Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kattemad - igen igen - sorry
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 11:00

Jeg har nu haft min hankat i 2½ år og da jeg ingen kendskab til katte har - udover hvad jeg har lært af ham, så håber jeg, at I vil dele ud af jeres viden.

Min kastrat er 7 år gammel, vejer ca 5 kg (vejede 6,5 da jeg fik ham)

Han er stadig en smule til den store side efter dyrlægens vurdering.

Jeg fodre ham med et mærke der hedder RIGTIG kattemad, den han får er specielt til kastrater da han før har døjet med urinsten (hedder det vist) Da dyrlægen mente han skulle have flere fibre blandende jeg det så op med Royal Canin Intense Hairball (han døjer meget med hårboldte)

Han har nu fået denne blanding det sidste år, men jeg synes bare ikke det er optimalt til ham. Synes ikke han ser "rigtig" ud... Han er vamset ikke direkte tyk men har hængemave og er smal over ryggen. Hans pels kunne godt være bedre. Han døjer ofte med maven.

Jeg giver ham desuden vådkost fra RC for ikke kun at give ham tørkost - men han spiser det meget sjælden.

Desuden får han fisk eller lever som snack 1 gang om ugen.

Han er en stor kat så tror egentligt ikke han skal tabe sig, synes bare han burde være mere harmonisk at se på, og se bedre ud hvis I forstår.

Hvad kan I anbefale at jeg gør for ham?

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 11:25

Husker du at give den ormekur? Mine katte får Royal Canin og vådkost, og de ser godt ud.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tina.....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 12:16

Den er nøje passet med ormekur

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 12:32

jeg er begyndt at bruge et produkt der hedder bozita,det findes både til hunde og katte og skulle efter sigende være et rigtig godt produkt, kan ikke sige så meget endnu, da jeg kun har brugt det i få dage( har fået det varmt anbefalet), men det er produkt som svenske og norske dyrlæger har lavet i samarbejde. ellers findes der andre gode produkter som orion, arion,osv fælles ved disse produkter er et højt indhold af kød.

hilsen helen

lækkert sortbrun oldenborg hingsteplag fra april 2009 efter freigraff af hvarre og stuntmann af hvarre, sælges,

0
0
Svar på denne tråd

Kattovit
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 12:34

Mine svigerforældres 4 katte, 3 kastrater og 1 hunkat.

2 af hankattene har døjet med urinvejssten, pga dårlig fodring førhen.

Dyrlægen anbefalede et urinary produkt, men vi fandt et billligere alternativ, og kattene er vilde med det! De er blevet utroligt flotte i pelsen, alle sammen, hvor der før var 2 af dem der havde tendens til at se lidt kedelige ud.

Det kan købes på http://www.zooplus.de og hedder Kattovit Urinary.

Det har bare virket super for de katte Der er ingen af dem der har døjet med urinvejssten siden, de har fået Kattovit et par år nu.

www.roseanna.dk

Logo til tryk og hjemmeside

Showgrimer til araber og miniature

Malerier af heste på bestilling

La Troja Ox

..arabisk prinsessehest..

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 12:53

Det tænkte jeg nok, jeg kan jo se du gør meget for din kat. Jeg ville bare lige høre.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 13:00

Min 1 års kastrat får Royal Canin Sensitive fordi han har tendens til lidt tynd mave. Han er vild med det og det virker rigtig fint på maven.

Derudover får han Royal Canin vådfoder. Kan ikke lige huske hvad den hedder, men det er til langhårskatte og hedder vistnok noget i retning af silk and shine. Har prøvet et andet mærke fra Royal Canin, men det kunne han altså ikke lide.

Han har også i perioder lidt problemer med hårboller, men det bliver behandlet med kattemalt i hans sædvanlige foder. Så er det problem ude af verden.

Han ser rigtig fin ud - både hans foderstand og fine lange pels.

Han er en Main Coon basse på 5,5 kg. :-)

Derudover er han udekat og får af den vej masser af motion. Det tror jeg absolut også har noget at sige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider