Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når kaninen ikke vil ...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:10

Spise hø?

Kan man gøre noget? I såfald hvad?

-Han har halm i sit bur så det spiser han.

Og er det skadeligt for ham ikke at spise hø?

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

sålænge...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:14

... den vil spise halm og hvad du ellers fodrer med, bør du ikke være bekymret.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

Kanin ..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:14

Du skal sørge for at købe en meget god kvalitet hø til den, jeg har 12 kaniner, og bruger enghø som de elsker.

Deres kost skal mest bestå af hø da de jo fra naturens side æder strå og grønt.

Jeg tror det kommer af sig selv hvis du evt skære ned på det foder du giver ham ? Nu ved jeg ikke hvad du giver eller hvor meget .

Men det er "sjovt" at han spiser halm, det er bare fylde de får ikke noget ud af det.

Står han inde eller ude ?

Står han inde kunne du evt lade være med at give ham halm og så kun hø .

Skrev Sanne Roth

<3 Zehena <3

Stavefejl er gratis

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:40

Ligesom med en hest - er hø vigtig for kaniner til at holde deres mave igen. Det meste af deres generale kost skal være hø.

Køb noget rigtig godt bjerg/wraphø i butikkerne (alphahø) det elsker min kanin og det tror jeg gerne din måske kunne gide æde :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

hø og/eller halm
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:47

det der er vigtigt for kaninen, er tørstoffet som findes i både hø og halm.

Tørstoffet er med til at sørge for en god fordøjelse, og hvis man fodrer med f.eks et godt kraftfoder og giver grønt, så er det ikke så vigtigt om det er hø eller halm.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:48

Tak for jeres svar.

Han bor udenfor men han er nok nødsaget til at komme indenfor fordi han skal i narkose og så kan han jo ikke holde varmen efterfølgende.

Han er meget kræsen, så det eneste han vil spise er fra mærket "Cunni Nature" tror jeg det hedder (med den sort/hvide kanin udenpå)

Han får fyldt sin skål op 1 gang i døgnet men spiser aldrig det hele og så får han en skål med baldet grønt hver aften. Den indeholder alt muligt forskelligt.

Jeg har haft købt det der hø man også kan købe i supermarkeder, da jeg har fået af vide at det ikke støver men skal jeg købe hø hos dyrehandleren i stedet for?

Min anden kanin får nøjagtigt det samme mad med elsker sit hø og spiser meget af det

Er der desuden noget jeg bør tage forbehold for når nu de skal ind og bo? Noget jeg skal være opmærksom på?

Kan i desuden anbefale et godt sted at købe nogle gode indebure til en fair pris?

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:54

Tak for jeres svar :D

Gør mig endelig klogere, da jeg ikke ved så meget om kaniner.

Jeg forsøger at læse mig til nogle ting, men en ting er at læse om det og en anden er at få det til at fungere.

Jeg 'overtog' kaninerne i sommers da dem der havde dem ikke ville have noget med dem at gøre og de sad i deres eget @!#$ og små bure. Føj hvor var det klamt

Jeg prøver at give dem et godt liv - trods min lille viden om kaniner :-)

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

hø vs halm
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:02

Min kanin vil heller ike spise hø, har prøvet alle de mærker jeg kan finde inkl alpehø, men han rør det ikke, vil kun have halm( og selvføgelig hans tørfoder)...og de gange vi har været til dyrlæge siger de altid jeg skal give ham hø, men hvad skal jeg tvangsfodre ham?? Han vil ikke have det!! og han er nu 7,5 år gamel, så mon ikke de kan klare sig uden hø, hvis bare de har halm

0
0
Svar på denne tråd

Kanin ind
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:12

Du skal være opmærksom på om han nyser og eller hoster når han kommer inden for, da kaniner der er vand til at være ude kan risikere at få lungebetændelse af at komme ind og stå når de ikke er van til det.

Hvis du har spørgsmål eller ligendene kan du kigge forbi min hjemmeside der kan du altid spørge i min gæstebog eller måske læse dig frem til noget :-) www.stald-harbo.dk

Skrev Sanne Roth

<3 Zehena <3

Stavefejl er gratis

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:19

Jeg troede kun at de blev syge hvis de kom ind, og så ud igen?

Nå men det må jeg lige være opmærksom på :-)

Hilsen Krumm

- Med Ghadir Ibn Jayyid

0
0
Svar på denne tråd

Kaniner
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:09

Tag fuldfoderet fra ham...det er det de har allerbedst af se evt kaninliv.dk/forum

Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vil også anbefale
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:56

www.kaninliv.dk/forum

Og - hvis han ikke får alt der kraftfoder, så skal han nok spise sin hø, tænker jeg :) Jeg fodrer meget lidt med piller, da jeg hellere vil fodre med hø og en masse forskelligt grønt og urter...

Tine & Tulle

Det klingede...

Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3

0
0
Svar på denne tråd

Kanin ind ..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:01

Det er oftest at når de kommer ind og bliver udsat for inde luften , støv, osv at det går galt i lungerne, snakkede med min dyrlæge forleden om samme emne :-)

Skrev Sanne Roth

<3 Zehena <3

Stavefejl er gratis

0
0
Svar på denne tråd

Kaniner
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:47

har vel ikke mikrobiel omsætning i tarmen? Eller hvad? Nogen der ved dette?

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Mikrobiel omsætnning
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 23:41

Kaniners mave fungerer sådan at de leverer bløde kugler fra tarmen, som de spiser. Disse kugler indeholder bla B-vitamin.

---

Hvis kaninen virker frisk og rask, så ville jeg ikke være bekymret.

Mine fik hø- og god kvalitets byghalm, som de brugte meget af vinteren på at gnave i små stykker. Det og juletræet (savet op).

De fik normalt 3/4 dcl kaninpiller 1/4 klid, desuden kålroer om vinteren. Og gulerødder, og grønt fra husholdningen. (grønt fra blomkål, gulerodsskræller og sådan. Desuden tørt (og jeg mener knastørt- rugbrød).

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider