Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når tingene skrider
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:22

Jeg har en opstalder i min stald, hvor aftalen hedder billig boksleje, mod hjælp i stalden ved ferie mm. Det har fungeret rigtigt godt i et par år. Hun er meget pligtopfyldende og til at stole på.

Nu er der imidlertid sket det, at hun har fået barn, og der har været lidt komplikationer med kejsersnit. Dette har gjort, at hun ikke har kunne været i stalden i et langt stykke tid, og jeg faktisk passer hesten selv mere eller mindre.


Man kan vel sige, at betingelserne har ændret sig. Vi har god kontakt over bl.a. sms og hun er ked af, at hun ikke kan komme mere.


Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal stille op. Overvejer om jeg skal sætte boksprisen lidt op, men har det også skidt med det, da jeg ved at hun ikke har så mange penge.


På den anden side mener jeg også, at man må afskaffe sig hesten,hvis man ikke har tid og råd til den.


Det skal siges, at hesten er så gammel, at den ikke ville kunne sælges.


Er jeg bare for godtroende og blødsøden?


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig kan du
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:26

sætte prisen op - dybest set er det ikke dit problem hun ikke har så mange penge - og hun har da haft råd til at anskaffe sig et barn, samtidig med hun har hest.


Du er rigtig flink, men det skal du vel ikke betale for - vel


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:33

Kan kun tilslutte mig Stella.

Enten må hun betale prisen ellers må hun møde op og passe sit 'arbejde' i stalden


Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO


www.rideklubbenhammelev.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:37

Grunden til at jeg synes det er svært, er at det ikke er viljen, men udefrakommende ting, som komplikationer med aret efter kejsersnit, og problemer omkring flytning.



Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 *************
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:38

hmmm jeg ville vente nogle måneder og give hende en chance for at komme på højkant igen. Hvis I indtil nu har haft super samarbejde og du ved du normalt kan regne med hende, ja så ville jeg vente lidt tid inden jeg gør noget ved det.

Går der nu et ½ år ja så ville jeg sætte lejen op. Hun vil sikkert give 10 gange igen når hun er på rette køl igen :D



Mor til den dejlige pige


Alice Sofia


og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 20:51

Jeg ville også vente nogen måneder, hun har jo hidtil været en der har passet sit arbejde i stalden, og så kan det godt tage et stykke tid inden hun kommer over sådan et kejsersnit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:00

Jeg undrer mig bare over at hun ikke selv kan indse at hun ikke magter at passe arbejdet i stalden samt det at have en hest. Hvis hun nu kom og sagde at hun ikke magtede det før igen til sommer så var man nok lidt mere tålmodig, modsat at hun bare bliver væk. Men hesten skal hun jo passe uanset hvad


Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO


www.rideklubbenhammelev.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:01

jeg ville tage det som en selvfølge, at lejen skal op. Når hun får styr på bebse, og kan komme og hjælpe igen, sætter du bare prisen ned igen. :) Det er jo helt normalt i heste-verden.



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre


Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleksibilitet
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:08

Jeg ville ikke sætte prisen op, - hun gør det jo ikke med vilje, og har ellers været en god hjælp.

- Hvis det har fungeret fint for jer, så vær lidt fleksibel, som en af de andre siger - så får du med garanti den fleksibilitet igen x10 når hun er på højkant igen.


Nej det er i princippet ikke dit problem at hun har fået barn og det er gået galt, men hvis det ikke ødelægger hele din økonomi og hverdag at hun ikke er der lige nu, - så er jeg sikker på at hun vil være dig evigt taknemmelig! :-)

- Mon ikke hun har nok at se til, med barn og det hele?



Rollo

Dogs are miracles with paws


TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Hvalpe salgsklare d. 11. december

- Lucky står til avlstjeneste

- Fødekasser udlejes


ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pligtopfyldende opstaldere..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:13

Skal man værne om (har jeg hørt ;))..


Så jeg ville i første omgang se igennem fingre med hendes fravær, da hun ellers altid har passet jeres aftale og sin hest - samt at der er tale om en ekstraordinør årsag til hendes fravær.


Dog ville jeg tage en nybagt mor til staldejer snak (gerne over en kop kaffe hvor du samtidig får set den lille), og aftale hvordan I gør tingene det næste år frem - samt en opskrivning af staldlejen svarende til de pligter, hun i den periode ikke vil få tid til.

- Sådan en lille ny størrelse har det jo med at tage ekstra tid, så der er god sandsynlighed for, hun vil få mindre tid i stalden..


Fremlæg det som en hjælp til hende - du jo kan mærke hun har mindre overskud end tidligere - og indarbejd samtidig muligheden for, at hun kan påtage sig sine gamle pligter, efterhånden som overskud og helbredet er til det igen. Dette selvfølgelig med en nedskrivning af staldlejen svarende til de pligter hun igen vil kunne varetage.


På en måde vil I begge kunne have ro i maven igen - hun går formentlig rundt den sorteste samvittighed lige nu, fordi hun ikke lever op til jeres aftale. Mens du har dårlig samvittighed over at skulle opskrive staldlejen.


- Så længe der er tale om en overskuelig periode, og hun har muligheden for at få "sin gamle staldleje" tilbage, så tror jeg kun, hun vil være glad for lidt mindre ansvar mod en højere leje...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:21

Hun melder skam besked om at hun ikke kan, og havde faktisk regnet med, at begynde at komme igen nu, men der er opstået nogle problemer.


Har sågar skaffet en vikar, da hun ikke kunne passe menageriet, som lovet, her i julen.


Min økonomi bliver ikke ødelagt, men der er vist heller ikke noget videre overskud. Havde faktisk tænkt at sætte prisen op uanset hvad, så jeg bedre får dækket mine udgifter, men synes det er ekstra svært, oveni alle de andre problemer hun har.


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:55

Sådan lidt af nysgerrighed, hvad er så en billig staldleje?

Jeg synes det er svært at sige for eller imod, når man ikke kender prisen hun giver.

Men havde jeg en pige i stalden der hjalp så meget til, som det lyder til din hjælper gør og man har passer i ferier osv... så kunne jeg godt passe en andens hest gratis. Altså ikke med udgifter til foder og den slags, men at passe den og holde boks, ville ikke genere mig.

En hest fra eller til betyder ikke alverden i min verden.

At kunne hjælpe hinanden når det trænger på, er altså guld værd.

Jeg ville være lykkelig for sådan en lejer som du har.


Så er der snart jul

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 22:08

Prisen er 450 kr. for boks med halm.

Foder og hø medbringes selv eller kan købes af mig.


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2010 00:19

Jeg synes det er en fair pris for en boks med halm og sviner jeg med halm, så koster det max 150 kr om måneden pr. hest. Så jeg ville passe hesten i den periode hun ikke kan komme. Det lyder jo til hun er ansvarsbevist og har også skaffet en til at hjælpe til.


Køber du en halmsnitter og lader dem gå i snittet halm, så bruger man meget mindre og det er lige så nemt at fjerne klatter og urinpletter, som i spåner. Så er der heller ikke ret meget arbejde i at passe flere heste.


Jeg synes det lyder til, at du er utrolig heldig med din lejer, ja nærmest har vundet i lotteriet. Sætter du prisen for højt, så er der sikkert mange der gerne vil overtage hesten på de betingelser.


Så er der snart jul

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-12-2010 12:11

Er ikke helt sikker på om det er DIG eller HENDE der har skaffet en vikar?


Hvis det er hende, må man jo sige, at hun jo virkelig tager ansvar og prøver at forbedre situationen, på trods af komplikationer.


Nej, det er ikke din problem at hun er blevet mor eller ikke har så mange penge - Men omvendt, hvis hun har været en god lejer i et par år, og der ingen problemer har været, så kunne du jo lige give hende en chance for at rette op på det :-)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider