|
|
| Hjælp mig - overvejer salg!! |
| Forfatter:  |
Tine85 |
| Dato:  |
06-12-2010 09:14 |
|
Hej HN
Jeg er kommet lidt i knibe hvis man kan sige det sådan, sidste vinter købte kæresten og mig en gård sammen og jeg fik hesten hjem og gå og købte dermed en selvskabs pony, så vi har 2 heste. Og det er jo i sig selv en (næsten) hver heste piges drøm  Så langt så godt og jeg har nydt hele sommeren at have hestene hjemme og bare kunne gå ud om morgenen og tage en tur hvis det var det jeg havde lyst til - men men men så skete der det at jeg er blevet gravid og vi skal have vores første barn til marts - virkelig en stor ting som kommer til at fylde rigtig meget i vores liv, og som allerede gør det da jeg desværre er begyndt at have div skavanker som ikiasnerve der sidder i klemme og et begyndene bækkenløsning og derfor er sygmeldt og skal holde mig i ro. Sagen er så den at min kæreste arbejder meget og kommer sommetider sent hjem og jeg har alle dage selv stået for at passe hestene, altså lukket ud og ind inden det blev mørkt osv. Min kæreste hjælper dog gerne til i weekenderne hvis han har tid. Den store, er ikke blevet redet så meget siden jeg blev gravid og nu bliver han slet ikke - så han er på en måde lidt understimuleret! Og er begyndt på div. uvaner når jeg lukker ind - som at puste sig op og stejle og hoppe rundt!! Dette syns jeg er begynder at blive en lidt farligt adfærd nu hvor jeg har maven at passe på og ikke mindst mit bækken!! Her i weekenden ville vi lade min kæreste tage dem ind da han ligeså godt kan begynde at lære at håndtere dem selv, itilfælde af at jeg en dag ikke kan osv...lørdag gik fint ( bortset fra lidt hop fra kavan ) og jeg hjalp til inde i stalden da de kom ind, igår var straks værre!! Han lukkede ind og Kavan opførde sig som "sædvanlig" med hop men gik det sidste stykke den til stalden meget pænt...da de kom ind i stald skulle han så tage deres grime og dækken af - og ville gå ind til Kavan i boksen som viste en meget trueden adfærd overfor min kæreste - dvs han vendte røven til ham og ville sparke ud efter ham!?!?!? Jeg blev helt chokeret og vidste ikke hvordan jeg skulle reagere for det har han ALDRIG gjort gør! min kæreste sprang for livet og prøvede så igen men, igen vendte han røven til!! Efter lidt gik jeg så ind til ham og der var INTET?! Dette førte til en stor diskution imellem min kæreste og mig senere på aftenen, som resulterede i at han ikke ville have noget med de heste at gøre mere og at han var blevet bange for kavan! hvilket er meget forståeligt - jeg tilbyder ham så at hjælpe så de kan blive gode venner igen - men igen bliver det afvist og hvis han viser den adfærd igen skal jeg sælge ham!!!! hvilket et eller andet sted også er fair når han ikke kan håndtere hestene alene så dur det jo ikke!  Men jeg vil jo ikke sælge mine heste!! Og vil for alt i verden bare have 2 rolige heste alle kan håndtere - så hvorfor skal det så lige ende sådan her!?! og bilder mig selv ind at det bare er vejret! Men er det realistisk?! 
Jeg overvejer et salg men jeg kan ikke få mig selv til at gøre det, for kavan er mit et og alt og vores pony estralla er bare alletiders pony!! Alternativet er at jeg køber en anden hest som er rolig men det er jo ikke en kavan!!
Håber at i vil hjælpe mig, er i et stort dilemma!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
Hej Tine Jeg kan godt forstå din kæreste synes det er farligt. Men hvis du i perioden indtil du har født, fik din hest opstaldet ude med fuldpension, kunne du måske have ro i sindet. Måske er der også en rytter til din hest i den periode du ikke selv har mulighed for at motionere. Der jo også muligheden for at låne den ud. Som du selv skriver er der jo også noget at se til efter fødslen. Når du så orker at få ham hjem igen, kan du gøre det. Det kan også være at dine prioriteter har ændret sig og du vælger at sælge. Men så er det ikke under pres. Så har du selv valgt. Pøj pøj. Vh Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Åhhh ha, kan godt se at det er en træls situation du står i! De løsninger jeg sad at tænkte imens jeg læste dit indlæg var, at lave en løsdrift. Nu ved jeg ikke hvordan din stald ser ud, men evt. bare før hegnet op til stalden og lav løsdrift på den måde. så skal i heller ikke trække Kavan frem og tilbage. Desuden er det heller ikke ligeså nødvendigt at muge hver dag... Eller har i måske mulighed for at få en opstalder som kan få rigtig billig opstaldning, mod at hjælpe rigtig meget til i stalden.... Evt. stadig lave løsdrift, men lad opstalderen stå for wrap/ halm osv... Eller find en som kan hjælpe med at træne Kavan i et stykke tid, blandt andet med indluk... Desuden har vejret også noget at sige med deres opførsel. Vores heste er normalt nogen som går så pænt at det sku være løgn. Men ligenu, pga. sneen er de helt oppe at køre!!! Ellers er sidste udvej jo at sælge 
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* & kattene Dina & Kailey. R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal* = Se Præsentation, Opstaldning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
´Synes faktisk at Vibeke også kommer med nogle gode ideer!
Vh Pernille Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon* & kattene Dina & Kailey. R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!! Klik: *Stald Royal* = Se Præsentation, Opstaldning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja..... |
|
|
Synes der er nogle gode forslag, og så ifht til stimulering/træning af ham, også så han ikke udvikler unoder, hvad så med en part til ham? F.eks. udover det med en til opstalder der skal stå for at hjælpe, så en part der kommer en 2-4 gange om ugen 
Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ahsjkdhasjk |
Anna-S |
06-12-2010 09:57 |
|
Hvad får han at æde?  Jeg ville starte med at fjerne alt korn/sukker - finde en part og så se om ikke det hele ender lykkeligt  Alternativt udlåne ham/flytte ham i fuldpension (og så bide i det sure æble og købe en lille vallak som ven til din selskabshest - vallak fordi den så kan lege med Kavan når han kommer hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sker noget... |
|
|
Hej Jeg kan godt forstå dine overvejelser. Der sker noget med dig selv når du er gravid udover det fysiske. Man bliver mere påpasselig og forsigtig - og det mærker Kavan sikkert også. Og vejret påvirker også hesten - min ihvertfald - han er også helt rundt på gulvet. Jeg havde et par bundsolide islændere under min graviditet, så der var ikke de store problemer, men hvis jeg havde haft mere krævende heste, ville jeg nok have haft det på samme måde som du har. Når først dit barn er kommet, får du dit mod tilbage men kan risikere at du ikke har særligt meget tid. Det afhænger helt af hvor meget din baby sover om dagen (og natten). Nogle sover meget, andre mindre. Min sov sammenlagt ca. 5 timer hver dag - så jeg havde masser af tid til at ride, muge ud osv. Men nogle babyer sover næsten slet ikke - og så er det svært at få hestene passet ind som før. Jeg synes du skal følge de ovenstående råd med at få dig en passer eller låne hesten ud - så kan du se hvad der sker når baby kommer, og hvor meget tid du får til rådighed 
Venligst - Marianne Masser af haflingerstævner i 2011 + DM for haflingere i august 2011 Se hvad der ellers rører sig i haflingerverden her... www.haflingersport.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker |
Tine85 |
06-12-2010 14:06 |
|
Tusind tak for jeres svar!!
Rideskole er udelukket, for det koster dyrt hvis man skal have med fuldpas og så skal vi alligvel af med den bette som iøvrigt er en dejlig pony, så det er lidt synd at hun skal udsættes for det! En løstdrift ved jeg ikke om kan lade sig gøre, da vi har indkørsel rundt om hele egendommen, hvor der så er et stykke græs imellem grusvejen,stalden og folden...og min kæreste vil helst ikke have at man spærre vejen med hegn for så kan man ikke køre hele vejen rundt. Vores stald er indrettet med 2 bokse på hver side af staldgangen / bindeplads så der er ikke mulighed for flere opstaldere... En part overvejer jeg, så han kan blive brugt og få lidt andre ting at tænke på! men hvem har lyst til at passe en stor unghest på 175 som er lidt hysterisk til tider og så er der ikke mulighed for bane eller ridehus? Men en ridebane kan vi låne 10 min skridt gang herfra. Udlån er også en mulighed men der skal jeg igen skaffe mig af med ponyen, hvilket jeg helst vil undgå! og det med at købe en ny osv så skal man jo af med den igen når Kavan så kommer tilbage osv... Jeg vil så vidt det er muligt undgå salg, for VED at jeg kommer til at savne det når baby er født! selvfølgelig kommer der mange ting og tiden er måske knap men på det tidspunkt kommer hestene til at gå på døgnfold og så er det først til næste vinter de kræver daglig håndtering igen. Anna-S: HØ og masser af det! Men efter som han har tabt sig ( gjorde han også sidste vinter trods foderplan ) har jeg valgt at genoptage daglig fodring - dvs lidt kort, majs flager samt "vitaminpiller" fra TM. Så pt er det ikke stivelse han bliver høj i hatten over - men nok nærmere som i andre siger , vejret! Ved godt at jeg kommer med mange undskyldninger men jeg vil for alt iverden bare have at min kæreste kan håndtere de heste selv ugen problemer! og det ville han også kunne hvis bare at han ikke havde losset ud efter ham igår så han blev bange for ham  Håber virkelig at han vil give Kavan en chance for at vende sig til at det er ham der har med dem at gøre...ihvertfald i weekenderne!
Tror i at en godbid i ny og næ, og lukken ud og ind, vil kunne skabe et bedre bånd mellem dem, eller har Kavan besluttet sig for at HAM vil han bare ikke acceptere!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løsdrift |
|
|
Mit bedste forslag er også en løsdrift! Evt. bare indtil videre, kan din kæreste ikke klare sig uden at køre hele vejen rundt bare indtil du er sådan rigtigt på fode igen med dit helbred? På den måde ville Kavan også få frisk luft og motion hele døgnet. Kan i få bygget et skur på folden ellers? Ved ikke om i lige kender nogen der kan ordne sådan noget så det kan gøres uden at koste en krig  En part ville også være en god ide, evt. kombineret med løsdriften.
Talle med sine to tøser, Sisse og Safir R.I.P. Fønix 25. november 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| majs er |
|
|
ren stivelse !. Det gir altså krudt. Nu har jeg nøjsomme heste (haflinger) og de klarer sig næsten udelukkende på wrap. Har købt et lav energi foder, da ingen af dem laver noget lige for tiden. Mine haflinger kan jeg også lave til bomber hvis de får for meget stivelse, så foder har noget at sige. Måske skulle du finde et lav energi foder og se om du kan finde en der gerne vil låne din hest til ridning. Hvis du finder en rutineret rytter skal du se det an istedet for at tænke at den er for vild for dem. Heste er jo sensitive og de kan mærke hvis man er bange for dem, så jeg tror din hest har kunne mærke hans utryghed med det samme. Håber du finder en løsning, så du kan se tiden mere an om det er den hest du skal ride efter fødslen. Man kan godt blive lidt mere pyldret, da man føler et stort ansvar overfor barnet, at man ikke må komme til skade. Sådan havde jeg det selv og det ved jeg andre også har haft. Pøj pøj med fødslen og heste holdet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kavan..... |
|
|
at du flytter Kavan er ikke nødvendigvis ensbetydende med at du ikke kan have ponyen! Hvis den trives med at være selv er der ikke nogen lov der siger der SKAL være 2 heste, det eneste der skal have selskab af en artsfælle er et føl eller en unghest og mon ikke ponydyret kunne klare sig selv et halvt års tid??? pøj pøj med processen og babyen mvh Vipse
Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny - kvittering fra 24/12-08 haves Pris 3000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| få hjælp |
Amalie H |
06-12-2010 15:30 |
|
Jeg ville nok finde en som kan lære din kæreste at håndtere hestene, jeg gjorde det selv med min og min kæreste var faktisk klar til at longere og gøre alt arbejdet. Men jeg valgte at sende ham i træning istedet. Men nu har jeg en kæreste som er tryg ved min hest og altid kan tage over, det er rigtig dejligt når man har et lille barn. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men prøv at finde en som kan hjælpe fra jorden hvis du bor i herning området vil jeg klart anbefale Tine fra horsemind, hun er super skarp og god til at kan forklare. Derudover ville undersøge mængden af sukker i fodret, hvis der ikke er stivelse i. Men hestens reaktion ligger nok i reaktionen i påvirkning af dine homoner og usikkerhed på din kæreste. alternertivt kunne være en løbegang, så han bare skal fodre og ikke håndtere dem. Jeg håber du finder en løsning.
Hilsen Amalie Rødt hoppeføl efter Heartbeat efter super velspringende DH mor sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Han trænger til at |
Dandi |
09-12-2010 11:15 |
|
få lært hvor stor en gut han er. Og at han skal være den som passer på os og ikke omvendt. Med det menes at han skal have det på den gode måde, lærer det fra starten af. Der bor en SUPER dygtig pige mellem Ulstrup og Bjerringbro, hun træner med heste. www.tzaloniki-arabians.dk/ index.html Hun er super dygtig, brugte hende selv til en Traver jeg havde engang. Hun er ikke dyr at få ud og hjælpe, med det virker. Jeg tror ikke løbegangen er den rigtige løsning og især ikke med en så ung hest. De skal lærer og gå ordentligt, det er noget andet med at en hest på 10. Er bange for at i bare skubber problemet og hva så om et ½ år når han ikke er blevet gået med så længe?? Der vil du være endnu mere forsigtig for der har du en lille bebs at tage hensyn til. Jeg kender godt situationen, stod lidt i den samme med traveren, det var dog ikke daglig håndtering men han var livsfarlig og ride, så det endte med han blev slagtet. Jeg ville nok tage dæknet af ude på staldgangen så han ikke skal passe på sit hø. Så slipper Kasper også for at skulle ind i boksen bagefter og undgår derved at blive truet. Håber du finder en løsning så du beholder ham 
Lever livet på gården med familie og hyppere. Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ud over alle de |
|
|
gode forslag du har fået dig der, har du så overvejet at din hest passer på dig og er jaloux? Jeg ved godt det lyder åndssvagt, men din hest er en vallak, og du udsender en del mere østrogener ikraft af din graviditet, end du har gjort tidligere. Din kæreste udstråler en hel del mere testosteron, han skal være far, og han passer på dig. Din hest har været vant til at det er dig der håndterer ham, og at din kæreste sjældent er hjemme og når han er er det endnu sjældnere at han hjælper til - så det din hest gør er egentlig bare at passe på "mor". Den er jo også forvirret over at du pludselig ikke kan "lide" ham mere, fordi du også ændrer adfærd. Du signalerer jo, mere eller mindre ubevidst, at han er potentielt farlig, og at du er mere påpasselig. Du går ikke så tæt på, og hvis den gør noget utilsigtet, så viger du for det, istedet for før, hvor du måske bare ville give den et klap og sige "lad dog være med det dumme kræ" Alt i alt, har du måske en lidt signalforvirret hest, som mærker en tydelig adfærdsændring hos dens eneste støttekilde, og oveni hatten kommer der så en anden "han" ind i flokken, som f*** tillader sig at forsøge at komme imellem støttekilden og ham. Eneste reaktionsmønster han kender til og skal kende til i så ung en alder er at forsvare sin egen plads i hierakiet, og det gør man altså ved at sparke. Du skal have mere bevidsthed omkring dine signaler - din kæreste skal lade være med at signalere at han faktisk er bange for ham, som er det han gør nu - uanset om han vil indrømme det eller ej, og så begynde at signalere at han bestemmer. Få hjælp til de her ting, eller få din kæreste til at knalde et skur/trailer/læ-anordning op på folden til løsdrift - men vær bevidst om, at hvis din hest "vinder" den her dominanskamp, så kommer din kæreste ikke igennem til den igen sådan lige med det samme. Blot en tanke om simpel flokmentalitet som rigtig mange glemmer i graviditetseufori =) glædelig jul og held og lykke med projektet.
EquiFit Hestemassage - massage, foderplaner og foredrag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dandi....jeg er vildt |
|
|
uenig med dig....det er da ikke hesten der skal lære at den skal passe på os....det er os der skal lære hesten at vi er nogle troværdige og stabile ledere, som DEN kan stole på i enhver situation. Det er en møgsituation du er i Tine....jeg forstår så udmærket at din mand siger fra og IKKE vil ha' noget med dyret at gøre, medmindre den opfører sig som et blidt lam. En hest er en frø på 500 kg og med hjerne som en valnød - og mildest talt stjernefarlig hvis ukyndige har med dem at gøre. Min mand - der nu har haft daglig omgang med vores heste i snart 6 år, bliver stadig voldsomt usikker, hvis hestene ikke lige reagerer som han forventer af dem. Jeg har forsøgt at "lære" ham hvordan hestens signaler skal tolkes - og hvordan han skal svare på dem. Men når usikkerheden tar over så bliver han stadig bange - og så er det at hesten får "frit spil" (læs: instinkterne styrer adfærden, når lederskabet forsvinder). Så enten skal din mand på "kursus"....eller også skal hesten væk. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tine - jeg har ikke mange kloge ord mht hestene, som ikke allerede er nævnt - så jeg vil "bare" ønske dig hjertelig tillykke med baby og krydser fingre for du hitter den rigtige løsning!!!!!!!!
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience Indrømmer det gerne: Er stor fan af Lenelw og DJ!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har en møghest |
|
|
nej men han kan i sin iver finde på at havde mere travlt end mig, jeg har derfor købt 2 lange elastikker, dem man laver bagagestropper af, dem laver jeg så en løbegang af, så åbner jeg boksene og de løber sikkert op på folden, lukker ledet tager snorene (elastikkerne) af, om aftenen på med elastikkerne igen, og de går ind, min datter står nede i stalden og sikker sig at de nu husker, hvilken boks der er deres, de ved det 99% af gangene. De skal over en grusvej, som går op til en juletræs plantage, den ene vej, den modsatte vej er ud til asfaltvej. før vi fik denne geniale ide, har vi prøvet at de stak af. Da vejen er temmelig bred, har vi lavet en flytbar pæl til at stå i midten. grimmerne kan du jo lade sidde på, eller lære dem at af og pålægning foregår i boksåbningen, og er man ikke sød kommer man sidst ud, det virker på mine. her hedder det tøj på, og om aftenen tøj af, grin bare, men de forsøger selv at komme hovedet ned i grimmen og drejer så hovedet så jeg nemmer kan få den over det andet øre, jeg er en bette pige på 155, og min hest er 169, så løfter han hovedet kan jeg ikke nå. håber du kan bruge det til noget, så du kan få en glad kærste, en god og sikker graviditet, som jo gerne i sidste ende skal blive en dejlig baby, med en glad hesteejer mor og en heste tryg far
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løsdrift |
Annika *Prinz* |
10-12-2010 00:49 |
|
i må omlægge indkørsel rundt om huset. Jeg tror en løsdrif vil glæde jer alle. Der hvor min hest står kan de ikke undvære løsdriften efter de har fået børn. Det er en stor lettelse for dem at man ikke skal lukke ind og ud. Manden på gården er heller ikke helt vild med at lukke heste til og fra boks, men løsdriften klare han til UG og han nydder faktisk at komme der ud, selv om hestene ikke siger ham meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har din kæreste |
|
|
LYSTEN til at håndtere DINE heste mens I er gravide?? Ikke alle har modet, lysten og evnerne til at tage sig af hestene. Og i min verden bliver det aldrig godt under tvang og det er slet ikke det bedste sted at starte med en ung og selvsikker/usikker hest. Der er nogen situationer i livet der gør at vi må omprioritere vores valg. Og ofte kommer de i forbindelse med at vi får børn. Det er en kæmpe omvæltning. Og børn er vitterlig forskellige. Ikke alle er rosenrøde af lykke. Du kan ikke sætte en deadline op med at når du har født bliver alt bedre. Det er ikke altid så nemt. Men det er alligevel verdens bedste job. Mht din unge hest: Var det mig ville jeg finde en sød rytter der magtede opgaven. Og så lade ponyen blive alene hjemme, evt bare med et læskur på folden. Jeg synes det er synd for din kæreste at han når han kommer træt hjem så skal ud og trække dine heste ind, som han måske ikke er så tryg ved. Held og lykke med det hele.
Køb dansk, det hjælper hele nationen. Don´t ask, if you don´t want to know anyway. Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhh... |
|
|
først vil jeg sige tillykke med du skal være mor. Det er det mest fantastiske i verden ( har selv en lille pige på 8 mdr) Jeg synes det er synd for dig du skal stå i denne situation, når du burde bruge tiden på at glæde dig til barnet kommer. Jeg var selv syg under min graviditet og måtte lægge hesten på hylden og eftersom jeg fik kejsersnit måtte jeg vente yderligere 4 mdr med at ride efter jeg havde født ( somme tider går tingene ikke som man selv vil) Jeg synes du skal overveje at låne begge heste ud indtil du er igennem graviditet, fødsel og den første tid med baby.... Det vil give dig en masse ro til at lytte til din krop og ikke bekymre dig om hest eller om manden nu kan klare det... og det skulle jo nødig ende galt ( hesten kommer til at skubbe til dig eller hvad ved jeg) Jeg håber du finder en go løsning, jeg ville heller ikke sælge, men fandt nogen der havde en løsdrift hvor de ville have min hest til at gå indtil jeg selv kunne tage over....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv i klubben |
|
|
det bliver nok svært at finde en rytter der vil komme og ride ham hjemme hos jer, men her er måske et forslag  du kunne jo kører over i rideklubben (eller ringe til hende der hedder cille viby) og spørge om en af de store piger (over 18) kunne tænke sig at låne ham, mod at i deler opstaldningen og så må du jo nok låne en pony af helle  jeg ved at der måske er en pige i klubben som du kunne spørge hun er hvis 19, bor 1 km herfra, hun har redet noget la på hendes gamle pony, og har selv haft hest indtil for nylig, om hun har fået hest nu her igen tror jeg ikke, hun har før være og spørge om hun måtte ride michellina inden hun blev solgt hun hedder christina og har farvet håret meget rødt, du kan ment kende hende hvis du ser hende i klubben  hun er glad for de store heste og har ikke noget imod at skulle opdrage lidt (hun har retdet en af pigernes hest for hende da den havde fået lidt nøkker) jeg kommer der ikke så meget selv lige pt da jeg jo selv skal føde nu her, men ellers spørg cille hun kender rigtig mange og kunne måske hjælpe dig det lyder iøvrigt slet ikke som opførsel man kender fra k, han prøver ham da hvis lidt af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak endnu engang |
Tine85 |
12-12-2010 12:00 |
|
Tusind tak for alle jeres svar!
Adian: er enig med dig, og tror også at det er sådan som du bekriver det! Han er nemlig en enmands hest og knytter sig utrolig meget til den person som han føler sig mest tryk ved og i det her tilfælde er mig som "afviser" ham i og med at jeg ikke bruger så meget tid på ham mere udover at pusle om dem inden de skal ud og når de kommer ind i stalden og ved fodring.
Problemet er delvist løst, min kæreste vil godt tage "kampen" op og er begyndt at gå lidt mere ude ved dem så de vender sig til at han er der og at han ovenikøbet har godbider med håndteringen ved ind og udluk er han ikke utryg ved, det er han sådan set ligeglad med, det er mere det med at skulle ind i boksen men han arbejder på sagen og er sikker på at Kavan nok skal acceptere ham. Dækkenet er ikke noget de går med normalt men de har haft regndækken på de dage hvor det har været meget koldt og vådt, da det blæser meget herude og jeg ikke har kunne komme over til den fold hvor der er læ pga sne, så de har gået på en anden fold her indtil sneen er væk igen. Så de går ikke med dækken så det er kun grime der skal af og det er ingen problem  Men han skal stadig aktiveres lidt mere tror jeg for at han lille hjerne bliver holdt igang og han ikke finder på flere unoder - så vil prøve at finde en part til ham  Ann Katrin: Det ville være en mulighed hvis ikke jeg finder en som vil komme og passe og ride ham her, som er første priotet 
Og tustind tak for alle jeres råd og "tilløkker" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tænker lidt |
|
|
måske den manglende ridning kunne opvejes med noget træning fra jorden? evt kliktræning? På den måde er du stadig sammen med hesten, det er ikke for hårdt for dit bækken, og Kavan får brugt sin hjerne..
Får til Baby Annabell dukke købes!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-)............ |
Dandi |
13-12-2010 12:45 |
|
Hvor er det dejligt at hører. Forsæt det gode arbejde 
Lever livet på gården med familie og hyppere. Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kate... |
Tine85 |
13-12-2010 14:05 |
|
Det kunne sagtens være en mulighed for at få ham aktiveret lidt - brugte det også meget i starten, så det kunne sagtens være en mulighed på mine gode dage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|