Sidder her med en rigtig træls følelse af afmagt og frustration..
Kommer lige fra dyrlægen.. mit marsvin som alle dage har stået hos min moster og onkel (kommer tit derude da de også er mine plejeforældre) begyndte for 1 uge siden, eller der opdagede jeg at han ikke træk vejret rigtig, han havde en rallelyd og det så ud som om hjertet slog et ekstra slag, jeg gav det så den her uge og det er ikke blevet bedre, og tog derfor ham til dyrlægen idag...
Min moster og onkel som fodrer ham 2-3 gange om dagen, og som går forbi ham 1000 gange i løbet af en dag, da han står i gangen, havde ikke opdaget det mindste der skulle være galt, og de mente bestemt ikke oscar fejlede noget.. min fornemmelse sagde noget helt andet..
Dyrlægen gav mig desværre ret, og han vurderede at Oscar havde fået kronisk bronkitis, han tilbød og tage yderligere undersøgelser af ham for og være sikker på det var det, men Oscar er omkring de 7 år gammel, og som dyrlægen og jeg blev enige om, er det os en høj alder af et marsvin og jeg valgte derfor og lade ham sove ind...
En tung og træls beslutning, og jeg føler ikke rigtig den lettede følelse af at man gjorde noget rigtigt denne gang som jeg følte da jeg fik mine 2 heste aflivet pga sygdom.. Hvorfor ikke?!
Oscar kæmpede en kamp og han måtte ha 2 sprøjter før han var helt væk... det gjorde ekstra ondt indeni.. Måske er det fordi andre ting i mit liv går imod mig at jeg ikke har den der "det var en flot beslutning" følelse...
Jeg ved det ikke..
Skulle bare ud med det ;-/