Nu bliver der sikkert røre i andedammen... 
Forhistorie:
Jeg står i en situation hvor den hest jeg købte tidligere på året, er behæftet med en skjult handelsfejl. Derfor kan han ikke længere rides og der kører pt. en retssag fordi sælger ikke vil acceptere at jeg har forlangt at hæve handlen. (jeg ønsker i øvrigt ikke at komme yderligere ind på retssagen idet den ikke er overstået endnu)Så langt så godt...
Eftersom jeg ikke har noget fast at ride på grundet min situation (eller rettere: ikke orker at ride på hvad som helst mere), så gik jeg for sjov ind på "udlån" her på HN for at se hvad der evt. var af muligheder hvis man skulle blive fristet.
- Dét knækker filmen så lidt for mig! Folk har blandt andet unge (salgs)heste de gerne vil låne ud. Hesten skal sælges, så låntager skal stå til rådighed og fremvise hesten ved interesserede købere. Udlånere forlanger i flæng både at låner får undervisning, starter stævner og er kompetent i forhold til at skulle uddanne hesten!
SAMTIDIG står der: "låner holder samtlige udgifter på hesten - udlåner betaler forsikring og evt. dyrlæge".
Hvem i alverden går med til det??? (og her taler vi altså i salgssituationer - jeg kan godt forstå at dem der får lov til at låne rutinerede heste, skal betale for udgifter osv)
I min verden, bør udlåner betale "gildet" og i øvrigt være taknemmelig for at finde en - forhåbentlig - dygtig rytter der vil stå for uddannelse af hesten, stævnestart og det store salgsarbejde der kan være i at sælge en hest. Det er trods alt låner der gør hesten mere værd i det tilfælde.
Lad mig høre jeres mening!