|
|
| Har I reflekser på jeres heste ? |
|
|
Efter at det nu er mørkt og regnfuld (ok sne nogen steder...) Men har I så reflekser på jeres heste når de er på fold ? Jeg har besluttet mig for at de får refleksgrimer på. Det burde endelig jo være en lov, at de skulle have refleks på. Især i denne mørke tid. Vi hører bare for mange ulykker hvor heste har mødt en bil på en mørk vej. Hvad med Jer ?
DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn. En rigtig hest er en oldenborg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej.... |
|
|
nej mine har ikke reflekser på når de går påfold, men de har et stærkt og solidt hegn, og en frygteligt hårdtslående strøm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har jeg altså også |
|
|
men der er jo ingen garenti for at de så bliver derinde. Har du aldrig overvejet det ? Mine går aldrig igennem hegnet. Men en gang hvor der var et dumt menneske som smed heksehyl efter dem, ja så var de to s.. da smuttet. Fangede dem dog igen inden de kom ud på vejen - folden var bag en masse huse.
DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn. En rigtig hest er en oldenborg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... haft en refleksgrime på min. 2 dage og refleksdelen var færdig - der er grænser for hvor meget mudder den kan tåle at blive rullet i. Vi er pakket ind i reflekser når vi rider (også i dagslys, for selv i dagslys kan en brun hest være svær at se i en efterårsskov). Men ikke på folden. Heldigvis har vi gode hegn - dobbelt ned mod vejen, og det yderste er et solidt træhegn. Selvfølgelig kan man aldrig sikre sig 100% - men jeg føler nu alligevel at min hest er ret sikker her - også på folden.
£isbeth & Baloo Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. (Albus Dumbledore)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er heldigvis ingen biler på min fold, så ingen reflekser på hestene der. Jeg kunne ikke drømme om at have grimer eller noget som helst andet på mine heste på fold, de er præcis som de er født, kun med pels.
Gitte En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele. Boer/nubiske geder sælges både til levebrug og grydeklare (se præs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reflekser |
|
|
Reflekser på fold har jeg godt nok aldrig overvejet. Nu bor mine heste heller ikke synderligt tæt på en vej andet end vores egen laaange grusvej ned til gården, så det er heller ikke noget jeg vil tage op til overvejelse. Når vi rider ud i mørke, får de naturligvis som minimum de lovpligtige reflekser på.
Mvh Hanne
Indehaver af 2 stk. skøre muler Mickey & Shakespeare Besøg dem her: www.hanneshest.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, men det er da en god idé. (Bortset fra at mine heste aldrig har gået ude om vinteren efter mørkets frembrud. Men alligevel...).
Team Starlight´s Starlight´s Sidney & Kristina
SAVNET <3 Hvil i fred lille Sidney <3 28/4-04 - 4/10-10 Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lskdfjlskdfj |
|
|
Jeg har aldrig nogensinde overhovedet tænkt på at smide refleks grimer på mine heste når de gik på fold. Nu står de klods op af en meget trafikeret vej, hvor bilerne kører 100/120 kmt. og hvis hestene skulle rende ud af hegnet, så tror jeg en grime ville redde dem. Men nu går de heller ikke ude efter mørkets frembrud... 
-Bolero1 - Med en brun Travhest & 2 sorte Fellponyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækkenet... |
|
|
Min har det på sit Rambo dækken, men det er nu ikke derfor jeg købte dækkenet... Men det er da meget praktisk, at kunne se hesten ude på folden,når den skal ind:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har lige flyttet |
|
|
Har lige flyttet mine heste. Og på det nye sted ligger ringvejen ret tæt på.. Så jeg har købt en refleksgrime til mit føl... Og den duer!!! Planen er så at købe endnu en refleksgrime til hoppen (egentlig var føllets købt til hoppen men str. var ret lille). Så jeg ender nok med at købe en fra Hööks. Jeg har lige nu nogle refleksklokker til vask som hoppen skal ha på. ( hun træder lidt op i ballerne foran). Så JA mine heste har refleks på... Jeg har længe ledt efter noget til dækkener, min 5 cm bredt, men det er bare ikke til at støve op. Kun dem med en tynd stribe... men med møg og mudder så forsvinder det hurtigt.
Den farligste af vore fordomme er at tro, at vi ikke har nogen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reflekser... |
|
|
Mine har reflekser på alle 3 men det er fordi de alle går med Rambo og der er reflekser på, iøvrigt ret genialt tænkt at putte reflekser på dækkenerne, skaden sker jo tit fordi hestene forlader folden i utide  mvh Katja
En hest er altid en hest- Men en rytter uden en hest, er bare et menneske!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej...... |
|
|
Nej, mine heste har ikke reflekser på på folden. Ideen er udemærket, især hvis folden ligger i et område med meget trafik. At mine ikke går med reflekser skyldes den simple grund, at jeg endnu ikke har mødt et stykke udstyr, som de ikke har formået at tage af selv eller pille af hinanden på folden. Hvilket også er årsagen til, at de ikke går med grimer. De sidder maks. et par dage, så bliver de trætte af dem og så kan jeg bruge en time på at gå og lede efter grimer på folden.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Trenser sælges, se mine annoncer på markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide med reflekser |
|
|
Rigtigt lækkert med reflekser i dækner og grime. Det er faktisk noget jeg har tænkt meget på at mine heste skal have - det skader i hvertfald ikke. Nogen skriver at reflekser ikke er nødvendige, da hestene kommer ind før det bliver mørkt. Jeg tænker bare...hva hvis hestene blev skæmt ud af det fantastiske hegn før indlukning og før solnedgang og ender med at komme langt væk og solen går ned.............. Vi kan selvfølgelig sige : hvis og hvis.. Men reflekser er da en billig løsning. Måske det i sidste ende kan rede både dyr og mennesker. Tanker herfra MonaK
Boks udlejes med delvis selvpasningsordning - inkl. hø og halm. Turnus ordning med ind og udlukning. Fold hver dag i min. 8 timer. 1 boks ledig pr. 01-10 Skriv via PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|