Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

God slankemad til kat
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 09:38

Min ene kat er blevet alt for tyk og nu skal han ned i vægt. Jeg fodrer ham normalt med Acana, men de har ingen lightfoder.

Hvad finder der af andet super godt light/slankefoder til tykke hankatte?

Jeg gider IKKE dyrlægernes skodfoder fyldt med korn - det er det, der har gjort ham tyk. Af mærker tænker jeg her på hill, eukanuba, RC osv.

Det skal være foder uden korn - men stadig noget ordenligt kvalitetsfoder.

Mine heste har mulen forrest

0
0
Svar på denne tråd

lidt om katten
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 09:39

Skal lige sige, at han er en kastreret hankat på 5 år. Han bor inde, men kan gå ud når han vil. Det vil han ikke ret gerne lige pt :-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 10:39

Jeg bruger James Wellbeloved til mine kastrater... Der er også fokus på protein og lav korn (hvis der ER korn i - kan ikke lige huske det....)

Min den ene dreng har tabt sig på det - det går langsomt, men han ER blevet lettere.. Men det er jo klart. Han spiser ikke så meget som da han fik RC - netop pga der er mere protein og fiber i maden frem for bare kulhydrater.... Han skulle ALDRIG have haft RC

Light produkterne anbefaler man jo kun i kort tid - ikke til fodring gennem en slanke kur. Og se dig GODT for. Mange light produkter - også de GODE mærker - er ikke bedre for vores små tyksakker end de almindelige. Proppet med en masse andet, som i længden kan gøre mere skade end at de spiser for meget af et normalt produkt...

Aktiver ham en masse, så han får rørt sig - og ellers bare husk på, at en hankat godt må være lidt til den runde side frem for at være for tynd

Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd

Vådfoder
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 11:43

Giv ham alt det vådfoder du kan hælde i ham :)

Det er godt for hans nyrer, og det fylder godt i maven.

LUX fra Aldi er et supergodt vådfoder.

Det er uden korn og andre væmmelige tilsætningsstoffer.

mvh PiaR

quantum in me fuit

Strengt taget har kun en slags bøger forøget
lykken her på jorden: kogebøgerne

- Joseph Conrad

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 15:27

EJ super tusind tak for svarene - så er der noget at gå videre med :-)

Marianne ?Kasmir?: min fik præcis også RC før

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 19:49

Ja RC er vist ikke det bedste foder... Ved da godt der er mange katte der lever fint på det, men guuuuuuuuuuuuud hvor er der mange katte der blir syge, overvægtige og andet dårligt på det....

Held og lykke med missen....

Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd

jahdjash
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 21:15

Skær i portionerne, server agurkstave for ham, tving ham udenfor 5-6 timer dagligt.

Alle disse små tricks hjælper strålende...

Mange katte kan godt lide agurk - selv om du måske ikke lige tror det.

Min egen er på vinterrationering, udsmidning (5-8 gange dagligt i mindst 20 min.), agurkstave og lidt leg indendørs.

Han har da tabt sig lidt (er ikke fed i følge flertallet, men jeg synes lige der er 200 g for meget - det er en del da han er en slank/spinkel kat).

0
0
Svar på denne tråd

tak igen :-)
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 21:40

He he he - jeg vil prøve det med agurkerne :-) Han er ellers ikke en kat der spiser NOGET SOM helst andet end det der er i hans skål :-)

Jeg prøver og ser om jeg kan skubbe ham lidt mere ud :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider