Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvalp og ældre hund skal mødes-Hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:04

Som overskriften lyder skal to hunde mødes, og jeg søger gode og kompetente råd, til hvordan dette bedst gøres.

Vores hund er en hvid scæfer på 3 år (kastreret), og hvalpen er min mors han-hund på 10-12 uger, som er en golden retriver.

Vi vil meget gerne have dem til at mødes og lære hinanden at kende, så hvalpen sommetider kan blive passes her hos os, plus at det ville være super for begge hunde at have en legekammerat (o:

Men hvordan gør vi dette ??

Det skal lige siges at vores hund er ekstremt venlig overfor både andre hunde og mennesker, og har aldrig været agressiv.

Glæder mig til at høre jeres råd/erfaringer!!

Lækker DV-Vallak sælges, 4 år, gudesmuk: Mørkebrun m. høj sok og stor gennemløbende blis, efter Rosentanz.

0
0
Svar på denne tråd

korrekt
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:07

det mest korrekte er at lade dem mødes et neutralt sted

Jeg har dog altid ladet dem mødes her hjemme, enten inde eller i haven og har aldrig haft problemer med det

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:10

Jeg har haft gode erfaringer med, at lade "fremmede" dyr mødes på en åben græsplæne f.eks. en fodboldbane. Så kan de se hinanden an og ingen af dem kan gøre "krav" på området. Så som Jeanette skriver, et neutralt sted.

0
0
Svar på denne tråd

intro...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 12:12

Så længe aldersforskellen er så stor, så tror jeg sagtens I kan lade dem mødes hos jer eller dine forældre.

Da vi skulle have vores den lille, som snart fylder 8, til at mødes med vores da måske-kommende-grand danois (1½ år) mødtes vi hjemme hos GD'en.

Begge er hanhunde - dvs. ej kastrater.

Der var ingen problemer. Den lille fortalte kort at han altså var ældst og dermed basta.

GD'en fik vi hjem et par uger senere.. :D

Havde det været 2 mere jævnaldrende havde jeg absolut også introduceret dem på neutral grund!

0
0
Svar på denne tråd

Hunde mødes
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 13:43

Jeg går til hundetræning med mine papilloner.

Ved første træningsdag fik vi besked på, at slippe hundene løse inden træningen startede,for en hund i snor vil føle sig mere truet.

Så ingen snor på dem,og lad dem mødes på åben plads,så bliver der ingen kamp.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider