Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forsikringer
Forfatter: 
Dato:  27-12-2010 16:27

Ja, så har jeg IGEN fået brev om at forsikringen på foldbumserne er steget - ligesom jeg fik sidste år, og året før det igen


Jeg har 2 hopper som i tilfælde af at de får en skade som gør at de ikke kan rides mere, bare kan ryge i avlen (eller fortsætte som foldbumser ) - derfor er uanvendelighed fravalgt. Sygeforsikringen hænger sammen med livsforsikringen - og denne model vil jeg gerne fortsætte med.


MEN - for dælen da jeg synes at det er pebret at skulle slippe 4600 kr. til den ene og 3600 kr. til den anden pr. år . Godtnok er de livsforsikret for henholdsvis 30 og 50.000 kr. - meeeeen alligevel! Jeg har jo dælme både hus og bil forsikret til den samme pris - og her er værdien da lidt højere


Spørgsmålet er så om jeg skal sætte livsforsikringen ned til eksempelvis 20.000 kr. på dem begge, eller om jeg skal finde et andet selskab????


Jeg har aldrig haft bøvl med det nuværende selskab, og vil egentlig være ked af at flytte da deres dækninger passer til mit brug. Herudover så skal begge heste vel også igennem et nyt dyrlægetjek for at komme ind hos en ny forsikring? Ikke at det skal være det afgørende - meeeeen jeg har da andre ting jeg hellere vil bruge 3-4000 kr. på


What to do ænder??????? Nogen der har andre løsninger som jeg ikke lige har tænkt på?


Trine (Faxa)


KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

SE PRÆSENTATION FOR PRISER

0
0
Svar på denne tråd
 
 104 kigget...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 20:43

...ingen der har noget at sige - mystisk - er H´ænderne gået i snehi mon???


Trine (Faxa)


KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

SE PRÆSENTATION FOR PRISER

0
0
Svar på denne tråd
 
 værdien på¨hestene
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 21:43

Det er jo meningen at den værdi hestene er forsikret til skal passe med den pris du kan finde en tilsvarende hest til...


Jeg har selv sat prisen på min ned idet han er blevet ældre og markedet er faldende... det sparrede jeg et par 1000 på årligt




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vivi...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 20:54

...problemet er bare at den unge reelt allerede er "underforsikret" og den gamle hænger lige på grænsen til at være det - men det kommer jo an på øjnene der vurderer det.


Den unges afstamning gør at den bør være særdeles meget mere værd end 30.000, mens dens manglende højde gør at den måske kun burde være det halve værd? Men eftersom den har kostet mig 45.000 kr. at avle, så er den jo "underforsikret" også i og med jeg lavede den for at kunne avle.


Den gamle er umulig at finde en afløser til herhjemme, og især med hendes kåring og øvrige kvaliteter - det trækker jo prisen op over de 50.000 kr. hun er forsikret for, mens hendes bøvlede sind gør at hun måske kun burde koste 5.000 kr. i handel? Men eftersom hendes sind tilsyneladende ikke er noget hun giver videre så er hun på grænsen til at være underforsikret.


Jeg BEHØVER jo så slet ikke heste af deres kaliber hvis jeg skulle ud og have nye, så egentlig er det måske lidt "åndet" så at betale for at have dem forsikret til den sum? I bund og grund så kunne jeg jo fint "nøjes" med 2 20.000 kroners heste at klappe på ...


Trunterne:


Pyhhh, dilemma - for goddammit jeg vil ærge mig hvis jeg sætter summen ned og kræene så ramler ind i et lyn 14 dage efter (7-9-13, bank under bordet osv......)


Trine (Faxa)


KLIPNING AF HESTE/PONYER

I NORDJYLLAND TILBYDES

SE PRÆSENTATION FOR PRISER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 09:51

Jeg har kun mine forsikringer for sygedæknings skyld. Det vil sige jeg har forsikret dem alle 4 for den laveste sum på 25.000 kr. på liv og sygedækning.


En af dem er langt over de 100.000 værd efter min mening, men jeg har simplethen ikke råd eller lyst til at betaler forsikringssummen på det niveau.


Det er altid et svært emne at satten en pris på ens hest kontra,det arbejde der er lagt i den. Men får jo aldrig den sammen hest igen hvis man mister dyret, men selvfølgelig får man summe som tilsvare til det niveau man har forsikret for.


Men jeg skiftet fra Tryg til Frist hors uden nye dyrelægeundersøgelse, da de allerede var sygedækket.


MVH JEANNE


se også min hjemmeside.


www.team-Adamsen.dk


Citat. "Smuk ædel og fuld af musik skal dressur hesten være...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 19:34

Hej


Nu spørger jeg så også lige, for har også fået det pokkers brev om stigning igen vedr min forsikring og overvejer kraftigt at få den ændret, for min krikke er dyre i forsikring en vores to biler til sammen....


Men så er jeg lidt i tvivl om alt det her forsikring, hvad er den reelle forskel på livsforsikring og uanvendelighedsforsikring, jeg mener, hvad er bedst at have på en vallak???



Sygeforsikring skal jeg bare have...


Takker hvis i gider komme med jeres mening, for den måde han er forsikret på nu, er mig alt for dyr.


Nu er han livsforsikret for 50 og uanvendelig for 40 plus sygeforsikring.



Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer.




Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!



Når jeg skriver "krikke" er det kærligt ment!!!:o) ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider