|
|
| Træt af jobbet. |
|
|
Jeg er virkelig virkelig træt af mit job. Jeg har kun været der i 4 måneder og er allerede træt af det. Jeg har været til medarbejder samtale idag, hvor en anden medarbejder også var med. Jeg fik næsten kun negative ting af vide. Jeg skal tage noget mere initiativ, vaske opvasken noget hurtigere op(chefen laver sandwich, madpakker og håndmadder om morgen og det skal jeg vaske op efter om eftermiddagen), ikke snakke så meget, er for meget syg (har været syg i 3 dage i de 4 måneder), jeg lever ikke op til chefens forventninger og så er jeg ikke som hende jeg overtog for. Det eneste positive jeg fik af vide var at jeg er rar. Jeg kan ligeså godt sige at jeg var så tæt på at sætte mig til at tude. At jeg ikke er som hende som jeg overtog for, kan jeg da ikke gøre for. Jeg har slet ikke lyst til at arbejde der mere. Det med initiativet blev jeg en smule sur over, for inden jeg når og tænke noget selv så er der givet ordre på hvad jeg skal lave. Jeg gør selvfølgelig alt hvad jeg kan, men jeg vil altså også gerne give kunderne en god service. Kunne heller ikke forstå hvorfor en anden medarbejder skulle være med til mit medarbejder møde. Plejer det ikke kun være en selv og chefen? Det skal lige siges jeg er ansat på 30 timer i en Nærkøb. I kan nok ikke bruge det her til noget, men havde brug for at komme ud med det.
HelleA R.I.P. Charlies Doc Sockett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samtalen |
|
|
Nej, det var da en ubehagelig samtale. Når der nu var en anden medarbejder med til samtalen, var det så fordi det var en slags "kammeratlig samtale", hvor der skulle drøftes nogle problemer? Jeg vil nu mene, at man som medarbejder i den situation bør have lov til selv at vælge sin støtte. Ved en vanlig (årlig) medarbejder-udviklingssamtale, mener jeg bestemt, at man er selv - jeg har ikke prøvet andet. Uanset om din samtale er den ene eller anden type, så må målet med samtalen være at komme videre. Fejl har vi jo alle, men hvordan kommer vi så videre? Hvad skal evt være til stede, for at du udvikler dig som medarbejder? Det må være det der er relevant at drøfte. Hvis du kun har været til en slags "piskning" - så er det bare dårlig ledelsesstil. Og tyder på en leder med dårlige menneskekundskaber og ringe indsigt i psykologi.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skrift over |
|
|
ØV en træls samtale du var til  Desværre er det ofte noget man oplever i detailverden, hvor lederne ikke er blevet undervist i hvordan MUS-samtaler fungerer og derfor ikke kan finde ud af at afholde dem. Men jeg forstår ikke hvorfor en anden medarbejder skal være med? Det virker ikke helt rigtigt. Og træls at du efter samtalen har fornemmelse af at være blevet slagtet, det er jo heller ikke formålet med den samtale, men nærmere hvordan man kan udvikle sig, blive bedre og komme videre! Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med fagforeningen (hvis du er medlen af sådan en) ellers tage en snak med chefen. Da jobs ikke hænger på træerne pt. kan det være svært at finde noget andet nu, men du kan jo altid hoolde øje med andre jobs og søge dem.
Mvh Eva. Og nej, selskab staves ikke "selvskab"... og generelt staves ikke "generalt" - i hvert fald ikke i følge ordbøgerne. (men stavefejl skal der selvfølgelig være plads til )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså en god.. |
|
|
.. leder skal motivere dig til at gøre tingene bedre - ikke køre dig ned.  Når jeg har været til medarbejdersamtale, har det kun været chefen og jeg. Jeg er 99% sikker på, at det kun er de to parter, der skal være med. Hvis du er medlem af en fagforening, kan de måske hjælpe dig med råd.
Vrinsk fra Esma Healing hest og rytter Samtaleterapi Den indre ro beror på, at du er tro mod det, du tror på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anden medarbejder |
|
|
Jeg ved faktisk ikke hvorfor den anden medarbejder var med. Hun er ikke den jeg kommer det bedste ud af med, men hun sagde ikke noget. Jeg kunne forstå hvis det var fordi hun skulle hjælpe mig med at komme videre. Men hun sad der bare. Jeg føler at det var lidt af en slags "du er ikke god nok" samtale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, den slags... |
|
|
er aldrig rart, så hvad kan udløse disse udtalelser fra chefen? Kig på dig selv og din måde at handle på - er du rask i vendingen eller er du dvask og udviser ligegyldighed over for opvasken? Jeg kendte en fyr der arbejdede i Netto - han blev fornærmet over at han blev bedt om at fylde op i grøntafdelingen - det havde han jo gjort - JA MAKKER - men kunderne har købt det hele... Sådan er du selvfølgelig ikke, men en lille smule måske - bed om endnu en samtale, hvor i får forventningerne til hinanden på plads, du kan selv komme med din egen handlingsplan over dagen - hvordan får jeg løst opgaverne hurtigt og tilfredsstillende of til rette tid , og modsat, hvad er forventningen til dig - er det vigtigt at opvasken bliver taget kl. 14.00 og ikke 14:05 - hvorfor er chefen nødt til at bede dig om ting, kan du ikke selv se de skal laves eller er det simpelt diktatur.... Jeg vil ikke støde dig med dette, bare bede dig se på dig selv udefra - er der noget der er genkendeligt, eller er det chefen der er en X%¤¤&¤"? Held og lykke med det, du skal ikke give op - på med vanten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhadada |
|
|
Hej Helle Først vil jeg sige til dig... Jeg føler med dig. Derefter vil jeg sige til dig, se at komme videre inden du bliver mere ked. Om du er en stærk person eller ej, vil jeg blot stille dig spørgsmålet...vil du virkelig finde dig i denne behandling? Helle,næsen i sky, du fortjener bedre, afsted med dig ud i et arbejde hvor du bliver værdsat  Om du tør, skal du fortælle din chef, at hun gør dig ked, hvad hun egenlig bilder sig ind at behandle andre mennesker sådan, når du nu aflevere din opsigelse for at starte på et super job  Varme tanker, stort held og masser af lykke på din vej Anja www.hestefobi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Op med hovedet. |
|
|
Hvis det er en trøst for dig, kan jeg fortælle at du ikke er den første ansatte, der har fået den svada i den pågældende forretning! Hun/de er meget meget svær at arbejde for, jeg kender rigtig mange der har været der før dig og jeg har kun haft min gang i byen siden 2005. Hun skulle nok fyre manden i stedet - for han er da godt nok en sløv banan. Min mand og jeg kommer jo næsten dagligt i butikken, især lige inden jeg møder kl. 8. Hvis vi kan se at han står bag disken kører vi oftest forbi! Dét har jeg simpelthen ikke tålmodighed til.  Skynd dig at få noget andet (ved godt at det er svært i byen), men alt andet kan da kun være bedre. Og op i en vis legemsdel med hvad hun tænker/siger - nogle mennesker er bare ikke dét værd. Det jeg kender til dig er at du er en sød og fornuftig pige og du er en af de piger i biksen der af mig, min mand og mine mange kollegaer (som lægger en pæn del af morgenmads- og frokostpengene i den forretning) der har en stor stjerne. Altid venlig, frisk og fejlfri betjening. 
MVH Pia Fruen på Bøgehøj Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Var det måske din tillidsrep. der var med til samtalen ?
Venlig hilsen Hanne 10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev _________________ Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tingene.. |
|
|
Jeg synes bestemt ikke at jeg er sløv i vendningerne. Jeg tager opvasken troligt, men jeg vil bare gerne have at den er ren. Når den har stået siden kl. 9 om morgenen så sidder noget af ret fast. Jeg møder gerne ind lidt før, fordi det har jeg det bedst med. Men inden jeg når ned med min taske på kontoret, så har jeg fået de 3 første opgaver jeg skal nå, og gerne inden jeg er nået ned på kontoret. Jeg gør selvfølgelig mit bedste, men jeg vil gerne lige nå ind med mine ting inden jeg får opgaver. Chefen tager hjem til middag og kommer igen kl. 14.30 og i den tidrum er der visse ting vi skal lave og det gør jeg. Og lidt mere til. Men åbenbart ikke nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne ♥gloster♥ |
|
|
Hanne: Nej hun er en alm. ansat ligesom mig, men bare på 37 timer. Pia: Jeg takker mange gange. Man bliver bare lidt paf over at blive behandlet sådan. Ja manden, hver gang jeg spørger ham om noget så starter han altid sætningen med: "Jamen for fanden" Ja jeg overvejer virkelig også om jeg skal finde noget andet. Det er svært i byen, men så må jeg jo flytte efter der. Jeg har ikke rigtig nogen eller noget som holder mig her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla...... |
|
|
Uha kender det alt for godt.. Skal til en lovet lønforhandling i næste uge med min chef... Troede jeg.... Nu skal min ene leder åbenbart også med, hende som hader mig, har bedt mig om at finde et andet arbejde, stået og råbt af mig, talt ned til mig, talt grimt til mig... Fortalt løgne.. Jamen jeg kan blive ved.. Jeg har skrevet ALT ned og forbereder mig på det værste.. For hun er nok ikke interesseret i at give mig mere i løn.. Men problemet her, er også forventningerne, og den anden der var der før, gjorde sådan og sådan så og så hurtigt og bla bla bla.. Jamen vi er to forskellige mennesker, og jeg bliver aldrig som "ham den anden".. sjovt nok da jeg er mig ... arbejder også i bbutik, du er velkommen til at smide pb det er godt at få talt om det hele.. Det betyder mere end man går og tror, når man får sådan en gang @!#$ i hovedet.
Hilsen 007.DK "Der findes to slags billeder: De gode og så dem der ligner." Hvad vil mennesket med det evige liv, hvis det keder sig søndag eftermiddag? Rip Gillir og baldur <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Agent 007 |
|
|
Agent007: Godt du har skrevet alt ned. Det er rigtig træls at have sådan en leder som bare overfuser en. Det troede jeg ikke jeg havde, men så blev jeg klogere idag. Hende jeg afløste havde været der i 4 år og synes ikke rigtig at de kan forvent at alt det hun har lært på de 4 år skulle jeg ku kunne på 4 måneder. Tak for jeres støtte alle sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @!#$ samtale |
|
|
Øv hvor er det ikke særlig motiverende at være til sådan en samtale, og da slet ikke hvis en anden medarbejder var med... Hvis jeg var dig ville jeg begynde at lede efter et nyt job. Når jeg havde fundet noget nyt, ville jeg bede om en samtale med chefen alene, og fortælle at jeg ikke var tilfreds med den tidligere samtale, og bruge som argument til min opsigelse at jobbet og stedet ikke levede op til mine forventninger. Det er ikke rart at have et job som man ikke er glad for, det er spild af tid, og man kan ikke udfolde sig og virkelig vise ens værd! Held og lykke, med hvad du end finder ud af med jobbet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jøsses da... |
|
|
Uden at nævne for meget vil jeg gætte på at du arbejder i butikken på bakken. Har jeg ret??? Hvis det er rigtigt, så har jeg faktisk selv arbejdet der for år tilbage som ungarbejder. Tror jeg var der et par år og der var virkelig mange mennesker igennem døren i den periode. Jeg var ok tilfreds med at være der, men der blev godt nok stillet mange og virkelig høje krav. Samtidig var man til "udstilling". Hun havde et spyd på bordet, hvor der sad små papirer med opgørelser fra de forskellige kasser der havde været i løbet af en uge, så man rigitg kunne følge med i hvem der havde overskud eller underskud i kassen... Tak skæbne hvis der manglede mere end 20 kr, for så gik snakken! -Tanja
Mor til prinsesse Lærke født 24 januar 2007...- og nu også mor til prinsesse Mai født 1 september 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bakken.. |
|
|
Ja uden at røbe for meget så er det den på bakken. Jeg synes også at de stiller meget høje krav. Og har også hørt at der har været en del medarbejder igennem. Det med "udstillingen" er der ikke. Men ja hvis der bare mangler 20 kr. så får man ballade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
fik du svaret på deres påstande ? eller gik du bare helt i sort og glemte at tale for dig ? Jeg har også haft sådan en chef og det tog måneder inden jeg fik sagt til ham at han ikke skulle bande af mig. det er simpelthen ikke i orden at man starter en sætning med #for fanden da" Du spørger om hjælp fordi du er ny og har de ikke forståelse for det, så er det dem der er galt på den! Jeg ville nok tage min fagforening med på råd, og havde jeg kræfter til det i dit sted så ville jeg bede om en samtale mere, hvor jeg så var lidt bedre forberedt og evt havde representanten fra fagforeningen med mig. Man skal ikke finde sig i idioter, det er livet for kort til! Jeg har også en chef som tror han ved alt! Men fakta er at jeg har været i branchen i 15 år og han startede først sidste år.. desværre er det hans kones virksomhed så han bliver jo ikke bare lige sat fra bestilingen selvom han ikke er helt så kompetent som jeg godt kunne ønske mig .. men han får så heller ikke et ben til jorden når han prøver at lære mig noget ..  Jeg lytter .. og tager så til genmæle.. selvfølgeligt på en ordentlig måde  Overvej hvad du har kræfter til og vælg så dine kampe med omhu!
Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om Nothing improves with age
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| husk.... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
08-01-2011 08:37 |
|
at få meldt jer ind i en fagforening. Så har i dem til at hjælpe jer, hvis tingene bliver for svære. Når man indkaldes til disse medarbejder samtaler, har i ret til at medbringe en kollega eller tillids rep. det er altid en god ide at ha en god kollega med på sidelinjen. Ikke for at de skal sige noget, men for at være der som støtte og hvad to personer hører, er altd bedre at huske, end hvad en person hører. Det kan ofte gi medarbejderen mod til også at sige sin mening, når man har en god kollega med sig. Jeg har ofte været med som bisidder ved disse samtaler. Det skal foregå på en saglig og korrekt måde. Det skal være en hjælp til at medarbejderen kan komme videre i arbejdsdagen og få hjælp, til at rette op på nogle samarbejds problemer. Medarbejderen skal føle sig tryk, medarbejderen skal føle at firmaet lytter til de ting medarbejderen har at sige. Ofte kan det jo være misforståelser, imellem medarbejderen og den der uddelegere opgaverne, der ligger til grund for indkaldelse til medarbejder samtalen. Det lyder til at du er i et firma, som ikke helt har forstået, den korrekte måde at holde de medarbejder samtaler på. Det lyder også til, at du er et sted, hvor de vist ikke ligefrem har den aller bedste ledelse/ejer. Se at få fundet dig et andet job, du er vist lidt for god til at spilde din tid der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andet job. |
|
|
Tak for jeres svar alle sammen. Jeg har lagt søvnløs i nat og virkelig tænkt over hvad jeg skal gøre. Jeg har rigtig meget lyst til at sige op, men det er bare så svært at finde et andet job. Men samtidig har jeg overhovedet ikke lyst til at bruge min tid et sted hvor jeg bare får negative ting af vide. Det kan godt være at jeg måske skal have tingene vist/ forklaret 2-3 gange, men synes altså ikke de kan forvente at jeg kan alting på 4 måneder. Alt det hende som jeg overtog for har lært på 4 år, kan jeg altså ikke nå og lære på 4 måneder. Jeg er i en fagforening og i en a-kasse. heldigvis.. Måske har jeg misforstået at den anden kollega måske skulle være med, så hun kunne hjælpe mig med problemerne. Men i de 4 måneder jeg har været der har jeg arbejdet med hende i max 10 dage. Så når vi ikke arbejder sammen så kan hun jo ikke rigtig hjælpe mig. Men jeg ved helt sikkert at jeg begynder at kigge efter nyt job.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medarbejdersamtale |
|
|
Det lyder desværre mere som en mundtlig advarsel. Derfor har ledelsen en anden med til samtalen. Så der er en der har hørt forløbet. Jeg vil råde dig til at gå til din tillidsrepræsentant hvis du føler dig uretfærdigt behandlet. Og næste gang du skal til samtale, uanset hvilken anledning har du ret til at tillidsrepæsentant er til stede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helle.... |
|
|
... jeg synes du skal tage og bede chefen om en ny samtale. Der kan du fortælle ham at du faktisk har ligget søvnløs nogle nætter grundet alt det negative du fik at vide ved første samtale. Fortæl ham konstruktivt men bestemt at det på ingen måde ansporer dig til at ønske at arbejde hurtigere, bedre og mere engageret, men at det tværtom har givet dig tanker om det overhovedet er et job hos ham du gider have. Det er vel bare ret og rimeligt at du får svar på nogle af alle dine spørgsmål fra ham. Derudover er du jo også nødt til at vide hvorfor hende den anden var med. Det skal der jo ligesom være en grund til og hvis der ikke er, så kan du jo spørge hvad en fagforening vil sige til det. Det kan jo også være at det var en tillidsperson eller sikkerhedsrepræsentant. Og til sidst vil jeg sige at det er da bedre uden job end med et job man har det elendigt med. Ved godt pengene ikke bare kommer af sig selv, men hvis du er i akasse, så kan det jo ikke gå helt skidt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillidsperson |
|
|
Så vidt jeg ved har jeg ingen tillidsrepræsentant. Jeg har været på arbejde i dag, dog ikke sammen med chefen men det gik fint nok. Men jeg er godt nok lidt nervøs for på mandag, hvor jeg skal arbejde med dem igen. Jeg er bare ikke god til den her slags. Jeg håber jeg kan få taget mig sammen til at få sagt noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillidsrepræsentant |
|
|
Hvis der er over 6 ansatte skal der være en tillidsrepræsentant. Alternativt kan personalet vælge en talsmand. 'Industriens Overenskomst'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I morgen |
|
|
Jeg har bestemt mig for at i morgen, så møder jeg ind før end jeg plejer også siger jeg, at jeg har tænkt meget over den samtale der var i fredags og at jeg faktisk blev meget ked af det og er blevet meget meget i tvivl om om det er det rigtig sted for mig og være. Så må jeg se hvad det bliver sagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu blev jeg sørme sagt op. Har min sidste dag d. 31/3 2012 I opsigelsen står der at opsigelsen tager henhold i den medarbejder samtale jeg var til. Altså den jeg skrev om allerførst i dette indlæg. Har ikke været til flere samtaler eller noget andet siden den. Om 4 dage er den samtale 1 år gammel..
Helle - Nu med India Upon A Star R.I.P. Charlies Doc Sockett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opsigelse |
|
|
Hej Helle Det lyder da lidt fesent... Jeg synes du skal kontakte din fagforening og høre om det er ok at butikken kan opsige dig på grundlag af en 1 år gammel samtale. Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt mundlam... |
|
|
Du beskriver præcis en situation jeg har været udsat for, og som gør jeg har lagt søvnløs over jobstart på mandag. Det er simpelthen så vigtigt man trives på sit job, det gjorde jeg ikke, og jeg går nu med frygten for at starte nyt job. Det er forfærdeligt! Hvordan har forløbet været det sidste år?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej.. Jeg har også sendt mine papir til min fagforening. Der har slet ikke været noget det sidste år. Jeg har fået afvide at jeg var blevet meget bedre, og har sågar fået af vide at chefen hellere vil, arbejde med mig end hende på fuldtid. Men det jeg synes er mest træls, er de 3 månederes opsigelse. Jeg skal være der end til d. 31 marts. Og min fagforening sagde at selvom jeg havde mulighed for at få et job til d. 01 februar så kan jeg ikke det, pga. de 3 måneder. Det er øv synes jeg.. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opsigelse |
|
|
Hej selvom du er opsagt, kan du stadig "benytte" dig af at du selv har muligheden for at "sige" op med almindeligt varsel. Du kan så ikke nå det til 1. feb, men du kan sagtens sige op til udgangen af februar. Du får så bare ikke løn frem til udgangen af marts som du vil gøre hvis du bliver der i hele opsigelsesperioden. Hvis butikken er utilfreds med dig og dit arbejde burde de jo heller ikke være interesseret i at holde på dig længere end strengt nødvendigt. Håber at du finder et nyt og bedre job Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|