|
|
| Grand danois-blandning |
|
|
Kære Ænder! Håber I nyder sne-vejret!  I har før været meget behjælpelige med at svare på spørgsmål og komme med gode råd, så nu håber jeg at I også kan hjælpe mig. Vi står og skal have ny hund inden for de næste måneder. Vores fantastisk grand danois-blandning Zeus, er i sit livs efterår(8½ år gammel) , og mine forældre har besluttet at de vil finde vores nye familie-medlem inden Zeus er væk. Både for at sorgen over Zeus' bortgang skal blive mindre og for at de nye familie-medlem kan følge med i dagens rutiner sammen med Zeus(såsom at gå i vejen for trillebøren, blive bange for kattene, nægte at få våde poter og lægge på madrassen i køkkenet og prutte) Hele familien er enige om at vi skal have en grand danois-blandning igen. Zeus er 3/4 grand danois og 1/4 labrador. Han har været den helt perfekte hund for os; rolig, børnevenlig, med på sjov og ballade, intelligent, lidt kluntet ja, helt perfekt. Men det lader ikke til at der er særlig mange grand danois-blandninger derude i det ganske land? Vi ønsker en hund af en vis størrelse, men vil helst ikke have en renracet, da deres holdbarhed ikke altid er den bedste. GD'en temperament er helt ideelt til os. Hver gang vi har kigget på andre hunde på nettet har vi bare tænkt at de ikke havde det særlige temperament som GD'en har. Ydermere skal det være en hanhund. Den der lille-bitte hund fanget i en kæmpehunds krop, det er ikke til at stå for. Så kender I nogle der har nogle grand danois-blandninger til salg? Vi er selv fra Sjælland, men den rigtige hund vil vi tage til månen for. Et par billeder af Zeus:    På forhånd tak Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kæmpe vovse :) |
| Forfatter:  |
LilleChelle |
| Dato:  |
16-12-2010 15:07 |
|
Det er altså blot en skrøne, at renracede dyr er mere skrøbelige. Der findes i Danmark mange RIGTIG dygtige GD'avlere. Som avler frem imod det i vil have, en sød og rolig hund. Så jeg ville hvis jeg var jer, tage ud og besøge nogle GD'avlere, og forhøre jer. Også ville jeg ikke hvis jeg var jer, købe en ny hund, før den anden er væk. Det vil være et tab for den nye, og samtidig vil det kræve krafter af den gamle at skulle lære en ny at kende. Ingen grund til at blande to hunderacer. Der er en grund til at de er hver sin race.
.. Sagde LilleChelle 
^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstår dig |
|
|
ih hvor jeg forstår dig godt. Vi havde også overvejet en schæfer, men kender bare så mange der har haft problemer med hd så derfor har vi også valgt en blandingshund  Lab blandingen vi har har overhovedet ikke udvist nogen form for problemer og han er 3 år nu. En kammerat der træner schæfere til hjemmeværnet, han er på nr 3 hund med DKK papirer og forældre uden hd og den ser heller ikke ud til at kan holde til det. Der har lige været grandanois blandinger i gul og gratis ved ikke om de er solgt overvejde dem nemlig selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Grand danois-blandning |
|
|
Synes det lyder rigtig fornuftigt med en ny hund inden den gamle er væk, - når den gamle er væk vil man bare endnu mere lede efter den gamle hund, i en ny. Vi har altid haft en ny før den gamle ikke kunne mere, - det har altid passet godt ind hos os, og tit givet den gamle lidt mere "liv" det sidste stykke tid faktisk  Synes tit jeg ser GD-blandinger, og GD'ere, - lyder som en skøn race! Vi vil selv gerne ha' en stor hund snart, vi flytter i hus, og jeg vil gerne ha' en stor hund til at "passe på mig" om aftenen, og vi vakler også i mellem racerne, - når du fortæller om jeres, lyder det til at vi skal overveje at kigge på en GD eller en blanding måske!
Rollo Dogs are miracles with paws TELL-MANN; - West Highland White Terriers - Hvalpe salgsklare d. 11. december - Lucky står til avlstjeneste - Fødekasser udlejes ROLLOS; - Viden om marsvin - Salg af marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blandning |
|
|
DorteCL: Den har vi faktisk ringet på, men den bliver ikke særlig stor, og der skulle komme en familie og kigge på den igår. Men godt spottet ellers. Rollo: Hvis du vil have noget der skal passe på dig, vil jeg ikke anbefale GD eller noget med lignende temperament. Hvis der kom en bøh-mand ville Zeus skubbe min mor ud af døren før han selv gik ud og tjekkede, det er sikkert.  Men selve hans størrelse er utrolig præventiv, folk der ikke kender ham bliver siddende i deres bil til vi kalder ham til os. - Muligvis også fordi han kigger dme lige ind i øjnene når de sidder i bilen  - Ej, selvf. kan han godt passe på os, men har intet vagt-hunde-instinkt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
16-12-2010 19:26 |
|
Hej Pernille Der hvor jeg har købt Elvira (GD) har de muligvis én hvalp tilbage i kuldet som ikke er afsat. Om det er en hanhund ved jeg desværre ikke. Kennelen hedder Grand-Apso. De har en hjemmeside du kan kigge på. De har avlet i maaaange år og har nogle rigtig fine hunde. Dog er det en ret stor udskrivning med en DKK hund. (12.000kr)
Og så er det sagt! (Med forbehold for ændringer)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis... |
|
|
I kan vente til næste år får vi et til kul  Vores er blandinger af Grand Danois og Sankt Bernard. Jeg har en del billeder på min hjemmeside: www.natasjachristensen.dk Her er lige et billede af Anton 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| G D temperament og alder |
|
|
Hvis du køber en GD blanding, kan du ikke vide om du får GD temperament.Jeg har haft 2 GD der er blevet over 12 år, nr.3 er nu 7 snart 8 år ,alle tæver, fra Kennel Grand-Apso. Jeg mener ikke man skal anskaffe hundehvalp før den anden er væk, synd for en gammel hund, der er blevet vænnet til at være alene hund. Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jette.. |
Linda-N |
16-12-2010 21:38 |
|
Ej hvor skægt at du også har GD fra Hanne og Niels Aage... Hvor i landet bor du? Mht at få hvalp inden den gamle dør, så er jeg ikke helt enig. Hvis man har en super god gammel hund som kan tilføre den nye hvalp noget positivt i form af opdragelse og den gamle hund kan acceptere en ny hvalp så synes jeg det er en fremragende idé. Min egen gamle Labrador synes det er fedt med en hvalp i huset. Hun leger allerede reservemor.. Sætter på plads og trøster når det er påkrævet. Har man derimod en gammel hund som man ved ikke kommer godt ud af det med andre hunde så er det selvfølgelig dumt...
Og så er det sagt! (Med forbehold for ændringer)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda GD |
|
|
Jeg bor på Djursland. Selvfølgelig er der stor forskel på hunde. Det jeg tænker på er at den nye hund vil miste plejemor/far måske i løbet af 1 år og hvis ikke, så vil den nye unge hund prøve at blive førerhund. Den gamle hund skal nu til at bruge kræfter, på at holde sin plads i "flokken". Hvis du vil have 2 hunde, hvorfor så ikke have dem på ca. samme alder ? Jeg håber selvfølgelig dine hunde fortsat vil have det godt sammen. Har selv 2 hunde, en på 6 år og nu jeg ser efter en GD på 8, snart 9 år. Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ser en anden har sagt det, men jeg vil også lige sige at GD er ikke det bedste valgt til at passe på - min søster har en, og han er dejlig, men ind imellem bliver han bange for sin egen vandskål, fordi han får den til at lave lyde... Min søster har en lampe hun har haft hele hans liv, den er han bange for og stiller sig op og gør af ind imellem.... Han gør og LYDER farlig, men han er en piveskid! Skindet bedrager - han er jo på str med en shetter... Til trådstarter: Held og lykke med at finde den perfekte hund! Hvem ved, måske er det noget helt andet end du tror, nogen gange bliver man overrasket!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Pernille |
|
|
Zeus er udødelig! Han er dælme den dejligste GD'er (mix) jeg nogen sinde har mødt, og han bliver mindst 45 (menneske) år 
MVH Trine
Un cruzado con genio y corazon En krydsning med hjerte og karakter
www.bricksite.com/romero
Nu katte"mor" igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kennel Slettemosegård har 1 hanhvalp tilbage, som er bror til min. Det er dog en ren GD. Han bliver 14 uger på søndag og er en grå harlekin. Dvs hvid/sort plettet på grå baggrund. Farven er endnu ikke godkendt, og han sælges derfor under pris end resten. ( mener han koster 8.000,- ) Ang alder, så har de harlekinfarvet en pæn høj levealder ( sammen med de sorte ) ift de tigerstribede f.eks. Du kan se hvalpen på www.sletmose.dk og jeg vil godt lige advare om, at han er SKØØØN !  Du kan se min på www.kaabers.dk
Mvh Camilla.
**************** www.kaabers.dk *************
Barock'er samt vejledninger i trickstræning. ( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )
Barockhest & Barockpinto 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille Carlsen |
|
|
Er egentligt også mere størrelsen jeg går efter, - satser lidt på at størrelsen netop kan være lidt præventiv  Skal jeg ha' en at sende efter nogen, har jeg min lille hanhund - men med hans 7kg, tror jeg ligesom bare ikke han virker så præventiv - før han så faktisk sidder i folk *GG* Nu lyder han som en bidelysten lille djævel, er han nu bestemt ikke, men tror han ville passe på sin mor hvis han skulle! Har fået øje på en newfoundlænderblanding tilgengæld, på et internat - og wauw hvor den lige lyder som en for os! Så blir man træt af at man ikke ER flyttet, øv 
Rollo Dogs are miracles with paws TELL-MANN; - West Highland White Terriers - Hvalpe salgsklare d. 11. december - Lucky står til avlstjeneste - Fødekasser udlejes ROLLOS; - Viden om marsvin - Salg af marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg mener at have set et opslag i den lokale Fakta om GD- blanding. Mener at den ene forældre er ren og den anden halv GD. Jeg lurer lige igen næste gang. Det er i Slangerup, men som skrevet lurer lige igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andre blandinger |
|
|
smiler, og nikker genkendende til din beskrivelse af lille bite hund i en kæmpe krop, med kluntede hula hop spring. Det er beskrivelsen af vores berner sennen. Han er lidt forvokset 74 cm og vejer 65 kg, og nej han er ikke tyk. han er bygget meget robust. Men pointen er egentlig bare at jeg vil sige at jeg i hvert fald ikke skulle have en berner sennen, sys de var for små, og var ikke helt forgabt i dem jeg havde mødt. Men legebarnet (elsker sne) kunne jeg slet ikke stå for, og han vendte min overbevisning om hvad hund jeg skulle have. Så vær åbensindet måske er det ikke en ny Zeus du skal have, men en ny lille bitte hund i kæmpe krop. Og det kan jo være mange racer eller blandinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes.. |
|
|
ikke 65 kg er ret meget for en GD blanding  Vores Grand Danois/Sankt Bernard blandinger vejer ca 75-80 kg og er bestemt ikke tykke  Tæven vejer lidt mindre. Hun vejer vel onkring de 65-70 kg men hun er også lidt spinklere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er kære |
|
|
kære vovser. smiler. nej ved godt at vores berner sennen er lille i forhold til en GD. fik ikke udtrykt mig ordentligt, sorry. mente bare at han var stor i forhold til de berner sennen jeg har mødt. Og at en lille hund i kæmpe krop findes i mange afskygninger. Og så for at give en indikation af vores vovses størrelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Halløjsa Rollo - skal du ikke have en DdB?? . Jeg mistede min DdB/GD blanding Jason for ikke særlig lang tid siden - han var vitterligt mit et og alt....men en krudtbombe af karat og med en rigtig dum fortid. En kastration ødelagde alt og hans sind gjorde, at han måtte have fred. Om det var blandingen mellem de to racer ved jeg ikke.....? Har nu overtaget en ren GD (voksen) og han har et godt sind - Jeg oplever ikke den der nervøsitet som andre nævner herinde? Han er modig og meget menneskeglad - men jeg tror nu nok han vil agere vagthund hvis det skal være... Min DdB tæve er roligere anlagt end GDén, men mere reserveret overfor fremmede - er dog meget snaksagelig så snart de er set an. Hun er uden tvivl vagtsom og hun passer i den grad på mig! Ren GD - Tyson   DdB/GD blanding - Jason RIP   Ren DdB tæve - Tuttepigen    Det jeg personligt er vild med hos GDén er den stolte fremtoning de har og deres eksteme kærlige sind. Min blanding havde både en enorm råstyrke og samtidig en stolt fremtoning og en del af GDéns sind. Jeg ville gerne have en som ham igen, men ved ikke om den blanding er god eller om det var hans fortid og deraf ødelagte psyke der måtte resultere i en aflivning... DdBén er også en meget kærlig hund, men er mere en "bøf" i sin fremtoning. Dog vil jeg mene den er en tak roligere anlagt og kræver lidt mindre set i forhold til aktiveringniveau. Og her får man en hund der ikke kun ligner, men også er vagthund. Min blanding var også vagtsom - meget endda. Det var lige lidt af min erfaring med bla og renracet.
Vores Charmetrolde Bastian - Thundra Emily - Clyed & Junker Hesten er vores partner Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden: www.bordeauxgaarden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rene racer |
|
|
Det et vist lidt noget pjat at GD blandinger lever længere en rene. Tværtimod har man jo som avler mulighed for at holde lidt statistik på det og jeg ved at f.eks grand apso, som også er nævnt her i tråden har ry for at deres hunde lever rigtig længe. Med renrace ved man hvad man køber:-) Og måske du vil synes det er morsomt at prøve en udstilling?;-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Horsespirit |
|
|
Ej, det gør mig frygteligt ondt med Jason! Han er altså en hund man husker, - og han var noget så smuk! Jo, En DDB står højt på ønskelisten - der var desværre ikke en under træet  - Men er bare bekymret for at anskaffe mig sådan en, for der er dælme mange sygdomme i dem :-/ Vi har et vennepar der har en DDB, og har haft før også, - og igen er der sygdomme på sygdomme med den. Ellers en fantastisk hund, og race, har mødt en del af dem efterhånden, men synes for tit der er nogle sygdomsrelaterede problemer. Vi flytter i stort hus her i starten af det nye år, og så vil jeg gerne ha' en stor hund der kan passe på mig og huset, særligt når jeg skal være alene hjemme. - Det er egentligt lidt psykisk, jeg føler mig mere sikker med en stor hund end med de små, hvilket på sin vis er lidt noget pjat *GG* Men jeg vil gerne ha' en stor hund der kan sige VOV, og så må jeg jo se om jeg kan finde en der kan passe ind hos os - OG pengepungen - lige en stor hund behøves ikke være raceren, må gerne være en blanding. - Bare den rent temperamentmæssigt passer ind hos os er jeg glad. Selvom jeg blir noget nervøs når du siger du måtte sige farvel til Jason som efterfølge af en kasteration, - for det er da netop min tanke, at den store hund vi får skal neutraliseres uanset hvad køn den er. - Men ind i mellem er man uheldig med de neutraliseringer og adfærden Rigtig rigtig trist.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grand Danois |
|
|
Jeg var i den lokale Brugs d. 24. om morgenen og så tilfældigvis et opslag om en 3 1/2 årig GD-dreng, kastreret - som søger nyt hjem da hans familie skal flytte i et lille hus. Vagtsom og kan være alene hjemme. Woow, den må jeg have, tænkte jeg... skrev tlf.nr. ned og kørte hjem for at overtale manden. Men - mine overtalelsesevner rakte ikke denne gang - så hvis der er nogen der er int. har jeg stadig nummeret liggende. Det er på Djursland.
MVH Pia Fruen på Bøgehøj Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|