Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alternativ hundeluftning
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:40

Nu er jeg simpelhen nød til at høre andres mening om sagen.

Vi bor på havnen. Der er mulighed for at køre rundt på havnen, og der er en større græsplæne her nede.

I løbet af sommeren har jeg et par gange set den samme bil komme, køre ind på plænen, åbne døren og smide en stor lab lignenden hund og så lukke døren, køre over plænen (ikke meningen man skal det) og samle hunden op, der nu er luftet.

Her til vinter er det sket stort set hver dag, at denne bil er kommet, men grunnet sne kan den nu ikke køre på plænen, men køre isteder for på vejen rundt på havne område, samme fremgangsmåde.

Og har så her til vinter set en anden bil gøre det samme.

Det er for mig meget mærkelig, jeg undre mig hver gang, og tænker over hvad der ligger bag denne adfærd.

Det skal nok lige nævnes at føren af den første bil ved jeg kan gå, han steg ud af bilen i sommers på en solskindsdag, og gik lidt rund, efter endt køretur over græsset, med hunden løbene ved siden af.

Hvad er jeres holdning til denne adfærd?

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Odder barnevogn sælges

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 20:59

Aner ikke hvorfor de gøre det, men må indrømme at det for mig lyder ret sært :/

0
0
Svar på denne tråd

Køre luftetur.
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 21:10

Jeg synes også det er en sær adfærd. Hvis man ikke er villig til at gå en tur med sin hund, burde man nok ikke have en.

Har i øvrigt også set folk på scooter gøre det.

I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd

Luftning af hunden
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 21:39

Det er en meget underlig luftemåde, hunden kan da kun have tisset eller større. Men jeg vil nu ikke kalde det en luftetur mere et hundetoilet, jeg regner med at græsplænen ikke er ret stor.

Jeg tager ofte ud til et indhegnet område til hunde, mest forbi der er andre hunde min hund kan lege med.

Men her sker det tit at en hundeejer sidder i sin bil på parkeringspalsdsen udenfor indhegningen, mens deres hund løber rundt alene inde i indhegningen. Da jeg engang undrede mig over hvem der var ejer til hunden kom ejeren ud af sin bil for at sige det var hans hund og han skulle lige høre noget i radioen.

Hilsen Lene

Nu en gift kvinde :)

0
0
Svar på denne tråd

ved ike hva jeg skal mene
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 22:01

her ude hvor jeg bor har vi nogle der , når de kommer til grusstien ind til deres hjem ( laaang grusvej ind i noget skov) åbner ddøren og ud kommer en lille Dansk/Svensk gårdhund og så løber den ellers i forvejen ... foran bilen og bilen triller lige så stille bagefter ... så løber den hele vejen hjem ... den ser ud til at nyde det ...

Men ved nu ikke hva jeg skal mene ... tror bare jeg vil være ligeglad .. går heller ikke så meget op i hvad andre gør og ikke gør

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg også set tit
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 22:40

...ude på stranden, hjemme hos mine forældre, er der sådan en parkeringsplads super tæt på vandet og nogle grønne områder. Der har jeg flere gange set folk i biler (mest ældre mænd) holde, mens hunden eller hundene vimser rundt :P

Min venindes forældre har en gård på landet, udover deres hus i byen, hvor de har heste, høns, får, katte osv... De kører derop hver dag efter arbejde og ordner, hvad der skal ordnes - og der er hunden også med. De sidste...500 meter eller mere, er den blinde, rolige vej, som ender ud ved gården - her bliver hunden altid lukket ud og får lov at løbe foran/efter/ved siden af bilen, og så triller de forsigtigt op til gården, mens de holder øje med hunden. Deres gamle hund gjorde det også - hver gang de nåede til det sted, hvor den kan komme ud, begyndte den er pive utålmodigt :) Det tror jeg helt bestemt den brød sig vældigt om!

Tine & Tulle

Det klingede...

Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3

0
0
Svar på denne tråd

tak....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 08:55

Tak for jeres input.

Jeg syntes lidt de tilfælde i fortæller er lidt anderledes, da det er på privat område.

På nær stranden selvfølgelig.

Her nede er det offenlige område, græsplænen grænser lige op til en stor omfartsvej kun med en cykelsti i mellem.

Jeg tænker på sikkerheden i det.

Man kan ikke have ret meget kontrol over sin hun når man sidder i en lukket bil.

Og der bliver luftet rigtig mange hunde her nede, nogle af dem ved jeg som hundelufter, dem skal min hund ikke hilse på da de er lidt agrasive, og selvføldig derfor også holdt korekt i snor.

Jeg kan godt blive bekymret hvis disse hunde kommer i samme øjeblik og den billuftede hund syntes den vil hilse.

Eller hvis den får færden af noget og løber ud på vejen.

Jeg ved det ikke kommer mig ved, men jeg kan ikke lade være med at bekymre mig, og tænke på hvis jeg mødte den med min hun, der altid er i snor. Og som stadig er lidt nervøs ved fremmede hunde på af et overfald af en større hund.

-----MARIA-----

Odder barnevogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 09:19

Synes det er noget vildt mærkeligt noget - hvorfor så have hund? En del af samværet med hundne er da også gennem gåturene, hvor man kan lave en masse forskellige sjove ting :)

For ikke at tale om at det i mine øjne er farligt ikke at have samme kontakt med hunden som du har når du er ude ved den.

Hjemme hos min mor, var der (ved ikke om hun stadig gør, da jeg nu bor på sjælland) en dame, som ofte kørte over i et sommerhus område, som ligger lige op ad skoven. Der er meget få sommerhuse og mange tomme grunde. Her smed hun så hendes 2 hunde ud af bilen og kørte så rundt på de få grus veje, med hundene tonsende rundt uden for bilen, foran, bagved bilen langt væk og lige uden for.. Det er ikke så sjældent sket, at de er løbet deres vej over til min mor, som har en stor Lab og hundepension. Så vi har måtte ringe til damen og bede hende om at hente hendes hund igen igen igen

Helt ærligt, det er da SÅ uansvarligt i mine øjne. For at komme over til min mor skal de passere en landevej - og folk køre altså stærkt på den, også selvom de ved at der er masser er vildt der springer over vejen.

Jeg har også enten været på hesteryg, trukket med heste eller luftet hund derovre og er blevet lige forskrækket hver gang jeg har mødt hendes løse hunde - selvom hun sidder og råber efter dem ud af vinduet så er de løbet over til mig - og jeg gider bare ikke andres løse hunde man ved jo aldrig hvordan de reagere på hundne eller hesten man har med....

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd

Okay....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 09:27

Tak Elisabeth.

Det lyder som om du er af samme holdning som jeg.

Har i konfronteret damen med hendes måde at lufte hunde på, nå når hun måtte hente dem ved din mor igen og igen.?

-----MARIA-----

Odder barnevogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Kender flere
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:46

som benytter sig af samme fremgangsmetode. Alternativt ville hunden slet ikke få nogen motion da dem jeg kender/har kendskab til ikke har mulighed for at gå den tur eller to med hunden som den kræver pga operationer - sygdom lign.

Om man skulle fjerne hunden - Nej da - hvorfor dog det

Mvh Gitte, nu med tre hingste gående sammen.

Brugt rideudstyr (Roskilde/Køge)
Bla. brun wintec dressur 17" næsten ny med alt udstyr.

http://staldlangager.dk/butikken/

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:14

Ja, jeg kan altså også beses på en meget øde strækning hver aften, med en ubestemmelig langpelset varulv i 60 kilos størrelsen, blæsende foran bilen..

Der er tale om mit arvegods, spritterhunden Kalle, der blev tilvænnet denne luftemetode, da mine forældre begge døde af kræft med 2 års mellemrum, ikke kunne lufte ham på den mere gængse metode..Der er ellers blevet redet og cyklet og gået mange kilometer med uhyret, da helbredet rakte, men først mor, og siden far, blev for skrøbelige og dårlige til dette, så de lærte ham at løbe foran bilen..Så havde de en tilfreds og afslappet hund, der fungerede fint i hverdagen.

Særligt for min far, der levede 2 år længere end mor, var hunden til så stor glæde og trøst, at det er ubeskriveligt. Hver eneste dag det sidste halve år han levede, kørte jeg ud til ham, proppede ham og hunden i bilen, ud med hunden på den udvalgte strækning, og så luftede vi os alle sammen..

Nu står jeg raske og rørige kvinde så med en hund, der i en alder af 7 år, og en usædvanlig god fysik ifølge dr. dyr, ikke kan sove, hvis han ikke får sin løbetur på 3 kilometer..

Han sætter sig kl 2 om natten og tuder så guderne må sig forbarme..

Så vi kører vores aftentur, Kalle og jeg, ham altid lige foran bilen, ænsende intet andet end sin mission, at løbe..Kommer der andre biler, stopper jeg, og han kommer øjeblikkeligt hen til døren og springer ind.

Vores 2 GDer er dog ikke denne glæde forundt. Hannen ville klodse bremserne efter 200 meter, og tæven først stoppe ved enten vesterhavet, eller storebæltsbroen..

Men Kalle kan det der, og, siden han er frisk som bare, så har jeg mange års aftenture foran mig, uanet, hvad andre så måtte mene herom..

Og derfor smider jeg fuldt mobile menneske min hund ud af bilen, udover de andre gåture og lufteture og udeture med 2 andre hunde, den får på daglig basis..

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

nimbus 1
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:42

Kan du ikke sætte et billed ind, jeg får sådan nogle sjove billeder på nethinden, efter din beskrivelse.

Kendte engang en ung fyr, der synes det var sejt at lufte sin hund sådan, men da han ikke havde lært den det ordentligt, endte han med at køre den over......

Karin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider