Vi overtog lejetmålet på en dejlig heste ejendom d. 15 oktober 2010. Der blev selvfølgelig skrevet lejekontrakt.
I lejekontrakten står der, at lejemålet ved indflytnings datoen er nyistandsat, rengjort og olietanken fyldt (1200 Liter). Nyistandsættelse, rengøring, samt opfyldning af olietank, står sidste lejer for. Med andre ord hun skal male, gøre rent og fylde olietanken, som da hun overtog lejemålet!
Pga. udlejer skulle ud og rejse d. 15 okt. 2010- hvor vi skulle overtage lejemålet, så blev det aftalt at vi skulle mødes på stedet d. 14 okt. 2010 kl. 19.00. Da vi ankommer til stedet er der bæld mørkt. Og da vi kommer ind i huset, har tidligere lejer taget alle elpære. Og flere af rummene er der slet ikke en lampe eller ledning. Så vi må bese huset med en lighter og alle ved det er næsten umuligt! Badeværelset er der dog lys og der er malingen skallet af på de malede fliser. Der er skimmelsvamp i vinduet pga. mangelfuld rengøring og at der er blevet luftet for dårligt ud! Dette siger udlejer han vil få sat i orden! Ellers kan vi ikke se noget. Vi får nøglerne og sætter en hængelås på olietanken, for en sikkerheds skyld.
Dagen efter da vi ankommer med første flyttelæs kan vi se alle fejlene. Der er ikke malet i nogen af rummene. Der er pletter, skjolder og fluelort på væggene. Køkken skabene flyder med affald og madrester og ovnen er møgbeskidt. Hele huset er ikke gjort rent og vinduer er bestemt heller ikke vasket. Huset er møgbeskidt. Toiletter og bad er direkte sort af skidt. Der er hundehår over det hele. Huller fra søm og skruer på vægge er bare spartlet over og ubehandlet.
Vi skriver et brev til udlejer, hvor i vi pointere alle fejler og mangler, som bliver sendt almindeligt og anbefalet. Det anbefalede brev henter de aldrig og vi får det retur. Men dette kan stadig bruges som bevis.
De kommer og gennemgår listen med os og de kan se alle fejlene og manglerne, som vi har skrevet. De siger at de vil snakke med tidligere lejer.
Problemet er så, at hun har kunne sno dem om hendes finger. Hun har fået hendes depositum udbetalt. Også er hun ellers skredet... Så nu skal de slås med hende, for de vil selvfølgeligs helst ikke selv betale... Vi bliver tilbudt 20 liter maling, samt 10 timers arbejdsløn, som erstatning. Har snakket med et rengøringsfirma, som sagde 10-12 timers rengøring á 350 kr+ moms i timen for at gøre huset rent. Snakkede også med en proff. maler, som gav mig et tilbud på 50 timer arbejdsløn á 345 kr+ moms i timen. Dertil kom materialerne ved siden af- så små 28.000 kr.
Næste problem kommer så igår. Jeg opdager der ikke er noget varmt vand og radiatorene er kolde. Min kæreste går i kælderen og tjekker fyret. Han kan ikke få det igang. jeg går der ned og banker på tanken- den er tom! Nu påstår udlejer så her til morgen, at vi har brugt 200 Liter olie om ugen i de 6 uger vi har boet der. Dvs. 1200 liter olie på 6 uger.
det viser sig så nu, at hun (tidligere lejer) har pillet ved fyret, så måler stod fast på 1200 liter da vi overtog den. Men heldigvis kan OK fortælle, at hun i den tid hun har boet her og har haft varmekonto ved dem har fået fyldt op i September 2009 og 2 Januar 2010- dvs. sidste tankning er 10 måneder siden, på den dato vi flytter ind. Så der har kun været 150 liter på fyret. Og iflg. lejekontrakten, så skulle hun fylde tanken fuldt op d. 14 okt. 2010- hvilket hun ikke har gjort.
Så nu står jeg med 3 små børn i et iskoldt hus uden varme og vand. OK er bestilt, men de er ikke kommet endnu! 
Og udlejer beskyldte os direkte for at være fulde af løgn i morges og de gør heller ikke noget ved maling osv.
Hvad kan jeg tillade mig at kræve af dem? jeg har sagt at vi selv vil male og at de skal købe maling og betale vores arbejdstid... er det fair?
Og vi betalte ½ husleje + 43000 kr i dep. også har man ikke fået andet end lo.. ud af det!
Jeg er så træt af alle de her problemer. Og problemer, som vi kunne have undgået pga. en uærlig møg k......! Vi overvejer at hive dem i huslejenævnet og sagsøge dem og flytte.
Kom med nogle gode råd, meninger osv...
Havde bare brug for, at komme af med det hele!!!