Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlån, dumt..3
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 15:15

Sidste update (flere har skrevet over PB for at høre hvordan det gik med udlån og for nemheds skyld svare jeg her i debatter)

Gaya er faldet godt til og har gudestatus hos låner.

End ikke da Gaya ved en fejl havde fået havre, hvilket giver ca samme resultat som et egern på speed og låner måtte tage en flyvtur, var der et ondt ord om hende fra låner

Et sjovt tvist i historien er, at hende jeg købte Gaya af i sin tid nu bor på sjælland hvor Gaya står. Låner og tidligere ejer er blevet sat i kontakt med hinanden så Tidligere ejer skal nu ud og besøge hendes gamle hest.
Gaya er den type hest der bare rammer hjertet hos næsten alle der møder hende. Jeg ved det, låner har opdaget det og tidligere ejer er virkelig klar over det.
lige et af de billeder jeg modtog på mail i forgårs:


sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- snc4/hs1334.snc4/ 162685_485360208511_60...2317_n.jpg

Men som det ser ud er alt fryd og gammen (sjovt udtryk egentlig)
Og jeg er ganske godt tilfreds med at have taget risikoen og lånt ud. De findes altså, de gode lånere folk har efterlyst


/<rista

Og Den Røde Giraf!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehehehehe
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 16:51

Hejsa. ;D Selvfølgelig findes der gode lånere, tror bare tit det handler om, hvem man udlåner til. Jeg skal have hest på prøve i weekenden, og den eneste grund til, at jeg gerne vil have hende på prøve, er at jeg vil have at kemi mellem hest og rytter er 100%. Hvis ikke kemien er der fra starten, kan man jo bruge en månedes tid på at finde ud af om det kan gå sammen, eller der er store fremskridt fra hesten af. Jeg er SÅ glad for, at jeg endelig har fundet en, som vil lade sin hest komme på prøve, ellers må jeg være helt ærlig, og sige nej tak, hvis prøvelse ikke var en mulighed.
"du kan komme og prøve hende så mange gange du vil, men du får hende ikke med hjem, hvis hun får en skade evt"

Jamen HVIS der kommer en skade, er jeg det menneske som hellere end gerne vil betale, hvis det kan blive bevist at skaden er sket hos mig, og ikke 2 uger efter jeg afleverede hende. Det kan en dyrlæge finde ud af. Det har sælgeren tit svært ved at forstå. Noget andet er, at hvis sælgeren bor i skagen, og køber bor i esbjerg, så er det noget af en tur alligevel. Noget helt tredje er, at man jo gerne vi se hesten hjemme ved en selv, se hvordan den reagere, og hvordan den opføre sig. Man kan jo ikke rigtig finde hestens væremåde og personlighed ved at ride rundt i en ring i en hal, på en rideklub ex. Hvis nu hesten er opstaldet på en rideklub. Jeg er LYKKELIG for, at hesten kan komme på prøve hjemme ved mig. Lykkelig!

Tror også det handler om, hvem køberen er. Hvis det er en eller anden skummel mand, som aldrig har redet, så kan jeg godt se tvivlen. Men jeg er 18, og har redet siden jeg var 3, og er vokset op med horsemanship metoderne.

:D Kan godt være at dette indlæg ikke har så meget med, at udlåne sin hest, men et eller andet sted, synes jeg personligt, at mit indlæg er ok til denne debat :D :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 pindsvin
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 20:10

Cnm ?VA? har lave et par andre indlæg i debatterne udlån dumt? og udlån dumt 2 Og der har været meget debat gennem tiden om udlån og hvorvidt man tør tage chancen.


du skriver:Jamen HVIS der kommer en skade, er jeg det menneske som hellere end gerne vil betale, hvis det kan blive bevist at skaden er sket hos mig, og ikke 2 uger efter jeg afleverede hende. Det kan en dyrlæge finde ud af


Problemet er at det er der ikke så mange der ellers vil, og især ikke fordi der netop ofte er usikkerhed om hvornår det ene eller andet er sket. nok derfor folk er bange for det?


Super fedt du har tundet nogen der tør, håber da det er en for dig. (husk at fortæl hvis det er )

Og nej jeg tror heller ikke den gamle gustne Egon med hentehåret havde fået lov til at låne så meget som en ti'er af mig


/<rista

Og Den Røde Giraf!


0
0
Svar på denne tråd
 
 heheheh
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 21:45

Ja problemet er netop, at mange er bange for at udlåne deres heste. Vi har ihvertfald været meget heldige, da jeg er opvokset på et islandsk stutteri, og vores princip var at vi udlånede hesten i en måned, hvor vi lavede en kontrakt om, at hvis en skade på hesten skete imens den var ved udlån, betalte låner prisen :b

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 23:02

Hvor er det dejligt at læse dine opdateringer herinde!!!!!!


Jeg er en heldig låner, a den bedste mule, jeg kunne tænke mig!!! Er lykkelig for ejer, ville låne ham ud til mig!!! Hun bor på sjælland - og Lucky har snart været hos mig i 10 mdr!



Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience


Indrømmer det gerne:

Er stor fan af Lenelw og DJ!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 pindsvin
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 15:11

Desværre gik det hele i stå her i dag. Låner har sendt en mail hvori hun informere om at de desværre ikke vil købe.

Gaya er for urolig på staldgangen og det derfor ikke er sikkert for låner at lade hendes datter omgåes Gaya når der ikke er andre heste i stalden. (hun bliver urolig når hun er alene)

Hvilket er helt fair i mine øjne. Låner melder ud hvordan de har det og tilbyder endda at jeg kan lade hesten stå til først i april (der hvor salget ellers skulle have været foretaget)
Og at jeg kan sælge hende fra deres stald.

Så hvis nogen har en idé om hvordan jeg skal gribe det an ville jeg være meget taknemmelig.

Og selvom der ikke blev til noget er jeg stadig glad for at have lånt Gaya ud, låner har været fantastisk og jeg har intet at beklage (ud over jeg ikke har fået solgt hoppen )


/<rista

Og Den Røde Giraf!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at høre...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 15:46

... at det gik godt. Sidder her og griner af kommentaren om egern på speed *lol*


Og ja, der er altså mange gode lånere, som sagtens kan finde ud af at passe heste, selvom det ikke lige er deres egen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider