Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfaring med Seroplex
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:32

Jeg har i dag fået ordineret Seroplex af min læge, men efter at have læst en meterlang indlægsseddel om bivirkninger må jeg sige at jeg nu bliver i tvivl om jeg har lyst til at bruge medicinen, da jeg synes det er lidt skræmmende med alle de, ret voldsomme, bivirkninger.


Desuden sagde min læge at man de første to-tre uger godt kunne reagere lidt mærkeligt på det, bl.a. "gå lidt rundt i en tåge". Nu er det ikke fordi jeg har så frygtelig mange ting jeg skal, men derfor vil jeg da stadig gerne være i stand til at være ved mit fulde fem så jeg kan passe de ting som jeg er i stand til nu.


Så jeg vil meget gerne høre hvis i har nogle erfaringer, gode som dårlige, omkring Seroplex.




Rikke & Lucky Lurito DM

Ved du hvor jeg kan tage ryttermærker på Sjælland
inden for nærmeste fremtid???
Så kontakt mig gerne!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har fået ordineret
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:00

Du har fået ordineret det af lægen fordi du skal tage det basta! Og du får det ikke bedre før du har taget det i et stykke tid så se af at komme i gang. Når du er kommet i gang må du IKKE stoppe men du skal trappes ud, ellers kan du få det virkeligt dårligt(kvalme, vrede osv.).


Jeg har taget cipralex og seroplex i over 3 år mod depression og det har hjulpet til at give mig noget ro. Men jeg forstår godt du er bange for at tage medicinen men der er ikke noget farligt i det. Ja du kan tåge lidt rundt som om du har tømmermænd i et par uger. Jeg havde kvalme men ikke så slemt.


Jeg har ikke nogen bivirkninger som sådan men kan godt have nogle mærkelige drømme i perioder. Og så får jeg kvalme og bliver arrig hvis jeg glemmer at tage medicinen i mere end et døgn.


Jeg kender utroligt mange som får samme medicin og det uden bivirkninger. Held og lykke med at få det bedre


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med MissGreen
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:36

selvom det ik er samme type jeg får - så ved jeg at det er sådan det er, og hun har helt ret! Og andet medicin har skam osse bivirkninger i starten - men nogle slipper helt for dem og andre har dem kun i opstartsfasen.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010


Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cipralex
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:52

Jeg havde rigtig mange bivirkninger af cipramil, forgængeren til cipralex og det gjorde at jeg ofte stoppede i behandlingen eller aldrig rigtig kom i gang selvom jeg forsøgte..


I vinteren 2008 forsøgte jeg så med cipralex og har faktisk ikke haft bivirkninger overhovet - hverken i opstartsfasen eller nu hvor jeg er blevet øget i dosis.. Til gengæld kan jeg mærke en tydelig effekt.. Nu ved jeg ikke lige hvad dosis du er sat til men jeg mener at man plejer at kunne halvere i forhold til cipramil således at hvis du skulle have 20 mg cipramil kan du "nøjes" med 10 mg cipralex.


En indlægsseddel er af både det gode og det onde.. Min underviser i farmakologi fortalte om en undersøgelse blandt mænd der var i behandling med et præparat der i sjældne tilfælde kunne forårsage impotens.. Blandt de mænd der fik det at vide oplevede en stor del impotens mens gruppen der ikke fik det at vide ikke havde flere problemer end dem der blev testet i det forsøg der dannede grundlag for godkendelsen af præparatet.. At en bivirkning står nævnt er på ingen måde en"garanti" for at netop DU får den.. Det er et lovkrav at alle mulige og umulige bivirkninger nævnes og i forhold til at opspore eventuelle utilsigtede virkninger er det jo vældigt men det kan godt nok også være svært som sundhedsperson at overtale en patient til at tage sin medicin når først vedkommende har læst om bivirkninger, kontraindikationer osv osv..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 18:50

Hej.

Jeg har taget cipralex / seroplex siden maj 2010. Pga. en alvorlig depression.

Du skal ikke være ræd for de bivirkninger, min læge sagde nemlig til mig at det kun er 1 ud af 10 der får det medicin der får de bivirkninger. Så lad vær med at bekymre dig. Jeg synes du skal tage det.


Hilsen Helene

- Med vildhesten

Sonny :-)

Nu er du endelig kommet ud på gården min skat :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider