|
|
| Farve øjenbryn ? |
|
|
Davs i sneen. Jeg var ved frisøren i tirsdags, hvor jeg tænkte NOGET SKAL SKE..  Så jeg fik lige klippet ca. 15 cm af håret og så tilbød hun at farve mine øjenvipper og bryn. (fordi vi kom ind på at det var nemmere at være drastisk med frisure og hår farver, hvis man fra naturen havde mørke øjenbryn.- jeg har lyse) Men med fare for at ligne en der var snublet i skoven og knaldet hovedet ned på to skovsnegle, så takkede jeg nej til øjenbryn, men fik farvet vipperne, hvilke jeg blev rigtig glad for, da jeg alligevel bruger sort maskara. Men er der andre med lyse bryn, som har erfaringer med farve af bryn? Der er en på mit job, som er lys i hud og lys-rød i hår, og det ser forfærdeligt ud, når hun har leget med den sorte farve på brynene. Men kan det lade sig gøre at få det pænt og ikke så man kan se det tydeligt at det er farvet ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
| Forfatter:  |
Marlene (Lea) |
| Dato:  |
06-01-2011 11:08 |
|
Ja da du skal bare vælge en brun farve og ikke sort... Det kan sagtens laves så det stadig ser naturligt ud )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men er der |
|
|
nogle fra naturens side der har brune bryn? jeg tænker om jeg kender nogle, og det synes jeg ikke. Men hun havde desværre ikke et farve kort, som man har til hårfarver. Så jeg turde bare ikke. For det kan også se forkert ud med brun, har set mange der tegner dem op og i mine øjne ser det helt skævt ud. Nogle nok forde de næsten ikke rammer brynene, men mere tegner det som en klovn med to store buer..  Hvis det er vil jeg da gerne se billede af nogle som har fået det gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo da man |
|
|
Kan have bryn i alle farver, frisøren havde helt sikker kunne vejlede dig,man kan få dem fra lys brun og så ellers op ad. Det ville jeg da prøve i første omgang, hvis jeg var dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu findes |
AnjaFP |
06-01-2011 11:23 |
|
der andre farver end lige sort til brynene. Den første dag vil det tit ligne skovsnegle, men så snart man har været i bad, bliver det straks langt mere naturligt at se på. Jeg har selv meget lyse bryn og ikke særlig mange af dem. Jeg har selv farvet dem eller fået dem farvet igennem mange år. Det giver karakter til ansigtet og ofte et yderst tiltrængt pift. Hvis din frisør er dygtig, så ved hun også lige præcis, hvilke farve der skal på dine bryn. Spring ud i det, det vil med garanti klæde dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg fik dem farvet i går  Det gør jeg fast en gang om måneden. Jeg har fra naturens side temmelig lyst hår og dertil hørende lyse bryn. Jeg har valgt at farve mit hår mørkt og med lyse bryn ser det lidt mærkeligt ud. Mine bliver farvet i samme farve som naturligt, men bare en lidt mørkere nuance. Jeg synes det giver mit ansigt mere karakter, når de er farvet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Mullegrisen |
06-01-2011 11:45 |
|
Har fra naturens side lysebrune bryn, der egentligt passer meget godt til min lyse hårfarve, men hvis jeg jævnligt har gået i sol over en periode, kan de godt blive liiiidt for lyse efter min smag, og så får jeg dem farvet. Jeg er heller ikke vild med skovsnegle-looket, så gør altid meget ud af at fortælle frisøren, at farven kun lige skal på og så af igen efter 30 sek. til et minut - mere skal der ikke til! Den farve jeg har været mest tilfreds med, er brun farve blandet med grå (bare rolig, det ser helt normalt ud - giver blot en lidt lysere brun..) - cirka halv af hver. Efter at brynene er blevet farvet, vil der altid sidde lidt overskudsfarve på huden, men lige så snart du har svedt/været i bad, går det væk  Held og lykke med projektet.
* In order to be irreplaceable, one must always be different
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det.... |
|
|
det kommer an på, hvad man vil med sit look *S*. Jeg "burde" bruge brun bryn-farve, men synes stadig, jeg ser kedeligt lys ud. Så jeg bruger helst sort-brun. (køber hos matas, så jeg farver dem selv). Vipper skal være blåsorte her, ellers ser jeg også møg-kedelig ud. Desuden sagde min frisør meget høfligt, at jeg burde få striber i håret, da jeg så lidt kedelig ud. Hehe! Taak, siger man så Men naturen har altså skabt mig kedelig.
Giv en hest til den, der siger sandheden; han kan få brug for at komme hurtigt væk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har selv mørke bryn, men når jeg 'fylder' dem ud, da de ikke er så tætte igen, bruger jeg en lysere brun på øjenbrynene, da en mørk brun som matcher mine øjenbryn bliver for falsk. Måske kan du 'lege' lidt med forskellige brune nuancer og tegne dine bryn op, så du får en idé om hvordan det er ud, og så kan fortælle din frisør at dine bryn gerne må farves i den brune nuance du finder mest passendee?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farve.... |
CarolineR |
06-01-2011 12:45 |
|
Jeg køber en øjenbrynsfarve i brun i Matas. Da jeg er meget lys lader jeg den ikke sidde på så længe som foreskrevet - det fungerer fint!
Don´t tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon! .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bryn.... |
|
|
Du kan prøve at farve dine bryn med en lys/mellembrun mascara for at få fornemmelsen af, hvordan det ser ud på dig. 
Vrinsk fra Esma Healing hest og rytter Samtaleterapi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spring du bare ud i det ;o) |
|
|
Jeg forstår godt din bekymring mht at komme til at ligne en som er konstant forbløffet det ser pænt åndsvagt ud med sådan to sorte skovsnegle der står i en fin opadgående bue. Men en dygtig frisør/kosmetolog kan snildt forvandle dine øjenbryn til nogle med mere karakter og farve, uden du kommer til at ligne en klovn  Start med at få lavet dem i brun med grå blandet i, så bliver det knap så "markant" og nøjes med at lade det sidde ganske kort tid, så kan du altid give det lidt mere efterhånden som du vænner dig til "looket". Men start ikke med "gør det selv" metoden - jeg kan varmt anbefale man får det lavet prof. Selv går jeg i den lokale matas og får ordnet bryn hver 4 uge og slipper 75,- for sådan en behandling. Kan nævne at jeg er ægte blond og farver mit hår om vinteren i en mørkbrun farve med røde striber - det ville se aldeles mærkværdigt ud (helhedsindtrykket) hvis jeg så gik med hvide øjenbryn (som jo er min normalfarve). ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg må jo prøve |
|
|
Det må ske næste gang jeg skal der op.. tror jeg - og så bør det være op til en weekend, så man kan få det værste væk, hvis det ser farligt ud.  Men frisøren sagde også at blåsort til vipperne gav bedst effekt. Det blev også pænt. Lillian, det er nemlig dét. Hvis man har mørkere bryn kan man lege med hårfarverne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øjenbryn |
Trine (lavendel) |
06-01-2011 14:27 |
|
Jeg har selv helt lyse (nærmest usynlige øjenbryn) fra naturens side og har også valgt at farve mit hår mørkt. I stedet for at farve brynene permanent med farve, har jeg købt en "øjenbrynspen" fra Dennis Knudsen, den fåes i flere nuancer og kan ikke farve på hud, kun hår, så man kan altså ikke komme til at farve huden som med en mascara. Så kan man prøve sig frem med farverne og vaske af igen hvis det ikke ser pænt ud. Det tog dog lidt tid for mig at vende mig til mine øjenbryn, men nu er jeg super glade for at man kan se dem  Pennen kan købes i Matas (de fleste) og de befinder sig for det meste ved DKs andre produkter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|