os til :)

Jeg synes ikk der var nogen grund til at påpege det i situationen ..

Jeg er glad for at det er Frederik og Mary der bliver konge og dronning - synes de virker søde og fornuftige og nede på jorden :)

Jeg synes dog ikke kongehuset skal afskaffes, selvom det er dyrt for DK - tror nu meget af det tjenes ind igen på turister osv. som de trækker til DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Humor....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 18:43

Moekkvi: Dejligt med et nuanceret syn på debatten :-) Jeg vil lige være med i rygklapperiet

Og så ser jeg åbenbart noget helt andet end mange: Nemlig en Joachim med sans for humor, der med et kæmpe smil nærmest driller journalisten lidt. En Marie, der helt klart fanger Joachims hensigt, og er ved at falde om af grin ude i siden :-)

Dygtige mennesker, som gør et stort stykke arbejde for DK. Der er ingen grund til at blande de ældre, de syge, velfærd osv. ind i denne debat. Det er altså en anden post på finansloven.

Har I nogen anelse om hvad en republik ville koste? Næh tak du.

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum

0
0
Svar på denne tråd

svært....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 18:51

Jeg synes, det er svært at dømme ud fra et klip, for jeg ved ikke, om der er gået noget forud, om det er en "grøn" journalist osv. osv.

Er det et helt reelt klip uden dikkedarer, tror jeg måske nok, Joachim havde vundet os ved at gøre som ingenting og svare og så tilrettevise journalisten uden for kameraet bagefter - lige netop for ikke at virke snobbet eller latterlig på andre.

Pinligt vil jeg betegne det - men mest, at journalisten tilsyneladende ikke har været helt velforberedt - selv små børn ved, hvordan man tiltaler dem med blåt blod i årerne.

At vi andre ville blive befippede over at tale med/til en blåblodet kunne undskylde brøleren, men ikke en journalist, hvor det efter min mening er kendetegnet for de rigtig dygtige, at de ved, hvordan man begår sig - over for alle slags interviewofre.

0
0
Svar på denne tråd

indslaget
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 19:04

Jeg har først lige set klippet nu, og hvis det bare er dét mange af jer er gået fuldstændig i selvsving over, så må jeg da le!

0
0
Svar på denne tråd

alsdlsdlsdlsd
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 19:15

Moekkvi: Føj for nogle dårlige kommentarer du kommer med. Bare fordi jeg ikke står inde for kongehuset og mener vi kan bruge de penge bedre i samfundet, gør mig ikke uvidende og bitter

Du kender mig jo ikke? derved kan du heller ikke udtale dig om min personlighed og min viden.

Har jeg ramt et ømt punkt på dig, siden du lige havde en trang til faktisk at nedgøre mig og ramme mig personligt?

Jeg synes ærligtalt ikke det hører hjemme i denne debat.

at du ikke er bedre vidende end at angribe folk med anerledes synspunkt. Skuffende..

-Simone & Wald Staff

kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 19:18

Blåt blod og min bare...?

Hvorfor skal de kongelige tiltalses DE, DEM og DÉRES...?

De er jo ganske almindelige mennesker, som os andre, en eller anden har jo bare "givet" dem titlen...

Hvorfor ?

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

afskaffelse
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 19:43

Alle jer der foragter Kongehuset og ønsker det afskaffet. Det er da ganske blåøjet at tro, at det ville brugt på Fru Sørensen på plejehjemmet?
Så ville vi få en præsident og de er sandelig også dyre i drift! Så ville vi få et politisk styre, hvor man risikerer at han eller hun kun repræsenterer halvdelen af befolkningen og desuden skiftes hver fjerde år.

USA bliver lige lidt firkantet brugt som eksempel (Dem ynder vi alligevel at efterligne):

Halvdelen er uenige med manden nu og flere forgængere har vist, at man godt kan lave ged i et land på fire år.

Kongehuset er et samlingspunkt, men de er også upartiske politisk og gør det flot stykke 'salgsarbejde'.

Så ville jeg hellere pille ved politikkernes pensionsordning .. Kan I se nogle af vores nuværende politikere/statsminister få endnu mere magt (og penge). Ak og ve.

og er vi holdt op med at tiltale de ældre De? Det er de trods alt opdraget med.

I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 20:11

Ja, jeg foragter kongehuset og står ved det... til enhver tid...

Har dog ikke nogen tro på, at dette i stedet bliver brugt på de ældre, (er trods alt ikke født igår, dvs er ikke naiv)...

Men hvad vil de så bruge pengene på, hvis der er noget tilbage ?

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kongehus?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 20:23

I:

Foragte er godt nok et hårdt ord. Tør man spørge hvad så stærke følelser udspringer fra?

Simone ?WALD STAFF?:

Godt ord igen

Din viden kan jeg nu godt kommentere, da du tydeligvis ikke har indsigt i kongehusets, og statens, økonomi. Det er absolut ikke ment nedladende.

Vi ramte vist begge et ømt punkt eller to Det er bare trist når folk har så stærke holdninger til noget de ikke har sat sig ordentligt ind i...

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

Hr. Fru. Frk osv.........
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 20:25

Ser ikke hvorfor det er et emne til debat.

Kender flere ældre mennesker der ønsker at blive tiltalt DE, evt. også med titel.

Fx "Fru Dyrlæge Mogensen"

JEG ønsker ikke blive kaldt hverken Fru eller Frøken, eller noget andet. Jeg vil bare kaldes Stina. Og du og dig.

Og det gør jeg mig da klart.

Hvis en person sagde "De" til mig, ville jeg da også rette på det......

Forstår ikke at det er et spørgsmål om at være arrogant eller snobbet.

Tsk Tsk

Og jeg er BESTEMT IKKE royalist!

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Årh hold nu op
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 20:39

Ja, jeg er royalist - ikke voldsomt meget, men er lidt - og synes der er MANGE gode ting ved vores Kongehus!

Prøv at tænk, fx Australien - "de" har sagt at det største der kan ske for dem i år var at Kronprinsen, Kronprinsessen og deres 4 børn kom på besøg, det er sgida stort!

Mht. klippet - nej jeg synes ikke Joachim er snobbet, jeg synes faktisk bare han hjælper journalisten som tydeligvis ikke har læst på lektien - pinligt for journalisten!

Joachim står da bare med et smil, og tænk at der skal gå TRE gange før at journalisten fanger den!

I sommers var vi så heldige på Århus Middelaldermarked, at Prins Henrik på sin morgentur kom forbi - og selvfølgelig blev han tiltalt med rette titel!

Ligesom jeg ofte tiltaler ældre menneske med "De", fordi det synes jeg er mere respektfuldt.

- Det gjorde jeg bl.a. da jeg sad ved kassen i en butik, i et område med mange ældre.

Jeg synes da det er ganske naturligt der er en vis pli og respekt når man omgåes fx Kongehuset, og synes faktisk vi burde ha' lidt mere pli, og respekt når man tiltalte hinanden også!

- Kunne sagtens se mig selv tiltale en lærer "De" og "Fru Jensen", og måske det kunne give lidt mere respekt fra eleverne til deres lærere, - yderst tiltrængt.

Nå sidespring, - kort og godt, næh jeg synes ikke Prins Joachim er pinlig i dette tilfælde!

- Og måske man skal huske at det da heller ikke altid kan være lige sjovt, at skulle være royal, de HAR trodsalt ikke valgt det og valgt at være "kendt", som så mange andre har.

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:09

At foragte, er ikke det rette ord, sorry..

(blev bare fanget af ord i forbi-farten)

Er bare, så absolut, ikke tilhænger af kongehuset og bliver det aldrig. (er bare for borgelig, til at være kongelig)...

Desuden, vil jeg aldrig kalde hr. og fru. Jensen for DE, Dem og Deres...(selv om de tiltaler mig sådan)...så vil jeg rette dem...

(moderne tider)...(ses også på div. plejehjem, vi er ikke De, Dem og Deres på det plejehjem, hvor jeg arbejder, der er vi dus... )

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

svar til Chris
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:11

Chris - jeg har ikke noget mod kongefamilien - ej heller at den fungerer som samlingssymbol (FEDT margrethe sagde at vi var blevet egoer alle sammen (Y) (Y) (Y) (Y). Men jeg går ikke ind for tomme, ubrugelige, ritualer (deres højhed etc) og jeg synes joakim er en tåbe når han påtaler det og ikek bare lader som ingenting. Jeg synes i det hele taget han er en tåbe :-) Men Frederik og Margrethe er ok - og kan bruges til noget :-)

0
0
Svar på denne tråd

oiutyrtyui
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:12

Han er bare så grineren og underlig... Men det sjoveste er Marie som reagerer på det hele smielr...

Pinlig tja.. jeg bryder mig ikek om ham, jeg kan bedre lide frederik han er lidt mere menneskelig og naturlig

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

0
0
Svar på denne tråd

Høflighed?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:13

I:

Og det er meget meget bedre fordi???

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

i øvrigt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:17

Og jeg mener heller ikke den, der så omtalte afstand er nødvendig. Jeg har mødt Frederik på Floss (han turde ikke gå med i Ungdomshuset :-), og jeg anser ham for at være præcis lige som mig - bare noget rigere :-) Jeg har ikke brug for at have en oplevelse af at der er forskel på dem og os. De må gerne have slotte, tage på rejser og sælge DK m.m. Men hule ritualer og forestillelser bryder jeg mig ikke om - og selv ikke dem der opretholder disse falske illusioner.

0
0
Svar på denne tråd

rettelse - som altid
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:24

og selv slet ikke dem der opretholder disse falske illusioner.

0
0
Svar på denne tråd

lalalalalal
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:38

Moekkvi

At jeg ikke har sat mig 100% ind i kongehuset(hvilket jeg heller ikke ynder at gøre), så ved jeg at de bruger mere end hvad rigeligt er. Og kører de for stærkt i en ikke-ædru tilstand, så overser man bare det.

Men det var ikke det debatten handlede om. Vil ikke kommentere Frederik på videoen. For min holdning til kongehuset er vist kommet frem i lyset.

Royalist er jeg bestemt ikke, og familien Pedersen bliver det vist heller ikke

Med ømme punkter, ja du ramte et ømt punkt med at sige at jeg er bitter, og hvor magien og musikken i mit liv er. Den er bare ikke ved kongehuset, jeg er bestemt ikke en bitter person, men derimod en der altid har et smil på læben

-Simone & Wald Staff

kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd

kongelig eller ej...?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 21:42

Dvs. uanset hvem du er, så er du menneskelig..?

Og er som alle andre..`??? (åbenbart not)

Dvs. at dem og deres yngel er som alle os andre,,,

Dvs. at deres børn, skriger, skider, æder og sover som alle vores andre børn, kongelige eller or not...???

www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kongefamilien...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 22:19

Søs ?Meggi?:

Jeg ser ikke traditionerne og etiketten som hule og meningsløse, ej heller kongehuset som en illusion. Det hele er dele af en samlet pakke som, selvom grundlaget idag er et andet, stadig har sin berettigelse.

Netop som samlingspunkt, som symbol på vores nation og fantastiske historie og som bindeled mellem vores højteknologiske IT-kultur idag og vores forfædre helt tilbage til vikingetiden.

Sådan som verden er idag, er det vigtigt, måske mere nu end nogensinde før, at vide hvem man er, hvor man kommer fra og hvor man hører hjemme. Ellers forsvinder man i den...

Hvad kongefamilien betyder for Danmark udadtil, turistmæssigt osv, er ikke vigtigt i forhold til hvad de betyder indadtil, for den enkelte danske borger.

Måske ville folk værdsætte kongehuset lidt mere, hvis man gav dem nogle af deres beføjelser tilbage Så fik i da noget for pengene...

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

for min skyld ingen alarm
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 22:39

Men jeg kan sagtens tage fam. rex uden de behøver at lade som de er anderledes end mig - og udvalgt af gud. Det ved jeg godt de ikke er, men de må gerne være på den plads de nu engang er født til for min skyld. Men Joakim skal holde op med at brokke sig når 'etikken' overtrædes - for det bliver den, når det nu ligger så langt fra almindelige mennesker.

Men de betyder ikke rigtig noget for mig personlig - kun som reklamesøjle for DK. Og jeg synes det er ok at de bliver skilt, laver lidt ekskader mens de er unge osv. - i det hele taget ligner alle os andre. Heruodver er de kun meget sjældent i min bevisthed, og jeg ser ALDRIG noget med dem (synes de er kedelige og uinteressante) - ej heller nytårstalen (den får jeg et ref. at når jeg alligvel læser teksttv dagen efter :-))

historisk synes jeg der er MANGE andre ting der er mere spændende :-)

Så nogle stærker følelser for dem, har jeg ikke og for mig bliver de aldrig et samlingspunkt - men helt fint med mig at de er det for andre.

He he he - det er sgu da meget sjovt for engang skyld at være lidt uenig med dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kongehus???
Forfatter: 
Dato:  09-01-2011 23:38

Søs ?Meggi?:

Det var da også for kedeligt hvis vi altid bare klappede hinanden på ryggen

Det er nu ikke første gang vi er uenige, men du er altid interessant at diskutere med fordi du har tænkt over dine meninger.

Det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum at jeg altid har ret

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

Ja det var kedeligt :-)
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 00:07

Ha ha ha - så du tror du har ret - så tag lige et kig i dødsstraftråden, som jeg lige har spammet :-)

0
0
Svar på denne tråd

Yesyes!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 00:38

Søs ?Meggi?:

Har læst det - og jeg har stadig ret

To ting jeg aldrig løber tør for: Rom og argumenter!!!

it´s about letting go...

0
0
Svar på denne tråd

etikette
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 11:40

når nu alle med blåt blod i årerne skal tiltales "de" og "dem" ; så skal jeg også!

jeg har et eller andet sted langt ude i min fars side af familien noget kongeligt fnidder... aner ikke hvad det er, men sådan er det. så jeg ser gerne at i fra nu af tiltaler mig med rette etik

*ironi off*

jeg synes også at det er fint at vi har et kongehus...

men jeg synes de har en bemærkelsesværdig overflod af penge, fine biler, flotte kjoler, diamanter, diademer, smykker, toiletter, tjenere, barnepiger, stylister, designere, indretningsarkitekter, og hvad de nu ellers har...

som andre siger er det en åndssvag illusion om at de er bedre og fortjener mere end alle vi andre. gu gør de ej.

og ja.. min musik og magi er HELT afskaffet i forhold til kongehusets forbrug. og ja, jeg er bitter over at min mormors søsters mand SELV skulle betale 6000 kroner for at blive overflyttet fra hospital til alderdomshjem (efterfølgende hed det 7000 kroner i depositum og en månedspris på 5000 kroner.. det blev ialt til 18.000 kroner for 2 ugers pasning på alderdomshjemmet inden manden døde!)!!!!!!!!!!!! (især med tanke på alle de kvinder som måtte rejse langt og sætte deres liv på spil fordi en hel fødeafdeling på riget blev lukket ned til ære for kronprinsessens tvillingefødsel!)

jeg synes IKKE det er i orden at normale borgere skal betale så mange penge i skat hele deres liv, og derefter skal betale for at blive fragtet til et alderdomshjem på dødens rand. jeg synes IKKE det er i orden at fødende kvinder i risikogruppen ikke kunne føde på riget, fordi kronprinsessen skulle igennem en forventet ukompliceret tvillingefødsel. og jeg synes IKKE det er i orden at vi skal betale for fødselsdage, dåber, festmiddage osv.... de betalte ikke min konfirmation! og det betaler IKKE mit bryllup!

jeg synes heller ikke at det er i orden at de OVEN i deres løn (for de FÅR løn) skal have tildelt alt det de egentlig får uden beregning.

respekt for kongehuset kan jeg gå med til. jeg kan også sagtens kalde dem "de" og "dem" for det kalder de mig.

Men deres forbrug og deres specialregler for kongelige kan de godt pakke ned i kufferten og rejse til frankrig med!

www.kl-foto.webs.com

tag endelig et kig :D

0
0
Svar på denne tråd

Trunte
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 12:19

jeg giver dig evig ret. Det er skammeligt og hul i hovedet at de skal have førsteret til alt. Det med at en hel føde afdeling lukker ned, fordi hun skal føde, det er simpelthen bare ikke i orden.

0
0
Svar på denne tråd

Fødeafd. på Riget
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 12:44

Hvor har I hørt at hele afd. lukkede ned pga Mary's nedkomst? Det er da flere gange blevet understreget at det blev den ikke fra Rigets side?

/Tina

Anastasia søger part: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of do ...

/Mark Twain

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 14:07

Jeg synes nu også Joachim virker helt nede på jorden og tager det med et smil og så synes jeg at Marie ligner en der morer sig over situationen.

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Øllebølle...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 14:32

Det er flere gange dementeret at hele afdelingen skulle være lukket.

Og nu da Mary HAR født, er det også bekræftet at det naturligvis var løgn - for der har været 27 andre fødsler på samme afdeling den dag. (dette skulle være over gennemsnittet - og det kan man jo ikke hvis der bliver lukket fødestuer af)

www.bt.dk/royale/27-kvinder-foedte- paa-riget-med-mary

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

pøblen siger DE
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 14:36

man tiltaler bare kongelige og ældre mennesker DE, indtil man får anden beaked, så svært kan det ikke være. det hedder pli, og mange kunne lære noget, specielt de forvendte journalister som tror de er noget særligt.

jeg kunne eks. aldrig finde på at sige dig eller du til en ældre medborger, medmindre det var min mormor.

og til jer som har ondt bag i over der er blevet lukket et par stuer fordi vores KRONPRINSESSE skal nedkomme, med tvillinger(som IKKE er en ukompliceret fødsel i sig selv) ja det er da for dårligt. Hvad ville i gøre hvis DK havde berømtheder som Demi moore, madonna og debbie rowe(MJ), så ville hele riget være blevet lukket af. Tænk hvis en eller anden åndsbolle ville gøre skade på vores kongehus, så kunne de nemt komme helt tæt på og udslette hele kongefamilien, hvad ville i så sige?

har i hørt om nogle som ikke er kommet til at kunne føde fordi der var royale på riget? ikke mig. misundelse er en grim ting.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

Ikke misundelse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 14:51

Jeg tror ikke, at der er mange danskere, der er misundelige på de kongelige. Men jeg kan godt forstå, at der bliver sat spørgsmålstegn ved kongefamiliens "gavn" for Danmark. I gamle dage - helt gamle dage blev kongen jo valgt af folket. Fair nok. Senere sørgede kongerne så for at nedskrive love omkring det, at deres sønner skulle arve kongeriget - værdige eller ej.

Egentlig synes jeg, at det er ok, at vi har et kongehus. Men jeg så faktisk gerne, at det blev gjort til valgfrit at støtte eller ej. Eller at hele DK stemte for eller imod, så kongehuset blev taget op til valg.

Jeg kan huske engang, hvor kronsprins Frederik var sur over, at han blev fotograferet hele tide, og at han skulle svare på spørgsmål osv. (længe siden). Men altså det er jo hans arbejde. Og kan han ikke lide sit job, så kan han til enhver tid frasige sig retten til tronen og blive en alm. borger.

Og nej, jeg tror ikke, at det kongeligeliv altid er så fantastisk netop pga., at de faktisk er "udstillingsgenstande". Men de har et valg. Være en museumsgenstand og opføre sig derefter ellers er det smut pomfrit.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 15:07

Min kollega sagde noget, jeg synes er meget rigtigt:

De vil så gerne være "almindelig mennsker" - skilles som andre, ryge som andre, feste som andre osv. - så kan de vel også tiltales som andre?

Her hvor jeg er hjemhørende, er det langt de færreste ældre, der vil tiltales "De", men starter de med det, bruger jeg det også.

Og M, du har da ret, tvillingefødsel i sig selv kan være kompliceret, men der lukkes da ikke pga. andre tvillingefødsler ;-)- selvom jeg nu også mener, Riget har gjort kraftigt opmærksom på, at der ikke blev sendt kvinder hjem.........

0
0
Svar på denne tråd

De til alle..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 19:55

Alle siger De til alle og problemet er løst!

Der er da absolut intet i vejen med at udvise særlig respekt overfor eksempelvis de ældre eller de som repræsenterer vores land.

Hvis jeg var Dronning af Landetlangtborte ville jeg nok kigge skævt til den royale familie, der kom anstigende i kjole og bukser fra H&M. Liiidt sværere at tage seriøst i de kredse, kunne jeg tro?

til Moekkvi fordi du er sej og altid skriver i en underholdene tone.

I wish I could be in charge of all the chocolate but, of course, I cannot because of my atheism.

Dr Bernard Hazelhof told me you should never weigh more than your refrigerator..

0
0
Svar på denne tråd

Susie :-)
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 20:22

Ja eller alle siger "du" til alle - så er problemet også læst :-)

Og at sige De til alle de, der repræsenterer DK indebærer jvel så også sportsstjerner, skuespillere i alle aldre, udsendte medarbejdere fra diverse firmaer osv. osv. :-)

Ville da gerne se en OL rytter, jeg kender, i hovedet, hvis jeg begyndte at sige "De" til ham - han ville da grine sig krum og spørge, hvor gammel jeg tror, han er:-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider