|
|
| Vejret rundt omkring i DK |
|
|
Hvordan ser det ud hos jer???? Jeg sidder på jobbet i Ringsted og har slukket lyset og tændt op med levende lys:) Her er snestorm udenfor og det piver godt i vinduerne. Men super hyggeligt når der også er levende lys:) Det eneste minus er at jeg sidder med noget halsbetændelse:( Halsen føles i hvert fald som et rivejern og snot og feber føler også med suk:( Hvordan er vejret hos jer??? Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørg Al Gore |
|
|
Det kaldes for global warming,er der stadig nogen der tror på den????? Bortset fra det,så savner jeg de dejlige snestorme der var i DK,da jeg boede der.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| status mandag morgen |
|
|
Meget snefygning i den ende af Ringsted jeg bor så min kære mand måtte ud og rydde markvejen før jeg kunne køre på job. (05.30) Motorvejen var sort dvs helt ok indtil Greve så sneede det vildt resten af vejen til Ballerup. Idag er sådan en dag jeg vælger at min muler bliver på stald. Vinden går lige gennem marv+ben. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slagelse |
| Forfatter:  |
Louise (Lukas) |
| Dato:  |
29-11-2010 07:32 |
|
Vi har vel fået yderligere 10 cm sne her i nat, og nu blæser det bare vildt og sneen fyger rundt. Vi fik gravet bilerne ud kl 6, og manden kørte afsted (han arbejder tæt på). Jeg har snakket med chefen og aftalt, at jeg indtil videre bliver hjemme. Jeg har over 100 km på job, er gravid og har et bækken, der ikke kan tåle at sidde ned i mere end 1½ time ad gangen... og lige nu tager turen nok på den skæve side af 2-3 timer. Men flot ser det ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lolland |
|
|
Her er det "pænt" sne, ikke meget der flyder på vejen. så fyning er ikke det store problem. men det blæser en halv pilikan! og bider godt i ørene. Hestene står inde nu, jeg regner med at åbne for dem midt på formiddagen. de har jo muligheden for at blive i boksen eller gå på stald fra folden, hvis virkeligheden bliver for meget for dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvid jul. |
|
|
Så sidder jeg her i 30 graders varme og drømmer om en hvid jul,alt imens at air cond. køre for fulde drøm,nej hvor er jeg misundelig på jer.
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snow galore |
|
|
Her i det nordjyske sner og fyger det en masse, men det er betydeligt lunere end i går. Jeg var ude kl. 5 for at se til hestene, og regnede med, at de ville stå og hygge sig i stalden. Men nej! de stod glade midt ude på folden med rumperne mod vinden - lidt tossede er de da  Vores markvej er føget til og jeg har influenza, så for mig bliver det en arbejde-hjemme-dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bornholm |
|
|
Her er vi sneet fuldstændig inde Vores vej er helt og aldeles lukket pga snestorm. Jeg er så træt af sne.
Klipning tilbydes på Bornholm. Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På Lolland |
|
|
stormer det som sædvanligt fuldkommen vanvittigt - der er jo intet til at tage af for noget som helst - jeg skal til Præstø og kan se at jeg skal af Vordingborg-afkørslen for nogen har tabt en lastvogn på tværs på motorvejen Vejene herude ser ellers ikke så gale ud - men de er glatte melder kæresten.... Mine heste er røget ud - de to små med ekstra fleece under deres tynde dækkener. Jeg tror sagtens de holder varmen - og ellers blir de tjekket til frokost igen og kan komme ind hvis det er helt elendigt med dem. (Det plejer det så ikke at være - de er en flok små radiatorer de 3 små og den gamle går med tykt dækken)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her ved Horsens.. |
|
|
har vi efterhånden fået 25 centimeter.. Det blæser let og vores vej fyger hurtigt til.. Er spændt på om jeg kommer herfra.. Kæresten var så heldig at kører lige efter en traktor hele vejen ned til den store vej.. Jeg har heldigvis ikke så travlt.. Er ledig og skal bare ud til hestene..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sne sne og atter sne.. |
|
|
Jeg sidder lidt udenfor Ringsted, og kan ikke komme nogen steder. Er ved at skaffe vinterdæk, men indtil da må andre forsyne datteren og jeg. Der er kommet rigtig meget sne, men vejene må være ok, for ellers kunne viceværten ikke komme, og han har lige været her og rydde for sne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nærmest storm |
|
|
Her på sydsjælland på en østvendt kyst (10km syd for præstø) kan jeg næsten ikke åbne hoveddøren!! Jeg skal til kbh på arbejde på et eller andet tidspunkt, men jeg afventer lige at motorvejen ikke længere er parkeringsplads  Hestene vil hellere stå med røven i vinden end i løsdriften... men jeg har efterhånden fanget at det er i solskin det er vigtist at de kan komme ind 
Mvh Charlotte
Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!! La Rochefoucauld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vej- & vejrsituation |
|
|
Store Merløse / Stenlille (nord for Ringsted) Jeg er sneet inde, der ligger store driver så langt jeg kan se ud af vejen og kommunen har ikke været her. Bor ude hvor snerydning har lavest prioritet. Hestene bliver på stald indtil at vinden løjer af, vindretningen i dag gør at de ikke kan bruge deres læskur.
Caroline Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubiii SNE |
|
|
Hejsa Her på NORDFYN har vi ca 20-30 cm sne, det blæser godt, men er dog ikke sneet inde endnu.. Altså mine piger var ikke tilfredse med de ikke kunne holde sne fri i dag , så de måtte i skole.. Vi elsker sne, så ja vi ELSKER de her dage 
Hilsen Bitten ejer af Møltrup Odin R:I:P Egelund Kaifas ALT i Hestevogns kørsel udføres se mere på www.hestevognene.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I Allerød |
|
|
... ver der faldet et par cm til i nat - samlet set ligger der vist omkring 40 cm på min terasse. Men i indkørslen har udlejeren ryddet i går (eller delvist kørt det sammen) så det var da til at komme ud. Det var ikke udpræget morsomt at cykle til stationen - men bedre end at gå. Og DSB kan man jo altid regne med - 20 minutters drift, og kun et kort tog. Så vi sad så tæt at alle vist fik varmen.... (fedt når man er i rigtigt god tid at man så alligevel skal stå og vente på det tog man når til normal tid....)
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aalborg... |
chris »97« |
29-11-2010 08:53 |
|
Det sneer ikke mere, men der er kommet en del i nat. Vi er nu oppe omkring de 40 cm. Også blæser det meget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sneeeee |
|
|
Randers midtby. Her er nok 30-40 cm sne, det fyger, og bilerne må opgive på vejen hvor jeg bor. Og så blæser det lige igennem marv og ben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| typisk man ikke kan |
|
|
sove efter natarbejde. Stod lige og kiggede på hestene. Skulle se om de hang ved lågen. Men nej de leger "find et græsstrå" og tror sørme vallo vinder:) Lige et billede af de tre tosser:)  Og så lige et af en af de sure katte som er SÅ træt af vejret. De ønsker godt vejr NU:)  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina - jeg er helt |
JLH ♥Wannamus♥ |
29-11-2010 09:22 |
|
enig med dine katte; hvad er der galt med palmer i DK ?  I Aalborg blæser der en strid østenvind - der er faldet sne i løbet af natten, men bilen kan komme fri uden det store gravearbejde ( meget vigtigt ). Temperaturen er lige nu på minus 1,6, men med den vind brrr føles det nok noget koldere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mellem langå og thorsø |
Tine85 |
29-11-2010 09:25 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den gamle smed |
|
|
Den gamle smed: Faktisk er alt dette snevejr muligvis en del af den globale opvarmning Selvom det hedder "opvarmning", vil faktisk også være med til at give mere vinter og mere sne i Danmark.... Har du ikke set "The day after tomorrow"? Mange af de ting der sker der i, er ikke helt usandt. Så jo, der er stadigvæk noget om global opvarmning. Og nu hvor du selv nævner Al Gore - har du så set den film han har lavet om det? For så ville du vide ovenstående. Nå, nok om det Tilbage til vejret nu... Her i Randers er der MEGET sne - og fyger helt ekstremt meget... Flere skoler holder snelukket.. Men så kan jeg være glad for at jeg ikke skal ud i det, i dag :p
Mvh Eva. Og nej, selskab staves ikke "selvskab"... og generelt staves ikke "generalt" - i hvert fald ikke i følge ordbøgerne. (men stavefejl skal der selvfølgelig være plads til )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he janni hvis det |
|
|
stod til mig ville jeg også ønske 30 grader året rundt:) Men man kan lige så godt se det positive i vejret. Uanset hvad er det nu så smukt:) Men må jo bare tage tøj på til det:) Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordvest Sjælland |
|
|
Jeg kunne ikke komme ud fra vores indkørsel til vores grusvej fordi det var fyget til. Vi fik dog skovlet vores nedlagte udkørsel fri, så jeg kunne komme ud på grusvejen ved naboen, hvor genboen i går havde kørt og skovlet. Men vi bor ned af en 300 meter lang grusvej og den var mere eller mindre fyget til, ligesom den lille asfaltvej man kommer op på fra grusvejen var. Faktisk opfordrer Dansk Autohjælp til at man bliver hjemme fra arbejde i dag, her i Nord Vestsjælland og jeg overvejer også om jeg skal køre hjem igen inden længe, da jeg ellers ikke er sikker på at kunne komme igennem snedriverne - selv om jeg er kørende i 4x4. Link til advarsel om udkørelse: www.nordvestnyt.dk/artikel/95808: Holbaek--Bliv-hjemme-fra-arbejde
Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vejret. |
|
|
Her i Skee old (store merløse) , der sneer det og fyr og blæser rigtigt rigtigt kraftigt, hestene må blive inde i dag, skal vade i snedriver som er over 40 cm for at kommer ud til folden, det synes jeg er forfarligt  Andre små heste som må blive inde i dag ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måtte opgive.. |
|
|
allerede efter en halv kilomet.. Snedriverne på vejen er simpelthen for høje til at min lille bil kan kravle igennem.. Er lidt træt af det for kan se en halv kilomet længere fremme at vejen er helt sort og den lille vej ud til hestene skulle være fri.. Men nu kan jeg more mig med at sy hestens dækken, gøre rent og skrive ansøgninger (nogen der gider komme grave mig fri, så jeg kan komme ud til hestene.?).. Hestene er så bundet til boksen, for det er mig der skulle lukke ud.. Selvom det blæser syntes jeg dog ikke det er koldt her.. Men hvad hjælper det når jeg er sneet inde..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulsted... |
|
|
Ved Hals, 25 km. nordøst for Aalborg, sner det ikke lige nu.... Og vi kan overraskende nok komme ud.... Det er luksus vi ikke er vant til med sne og vind.... Men her er KOLDT...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syd for Århus |
|
|
Her i Hørning mellem Århus og Skanderborg er der vel 40cm "gammel sne" og lige nu sner det kraftigt + blæser og fyger. Jeg er heldigvis på barsel, så skal ikke ud men vejene ser ikke pæne ud og ved der er glat under sneen. *Der sner faktisk rigtig meget lige nu, det er nogle kæmpe fnug som kommer! Det er så hyggeligt med den sne, men nej det er så absolut ikke sjovt at køre i. Vi brugte 2½ time af lørdag eftermiddag på at grave vores bil fri af sneen - øvs.
Venlig hilsen Christina
Små fødder sætter dybe fodspor...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae.. |
|
|
Fredericia centrum er næsten helt snefri.., men det blæser meget og er MEGET koldt, så løbeturen bliver vist ikke lige til noget idag Føles som om Fredericia er den eneste by der har lidt sne.. I fredags faldt de første små hen af aftenen og natten..
VH Pernille Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjørring |
millesulbæk ♥Tessa Birkelund |
29-11-2010 10:41 |
|
Her i det nordjyske (Hjørring) er der også ret meget snekaos. Busser og tog kører ikke planmæssigt,og nogle skoler har givet snefri. Jeg synes virkelig der er kommet meget sne. Frygter lidt at skulle ud at køre med hestetrailer i morgen.
Hilsen Mille Blev mor til den dejligste dreng den 02.01.2010 Når Man Tæller De Gode Dage Sammen, Så Kommer Man Alligevel Frem Til Et To-Cifret Tal Hver Måned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva...... |
|
|
Jeg har set dele af den film du nævner,og jeg har også set hvad mere seriøse videnskabs folk er kommet til,ang dette scam,for det er ikke andet. Pudsigt nok er Al Gore en af dem som tjener styrtene på den ,vi kan kalde det for børs,som der er oprettet til at handle med Co2 kvoter. Men jeg ved at der er mere end 30tusind virkelige videnskabs folk,som faktisk fordømmer de såkaldte eksperter som de har skravet sammen for at udbredde dette scam,som er mere et skatteobjekt end noget som vi skal være bange for. Men skrækkampagnen virker fint,især når man i DK kan sidde og nydde den dejlige sne og kulde som i har der. Det er altså noget af det jeg savner fra DK,så jeg håber at I gemmer lidt til mig,når jeg kommer næste år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4671 Strøby - uhhhh... !! |
|
|
Ja altså her hos mig vælter sneen ned, det blæser ca. 20 pelikaner, temperaturen er -3, men føles som -20 !!! Her ligger ca. 40-50 cm, nogle steder mere efter de sidste par dages snevejr.... Er så heldig at bo på landet (som er både godt og skidt i dette vejr !!!, så kan i lange Muck-boots kommer tørskoet omkring !! Mine heste har været ude i 2 timer, hvor de udelukkende opholdte sig i skuret, og stod kun med mulerne ude så de kunne se sig lidt omkring. Imens har jeg ordnet stald, fyldt høposer, madspande, vand osv., men opgav at køre trillebøren ud til møddingen pga. blæsten. Har også skrabet sne foran stalden, men ak, der gik ved godt og vel 20 minutter, så lå det hele der igen !! Men her kl. 11.00 kom de 2 heste så ind igen, til en ren boks og en dejlig pose wrap !! Måske kommer de ud igen en time eller to senere på dagen, hvis ellers vejret vil arte sig lidt, men tror det nu ikke..... Er spændt på om jeg kan kommer op på skolen og hente sønnen, som jeg dog har kørt i skole i morges - det fyger bare for vildt her !! Ha' en rigtig god dag allesammen, og pas på hinanden hvis i skal bevæge jer ud i trafikken !! Tina
Ejer af Cisco Joy og Sofus !! En verden uden heste - føj for et mareridt !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 9700... |
|
|
Her i 9700 Brønderslev har jeg en akut ferie dag, da jeg er sneet inde.. Eller, biler og gårdsplads er fri, men lige så snart at jeg kommer nogle hundrede meter hen af vejen, så er driverne for høje til, at jeg kan fræse igennem.. Snerydderen har ryddet et spor, men det er sneet til igen pga vinden.. *Suk*
Hilsen Vinnie_M, endelig farmakonom!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Her i 8740 Brædstrup, nærmere betegnet Mattrup skov sidder jeg hjemme, fri fra skole pga sne.. Valgte imorges at jeg ikke ville ud at køre i dette vejr  Hundene har været i haven og fået lettet ben, kattene er ganske uvidende om at det er vinter, så de fiser rundt og leger, mens brændeovnen buldrer derudaf  Skal ned til hestene om lidt, for at se om de har hvad de skal bruge i løsdriften.. Og hvis det kan lade sig gøre, skal vi til Århus i Horze for at købe et vinterdækken med fast hals til den gamle Muffe, der elsker at stå ude i sådanne et vejr og det fyger åbenbart lige ind mellem hans hals og dækken, så han bliver gennemblødt  Hvordan ser det ud mellem Brædstrup og Århus???? 
Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd! Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde  Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skive midtjylland |
|
|
Skive i midtjylland, fint solskin og smukt vejr nu, men der er sneet og blæst helt vildt i formiddag, så vejene er langt fra ryddet, og det blæser stadig nok ti lat mange af vejene er fyndt med snebanker, vores landevej er heller ikke nem, men det går lige, indtil videre ihvertfald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bræstrup/Århus |
|
|
Min far bor i Brædstrup og arbejder i Skanderborg, han siger der var ret slemt mellem Yding og Østbirk pga. fygning. Det var imorges han sagde det. Tror det er MEGET værre nu for wow det stadig sner og blæser. Jeg bor i Hørning, som er lige for Hasselager hvor Horze ligger. Her er kommer 10cm sne cirka og så blæser og fyger det som skrevet tidligere helt vildt. Jeg tror ikke jeg ville begive mig afsted mod Horze idag  Der har været sneplov 2x op til børnehaven idag har jeg set (ligger lige ved siden af hvor vi bor) men vejen ere igen helt hvid og sæbepløret... Har ikke set hovedvejen eller motorvejen... Kig evt. Vintertraffik.dk - der er webcam på den ene motorvej ved Århus Syd.
Venlig hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| motorvej |
|
|
Motorvejen E45 ser dog ud til at være ok - kan se den når jeg henter min datter i børnehave. De snegler sig ikke afsted derude, (nordgående retning) så vejen må være rimelig. Her er sneen fra vores have, taget idag ved 11tiden:  Se mængden på havebordet og her er endda føget en del af!
Venlig hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7130 Juelsminde |
|
|
Her er det jeg vil kalde lor**vejr ...  Jeg er normalt ligeglad med at køre ud. Jeg kører i en høj 4x4 så jeg plejer at komme rundt. Jeg arbejder kun 8 km herfra, og kørte hjem klokken 13, da jeg har ladet hestene blive inde (fæle hestemor .. ) Så jeg skulle hjem og vande op og fodre .. Men hvilken en tur hjem .. Der er to hovedveje på vejen hjem, begge var lukkede på grund af lastbiler, der sad fast .. så den hed over Barrit, Vrigsted og Hornsyld - en tur på ca 25 km istedet for 8 km ..  SURT ... Nu sidder jeg herhjemme og hestene gumler hø i stalden og skal snart hvad aftensfoder .. MEN ØV HVOR JEG IKKE KAN LIDE NÅR JEG IKKE KAN KOMME NOGLE STEDER .... 
Mette Stelmach med de skønne drenge Sartors Simply the Best, Quinar's Lovespot og lånedrengen Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 *** Min Engel ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Mor til Emma: Tusind tak for din melding  Jeg valgte at ringe til McCabe i Brædstrup for at høre hvad de havde hjemme af vinterdækkener med hals og søreme om ikke de lige havde et par stykker tilbage i Muffens str med 50% tilbud  Så vi vovede os ud i møgvejret og kom osse derind og fandt 1 i hans str med fast hals, til 475 kr, rimelig billigt når det er Masta... Hurraaaa for 50%  Og søreme om det ikke passede herren perfekt!! Desværre havde hun ikke flere tilbage i hans str med fast hals, ellers ville jeg have haft 1 mere lagt til side til imorgen, vil have et at skifte med  Men nu er jeg en meget glad og tilfreds hestemor, som priser sig lykkelig for at vinden stadig står i den rigtige retning, så det ikke fyger ind i løsdriften!!!!! Vi måtte stille bilen ved naboen til hestene, og gå op ad "grus"vejen, da den var fyget til siden igår.... Men hellere det, end at vinden skifter og lukker løsdriftens eneste indgang for hestene 
Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd! Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde  Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|