Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køre hestetrailer i dette vejr???
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:33

Ville I turde hente hest i sønderjylland i morgen med de vejrvarsler der foreligger? ( Snekaos/storm fra kl 13,00 ca)

Skal køre 200 km nordpå...

Hesten har ikke kørt før...

Er det dumdristigt?

Vil jo gerne have den hjem inden jul, så den kan falde godt til inden man skal på arbejde igen...

- I did it MY way -

Always...

Kenzo3 - i dyrenes tjeneste!

0
0
Svar på denne tråd

nej det kunne
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:42

jeg ikke drømme om. Dumdristigt? Ja.

.

0
0
Svar på denne tråd

Ehmm ..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:43

Det ville jeg aldrig nogensinde turde :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:45

Det kommer virkelig meget an på, vej forholdene og vejr udviklingen.

Men som udgangspunkt nej, jeg ville ikke gøre det.

Du kan jo også risikerer at hesten, står og hoppe lidt i traileren,

Nu når det ikke har prøvet det før.

Og derved kan trailer og bil, nemt komme i skred når det tilmed også er glat.

men kender det godt, at man har købt ny hest.

Og så vil man gerne have den hjem, og det skulle enlig helst have været i går..

Men håber da for dig, at vejret ikke bliver så slemt.

Og at du får din nye hest hjem.

0
0
Svar på denne tråd

nu er det godt nok
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:50

sjælland jeg bor..

Men har købt en hest og skulle hente den idag, men det må altså vente til det bliver bedre vejr..

Det tør jeg simpelthen ikke ;O)

Louise

Rider hos Jan Christensen NOA...

Super undervisning..

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:51

Ja, det er nok det sikreste at vente.. Må så håbe på at avler vil "have hende" lidt mere....

Det kunne bare være fedt at have de der 5 fridage når hun ankommer, så man kan være der og holde øje....

- I did it MY way -

Always...

Kenzo3 - i dyrenes tjeneste!

0
0
Svar på denne tråd

Urutineret hest
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 15:33

Med en god kraftig bil der står godt fast, og en stabil trailer, kan man altså køre i meget.

Du kunne måske hente hesten tidligt så du var hjemme igen inden kl 13.

Dog vil jeg synes det trækker meget ned at hesten aldrig har kørt før, det ville jeg nok ikke turde, man risikerer at skulle have den ud af traileren, og så vil den måske ikke op igen, alt imens sneen fyger én om ørerne og snestormen tiltager som tiden går....

Men kan godt forstå ønsket om at få den hjem inden jul.

Ellers kunne du måske få en vognmand til at køre den, men ok så koster det jo nok også en hel del mere.

0
0
Svar på denne tråd

nej bestemt ikke
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 15:43

vejene er dækket af "sort" is,- og uanset hvor meget trækkraft man har, kan man altså ikke gardere sig imod en gevaldig rutchetur.

Jeg kan ikke forstille mig den store glæde ved at stå med en forlist bil og trailer in the middle of nowwhere....hverken med hest eller uden.

Så NEJ.

Jeg har også droppet turen frem og tilbage til ridehus de her dage. Det er simpelthen for glat.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Det eneste...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:04

... der kunne få mig ud og køre med min hest i en trailer (eller lastbil) i disse dage ville være sygdom der krævede indlæggelse.

Vejene er skøjteglatte overalt i mit område lige nu.

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:12

´Nej det ville jeg ikk. Da jeg hentede Avalon som 2,5 års, havde heler ikk kørt trailer (kun som føl), der hoppede traileren 1 meter og ligefør at bilen gjorde det samme, den hoppede ihvertfald også. Og det var enda en stor bil. Og han blev ved længe at hoppe rundt, sparke på tarileren osv. Og jeg kan fortælle dig at det ikk var sjovt!

Sidste år flyttede jeg ham så til et nyt sted. 2 km. fra hvor han stod før, og der var der også sne, ikke ligeså glat som nu, men det var delme heller ikk sjovt, heller ikk selvom at det var 2 km.

Så nej, jeg ville ikk gøre det. Men kan du ikk vente, så ville jeg få en vognmand i lastbil til at hente den, da den trods al bedre kan klare en hest som står uroligt. Men ville godtnok sidde med hjertet i halsen hele vejen Og vælger du den metode, ville jeg nok tage med på turen for at være sikker på at han køre roligt nok.

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

& kattene Dina & Kailey.

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

0
0
Svar på denne tråd

god jul
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:48

hej

jeg er enig med de andre, jeg turde heller ikke og især ikke når hesten er urutineret. Det kan gå pænt galt. Plus at det er juletrafik fra idag, og der er rigtig mange mennesker ude at køre som ikke er vant til at køre langt, eller køre meget i dårligt vejr. Så selvom din bil er super og du er en dygtig bilist, sååå er der undskyld udtrykket en del trafikanter som kører relativ dårligt i sådan et føre.

Jeg skulle selv have vores pony pony målt mellem jul og nytår så vores datter kan starte distrikstævne i januar. Det har hun glædet sig rigtig meget til. Meeeen det tør jeg ikke, vi skal nemlig køre 50 km. og med de udsigter, så nej.

hvis du på ingen måde kan vente så må du bestille en vognmand.

hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

kørsel
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 17:15

Jeg kan godt forstå du gerne vil ha din nye hest hjem, men synes det er bedst at vente til det blir bedre vejr...

Nu kommer det også an på hvilke type veje du skal køre på, og hvilken bil + trailer du kører i.

Hernede er de store veje pt gode nok, men man skal også passe på med det der sort is. Det er møgfarligt og væmmeligt...

Personligt ville jeg vente

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

Hvil i fred Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

no way
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 17:28

Som jeg sagde til min datter der i fredags ikke kunne komme til stævne pga sne...

Hellere en pony i stalden der er sød, end en pony på vejen der er ...

Nej kun panik-indlæggelse-ba-bu er værd at vove -alt andet er uansvarligt!

Og hvis det er en god sælger så vil han også vide at det er meget ansvarligt at lade hesten blive.

Hilsen fra

Strit 77

Elev i gode oste...

Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå
-og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
0
0
Svar på denne tråd

Standset v. broen
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 19:41

Hej trådstarter

Som de andre skriver, så er det nok ret "farligt" med ny hest og snestorm osv., så jeg ville også vente, til vejret bliver bedre.

Har også selv været ude for at storebæltsbroen var lukket pga. vind, så jeg måtte vende om med hest og trailer, som skulle fra Sjælland til Fyn. Surt show, men ok med en rutineret hest, som godt nok kiggede lidt da den bare kom ud i sin fold igen efter 3 timers kørsel ....

Du kan se på nettet, om broen er lukket for vindfølsomme køretøjer, hedder det vist, i vores tilfælde havde de først sat advarslen på efter vi var kørt hjemmefra

Venlig hilsen

Helle

0
0
Svar på denne tråd

VENT...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 22:45

Jeg kører stort set med trailer hver dag, ikke langt bare ca 10 min op på rideskolen. Jeg har kørt i rigtig skidt vejr bla. forige weekend kørte jeg fra Middelfart til Vallensbæk med min datters pony det var frygteligt sort is over alt så vi kørte med maks 40 km i timen på motorvej ..det var som en dårlig film, bilerne fløj i grøften omkring os og det var mit livs værste tur..min datter skulle ride ecco cup finalen, ellers var jeg aldrig vovet mig ud. Vi kørte to biler og trailer og fulgtes ad hele vejen hvis ulykken skulle være ude og en af os gled ud..JEG GØR DET ALDRIG IGEN...selv om jeg som sagt er vant til at køre, har en stor bil og en stor trailer har mine ponyer stået lunt og trygt i stalden de sidste to dage og deres motion består af et par timer på folden. Så er det ikke SUPER vigtigt at få hentet hesten lige nu ville jeg klart vente.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider