Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Manglende CPR-nr i salgskontrakt ???
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 22:18

Jeg har solgt en pony meget billigt, og har i dag skrevet kontrakt med køber. Jeg printede en kontrakt ud her fra Hn? markedsplads.

Jeg udfyldte min del med det hele på, både CPR, mail-adresse osv.

Da jeg så skriver købers adresse osv på, spørge? jeg om jeg kan få hendes CPR nr så jeg kan skrive det på.

Hendes svar var: "Nej, det har du ikke noget at bruge til"..

"man skal snart skrive sit cpr alle vegne, og det vil jeg ikke" siger hun så også.

Nu gad jeg ikke gøre mere ud af det, da det er en "ældre" dame først i 50-erne vil jeg tro, og jeg fik da tiltøjet i kontrakten at jeg har forkøbsret i tilfælde af videresalg.

Men hvad syntes i om det, ville i sælge en hest/pony med kontrakt til en som ikke ville ud med sit cpr-nr ? Og hvad kan være hendes grund til det ? Mon hun mistænker mig for at ville misbruge hendes cpr-nr ? Jeg følte mig ærlig talt lidt dum, at jeg havde skrevet mit på, men så ville hun ikke have sit på.

Det er jo bare en standardkontrakt her fra HN jeg har brugt, ikke en jeg selv har opfundet, jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle skrive cpr på...

0
0
Svar på denne tråd

Tume ...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 22:23

Jeg kan nok ikke se en grund til den skal på.

men da jeg var barn , blev det banket ind i knolden på os at vi ALDRIG måtte opgive vores cpr til nogen, anden rette folk ( læger med mere) og der er mange der stadig har det sidene i sig, at man giver det ikke ud med mindre det er en nødvendighed, bank læge , sygehus og så videre ....

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

CPR-nummer
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 22:23

Bumbum, om der skal CPR-nr på ved jeg ikke, ville nok også selv studse lidt over det.

Pt. har vi hvalpe til salg, og 4 af dem er flyttet - alle bliver solgt på kontrakt, med købers navn, adresse og mobilnr, - ingen cpr nummer på hverken dem eller mig.

Det må være nok, - og jeg har også tilføjet en klausul om tilbagekøbsret på en af dem, med en bod hvis den ikke overholdes.

- HUSK, at vil du kunne bruge det der tilbagekøbsret til noget, så skal der stå en bod hvis den ikke overholdes.

Skriv noget i stil med;
"Hvis hesten skal omplaceres, enten ved bortgivning eller salg, har sælger forkøbsret til den gængse markedspris.

- Overholdes dette ikke, tilfalder der en bod på 15.000,- til sælger."

Beløbet er bare et eksempel, - vil sætte prisen noget højere end hestens værdi, netop for at gøre det uattraktivt at bryde det.

Så vidt jeg har forstået, så kan den der med "Sælger har forkøbsret" ikke bruges til noget, medmindre der står noget med bod på, - og står der noget med bod og salg, kan man jo bare bortgive.

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Hvalpe salgsklare d. 11. december

- Lucky står til avlstjeneste

- Fødekasser udlejes

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 22:24

De eneste der har krav på at vide dit CPR nr. er banken og myndighedderne!

Jeg ville heller ikke give dig mit CPR nr hvis jeg var køber, der har været for mange historier, svindel, hvor det er gjort bare med ofeters fulde navn og CPR nr.

Og hun kender dig jo, i bund og grund ikke.

Niksen, mit CPR det skal ikke ud til alle og enhver.

Hilsen Nina

RIP Betty, den dejligste, sødeste mest fantastiske pony

22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 22:37

Tak for svarene..

Så er det nok bare mig der er naiv og tænker: "det sker der da ikke noget ved", jeg skrev jo bare mit eget på uden at tænke mere over det, og så studsede jeg over hun ikke ville have sit på.

Gad vide hvad det ville betyde rent juridisk, for det er jo den kontrakt her fra hn som er udarbejdet i samarbejde med Dreist advokater. Tænkte de må da vide hvad de laver sådan nogle advokater.

Så har jeg lavet en fejl, for har ike skrevet noget med bod på, der står bare at jeg skal have en frist på min 7 dage til at tilbagekøbe ham hvis jeg får tilbuddet.

Nu er det ikke en hest til ret mange penge, men han betød meget for mig, dog var jeg nød til at skille mig af med nogen.

Derfor betyder det meget for mig at man skriver en kontrakt.

0
0
Svar på denne tråd

rent juridisk
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 07:17

betyder det intet at personnummeret mangler. For den sags skyld kunne i have lavet en mundtlig aftale, den ville stadig være lige gyldig.

Du havde heller ikke fået mit personnummer.

Eks er et personnummer og en underkrift (begge dele ville d have på denne kontrakt) nogle steder nok til at optage et mindre lån. eks på nettet. Der er også nok til feks at oprette et mobilabonnement.

Får til Baby Annabell dukke købes!!!

0
0
Svar på denne tråd

CPR nr.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 12:25

Hm. Jeg har selv lige underskrevet på en lånekontrakt (som låner) der kom herindefra, og hvor CPR nummeret skulle på.

Vi har da begge skrevet vores CPR på, men i hvert fald for min part var det med en ulden fornemmelse i maven - havde hellere undværet.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 12:49

Hmm trist du ikke fik det med bod på kontrakten, for hvis hun vælger at sælge ham uden at give dig tilbuddet først, ja så er det bare ærgeligt... desværre :/

Du kan intet gøre selvom det står i kontrakten du har forkøbsret.

Mvh

Janni

Boks udlejes ved 4440 Mørkøv, nær skov og ridehus.

800 kr. pr. mdr. inkl. hø og halm.

Ring og hør nærmere på tlf: 2534 9781

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider