|
|
| Husker du at fodre havens fugle? |
|
|
Ja som overskriften lyder, husker du så at fodre havens fugle? Det er nu så koldt at de ikke har mulighed for at finde føde andre steder.. Jeg har en lille have på ca. 10 kvm og jeg har ca. 30 fugle tilknyttet min have, og jeg elsker bare at ligge i sofaen og nyde synet af dem.. Jeg fodre med en foderblandning købt i Bygma til 50 kr,- samt nødder og solsikkefrø. Udover det har jeg majsekugler på mit læhegn og æbler til solsortene..
 Et lille stemningsbillede fra min have! 
Mvh. Anne Kathrine Jensen Sygepleje.stud, hestetøs og bonderøv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja det gør vi også herhjemme.. Fodrer med en luxus vildtfugleblandning, mejsekugler, nødder og masser af æbler til solsortene.. Men er godt nok træt af de skader og krager som kommer og tror det hele er til dem.. I morges var haven helt sort af dem 
Hilsen Karina *Asterix* 8/4 1999 - 23/7 2009 Den smukkeste stjerne på himlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaaadaaaa |
|
|
Jeg har fodret hele året og specielt nu hvor frosten er sat ind. Jeg har en masse gråspurve og mejser og mine hade fugle skaden ! Den skræmmer de små væk og går i min hønsegård og stjæler æg og foder Ja jeg ved godt den også skal leve, men den behøver jo ikke være alle steder !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| havens fugle |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
02-12-2010 16:56 |
|
Nej! Af den simple grund, at kattene ville tage dem - fuglene. De tager i forvejen rigeligt, så vi vil ikke servere "mad" for dem i form af fugle ved foderbræt o.l. Så nej her bliver fuglene ikke fodret, selvom det er så hyggeligt. Dog har vi en del æbletræer hvor der stadig er mange æbler på, og der spiser fuglene lystigt, så lidt kan de da få her. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Frk Larsen |
02-12-2010 18:23 |
|
JA, for en sulten fugl i dag er en død fugl i morgen .... men bare irriterende at de kvitterer ved at skide hele min altan til!? Jeg er gået i det kreative hjørne og er ved at finde på en bambus-himstrigims som fuglene kan sidde på imens de guffer fuglekugler. Så lorten lander udenfor min altan selvfølgelig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja selvfølgelig, også selv om vi har kat  Min mand synes jeg er lidt fjollet fordi jeg ræser ud i haven og hænger et utal af mejse bolde op, så snart der er ved at være tomme net  Vi har fornøjelsen af et utal af forskellige fugle efterhånden, bla. silkehaler og flagspætter  Mvh Janni
Boks udlejes ved 4440 Mørkøv, nær skov og ridehus. 800 kr. pr. mdr. inkl. hø og halm. Ring og hør nærmere på tlf: 2534 9781
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fodre fugle |
|
|
Ja det gør vi. Vi har også en fasan med to hunner, som kommer og spiser 
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka! Det er menneskeligt at fejle..
† Rest in Peace †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katte og fugle |
Louise *SpeeDyret* |
02-12-2010 18:35 |
|
...Jeg må hellere lige skrive at vi har prøvet (det andet sted vi boede) og kattene lå simpelthen på lur når de så vi kom ud med fuglefoder. Vi så dem tage mange fugle og det synes vi egentlig er synd. Og med 6 katte er det simpelthen at sætte fuglenes liv på spil, de må hellere spise vores æbler, for der kan de sidde højt nok til at kunne flygte når kattene nærmer sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pip pip fugl |
|
|
Nej det gør jeg ikke..Af den simple årsag at jeg ikke har en have..:D Mine forældre der imod foder fugle (Tror nogle af fugle overvinter kun pga. mine forældre..heheh..) De har en stor have og en forhave, der hænger fugle kugler over alt i træerne.. I det store fine fugle hus/bræt er der også masser af foder, og der er sådan nogle fuglefoder tingester som kan hænge, sat fast til udhænget (ved et stor vindue, så fuglene også kan beundres inde fra).. Og endda har deres 3 hundes, kæmpe hunde gård været lukke af for hundende vel og mærket, få fuglende skulle have deres mad i fred for deres altædende hanhund, som spiser det som kommer ned på jorden.. Den hundegården var blevet et opholdsted for fuglebrættet og med fugle foder i næsten hele hundegården..:D Ligeledes gemmer min far også stege fedt, som han hælder fuglefrø i og hænger ud til fuglende.. Ja jeg behøver vist ikke at sige at mine forældre er glade for fugle..De har også hver forår sommer en gæst boende, altid en solsort, og den bor det samme speciele sted lige over en dør ind til deres cykelskur..Så det er nok ungerne der kommer igen, for at yngle..:D
Mvh. Trine Fortryd aldrig fortiden, frygt ikke fremtiden, begge dele er ikke noget du kan gøre noget ved.. Så lev i nuet..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ork ja |
Becs |
02-12-2010 19:12 |
|
Vi bor på landet og fodrer fuglene fra september - april/maj ca. De får en luksus vildtfugleblanding fra foderstoffen, og så får de fedtkugler og et stykke spæk. Solsortene får æbler og brød smidt ud på jorden. Her har vi en masse forskellige slags - gråspurve, musvitter, grønirisk, grønsisk, kvækerfinker, rødhals.. Det er meget skægt at have så mange forskellige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maaaaaad |
|
|
Det gør jeg. Jeg har en stor altan/terasse, hvor jeg giver luxsus-blanding, majs-bolde, brød til solsorterne og æbler. Jeg mangler dog en kreativ måde at give dem det på, da de pt. benytter mit havebord( der er nemlig læ, og ingen sne), men det er ikke så praktisk. Bor ved siden af skoven, så her er rigtig mange fugle:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fugle... |
Heidi74 |
02-12-2010 19:41 |
|
Ja det gør vi De får luksus vildblanding, hvede og majsbolde. Der er stadig nogle æbler tilbage på træerne, så der er også æbler til dem  Der er et utal af flotte fugle, duer og fasaner/høner 
Love isn´t allways about holding on.
Sometimes, just sometimes,
it´s about letting go...
Hvil i fred Savoux 20.08.95 23.09.10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuglefodring |
|
|
Ja her fodres også. Har omkring 50 forskellige fugle, solsort, gråspurv, mejse, musvit, bogfinker, kvækerfinker, dompap, grønirsk. Jeg køber solsikkefrø fra foderstoffen- derudover smides der æbler og brød ud. Og en skål med frisk vand hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
Vi gør også. Vi har op til flere fasaner i haven. Den anden dag kom der 5 gående mellem træerne. Enderne fra brød kommer også ud til dem. Solsortene guffer af de sidste æbler fra vores 2 ingrid marieæbletræer.
Hilsen Lonni
The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yrp... |
|
|
Ja det gør jeg, men lige nu er der helt sort af solsorte der hvor jeg plejer at fodre, fordi vores æblehave stadig er fyldt med æbler, så de jager de små fugle væk. Så jeg går lige og overvejer hvad jeg lige gør indtil æblerne er spist, for foderbrættet sidder fast der hvor den er nu. Jeg plejer også at have mange forskellige slagt, vi bor både ud til hede og skov, så der kommer mange spændende indimellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuglene |
|
|
Jeg fodrer selvom jeg har 5 katte som er fænomenale jægere, de fanger ofte en skovdue mm. om sommeren. Jeg har hængt en lille plade på ca. 40x30 cm op i et højt træ. Pladen svajer lidt med vinden, men fuglene er ligeglade og kattene kan ikke komme op til dem. Skulle en enkelt fugl eller 2 være så uheldige, at komme i kattenes gab, så er det trods alt bedre end at se flere hundrede fugle dø langsomt af sult og kulde. Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fugle... |
|
|
Ja, det gør jeg absolut  Har ingen forstand overhovedet på, hvilke fulge der kommer her, men der er ind imellem mange.
Skrev hende den tykke, som er blevet mor... Alle mennesker er født lige dumme - nogen får bare mere ud af det end andre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ja det gør vi også her, lige uden for viduet, det er så hyggeligt 
Caroline Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arvet.. |
|
|
Ja jeg fodrer fuglene i min have... Har netop arvet min fars fuglehus efter han flyttede i lejlighed - det er skønt med alle de gæster et sådant giver. Ellers hænger jeg også mejsekolber op i mit kirsebærtræ + jeg har en Eva Trio glas-foder-kugle hængende på husets udhæng  Inden for den sidste uge har jeg haft besøg af: Spætmejse Musvit Blåmejse Bogfinke Solsort Grønirisk Her er "min" spætmejse:  Og en af musvitterne:  De er bare SÅ hyggelige ))
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Ja osse her, de har huse med alt slags fuglebla. kugler, æbler osv og hvis det ikke er nok flyver de bare ind i hønsegården til mine høns så er der også mad og vand der. 
Sød 3er Pony udlånes med forkøbsret til det rette hjem på Sjælland, er vant til at køre i trailer. Kontakt for mere info.:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|