|
|
| Min hud krymper! |
|
|
Altså, jeg er jo tilhænger af at man holder skindet stramt, men nu er det er for meget! Jeg plejer aldrig at have problemer med vinter, frost og kulde, men i år er jeg mere stram i ansigtet end godt er. Og mine hænder ligner mormorhænder! Jeg bruger Atrix til hænderne, det hjælper i ca 7 splitsekunder. Og den ansigtscreme der plejer at være så god hjælper bare slet ikke mere. Det er som om cremerne slet ikke trænger ind, men bare ligger uden på huden. Hvad filan hjælper? Jeg kan jo ikke ligefrem tage et oliebad..
mvh PiaR quantum in me fuit Strengt taget har kun en slags bøger forøget lykken her på jorden: kogebøgerne - Joseph Conrad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olie... |
|
|
... er nu ellers fint til at holde huden blød. Jeg bruger babyolie efter badet - men jeg smører det ind FØR jeg tørrer vandet af, så tørrer jeg og så er min hud blød og lækker - uden at være fedtet. Til hænderne og ansigtet tror ejg bare at rigelig af creme er vejen frem. Jeg bruger også Atrix til hænderne - men de skal have mere her om vinteren end om sommeren. Og ansigtet får også creme et par gange frem for kun en.
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det hedder alder. Huden skal plejes hele året nu. Sådan er det bare. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PiaR.... |
|
|
Jeg bruger en creme der hedder Arnisan. Det er en glycerin creme der trænger fint ind i hænderne, og man er ikke fedtet som jeg synes man bliver med mange andre cremer. Jeg har før haft tør hud på hænder, som sprak når det blev koldt nok, men det er gået væk nu jeg bruger Arnisan.. Det var måske værd et forsøg? mvh agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fed... |
|
|
Jeg kende ikke den i nævner. Men en god fed crem er godt. Gerne smøre huden godt ind inden du går ud. Her hjemme er den gode gamle fede helosan et hit. Det er nok ikke den fineste og bedste, men det virker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan varmt anbefale |
|
|
enten Elisabewth Arden 8 hour creme til hænderne, eller The Body Shop Hemp creme til meget tør hud. Til ansigtet vil jeg anbefale enten clinique eller Medex, det er geniale produkter...
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Jeg smører hænderne til nat, med camferine fra coop. Og jeg kan allerede mærke det dagen efter. Det er super godt. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har døjet MEGET med tør hud i ansigtet og på hænderne, og har brugt al creme der findes på markedet næsten, inkl disse der er blevet nævnt allerede, den eneste jeg har haft nytte af, er aloe vera propolis creme, den er lidt svær at presse ud af tuben, men det er fordi at hovedingrediensen IKKE er vand, -hvilket jo bare er praktisk når man er ude i kulden.
Jeg synes den er fantastisk, og hjælper min eksem tørre hud når den har mest brug for det, hvor selv olie ikke engang hjælper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udos choice |
|
|
4 - 6 skefulde Udo's choice hver dag, evt. i en lækker spinatsmoothie. Olien hydrer huden og slimhinder indefra, og hjælper godt på en vinterbidt hud. Desuden er det rigtig godt hvis man vil slippe for filipenser, sådan virker det ihvert fald på jeg selv og veninderne. Udo's har en special sammensætning af ingredienser og er derfor rigtig god, kombiner evt. med fiskeolie piller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niveacreme |
| Forfatter:  |
xtiny ♣kat♣ |
| Dato:  |
03-12-2010 19:45 |
|
Det fedter ad h til, men det er udmærket, når man hele dagen har haft hænderne i sævespånevand uden handsker. Efter påsmøring- kan man ikke lave noget i en times tid, men hænderne kan lide det. Ellers camferine (fra Coop. Aldi har en tilsvarende kamfercreme- det lugter, så hold dig fra kattene, ellers græder og nyser de, og synes man er mærkelig! ,-D ). Min hud bliver for stor! (Men jeg døjer med ødemer).
Med væmlig hilsen
xtiny "Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håndkur |
|
|
med hensyn til tørre hænder er en håndkur godt Smør hænderne i et fed lag creme.. ( evt. helosan, Decubal eller lign.)gør det inden du går til ro om aftenen. Når cremen er på, tager du engangs gummihandsker på natten over. Ja det lyder nok sært, men jeg lover dig babybløde hænder når du vågner næste morgen.  mvh Tidl. negletekniker
Josefine Celina den dejligste pige på jorden ..
Bass og Dusi - de dejligste heste på jorden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidder her.. |
|
|
Sidder her hjemme en kedelig fredag og fik det bedste grin over den her tråd, da jeg fik læst overskriften til "Min HUND krymper"...........  og så dum jeg er vil jeg da liiige ind og læse hvad det er for en smart hund.. !
Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008 MFE-FOTO (M)AMATØR FOTOGRAF Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side .. som nu også er kørepony !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tør hud i kulden. |
|
|
Jeg bruger også Atrix til hænderne- hele tiden.  Her i vinterkulden bruger jeg Matas Men ansigtscreme til normal/tør hud. Cremen til mænd er beregnet til at man(d) går mere ude, derfor er den bedre nu. 
Med det dejligste Hotline-afkom. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hahaha.... |
|
|
Ja, i farten læste jeg det også som hund istedet for hud. Haha . Men når det så er sagt, så er jeg enig i t Aloe Vera propolis creme fra Forever Living Products er et kæmpe hit. Både til ansigtet og hænderne. Jeg er simpelthen afhængig af den creme. Som en anden nævner er den ikke baseret på vand, som de fleste andre cremer er. Vand får huden til at tørre endnu mere og derfor er effekten af de cremer knap så effektive...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fugt indefra |
|
|
Jeg tænker også med det samme Udos Choice olie i daglig råkost. Har selv de sidste mange år lidt af ekstremt tør hud i ansigtet om vinteren, men efter jeg i dette efterår efter anbefaling er begyndt med den spiseolie, så har der intet været - og jeg har ellers været igennem et hav af cremer til at afhjælpe uden større succes. Så forsøg at bekæmpe det indefra også ;o) mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har problemer med hænderne... |
|
|
i en sådan grad, at det er tæt på eksem om vinteren. Lægerne vil faktisk meget gerne have mig til at smøre med det der hormoncreme, men jeg kan holde det nede med Matas Hudcreme til babyer. Det er en fed fed creme, der dog kan trænge ind. Den skal dog bruges ca. 10 minutter før forventet udgang, så den er trukket ind står der på tuben... Sprang fra Atrix, da jeg syntes den ikke trak ordentlig ind, og så læste jeg deklarationen, og der er parabener i. Det er der masser af i 8-hour cremen som jeg synes stinker forfærdeligt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du skal holde dig til decubal eller Danatekt som købes på apoteket. Brug ikke hellosan andet end en gang imellem. Der er nogle vældigt usunde ting i hellosan. De 2 andre er ikke fulde af div. farlige stoffer. Min datter har en slem vintereksem på hænderne, og danatekt er det eneste der hjælper. Det er det min hudlæge siger er den eneste "sunde" og kemifrie creme til os allergiker personager. Jeg selv har børneeksem i ansigtet, og danatekt holder mig symptomfri ved 1 til 2 påsmøringer dagligt fordi den er uden div. og fordi den er rigtig fed. Mvh Naja
Knus C og P 4 årig P.R.E. vallak til stævne/show brug sælges.... Se objektivt på det, selv når det er aller mest svært...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
HUSK at creme skal påsmøres ½ time FØR man går ud i kulden. Hvis du smøre creme på og så går ud i kulden med det samme, har det ikke trængt ind. Og hvis der er vand i cremen (aqua, som der er i mange cremer) vil det i stedet for at beskytte, gøre huden endnu mere tør, da vandet i cremen stivner i stedet for. Du kan få en super god creme af matas eget mærke, uden parabener og parfume i specielt til hænderne. DÈN ville jeg bruge. Den er mega fed og rigtig god. Til ansigtet (hvis du har sart og tør hud her) kan du smøre creme på først og dereefter bruge noget pudder og lægge ovenpå. Vent stadig med gå ud til efter ½ time. Det beskytter super godt 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ceridal |
|
|
Ceridal fedtcreme og Locobase Repair er de eneste der virker på mig. Begge fra apoteket. Til daglig brug når Ceridal er "for meget", bruger jeg lidt Hoofmaker Hand & Nail Therapy fra Mane 'n Tail (HorseCare)
Salvia Don't let go Never give up, it's such a wonderful life The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frosteksem |
|
|
Ligesom Sheval vil jeg anbefale at putte hænderne i et par plastikhandsker når de er fedtet godt ind... Jeg gør det om aftenen efter et bad når jeg aligevel bare sidder og ser lidt fjernsyn... Har udendørs arbejde hvor hænderne ind imellem bliver våde - slet ikke godt i frost... Så har det vi her omkring kalder frosteksem hen over knoerne og specielt ned af pegefingrene. Tør og ru hud der sprækker hvis man ikke plejer det bedste man kan...
Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|