|
|
| Bruger du din hest for tiden??? :) |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
02-12-2010 20:13 |
|
Ja som overskriften siger - bruger du din hest i denne periode af året? Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg blev nysgerrig i dag, da jeg i bidende kulde red min brogede ged 1½ time - i alle 3 gangarter. Så kom jeg til at overveje hvor mange der mon er lige så tossede som mig og trosser kulden? Flicka rides 5-6 dage om ugen - nøjagtig som normalt. Men jeg ønsker mig en elefanthue flyverdragt, støvler og handsker har jeg - mangler bare en hue der kun lader næse, mund og øjne være synlige for vinden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I hverdagene... |
|
|
... er jeg først hjemme når det er mørkt. Sidste weekend var jeg ude både lørdag og søndag på en lille tur. Der var meget dyb sne og det er jo hårdt arbejde at gå i, så det blev ikke lange ture - men vi skulle da ud og se skoven.
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridning om vinteren |
|
|
Jeps, jeg rider skam på fuld tid. Min hest har holdd lidt ferie i he november, men nu er vi i gang igen. Mine heste holder ikke sommerferie, men holder til gengæld noget der ligner en mdr midt på vinteren, hvor vi strigler, hygger, skridter lidt uden sadel og intet andet Sommeren er højsæson for mine stævner, så der er ikke tid til ferie, men synes de trænger til lidt fri, og på denne tid gør det ikke så meget + jeg stadig har fin tid til at træne dem op igen inden stævnesæsonen starter for mig (Udendørssæsonen er den foretrukne, især fordi min hest er 183cm i stg )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brug af hest |
Louise *SpeeDyret* |
02-12-2010 20:23 |
|
- bruger du din hest i denne periode af året? Ja som ven og terapi.  Min krop duer pga sygdom ikke til at ride om vinteren, men gåture er vi da ofte på - blot ikke når det er ufremkommeligt som nu. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vokse/vinterpause |
Cassie84 |
02-12-2010 20:24 |
|
ja min er kun 3½år så han får lige lidt voksepause.. elsker at ride og står 5min fra ridehus.. men han må hellere lige få en hyggepause.. så starter vi op til igen i starten af næste år og gør os klar til vores første stævner 
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver født 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595 Viktor Enghøjgård født 210707
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdgffg |
Piraten |
02-12-2010 20:31 |
|
Jep lige så meget som om sommeren Der er ridehus hvor min pony står opstaldet 
PIRATEN og Montana af Højgaard Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig! Sælges: Kentaur Artemis dressursadel 17,5" - sadel i god kvalitet med dybt sæde og god ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjsdhjaksd |
Anna-S |
02-12-2010 20:33 |
|
Godt fanget Louise Jeg valgte netop at skirve bruger fremfor rider  Da jeg selv har været ihærdig med gåturene da min var plag. Jeg rider faktisk i mørke, regn, sne, blæst - you name it - dog aldrig ridehus. Loven er hun SKAL ud 5 gange om ugen - da hun skal kåres til foråret og jeg ikke vil møde op med en slasket halvfed hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider også |
|
|
ud i alt slags vejr. Varmt tøj og et uld tæpper p hesten, så er det da bare afsted. Var afsted alene igår aftes 1½ time i mørke og snevejr. Idag var vi "bare" ud at g/løbe i ½ time i høj sne, jeg er sgu for gravid, så bliver mega forpustet nr vi traver i høj sne, så det bliver ikke til så meget når jeg skal løbe Men hun bliver brugt, lidt flere ture og lidt mindre dressur om vinteren.
Sagde Janne Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene |
|
|
Jeg rider ikke mine heste pt, men det gør heller ikke noget, da de begge er 3 1/2 år, så de får bare lov til at vokse. Jeg skal køre dem i trailer for, at komme ud at ride. Og min trailer er sneet inde og vejret tillader alligevel ikke trailerkørsel. Men nu vil jeg gå ud og nusse og strigle dem 
Klipning tilbydes på Bornholm. Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, desværre ikke i øjeblikket, da ridehesten Muffe står med en form for nældefeber, så det skal først væk inden jeg kan komme på ryggen af ham igen, da bulerne blandt andet er på rygraden og manken, hvor hans lammesadel ligger  Er dog bare glad for der endelig kom svar fra Tyskland på hans boreprøver/biopsi, og det ikke viste sig at være hudkræft eller lign! Nu skal årsagen til hans allergiske/overfølsomme reaktion findes, og jeg er næsten sikker på det er de træpiller fra Tyskland der er årsagen, så imorgen indkøbes der dyre træpiller fra Land og Fritid, og så må vi se om det har en effekt, dog skal han samtidig klippes i næste uge og så vaskes efter dyrlægens anbefaling... Har aldrig klippet ham før, men som gammel galophest, er jeg næsten sikker på han er blevet klippet jævnt mange gange i sit liv  Men ligeså snart han er "normal" igen skal der rides 5-6 gange om ugen som sædvanlig 
Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd! Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde  Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej desværre |
|
|
nej jeg bruger desværre ikke mine heste for tiden, jeg går "ridekold" hver vinter i jnuar måned men iår er det allerede så de holder foreløbig vinterferie..... så må vi se hvor længe det bliver ))
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bruger du... |
|
|
Desværre er der tvungen ridepause pt pga bundforholdene  Men mon ikke smeden hjælper os når han kommer næste gang?
Venlig hilsen Sarah.
Det er menneskeligt at føle....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope... |
Katrinen |
02-12-2010 21:06 |
|
Min den ene holder voksepause og den anden holder ferie. Jeg har min hest for at ride ture og det er ikke fedt i frost og is. Jeg har i min tid som storhesterytter opbrugt min ridehuskvote og selvom det står lige uden for døren gider jeg ikke traske rundt og rundt derinde. Ismulerne har ferie til vejret bliver bedre. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Selvfølgelig rider jeg om vinteren  Hesten skal holdes i form hele året. Pt har jeg den sidste uge dog ikke redet, men dette er pga af min brækket arm som gør ondt - så venter lige til jeg får gipsen af på mandag  - Har to ridehuset på steder hvor dyret står, der absolut ingen andre undskyldinger for mig at jeg ikke gider. GØres, det skal det - os om vinteren  Hesten går ude fra 8-20 - og så det aftenridning.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Delvist... |
|
|
Jeg har nogle rygudfordringer pt, og derudover er min hest nærmest booket op med normalt part, min rygvikar og så går han som "terapihest". Så han bliver skam brugt 
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja selvfølgelig. |
|
|
Uanset vejr så skal min varmblods hoppe rides så jeg rider 6 dage dage om ugen. Og så har hun 1 ugentlig fridag....Ja det er skide koldt men hun er stadig unghest og får sære ideer hvis hun ikk blir holdt i ilden. Jeg Nyder min ridning trods sne / slud & mørke. Dog fryser jeg mine tæer lidt...
Christina. R.I.P Min smukke pige 24.11.2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruge hest |
|
|
Ooork ja da... Mine ponyer bliver da brugt hver dag....Til pynt på folden. Og så er de flinke til at holde mig beskæftiget i stalden og som ekstra bonus sørger de for at jeg kommer ud hver dag. Lige i øjeblikket træner vi: gå i sne til over knæene  Hmm Jeg rider ikke ret meget men det har jeg nu aldrig gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps.... |
|
|
Her rides som vi plejer- skovtur- hesten iført vinterpels og mig iført diverse termotøj og varme støvler. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejza sne øvøv |
|
|
ingen ting pt.. til stor ærgelse for både mig og hesten.. men jeg kan ikke tilbyde ham ridebanen da der er is rigtigt mange steder øvøv.. og vi kan ikk se hvor isen er henne øvøv..
Stine nu med Frontiers Chico ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter, derfor spørger jeg min hest! horses4you.skysite.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeps, rider ture som altid, med udstyret i orden!!! Varmt tøj og reflekser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa (: |
|
|
Nu er jeg så heldig at jeg går på efterskole og der kan vi frit bruge ridehuset fra kl 06.30 til 22.00 (: Så bruger min til undervisning 3 x gange om ugen (inkl. spring) og så 2 x hygge, western eller hvis vi skal øve noget (:
Og så har den fri i weekendener for det meste (: Den har en fridag om ugen (:
Nu som westernrytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten normalt |
|
|
Ja, jeg bruger min hest for tiden  Der kan godt snige sig en ekstra "hyggge/lege/longe dag" ind engang imellem og der bliver nok skridtet lidt mere på turene end normalt, men jeg har ham stadig ude næsten hver dag. Jeg er også udstyret med varmt tøj (og reflekser) -elefanthuen fandt jeg frem igår da det alligevel var blevet lidt koldt på turen til trods for en del trav og en enkelt galop Så nu burde jeg være helt klar! Det er skønt i sneen!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej, jeg får ikke redet pt. Vi har STORE snedriver, som hestene nærmest skal kravle igennem. Så vi hygger på anden vis - med at nusse, strigle, gå lidt rundt omkring på gården, hvor det er muligt mv 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: www.sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
velsagtens mine hver dag - til hygge, glæde og fornøjelse - samt motion (4 heste giver alligevel lidt arbejde i form af mugning og den salgs) Men ride gør jeg altså ikke så længe vi har jeg ved ikke hvor meget sne i vejrabatterne og vejene er afsindigt glatte. Gå ture kan lade sig gøre hvis vi kan finde nogenlunde fast grund under fusserne som ikke er alt for glat. Nu får vi se hvor lang tid det skal tage før vi kan komme ud igen andet end at de kommer på fold dagligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Jeg rider ikke lige pt. Dels pga. at jeg har 2 shettere som er for små til det og dels fordi min oldenborg ikke er tilredet endnu. Håber snart at sne og frost forsvinder,så jeg kan komme igang. Men ellers hygger vi her i vinterperioden.
Annemarie mor til: Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09 2 søde killinger gives væk. 12 uger... "If you can dream it, you can do it" "Medlem af Bullerklubben"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ajkdhjaskh |
Anna-S |
03-12-2010 11:59 |
|
Sneen er skøn Og nu er der lige kommet 5 cm mere her på Fyn - det bliver ikke bedre (jo hvis der kommer 10 cm mere). Jeg har redet den brogede 1 time i dag - galloptræning bestemte hun programmet skulle stå på. Så hun har galloperet 1-1½ km gennem driver og minimum 20 cm sne - herligt. Jeg troede faktisk hun svedte - indtil det gik op for mig det bare var sneen der var strøet over hendes hals, bringe og mave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig.. |
|
|
de bliver redet så godt som normalt.. På tur er det bare masser af tøj, hovolie i hovene og mordax i skoene.. Så kan der sagtens rides i alle tre gangarter selvom der er 30 centimeter sne..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg bruger min hest til ture 2 - 3 gange om ugen. Vi skridter bare derudaf, og det er SUPERHYGGELIGT for os begge  Vi har ikke ridehus, banen er ubrugelig og dyret har pels som en islænder, hvilket i kombination ikke inviterer til de store dressurmæssige udfoldelser. Men damn, vi hygger os - Intet pres, ingen ambitioner, bare samværd og oplevelser i sneen 
Rose - og Kongejordens Cardiff Supergod og billig opstaldning tilbydes ved Århus! Boks eller løsdrift, ridebane og gode turmuligheder, selvpas eller fuldpas - Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumelum |
|
|
Bruger desværre ikke min vallak så meget lige nu, da han pt står skaddet  Men når han er på høj kant igen begynder vi selvfølig igen, så vi er klar til stævnerne næste år  Derudover skal jeg imorgen bytte 2 ponyer for en ride hest, som skal være min lære hest Hun kommer til og stå 5 min ca fra Tjæreborg rideklub, så ingen undskyldning der  Begge heste og jeg selv skulle nemlig gerne være klar til det nye års stævner, da det er det vi satser på nu 
MVH Sarah Sørensen 3,5 års araber hoppe, med fuld tavle, dejlig godmodig pige, 22.000, 25.000 med udstyr ! 12 års drægtig D.S.P hoppe, kårret i F2, ifol med lækker welsh hingst, 8.000 kr .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sneheste |
|
|
nej desværre han er bambi på glatis om vinteren. pga. sko og sneboots har jeg ikke lige råd til at give ham på, på alle 4. så han får en fridag, og så håber jeg inderligt, den dumme sne forsvinder hurtigt i år!
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! nu med Sambuca ¤BLLS¤ North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjahdjas |
Anna-S |
03-12-2010 18:40 |
|
Jeg fik trukket skoene af min - selv om det kun var 2 uger siden hun havde fået dem på.. Imorgen har hun gået barfodet 1 uge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg plejer under normale omstændigheder at ride hele vinteren  MEN da Fabi jo ikke rigtig kan rides og Alanta holder ferie så blir de ikke redet.... Men varer ikke længe inden de skal igang igen heldigvis  Min låneponz blir så redet ca 4 gange om ugen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vinterridning |
|
|
Jo jo rider hver dag, stortset uanset hvad vejret er og i alle 3 gangarter (har 4 sko,snesåler og mordax)! Ælsker sne og det er bar´skønt når man har været ude på en skøn tur i nyfalden sne på en vinterkåd hest og så kommer hjem i varmen og hygger med en kop the og et slumretæppe! Herligt!
Hilsen JP Sydhavsøernes Beslagsmedie "Kvalitetsbevidst hovpleje og højt serviceniveau" Åben for nye kunder på lolland,falster og sydsjælland -ring/sms 60159930
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sne sne sne |
|
|
Her har min den store haft ferie i 1 uge nu, det var tiltrængt for ham efter et godt stævne år. Nu vi igang igen og han nyder det  Han bliver løstsprunget 1 gang om ugen og longeret + han er fri i ridehus 1 gang om ugen. På fold HVER dag uanset vejr,ud det skal han ellers bliver han da skør af at stå inde, og hvem ville ikke det?? Vi har 20*60 ridehus + 20*40 ridehus, skridtmaskine og skridtbånd, så der er ingen undskyldninger for ikke at kunne motionere dem.. Selvom det er koldt og mand tænker, uha vi rider imorgen istedet, er det så fedt når mand er færdig og kan se hesten bare har nydt rideturen selvom mand selv er stiv som en pind af kulde  God vinter til alle 
Rider hos Jan Christensen NOA... Super undervisning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|