Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udlejnings ejendom fra helvede...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 16:56

Vi overtog lejetmålet på en dejlig heste ejendom d. 15 oktober 2010. Der blev selvfølgelig skrevet lejekontrakt.

I lejekontrakten står der, at lejemålet ved indflytnings datoen er nyistandsat, rengjort og olietanken fyldt (1200 Liter). Nyistandsættelse, rengøring, samt opfyldning af olietank, står sidste lejer for. Med andre ord hun skal male, gøre rent og fylde olietanken, som da hun overtog lejemålet!

Pga. udlejer skulle ud og rejse d. 15 okt. 2010- hvor vi skulle overtage lejemålet, så blev det aftalt at vi skulle mødes på stedet d. 14 okt. 2010 kl. 19.00. Da vi ankommer til stedet er der bæld mørkt. Og da vi kommer ind i huset, har tidligere lejer taget alle elpære. Og flere af rummene er der slet ikke en lampe eller ledning. Så vi må bese huset med en lighter og alle ved det er næsten umuligt! Badeværelset er der dog lys og der er malingen skallet af på de malede fliser. Der er skimmelsvamp i vinduet pga. mangelfuld rengøring og at der er blevet luftet for dårligt ud! Dette siger udlejer han vil få sat i orden! Ellers kan vi ikke se noget. Vi får nøglerne og sætter en hængelås på olietanken, for en sikkerheds skyld.

Dagen efter da vi ankommer med første flyttelæs kan vi se alle fejlene. Der er ikke malet i nogen af rummene. Der er pletter, skjolder og fluelort på væggene. Køkken skabene flyder med affald og madrester og ovnen er møgbeskidt. Hele huset er ikke gjort rent og vinduer er bestemt heller ikke vasket. Huset er møgbeskidt. Toiletter og bad er direkte sort af skidt. Der er hundehår over det hele. Huller fra søm og skruer på vægge er bare spartlet over og ubehandlet.

Vi skriver et brev til udlejer, hvor i vi pointere alle fejler og mangler, som bliver sendt almindeligt og anbefalet. Det anbefalede brev henter de aldrig og vi får det retur. Men dette kan stadig bruges som bevis.

De kommer og gennemgår listen med os og de kan se alle fejlene og manglerne, som vi har skrevet. De siger at de vil snakke med tidligere lejer.

Problemet er så, at hun har kunne sno dem om hendes finger. Hun har fået hendes depositum udbetalt. Også er hun ellers skredet... Så nu skal de slås med hende, for de vil selvfølgeligs helst ikke selv betale... Vi bliver tilbudt 20 liter maling, samt 10 timers arbejdsløn, som erstatning. Har snakket med et rengøringsfirma, som sagde 10-12 timers rengøring á 350 kr+ moms i timen for at gøre huset rent. Snakkede også med en proff. maler, som gav mig et tilbud på 50 timer arbejdsløn á 345 kr+ moms i timen. Dertil kom materialerne ved siden af- så små 28.000 kr.

Næste problem kommer så igår. Jeg opdager der ikke er noget varmt vand og radiatorene er kolde. Min kæreste går i kælderen og tjekker fyret. Han kan ikke få det igang. jeg går der ned og banker på tanken- den er tom! Nu påstår udlejer så her til morgen, at vi har brugt 200 Liter olie om ugen i de 6 uger vi har boet der. Dvs. 1200 liter olie på 6 uger.

det viser sig så nu, at hun (tidligere lejer) har pillet ved fyret, så måler stod fast på 1200 liter da vi overtog den. Men heldigvis kan OK fortælle, at hun i den tid hun har boet her og har haft varmekonto ved dem har fået fyldt op i September 2009 og 2 Januar 2010- dvs. sidste tankning er 10 måneder siden, på den dato vi flytter ind. Så der har kun været 150 liter på fyret. Og iflg. lejekontrakten, så skulle hun fylde tanken fuldt op d. 14 okt. 2010- hvilket hun ikke har gjort.

Så nu står jeg med 3 små børn i et iskoldt hus uden varme og vand. OK er bestilt, men de er ikke kommet endnu!

Og udlejer beskyldte os direkte for at være fulde af løgn i morges og de gør heller ikke noget ved maling osv.

Hvad kan jeg tillade mig at kræve af dem? jeg har sagt at vi selv vil male og at de skal købe maling og betale vores arbejdstid... er det fair?

Og vi betalte ½ husleje + 43000 kr i dep. også har man ikke fået andet end lo.. ud af det!

Jeg er så træt af alle de her problemer. Og problemer, som vi kunne have undgået pga. en uærlig møg k......! Vi overvejer at hive dem i huslejenævnet og sagsøge dem og flytte.

Kom med nogle gode råd, meninger osv...

Havde bare brug for, at komme af med det hele!!!

Er du til fart og fest-

så er en travhest bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Det er da udlejer
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 17:13

Der er et fjols, siden depositum er udbetalt uden videre. Hvor stort er det?

Det må være ret højt, sidst vi fik olie på kostede det 6000 kr/1000 l, så med maling og rengøring... Det løber pænt op.

Normalt skal udlejer gennemgå ejendommen efter fraflytning- og nye lejere skal påpege mangler inden 14 dg efter indflytning. Skriftligt- gerne med fotodokumentation.

At der ikke er lamper, er ikke andres problem, det er normalt ikke noget, man lader hænge.

Men en ærgerlig situation at havne i. Kan LLO ikke hjælpe?

Husk- efter tørløb, skal fyret efterses, der vilformentlig være luft i tilførselsrøret (det kan man selv fikse), men der sidder en lille dyse, der skal skiftes, og det kan man ikke selv gøre. Dysen stopper af olieslam/snask.

(Ved jeg af erfaring...)

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan da ikke forstå
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 17:30

at du vælger at "sende" alt din vrede på tidligere lejer. Det er da ikke dem du lejer af. Det er da UDLEJER som er et fjols og som har HELE ANSVARET. Og du VED da ikke, om tidligere lejer har fået sit depositum retur - Det har du vel kun udlejers ord for. Det er da ham der har lavet fraflytningsrapport - er det ikke!

Det er udlejer der er "syndebukken" men jeg syntes faktisk I har været lidt naive. Jeg ville da ALDRIG acceptere at syne et hus i mørke og på det grundlag skrive under på en kontrakt.

Og den der med olien - tja bare ved at banke på oliebeholderen kunne I jo have opdaget at der kun var meget lidt i den.

Når nu skaden er sket så håber jeg da for jer, at I har taget foto af ALT.

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

kameraet er din ven
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 17:39

i sådan en situation....og du har forhåbentligt brugt det flittigt hele huset igennem den 15. oktober i dagslys.

Hvad tidligere lejer har af aftaler med udlejer, har INTET med jer at gøre.

En fyldt olietank, skal kunne dokumenteres ved en opfyldningsrapport fra olieleverandøren pr. 15.oktober.

Jeg håber du har DIN dokumentation i orden, for ellers hænger du på alle fejl og mangler fra tidligere lejer..

Har du underskrevet en indflytningsrapport?

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 18:22

for det første er det udlejer som er en klaphat - du aner jo ik om tidligere lejer har snydt dem el ej fordi udlejer siger hun har. Har hun, ja så skulle de ik ha betalt hendes depositum tilbage uden tingene var i orden først.

Så skulle i desuden UANSET om vedkommende skulle på ferie el ej ha nægtet at bese hus i mørke - så skulle i ha ventet færdig så i havde lys til at se om dagen eks - el ha hentet en lampe, bedt vedkommende komme med en til stik kontakt el lig. Så den del der med at bese huset og ik opdage, det er hhv udlejers skyld, da denne skulle ha tjekket og ordnet inden jeres indflytning - og til dels JERES da i selv må sørge for at sige ja/nej til at se på huset med/uden lys.

Så jeg har svært ved at forstå din vrede mod en tidligere lejer, når alt reelt hænger på udlejer, som tilsyneladende må ha været total ligeglad med det hele.

Når i nu står i det så har i forhåbenligt brugt kameraet flittigt til at tag billeder af det hele d dag i så flytter ind? De billeder skal i bruge som dokumentation, ellers hænger i ene og alene på den. Husk der skal osse være dato på dem. Disse bør sendes med indsigelsen over standen på huset korrekt set. Så udlejer jo kan se det er korrekt.

Så det eneste i reelt kan gøre nu - hvis i kan gøre noget som helst, det er at kontakte og melde jer ind i LLO og håbe på de kan hjælpe jer lidt.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Min søn mangler stemmer...

0
0
Svar på denne tråd

udlejning
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 08:59

Min vrede til tidligere lejer er fordi hun virkelig har snydt. Og ved fra udlejer, at der er blevet kontaktet en advokat og hun vil blive politi anmeldt for bedrageri pga. hun har pillet ved olietankens måler.

Det er fair hvis hun havde stået frem og sagt sandheden om, at hun ikke havde pengene til maling, rengøring, olie mm. så kunne hun have kommet meget langt med udlejer eller os- men hun valgte fra starten af at være uærlig.

Vi mødtes endda med hende i sommer, hvor vi aftalte at vi skulle overtage hendes hestehegn, brænde og hø- så vi begge blev fri for en masse arbejde med at nedtage og opsætte. Vi aftalte endda en pris- hun kunne endda få pengene før tid, det eneste vi bad om var en kvittering/seddel på, at vi havde købt/overtaget hegn+brænde+hø- men dette kunne slet ikke komme på tale fra hendes side af! Så det blev heldigvis ikke til noget- for så havde hun bare taget det med alligevel!

Vi så huset i sommers, og vi underskrev lejekontrakten før vi overtog det. Da vi så huset var det flot og rent. Vi var vel lidt naive- for hun har total splittet huset af siden!

Hun har endda stjålet en meget gammel lampe, som tilhørte huset. Den lampe har hængt der siden huset blev bygget i 1910- så det er meget ærgeligt. Lampen hang der da vi var der og se huset i sommers, udlejer fortalte stolt om den og nu er den væk- iflg. hende har den aldrig hængt der!

Vi har sendt et brev til udlejer om fejl og mangler- de har beset stedet og givet os medhold i det. De stolede blindt på hende- de er virkelig rare og hjalp hende fordi de havde ondt af hende og hendes børn- også tager hun direkte røven på dem og dermed også os!

Håber der snart kommer en løsning på alt det her, for det slider!

Er du til fart og fest-

så er en travhest bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider