Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Killing tisser på dyne?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 12:04

Hej HN'er..

Min kæreste og jeg har for en uge siden fået en skøn lille killing. Han er faldet rigtig godt og hurtigt til i sit nye hjem. Første dag han var alene et par timer havde han tisset på mine kæresters bukser. Vi har så efterfølgende sørget for at der ikke lå tøj fremme nogle steder. Igår da vi kommer hjem har katten så tisset på min kærestes dyne. Han tisser så efterfølgende(mens vi er hjemme) på min dyne. Han slutter så lige af med at tisse på min kærestes hovedpude MENS jeg er i rummet(han blev så taget i det og røg direkte i kattebakken). Er det normal adfærd hos killinger eller kan der være en anden grund til han gør det? Han er ca 13 uger og bruger ellers kattebakken som han skal.

Vi har også en fritte/ilder som han var meget bange for i starten, men han er nu blevet MEGET modig overfor den og faktisk en smule provokerende omkring den. Kan det være katten er blevet så tilpas omkring den at han nu markerer territorie overfor fritten?

Håber der er nogle der har nogle bud hvad der ligger til grund for at han gør dette.

På forhånd tak.

-Louise-Alda

Sov sødt, min smukke dreng..
0
0
Svar på denne tråd

Han markerer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 12:35

"Her bor jeg!"

Det er temmelig irriterende, når de gør det. Min Michel tisser inde, hvis hun ikke må komme ud. (Derfor overtog vi hende). Men det er mere stressklaustrofobi.

---

Jeg har ikke mere katte i soveværelset, og det er en lettelse, man risikerer ikke at blive vækket på mærkelige måder- eller have lopper i sengen. Selvom, det da kan være rart med de små dyr.

Men éet sted må selv de dyrevenligste mennesker have frirum.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

tissekat
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 12:52

Øv, håbede det måske bare var en periode for killinger :)

Er det noget man kan regne med forsvinder igen efter kastration?

Men ellers må han forvises fra soveværelset. Han bryder sig desværre bare ikke om lukkede døre, så sætter han sig foran dem og miav'er heelt vildt.

Lige et andet spørgsmål.. Hver nat siden han kom er jeg vågnet ved at han står på min brystkasse og slikker mig i hovedet. Er det fordi han savner sin moar eller? Han er jo kun en baby endnu. Eller måske bare mere dominans?

-Louise-Alda

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 13:04

Bare: "Jeg elsker dig, moar!"- og vær glad, den ikke bider dig i næsen/kilder dig med knurhårene (Jeg vågner: EDDERKOPPER!).

Så lille han er, er det kæl.

Derimod kan det for voksne kønsmodne katte være noget, de bliver vrede over: "Smut pomfrit!" fordi, det hos voksne katte *kan* være tegn på dominans, hvis en kat vasker på en anden. Min kæmpekat- er dog ekstremt mild- og elsker små, men han blev også neutraliseret som ½ års. Men han er altså 6 kg killing forklædt! ;-D Han er stor og ser grum ud, men han er den, der skal nusses på sin lille mavse: "Miiiv!"

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 16:19

Hihi.. Det er da næsten lidt sødt hvis det bare er kæl Og glæder mig bestemt over at der ikke bliver bidt i næsten ;)

Han har tisset på gulvet idag da jeg kom hjem. øv. Håber ikke han har tænkt sig at fortsætte med det.. Men tak for svar :)

-Louise-Alda

0
0
Svar på denne tråd

Tisser
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 18:29

Hejsa.

Vi har også en kat, som gjorde det samme som jeres, men jeg tror bare det var fordi, den var stresset og forvirret over alt det nye der skete i dens liv. Jeg bar den ud i kattebakken mange gange om dagen, og så stoppede den med det igen.

I kan evt købe noget duftspray til katte, og sprøjte kattebakken med det.

Og så syntes jeg i skal lukke af til soveværelset, så den ikke har for mange rum at bevæge sig rundt i her i starten, også så der ikke er for langt til kattebakken.

Held og lykke med den.

Mvh Tina.

0
0
Svar på denne tråd

Sved = urinlugt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 22:03

Det er fordi din seng lugter af sved = urin.... ( fik dette af vide fra et katteinternat )

Derfor tror den jo, at det er okay at tisse i din seng ...

Så hold katten væk fra soveværelset og dit vasketøj...

0
0
Svar på denne tråd

måske har en nyresten?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2010 22:28

Eller blærerbetændelse? Det er ikke normal adfærd....ellers kan stress også få dem til det...Check ved en dyrlæge ville være godt...hvor gammel er den? De skal jo være 12 uger før de må fjernet fra moderen.

Hilsen Pia

Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham!

Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 13:56

Tina ?Phillippa?:

Jeg ved ikke med det med sved lugten, da han gjorde det samme aften som der var blevet skiftet sengetøj :)

pia 1 :

Han er 13 uger. Har brugt kattebakken helt som han skulle indtil i onsdags. Udover dynetisseriet opfører han sig ganske som han plejer, er meget legesyg og sover meget. Spiser og drikker normalt.

-Louise-Alda

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 22:55

Hey.

Min gjorde det, fordi han ikke brød sig om det kattegrus jeg havde købt, så efter mange mærker, typer og lign. lykkedes det mig endelig at få ham til kun at bruge bakken. Jeg har en meget sart kat ;)

Så det kan du også prøve med, og så er der en spray der hedder "gå væk kat" dette kan også bruges, hvis han kommer til at kradse i møblerne og lign. steder dette ikke er ønsket.

Men held og lykke med den lille nye :)

Hilsen Aino

Solen skinder altid,

-oven over skyerne.

Hvis du er interesseret i Aloe Vera produkter, kig da på min profil eller smid en mail.

0
0
Svar på denne tråd

urenlighed
Forfatter: 
Dato:  27-11-2010 14:27

Når katte pludselig begynder at tisse, hvor de ikke bør, er det en god idé at få taget en urinprøve og få tjekket for blærebetændelse og urinvejssten. Katten kan sagtens se sund og rask og glad ud, imens den døjer med sådan noget. En kat, der har ondt, når den tisser, vil ofte vælge at tisse på bløde ting - tøj, dyner osv.

Jeg skriver det lige med det samme, inden du tager til dyrlægen med katten: Det er ikke nok, at dyrlægen mærker på katten. Og af mærkelige årsager mener nogle dyrlæger ikke, at unge dyr kan have urinvejsproblemer. Det skal jeg så hilse og sige, at det kan de godt - og hvis man ikke får gjort noget ved det, risikerer man at få en kronisk urenlig kat - også når problemet bliver behandlet et års tid efter, fordi katten nu har så mange dårlige oplevelser med kattebakken :-(

En anden mulighed er, at din killing simpelt hen har svært ved at nå på kattebakken. Mange anbefaler at lade en killing starte med at bo i et rum, hvor der er mad og kattebakke, så den altid kan nå derhen i tide og ikke "glemmer", hvor kattebakken står. Når det fungerer i et rum, kan man lade killingen komme i et rum mere. Når du har problemer nu, ville jeg sørge for at have en kattebakke i hvert rum her i starten, så der aldrig er langt til potten. Det kan sagtens være en vaskebalje med grus el. lign. :-)

Bruger du samme mærke kattegrus som hvor katten kommer fra? Hvis den har været renlig der, kan det også være en idé at gå tilbage til det, der sidst virkede.

Med hensyn til markering, så markerer katte ved at strinte, ikke ved at sætte sig og tisse.

h

Men start med at få tjekket, at killingen ikke fejler noget. Det er ikke så dyrt at få taget urinprøve. Husk også, at det som katten har tisset på, skal gøres ordentligt rent, og det er ikke sikkert, at det er nok at vaske det i rengøringsmiddel / vaskepulver. Katte kan spore de svageste lugte af urin og vil vende tilbage til gerningsstedet. Gode urin-lugt-fjernere er urine off, rodalon eller eddike.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2010 15:26
Holder du en ordentlig hygiejne i kassen?
Ellers skift grus.
Vi skiftede da vores gjorde det samme og det hjalp.
Vi skiftede fra hvid grus til sådan noget krystal lignende noget (luxery cat fra coop)

Ejer af;

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866

PC elite i brun og PC SMB rød med klokker sælges!

0
0
Svar på denne tråd

tissekatten
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 20:40

Tak for de gode svar. Det skal siges at han kan finde på at tisse på gulvet også. Og det er jo ikke et blødt sted. Kunne godt være fordi han ikke kan lide det nye kattegrus.. Men han bruger den jo når han skal sk*de?

Jeg ordner kattebakken hver dag, så hygiejnen burde være iorden.

-Louise-Alda

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider