Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Irland - heste smides ud
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 17:16

Ja mit indlæg tager udgangspunkt i en artikel i ridehesten 01/11, hvor man kan læse, at pga økonomien, slipper nogle folk bare deres heste løs i naturen hvor de så kan gå for lud og koldt vand - dyreværnsorganisationer regner med omkring 20.000 heste lever vildt.

Nogle lever endda på lossepladser af affald.

En hest blev fundet på bunden af en flod med benene bundet sammen - formentlig væltet ud i floden for at slippe for den udgift.

I artiklen kan man også læse at frivillige organisationer arbejder hårdt for at hjælpe de mange efterladte heste, om ikke andet så med en nådig død vha slagtning, men de mange løse heste har jo ikke pas - så det er ikke muligt.

Blev bare så trist da jeg læste den artikel for nogle dage siden og den har "rumsteret" lige siden.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Jeg læste den
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 17:35

også, og blev dybt chokeret. Tænk at nogle mennesker har så lidt respekt for dyr, at de bare smider dem ud som var det affald på en losseplads.

Tænk, at en hest med papirer ikke er mere værd i Irland end en brugt mobil, eller fra 350 - 1500 dkk (mener jeg det var) på et marked....jamen det er sgu da sørgerligt.

Men godt at regeringen griber ind og opretter slagterier, så de stakkels dyr kan blive fri for en frygtelig langsom sultedød.

Billedet af fuldblodshoppen var simpelthen så uhyggeligt, tænk bare at lukke sine dyr ud til den visse sultedød.

Føj siger jeg bare, hvor skulle de dog skamme sig i Irland!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 17:51

jo ikke anderledes end hvad folk gør ved deres dyr herhjemme..

Jeg har fundet en kasse med killinger i en skov f.eks. En lukket kattekasse. Jeg har fundet en pose med killinger i en container og i en voldgrav...

En kasse med marsvin i et skralderum osv osv.

Problemet er bare at dyrene er større her og ren faktisk har en værdi.

Generelt er det forfærdeligt at folk behandler dyr på den måde lige meget hvilken størrelse de har.

og ja! Gu mener jeg det!

0
0
Svar på denne tråd

Workingdog...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 17:57

Jeg er fuldt ud enig med dig.

Puha jeg bliver skisme helt ked af at læse det, du skriver om efterladte killinger i en container og marsvin i et skralderum.

Nogle mennesker har ingen medfølelse for dyr. Og det gør mig ked og vred på dyrenes vegne.

Hvad gjorde du med dyrene, som du fandt i skralderum mv.?

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

irland
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 17:59

Ja det rystende at læse den artikkel i Ridehesten. Jeg blev også overrasket over at det er så slemt derovre, men deres økonomi er så dårlig, og folk bliver jo desparete og så gør de desperate handlinger, ligesom ham som ham hestehandleren hvor de måtte aflive 39 heste.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Klokkeblomst
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:06

Killingerne blev flasket op og har alle fået nye hjem. Dem i containeren overlevede kun den ene længe nok til at blive fundet(det var i november) og hun bor i dag hos min x og har det som blommen i et æg:)

Marsvinene er hos min veninde som driver et privat rescueprojekt for marsvin.

Så alle har fået gode hjem:)

og ja! Gu mener jeg det!

0
0
Svar på denne tråd

Workingdog
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:13

Hvor er jeg rørt over det gode, du har gjort for de små.

TAK.

Vrinsk fra Esma

Healing

hest og rytter

Samtaleterapi

0
0
Svar på denne tråd

Klokkeblomst
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:25

Elsker man dyr kan man ikke lade være.

2 af mine hunde er tidligere mishandlede og begge mine katte er hittemissere. Så tror bare det ligger til nogen.

og ja! Gu mener jeg det!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes også
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 18:33

det er frygteligt at folk kan behandle kattekillinger mv på den måde.

Problemet i Irland er jo så at heste helt har mistet værdi.

Jeg håber de finder en ordning for de heste som lever vildt - nej det billede af fuldblodshoppen var ikke kønt - men med de regler for pas må hestene vel bare dø en naturlig (sulte) død.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

stakkels heste
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:03

Jeg har lige læst artiklen og jeg synes det er forfærdeligt! :(

Jeg har lyst til at tage der over og hente og hjælpe så mange heste jeg kan. det er jo ikke fair over for hestene :(

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 14:18

Kan I ikke sætte et link ind?

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

Salgslisten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider