Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snæversynet
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 15:46

Fandt lige denne tråd på joras:

joras.dk/MySql/forum/ forum_posts.asp?TID=40...234#589234

Ja, de griner af en billedtråd her fra HN, så nu synes jeg vi skal grine lidt af dem:

Magen til snæversynede hestefolk skal man lede længe efter! Hold da op !!!

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth... * *

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:06

Jamen vi kan da starte her:

www.youtube.com/watch?v=S-67oQ7KdTc

Og spekulere over hvad hulen rytteren laver helt ude på lænden af hesten?!

0
0
Svar på denne tråd

Pernittengryn
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:30

Rytteren har da bare hørt efter i timen, da der blev snakket om skulderfrihed.

Synd at søvnen havde taget over da detaljen om at sadlen ikke må ligge længere tilbage end bageste ribben kom frem.

Uden at vide meget om islændere og islænderridning kunne jeg forstille mig at det er et problem man ofte ser, da man skal have plads til forholdsvis store mennesker på forholdsvis små heste.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

86456465
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:31

I glemmer vist at mange joras brugere også er at finde på HN:-)

Og Klerkur eksemplet er et skidt eksempel da rytteren ganske enkelt sidder totalt forkert på krikken.

Der findes adskillige smukke videoer med islandske heste bla. denne

www.youtube.com/ watch?v=0eZ_elcqL1M&feature=related og hesten i tråden altså araberen ser altså ikke for smart ud med de øjne, dens smukke udseende kommer mere til rette længere nede i tråden....

Mvh Mette Petersen

Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:37

hverken fan af ispinde eller rababere, men syntes altså også at stikkeøjnene er grimme- lige som ridningen af ispinden.

0
0
Svar på denne tråd

Tjanalundi
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:43

Nej, det fremgår tydeligt af det link der i Joras-tråden er indsat til denne tråd at der også er joras-brugere på Hn :)

Jeg må indrømme at det er spøjst at oprette en tråd på et andet forum om hvor grim en hest i en tråd på dette forum er. Svarene i tråden viser dog at at joras brugere (hvor af nogle går igen herinde) er lige så forskellige som HN's brugere, der jo også giver meget forskelligrettede kommentarer i den oprindelige tråd. Synes dog at nogle af kommentarerne i tråden på joras er vel grove, men det kan en eller anden ekspert i sociale medier og gruppetilhørsforhold sikkert sige en masse klogt om.

Derimod synes jeg at det er sjovt med den måde der bliver linket mellem de forskellige tråde. Cyberspace er også en lille verden :)

0
0
Svar på denne tråd

Bom Bom
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:54

Jeg synes absolut ikke det er oki! Der bliver skrevet ret grove ting om den ellers fine araber på Joras.... Tænk på hvis det var en selv og ens elskede hest

Derfor skal man altså lige passe på med at sige/skrive upassende ting, der kan blive læst af den pågældende person.

Vi elsker jo alle vores dyr- arabere om islændere, med udstående øjne, skæve ben, lange rygge....

Anne-Sofie J

Den lykkelige ejer af:

Gentlemannen Lazio

Fruetimmeret Rytuna

Hystaden Dilica

Og den lille skønne Mona(o;

0
0
Svar på denne tråd

Oooooo
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 16:55

HAHAHA velkommen i 1. C :D

Tjarnalundi: Det er vel lige gyldigt om mange Joras brugere også er på HN, har man ikke lov at oprette en tråd fra joras og dem på joras har oprettet en tråd her fra HN?

Der er bare forskellige måder og grund lag at gøre det.

» Michella §

* med stjernen Leda ©

! Janette&Athene, i vil altid være savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Tjarnalundi
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 17:00

Og Joras glemmer vist at der også er mange HN-brugere hos dem :P

Jeg forstår bare ikke hvorfor man altid skal skille andre heste ad i atomer, hvorfor kan man ikke bare glæde sig over at andre har det godt med andre racer end en selv?

Denne tråd var ikke ment som: "Come-on-let's-beat-them-up" overhovedet, blev bare forarget over at de på den måde nedsætter andre bag deres ryg ved at gøre det på et helt andet site...

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth... * *

0
0
Svar på denne tråd

Glashus
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 17:10

Og som en retteligt skriver på Joras, så hvorfor kaste med sten når man selv bor i et glashus?

Der er vist så rigeligt at gå igang med i islænderverdenen, så hvorfor bruge krudt på at gøre sin egen hesteverden bedre end andres, når virkeligheden er noget helt andet.

Iøvrigt så er det youtube-klip slet ikke så enestående og heller ikke indsnævret til island selv. Jeg kunne nemt finde flere tilfælde af danske rytter med selv samme måde at ride på og lægge sadel på. Men for fredens skyld vælger jeg at lade være

0
0
Svar på denne tråd

Også på nettet
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 19:36

Sjovt at hestepiger også på nettet har et behov for at tale bag andres ryg.

Hvis man har kommentar til tråden med araberhesten kan man vel bare skrive der?... Ligefrem at lave en tråd om en tråd for at bagtale er da lidt... typisk - for nogle hestefolk...

;)

Men fred nu være med det

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

TSK!!!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 19:40

Nøj hvor er det barnligt!! Og fuldstændig mangel på empati af ALLE parter. Først og fremmest dem der taler grimt med andres heste. Du går jo heller ikke hen til en fremmed dame og siger at hendes barn er grimt?

Og så synes jeg det er vildt barnligt fra HN's side at starte sådan en gang mudderkastning. Vi burde holde os bedre.

Vrinsk fra Isabelle

Ridning er hyggeligt og sundt, derfor dyrker vi det året rundt!

0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 19:43

men sandt - islænderverdenen er ikke værre end mange andre, men heller ikke bedre.

Jeg er 'Jorasser' og har islændere, og det er helt rigtigt, at der er så rigeligt at gå igang med inden for vores egne rækker, når det gælder grimme tiltag.

Som det nævnes, er der problemet med store mennesker på små heste, hvilket ofte giver nogle spøjse sadelløsninger, som ikke er til fordel for vores heste.

Enten er rytterr*ven for stor til sadlen, den lægges for langt tilbage eller er simpelthen for lang til hesten, eller også rider man med et gammelt, skævt bræt af en pap- eller vangesadel.

Heldigvis er flere og flere ved at få øjnene op for, at sadlen skal passe hesten - og også ligge korrekt på den - men det ændrer ikke på det faktum, at det i mange tilfælde stadig er (alt for) store mennesker til små heste.

Desuden har vi også store problemer med de såkaldte gangartsskoninger, som medfører benproblemer som følge af alt for lange hove og forkerte beskæringer af hjemmeuddannede klampsmede, som ikke burde komme nær en hestehov.

Desværre har man gjort sådan på Island siden ruder konges tid, og den indstilling hænger ved for mange mennesker - især af den ældre slags - som mener, at man kan byde en islænder hvad som helst, for det er den avlet til at kunne klare(!)

Jeg kunne nævne en bunke andre ting inden for islænderkredse, som er kritisable, såsom usle opstaldningsforhold, spat, fedme (MEGET stort problem) osv.

Heldigvis er der også masser af omhyggelige og ansvarlige islandshesteejere, og tendensen går generelt i den rigtige retning med fokus lagt mere på hestevelfærd end nogensinde før, men I har helt ret i, at der er lang vej igen, ganske som vi kan se, at det samme gør sig gældende gældende i andre hestekredse og konkurrenceformer.

Man kan vel ikke generalisere på nogen områder eller racer, hvad enten det gælder godt eller skidt, for begge dele findes jo alle steder, så skal vi ikke bare nøjes med at glæde os over, at vi hver især er så heldige at være en del af hesteverdenen uanset vores racetilhørsforhold.

God aften til jer alle.

0
0
Svar på denne tråd

alle heste har da deres charme!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:07

Jeg forstår ikke de mennesker der ikke kan se det smukke i andres dyr.

Jeg forstår ikke hvorfor man KUN kan være til enten det ene eller det andet.

Det er som på hestegalleri hvor nogle kan finde på at give andres heste karakteren "lav". Alle heste har da noget kønt i sig på en eller anden måde. Nogle er måske mere søde at se på end kønne, MEN MEN MEN MEN..... det betyder jo ikke at man ikke kan holde af andre racer.

Jeg rider western og har da også valgt quarter, appaloosa og paint heste fordi det er ligesom det der hører sig til og det som vi ønsker at ride på lige pt. De er smukke, kønne og kan noget som andre ikke kan i lige vores sport.

Min mand og jeg har talt om at hvis vi engang stopper med western og ikke gider konkurrencer mere og alt det, så skal vi have hver vores istot at tulle rundt på.

Hver vores priotering og hver vores behov, men vi må da kunne sætte os i andres sted og se det kønne i andres valg og andres dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:18

Jeg synes det er dybt barnligt at oprette en tråd om at man synes en anden persons hest er så grim at man har grædt af grin i ti minutter.. Det siger nok mere om den person end om hesten!

Alle racer er forskellige og det er der jo en grund til, der skal være til enhver smag! Jeg synes det er en vanvittig smuk araber og den er shinet rigtig flot!

Jeg synes virkelig dette er synd for ejeren af araberen - for hun har en meget smuk hest!

Ejer af;

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (ifol)
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

OS Oslo trense str II sælges!

Nypris 5.700,-

NU 4.000,-

ALDRIG BRUGT!!!

0
0
Svar på denne tråd

mere bekymrende
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:32

jeg syntes dog det er mere bekymrende at "vi" her på HN har behov for at hævde os og "give tilbage af samme skuffe"

Nej i stedet burde "vi" være det gode eksempel !!! og ikke nedværdige os til det niveau !!!

Når det så er sagt - ligger man billeder i onlinefora må man tage det sure med det søde.

Blot min mening

VH Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ruhåret gravhundehvalp sælges - kontakt for nærmere info

www.gravsnuderne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sne Ferrari
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 20:38

eller skal vi sige Frede fra Joras?

Det er da vist dobbeltmoral så det vil noget, hvor er det nemt for dig at lave sådan et indlæg, når du selv er en af dem, der er mest fremme i skoene på Joras, når det gælder om at kritisere andre og spille klog.

Man kan altså også blæse tingene for højt op og se ting i folks udtalelser, som slet ikke er der.

Jeg er sikker på, at tråden på Joras ikke er lavet for at genere hverken ejer eller hest personligt.

Jeg synes faktisk også araberen ser speciel ud i øjnene på de første billeder, og jo, jeg trak også på smilebåndet af det, men ingen påstår jo af den grund, at den ikke er dejlig og smuk alligevel, hvilket bekræftes til fulde af de seneste billeder, der er lagt på.

Den som kun tager sjov for sjov, og alvor kun alvorligt - han har forstået begge dele lige dårligt...

0
0
Svar på denne tråd

Øv, hvor usmageligt!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:00

Jeg synes det er totalt usmageligt at oprette en tråd, ene og alene med det formål at nedgøre en anden kvinde/mands hest. Føj for pokker!

Jeg synes faktisk at hesten er smuk - især på det sidste billeder. Og jeg ville blive rigtig rigtig ked af det, hvis det var min hyp som blev hængt ud, med overskriften "griner så tårene triller".

Øv, hvor er det træls at det ofte er sådan her i heste verdenen!

Jytte S:

Det er jo fint, hvis du personligt ville synes det var vildt fedt at modtage kommentare som nedenstående til din egen hest:

"Det er da nok den sjoveste/grimeste hest jeg længe har set"

"Sikke et grimt dyr...jeg ville blive skræmt af at den kiggede på mig...fy for (miiiip)"

"hold da k'æft et grimt hoved"

"Jeg kan godt forstå dit grineflip, den hest er GRIM!"

Rigtig tarvelige udtalelser.

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

wow.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:09

Nej hvor blev jeg ked af at se at det er den underskønnne Badai der bliver diskuteret som grim hest på Joras.. han er virkeligt en smuk ung hest, som bestemt lever op til de særlige racepræg der skal være hos araberen!

jeg forstår virkeligt ikke trådstarteren på Joras' behov for at nedgøre Badai! ville hun måske synes det var sjovt hvis hendes hest blev nedgjort så groft på et andet forum?

Ej, hvor er det groft! Badai er supersmuk!

FØJ altså..

www.roseanna.dk

Logo til tryk og hjemmeside

Showgrimer til araber og miniature

Malerier af heste på bestilling

La Troja Ox

..arabisk prinsessehest..

0
0
Svar på denne tråd

NLJ *lukas*
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:10

Det ville jeg heller ikke, jeg ville blive ked af det.

Vi er meget enige i, at der bliver gået over stregen.

0
0
Svar på denne tråd

5454365465
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:29

Som så mange gange før så bliver der ind imellem taget billeder/filmet video klip hvor hesten bare ikke tager sig godt ud....Dette er altså tilfældet i araberens tilfælde, de udstående øjne syntes jeg ikke er et typisk racepræg, jeg mindes ikke at have set det tidligere på araberheste. Og som man kan se på billederne længere nede, ja så er han jo en køn hest når han ikke er totalt tændt, så ser hans øjne ikke lige sådan ud....

Her er også en olie/vaseline indsmurt araber men ingen udstående øjne....Bare køn.

Ham her virker da tændt og der er også helt normale øjne:

Mvh Mette Petersen

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

udstående øjne..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 21:47

udstående øjne (kaldes menneskeøjne i araberverdenen) er bestemt ikke et ukendt fenomæn.. det ses indimellem.. men nu er der altså forskel på om en hest skeler lidt bagud for at holde øje med noget eller nogen, og er ophidset.. eller om der står og slapper af og stadig har hvidt i øjnene! kæmpe forskel!

Min egen kan da også skele lidt når hun er ophidset, dog er hun sjældent så showy som Badai er på det første billeder af ham, men det kan da anes lidt her:

til hverdag ser hun blot sådan ud:

Synes det er meget nedrigt at kritisere en hest så groft fordi den skeler og er oppe at køre.. hans øjne er jo helt normale når han ikke har travlt med at kigge rundt!

Og der er også andet end lige øjne, der giver en hest racepræg - jeg synes Badai besidder det hele, smal mule, store øjne, og en flot sammensat krop.

www.roseanna.dk

Logo til tryk og hjemmeside

Showgrimer til araber og miniature

Malerier af heste på bestilling

La Troja Ox

..arabisk prinsessehest..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver ...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 22:57
Jeg bliver ikke engang harm - jeg bliver dog ked af det på disse menneskers vegne. Tænk at man har så store problemer med sig selv, at man har behov for på den måde at nedgøre andres heste.. Suk, godt det ikke er mit liv der er så indholdsløst :) og hvis ejeren af den grimme, grimme hest læser med, så er han altså vidunderlig smuk :)

Pauline & Krastrup's Impulz

Min stjerne (:

0
0
Svar på denne tråd

TAK.............
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 23:03

Fik lige en besked fra en veninde om tråden.

Jeg kan kun grine enda meget højt, har medlinhed med de piger

Mange tak skal du have, er så glad for min dreng

Ikke alle er ens nogen syntes han er smuk andre grim, det tager jeg med et SMIL

0
0
Svar på denne tråd

Det er sejt!
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 23:25

Badai Ibn Sadam -
Jeg synes du skal vide at jeg synes du er SÅ sej! At du slet ikke lader dig påvirke af den slags fnidder, det tager jeg hatten af for. I øvrigt, endnu engang - din hyp er hamrende lækker, i mine øjne.

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

Ja ikke :-)
Forfatter: 
Dato:  05-01-2011 23:49

Tak Tak dejligt du kan lide ham, syntes også selv han er lækker, ellers havde

jeg ikke købt ham, han går lige ind i ens hjerte, er så glad for ham

Det kan ikke betale sig og hidse sig op over bagateller, det er livet for kort til

0
0
Svar på denne tråd

54685846
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 11:03

Dette er ikke en grim araber og den har ikke de samme slags øjne som de første som tråden handler om, det kan slet ikke sammenlignes:-) Denne skimmel er super smuk iøvrigt....

Mvh Mette Petersen

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 11:36

Er det virkelig folk der elsker heste, der sidder og nedgører en andens hest på den måde. Jeg har selv araber og elsker racen. Men kan se det smukke i alle heste. Og kan kun glæde mig over at der findes så mange forskellige heste racer/krydsninger. At det burde være muligt at finde den race der passer bedst til en selv.

Badai er gudesmuk, han er lige som en araber skal være

0
0
Svar på denne tråd

65465434
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 12:15

Hesten er smuk når den ikke lige laver de der øjne. Så lige et link til et billede på facebook hvor den så ganske pæn ud. For mit vedkommende bryder jeg mig bare ikke om de udstående øjne, så bliver den altså grim. Ikke alle heste er smukke, men nogen elsker dem jo alligevel og syntes de er skønne. Min ene hoppe skeler en smule når hun kigger på en bestemt måde, det ser sgu også mega dumt ud, men hun er en skønhed alligevel i mine øjne:-)

Selvfølgelig kan man elske heste og syntes noget er grimt....Hvis vi alle havde den samme mening så var det sgu ærlig talt noget kedeligt. Og Badais ejer kan tilsyneladende godt tåle lidt kritik af hendes hest.

Mvh Mette Petersen

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2011 16:25

Sikke da en ondskabsfuld måde at kommentere andres elskede dyr på.

Det er i mine øjne barnligt og smagsløst.

Fred være med om man ikke bryder sig om hesten - men man kan I det mindste holde det for sig selv.

Sådan et indlæg på Joras siger da meget mere om trådstarters usmagelige opførsel end om hesten der kritiseres.

Mette og Butlerhingsten

Ingen mennesker er for 'store' til at hilse og vise høflighed over for andre mennesker, men nogle er for små!

STØT DE DANSKE SOLDATER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider