|
|
| Universitetet |
|
|
Hej kloge HNér..... Jeg har et spørgsmål angående hvornår man må søge ind på universitet??? Altså hvor lang tid efter jeg har sluttet min studentereksame må jeg søge ind??? drejer det sig om 1 år eller må der går mere??? håber virkelig nogen kan hjælpe...synes i hvert fald ikke jeg kunne finde den oplysning på deres hjemmeside(beklager hvis det bare er mig der ikke ar set ordentligt efter), for det er jo rart at vide om det er noget man stadig kan overveje eller om man er "for sent" på den . På forhånd tak for hjælpen 
Part nær Holbæk søges!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
| Forfatter:  |
Artex |
| Dato:  |
06-01-2011 11:38 |
|
Du må søge ind lige så sent som du vil. Hvis man søger ind i de første 2 år efter man er blevet student kan mange gange sit snit med 1,et eller andet(kan ikke huske tallet) og får derfor en lille fordel. Men man må altså stadig godt søge ind senere, så får man bare ikke lov at gange sit snit op. Så hvis du har en studentereksamen og de rette fag i forhold til den uddannelse du vil søge ind på, så kan du ikke være for sent på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak ... |
|
|
TUSIND tak for det hurtige svar Artex.... Så ved jeg ikke hvorfor jeg havde fået den ide at efter et hvis antal år at man ikke kunne søge ind mere for så havde man været ude af "skolesystemet" i for lang en periode og derfor ikke ville kunne søge ind.... Men rart at høre det ikke er for sent...i hvert fald når man ikke er helt sikker på hvad man vil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Universitetet |
|
|
Tjaaa, jeg blev student i 1997, og startede på uni i 2005, efter min første barsel. Nu mangler jeg bare at forsvare mit speciale senere på måneden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Du kan gange dit snit med 1,8 hvis du har haft max to sabbatår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak.... |
|
|
Playbird hold da op så er har jeg vist stadig lidt tid til at bestemme mig for hvilken uddannelse jeg vil tage....men hvor er det rart at høre at man altså godt kan nå det endnu . Så tusind tak for svar begge 2 .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak... |
|
|
Docky: Tak det er jo meget rart at vide... desværre kommer der nok til at gå mere end 2 år inder jeg søger ind hvis det bliver det jeg vælger. Dejligt man altid kan regne med jer HN´er når man har brug for råd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Selv tak Må man spørge hvad du tænker på at læse? Jeg er selv startet på KU i sommers, og er super glad for det. Startede på et andet studie i 09, som slet ikke var mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| universitetet |
|
|
ja det kan du tro... jeg overvejer at læse japansk. da jeg altid har synes godt om sprog og er god til det og så holder jeg meget af japan og synes deres kultur og historie er spændende... det kunne msåke også blive andet sprog. men igen er ikke sikker på om jeg "egner" mig til at gå på universitet så derfor er jeg i tvivl. Hvad læser du hvis jeg må spørger??? og hvordan er laders fordelingerne egentlig??(dette må andre også svre på hvis det er )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
okay det gik vist lidt for stærkt hehe.. beklager fejlene . og jeg mente hvordan er aldersfordelingen??? hehe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
Artex |
06-01-2011 12:24 |
|
Så svarer jeg da også lige. Jeg læser fødevarevidenskab på KU-LIFE, jeg startede i '09(blev student i '07). Aldersfordelingen er rimelig spredt synes jeg. Alt fra folk på 18/19 der kommer direkte fra gymnasiet til folk i 30'erne med børn og det hele, en enkelt på 40 var der vidst også det første halve år. Hovedparten var nok de 19-23 årige. Der hvor jeg går er der mulighed for at blive studenrende for en dag, altså hvor man bliver sat i kontakt med en studenrende som man kan følge en dag på studiet. Kan forestille mig at andre universiteter også har den mulighed Måske det kunne være en idé for dig at prøve det, hvis du er i tvivl om et universitetsstudie er dig. Man får en helt anden vinkel på studielivet ved at følge en studerende, fremfor kun at tale med en studievejleder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak..... |
|
|
Artex tak fordi du gad svare ... og det lyder spændende det du læser. ja det kunne være man skulle prøve at være studerende for en dag...det kunne være det kunne giver et bedre indblik i hvad det vil sige..og måske kunne afgøre om universitetet er noget for mig eller ej så endnu engang TUUSIND tak Artex fordi du gad svare
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg læser pædagogik på KUA - samme sted som japansk holder til i øvrigt Det er et rigtig godt sted med gode faciliteter. På mit studie er aldersfordelingen meget spredt - fra 18 til 40. De fleste er nok mellem 20-24. Jeg er vildt glad for mit studie - fed kombination af psykologi, sociologi, filosofi og antropologi. Super fedt og relevant. Og nej, man bliver ikke pædagog som mange tror - det handler mere om uddannelsessystemer og læring. Der er jo meget stor forskel på studierne, men jeg synes i hvertfald ikke det har været så slemt/hårdt som jeg tidligere troede det var - ja, der er meget at læse og det er meget teoretisk, men det teoretiske kan jeg godt lide, og vi har så få timer, at man har rigeligt tid til at få læst - og holde weekend 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uni... |
chris »97« |
06-01-2011 13:56 |
|
Jeg fik min eksamen i 2005 og startede på uni i 2009. Jeg læser geografi på AAU. Lige geografi (og landinspektør, som jeg tog 1. år på) har meget høj gennemsnitsalder. Såvidt jeg ved den højeste på AAU. Vi er på mit semester 17 studerene i alder 20-55 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uni... |
|
|
Docky okay det lyder spændende....og sjovt det er samme sted japansk holder til .. og det lyder godt det du kan fortælle. for kan godt lide det teoretiske og læse/fordybe mig i tingene. Men ja selvfølgelig er det forskelligt fra fag til fag . Men er der nogen der ved hvordan man evt kan finde ud af at blive studerende for en dag...for det kunne jeg give et godt indblik i en hverdag på universitetet. er der en bestemt periode de gør det?? skal man ringe eller?? Også mere så jeg kan finde ud af om universitetet er noget for en som mig og om jeg ville "egne" mig til det. og tusind tak for svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uni.... |
|
|
chris »97« hold da op ja det er da noget af en forskel fra den yngste til den ældste.... Men sjovt at høre hvordan aldersfordelingen er på de forskellige uddannelser. så jeg bliver vist ikke lige for gammel foreløbigt . og tak for svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111 |
Maiken D A |
06-01-2011 18:05 |
|
snak med din studievejleder om studiepraktikken. Hvert år i efteråret holder rigtig mange videregående uddannelser forløb på nogle dage, hvor interesseredekanm melde sig til og deltage. Selv er jeg startet på at læse en bachelor i uddannelsesvidenskab på Danmarks pædagogiske universitetsskole i September (nej, jeg skal ikke være pædagog ). Jeg afsluttede gymnasiet her i sommers. Og ja, det er da super hårdt og kræver rygrad at få læst. Men hvis man interesserer sig for sit fag, så er det ikke det store problem. Dog ryster jeg lidt i bukserne over min første eksamen senere denne måned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Mht. at være studerende for en dag: gå ind på studier.ku.dk og find japansk under bacheloruddannelser. Nederst er der et link til deres egen hjemmeside. Her burde du kunne finde info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Universitetet :) |
LilleChelle |
07-01-2011 09:22 |
|
Lige for at få noget på det rene, så er det IKKE 1,8 der bliver ganget med, men 1,08.
Jeg regner selv med at skulle på Syddansk Universitet fra august 2012. Enten Psykologi eller Jura.
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LilleChelle |
|
|
Hov ja, det ville godt nok være blevet et højt gennemsnit ellers!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Universitetet :) |
LilleChelle |
07-01-2011 09:27 |
|
hehe :p Det ville da være monster lækkert. Så havde jeg måske en mulighed for at komme ind på mit drømmestudie 
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|