Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kolik - enhver hesteejers skræk!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 02:44

Her til aften da jeg kom ud for at natte mine heste var min shettemus overhovedet ikke frisk - og jeg må sige at det løb mig meget koldt ned ad ryggen


For for lidt over et år siden stod jeg i en lignende situation:


www.heste-nettet.dk/forum/1/2017167/ 2017167/


Der blev jeg en pony og 7000kr fattigere


Heldigvis ser det ud til at Fikfakken klarer sig bedre end Zanto - først og fremmest har han ikke været så dårlig på noget tidspunkt!


Nu hvor dyrlægen har været her og han er blevet undersøgt i alle ender og kanter (Der er ikke ret meget plads i en shetlandspony ) - og hvor han har fået olie, smertestillende og tarmafslappende - så er min kry lille møgkrikke ved at vise sig igen


Det var nemt at se at han var syg, han var helt slukket i øjnene og der var absolut ingen ballade i ham heller ikke da dyrlægen havde hånden i ham, lagde slange i næsen på ham eller stak i ham - men efter ganske kort tid efter han havde fået smertestillende kom der liv i øjnene igen. Og lige pludselig var han ved at trække af med både min kæreste og mig for nu skulle han altså ha wrap Selv halmen var han på vej i inden jeg besluttede mig for at han nok var i så meget bedring at træpillerne ikke ville lokke for en hurtig rulletur


Nu står han så i sin boks - og han er ærlig talt lidt muggen over at det dersens elendige l*rtehotel han er havnet på - der er nemlig hverken mad eller vand! DÅRLIG BETJENING NÅH!!! Jo jo, min lille bissebasse er i hvert fald ikke så dårlig som han har været - og det håber jeg sørme så fortsætter.


Imens sidder jeg og holder øje med at han ikke smider sig og ruller sig og den slags grimme ting - jeg skulle vente en time og så gå en lille tur med ham hvis jeg ku lokke ham med mig (Prøv lige det med en 1½års plag der kun en enkelt gang har været ude at gå alene ).


Så her sidder jeg altså på en halmballe med min computer og glæder mig over det mobile bredbånds lyksagligheder mens jeg holder øje med at han bare nøjes med at ligge ned og ligge stille. Jeg gad nok vide om han bliver i sin boks når jeg engang bestemmer mig til at nu er han frisk nok til at blive ladt alene sammen med de andre bissebasser. (Den lille hest hopper sagtens ud af sin boks over lågen har vi opdaget - tilløb er ikke en nødvendighed åbenbart! men det kræver altså et vist incitament - typisk i form af wrap til natten )


Og mens jeg sidder her så krydser jeg fingre for at det hele går som det skal - men samtidig har jeg en langt bedre fornemmelse i maven denne gang og den har sgu bare at holde stik!!



Her er i øvrigt et billede af opportunistponyen


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Skøn palominoplag sælges på grund af sygdom- se ham på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolik...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 04:02
Hej Trine. Jeg var igennem samme helvede for 2 måneders tid siden. Kolikken kom bare igen :-( Først med en uges mellemrum og derefter 3 dage i træk. Det tarmafslappende virkede rigtig godt på ham. Men når medicinen fortog sig, var den gal igen... Indy kom ind på KVL og havde fået sandkolik :-( De fik heldigvis hul på det, og idag har han det godt igen. Heldigvis! Men hold øje med ham det næste stykke tid. Håber at han er helt frisk igen ;-) Hej fra Rikke.
0
0
Svar på denne tråd
 
 årh nej...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 06:57

Det er godtnok med at passe på dem, min lille dejlige mascot find shetlænder, han havde også en tur for 1 mdr tid siden, men er heldigvis 100% sig selv igen.


Krydser fingre for din lille bisse klarer den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 09:16

...min hoppe har også haft kolik...hele to gange.


Første gang som 3 års efter at have spist jord, der fik hun olie og div. smertestillende af dyrlægen en sen eftermiddag. 1500 kr fattigere blev jeg der


Anden gang var sidste vinter, hun havde fået forstoppelse fordi hun havde spist sit foder for hurtigt, selvfølgelig var det på nattetakst da det var kl 19..... 3000 kr fattigere - samme behandling med olie og andre lækre ting!


7-9-13, det er de eneste gange jeg har haft behov for dyrlæge på næsten 8 år så det er jo ikke så galt igen.


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu her efter
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 15:02

andet dyrlægebeøsg er der endelig kommet klatter med olie ud - der var tarmlyde da hun kom så der var gang i ham - men det har taget sin tid fra han fik olie første gang til det rent faktisk kom igennem


Nu står den lille bisse så i Aslans boks for den er størst så der er bedst mulighed for at han IKKE kommer til at ligge fast skulle han finde på at rulle sig alligevel . Dernæst er Onkelponyen Monty sat ind i Toppers boks så der er en til at holde øje med ham hvis han skulle føle behov for at snuppe en rigtig lur.


Så må de to store legebørn holde hinanden med selskab ude på folden i solskinnet.


Jeg håber sørme at det går den rigtige vej nu og at der ikke kommer tilbagefald for ham!


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Skøn palominoplag sælges på grund af sygdom- se ham på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider