|
|
| Hesteliv i Hillerød. |
|
|
Jeg og min datter var i Hillerød til Hesteliv, hvilket gav nogen eftertanker. Det kostede 80 kr pr næse at komme ind - og hvad fik man så for dem? I hallen var der en meget lille ridebane, som var placeret noget malplaceret efter min mening. Hvorfor ikke udnytte at der er tilskuerpladser i hallen og ligge banen den anden vej. Så kunne man udnytte sidepladserne og gøre banen lidt større. Lyden var så høj, at det ikke var muligt at handle i de omkring liggende stande ude at råbe. Stakkels de som står der hele weekenden. Der var alt for få stande, hvor der "var noget at kigge på" og alt for mange man ikke husker 2 minutter efter man havde passeret dem. Indslagene på banen var fine nok, men når resten af hallen, var tjekket på 10 - 15 minutter, blev ventetiden mellem indslagene for lang. Her havde det været rart at tilskuerpladserne havde været tilgængelige. Det var et mini mini mini x 100 af Hingstekåring i Herning og et mini mini mini x 50 JBK show - og det holder ikke med en entrepris på 80 kr pr næse. Det var alt for dyrt for så lidt. 30 - 40 kr pr næse havde været en entrepris, hvor man kunne har tænkt PYT. Synd for det kunne blive et godt tilbagevændende oplevelse. Vi fik shoppet lidt, - ting vi lige så godt kunne ha hentet i butikken . Dagens bonus var at vi hilste på Bonnie og hendes babe.  PS - Cafeteria i Frederiksborg Hallen har altid været noget værre hundeæ.. - så snup en madpakke med, hvis du ligger vejen forbi. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Jeg gik desværre derfra med helt samme følelse! 
"Det er ikke naturligt for en hest at betragte et klap som en belønning, og det har ingen beroligende effekt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan desværre... |
|
|
Kan desværre kun give dig ret. Der var ikke meget at komme efter, en ny grime var hvad det blev til. Jeg fandt ikke noget super spændene, ej helle tilbud jeg ikke kunne leve foruden. Der var tilgengæld meget varmt inde i hallen....
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
med pony-mor, alt i alt en virkelig skuffende oplevelse...
Med shetlænderen Lille Stormy & islænderen Týr fra Taastrupgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så er jeg da glad.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
20-11-2010 17:45 |
|
for så går jeg ikke glip af noget. Havde ellers planlagt en tur til messen idag, men gad alligevel ikke.
IMC sød og rar hest søger rytter til hyggeligt samværd 2-3 x om ugen postnr 4370
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes |
|
|
Tænk jeg syntes det var en god oplevelse at være derude. Der var noget for alle, og jeg synets der var dejlig plads i gangene. Jeg gad dog ikke bruge tid ved ridebanen, da jeg syntes det var nogle kedelige indslag. Vil også give jer ret i at banen lå lidt dumt. Kan så ikke nikke genkendende til at lyden var for høj. Jeg er sikker på det bliver et hit med tiden. Ligesom med alle andre messer skal det have tid til at sætte sig. Kan ikke forstå i er blevet skuffet. Mig bekendt har det da aldrig været blæst op til noget der var større end herning eller JBK(som jeg forøvrigt fandt død sygt når vi nu taler messe) Godt initiativ HN og Equipage. Kh mette
Team Lodberg Riders Coaching undervisning og uddannelse af hest og rytter tlf. 20924205
Team Lodbergs ryttere er også at finde ved JBK Horseshow 2010!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteliv |
|
|
Jeg har godt nok ikk været der inde.. Men det lydet som det jeg havde forstillet mig.. Vi var en flok ponyer ejer, der var bleve inviteret der ind, for at lave show, af heste-nettet.. Vi havde os gjort os klar og det hele, og planlagt alt.. Så da de fandt ud at vi ikke havde Dansk varmblod, Ville de ikke have os med.. Vi måtte da gerne komme med, hvis vi stilte vores ponyer ude på, p-pladsen.. Altså hvad regner de os for!!? Vi blev virkelig skuffet og sure over det!  Hva er det for noget at fyre af?..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg synes det var OK |
|
|
men jeg kom selvfølgelig også ind på fribilletter (hvilke jeg har en del af endnu....) Jeg fik købt et RG underlag til en god pris synes jeg - og så hentede jeg nogle dækner som jeg i forvejen havde bestilt ved Michael fra Hestediscount - suuuper pris. Og slutteligt prøvede jeg en helt ubeskrivelig skøn dressurkjole fra Alessandro Albanese, som var syet i en forkert farve til en kunde og som jeg derfor måtte købe til halv pris (norm. 9500) - men som jeg selvfølgelig ikke kunne passe. SUK - Jeg må altså eje sådan en til den kommende militarysæsson. Jeg skal derind igen i morgen med min moaaaarrr.... Det blir hyggeligt. Ridebanen har jeg ingen mening om - der var vist noget voltigering mens vi var der. tjaa. Jo og så vandt Katja da en trense på HN standen i saml-trense-på-tid-konkurrencen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Messe... |
|
|
Synes det er fedt med hestemesse på sjælland ! Første gang er altid svær - de skal nok komme efter det  Fik ikke købt noget, men vandt en trense på HN standen 
Katja med verdens bedste Corvette Tidligere med Ponyprinsen, Boy og Nimble Guy <3 Min HP - Min blog Heste og ponyer tages i ridning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteliv 2010 |
|
|
Jeg syntes også at billetprisen var for høj i forholdet til hvad man fik. Jeg syntes faktisk at der burde have været gratis adgang til foredragene til den entrepris, og så kunne man have undladt en gratis sodavand. Det kostede latterlige 25 kr at komme ind til dem, og jeg tror faktisk at det afholdte en del fra at deltage på dem. Ikke fordi det var dyrt, men fordi man havde givet 80 kr. for at se på boder. Men derudover, så syntes jeg faktisk at det var fint arrangeret. Der var noget for enhver smag. Nogle af udstillerne burde måske huske på, at de er der for at vise et produkt frem, og ikke for at stå og hyggesludre med vennerne. Det må en stadeplads altså være for dyr til, i forholdet til den reklameværdi man får  Jeg gik et par steder fra, fordi det var umuligt at komme i kontakt med udstilleren, som stod og grinede og talte om private forhold. Og jeg har ellers en ret stor tålmodighed. Men den del kan arrangørerene jo ikke være herre over
Hilsen Nana WE-clinic d. 27 + 28 november med João Lynce -Behøver jeg at nævne jeg glæder mig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min datter og jeg |
|
|
havde en hyggelig tur og fik både god mad i centerets cafeteria og købt nogle gode ting til absolut favorable priser  Og ikke mindst fik datteren inspiration til ønskelisten - svært når man ligesom bliver færdig med sin uddannelse lige før jul, det snart er juleaften og fødselsdag lige efter jul - det er helt vild mange gaver man skal have på den ønskeliste  Vi så et par indslag på ridebanen og blev ikke blæst væk af høj tale eller andet. Og vi nød faktisk, at der ikke var helt så mange mennesker som i Herning, hvor man skal mase sig rundt for at se ting. Mødte nogle dejlige mennesker vi ikke har set længe og ja tiden gik faktisk forrygende hurtigt  Så vores oplevelse har været positiv og som andre også nævner, det var første gang - det er altid sværest - næste gang bliver meget bedre  Tak til Heste-nettet og Equipage for et godt initiativ, vi skal nok komme igen næste gang ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♥Frans og Olle♥ |
21-11-2010 09:28 |
|
IIiiih Ponymor, det var altså en god oplevelse at du sådan lige genkendte.. BABEN!  Ridebanen er placeret som den er, da der bag den, befinder sig den eneste nemme ind/udgang for heste og ryttere. Alt er på 'prøvebasis' da det er den første messe i vores område af den slags. Der er noget der kan gøres bedre og der er noget der er fint som det er. Som skrevet er der ingen steder det er pisket op som Sjællands 'Herning' og det er heller ikke et stævneshow. Messen er ment som et hyggeligt sted hvor man kan komme og gøre en masse gode køb, mødes med venner og bekendte og blive underholdt samt få lidt til ganen. Der har været lidt bøvl med de foredrag og der vil absolut blive lyttet til kritikken kan jeg godt garantere. Alt i alt har der været masser af positiv respons og jeg har set ansigter der både har været her fredag og lørdag, søndag er jo så ikke begyndt endnu. Jeg håber at I der har haft en lidt trykket oplevelse vil give det en chance til næste år 
Mvh Bonnie Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did HESTEMODELLER SØGES NU! SE PRÆSENTATION. bonniejensen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Bonnie ja du blev genkendt pga baben. Glæder mig til at se dine billeder - de bliver med garenti gode som altid.  Det var nu ikke for, at sammenligne direkte på indholdet at JBK og Herning, det var mere for at give et billed på størrelsesforholdet. I Herning er prisen ca den samme for, at komme til hallerne med stader og torsdag får man også siddeplads i opvisningshallerne for 100 kr i Herning. Derfor sammenligning på prisen - som jeg stadig synes var for høj i Hillerød. Det kommer til at lyde som om jeg er en gammel gnier - men det er langt fra tilfældet.  Måske føler jeg også, at det bliver meget lokalt, når 80% af rideudstyrsbutikkerne er nogen man i dagligdagen højst har en halv times kørsel til og 3 af dem kun 5 minutter. Håber ar der melder sig flere på banen til næste år. Godt at høre, at de fik skruet ned for lyder efter de første indslag. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| masse gode køb |
|
|
er vist så meget sagt. For en stor dels vedkommende var det så godt som normalpriser. Og i visse stande lignede det lidt, de havde taget de ting med de ik kunne få solgt hjemme i butikken. Men glæder mig alligevel til næste år. Alting har en start og er ikke i tvivl om arrangørene kommer efter det!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesteliv |
|
|
Jeg havde en super dag på Hesteliv-messen i dag(søndag). Det var faktisk lige som jeg havde forestillet mig strørrelsesmæssigt. Ikke for stort, ikke for småt. Jeg forstår ikke helt dem der siger at det var for småt? Det er jo ikke Herning vi snakker om, men en hyggelig messe for os på Sjælland  Jeg vil dog sige; -maden var dårlig i cafeteriaet, men okay i den lille cafe, som der dog godt kunne have været lidt mere reklame for, da den lå helt inde i hjørnet af den lille hal. -ridebanen kunne godt bruge 10 meter længere langside, samt bedre faciliteter for publikum. - det var ikke de vilde tilbud, selvom jeg var der søndag eftermiddag...fx. et par Roeckl-handsker, som hos min lokale rideudstyrs-butik normalt koster 279. kostede på messen 329? Generelt virkelig god stemning på messen. Jeg synes det passede helt fint med, at man nåede rundt og se det hele på nogle timer(4-5). Og som nogle andre også har sagt, var det her jo kun det første år. Jeg kommer helt sikkert igen til næste år! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| al begyndelse er svær.... |
|
|
.... men jeg tror der er mange ting der skal samles op på efterfølgende for arrangørene. Det må udvikles lidt til næste år, for så meget spændende var der bestemt ikke at kigge på. Jeg tænker som jer andre, at de fleste stande tog det med, som de ikke kunne sælge i butikken eller alt det nye der kostede spidsen af en jetjager. Der bør være flere tilbud sådan en weekend. Men når det så er sagt, så er jeg nødt til at fremhæve Best In Western der rent faktisk havde nogle rigtig fine tilbud på deres varer og havde et kæmpe udvalg af deres fede Pro Equine boots med. Normal pris er ret høj i de få forretninger der har dem. Best In Western er normalt ret billige men på messen her var de endnu lavere i pris, kun 998,- kr for 4 stk boots der er langt bedre end Professional Choice, som alle betaler i dyre domme for for tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er lidt enig i både for og imod meningerne. Jeg var lidt skuffet over standene, der var sgutte mange gode messetilbud, og et lidt kedeligt udvalg.... og ja, jeg fik også fornemmelsen af at det var sådan lidt "det her skal vi af med" sortiment... men jeg kan jo tage fejl. Desværre var det også lidt ens udvalg, men det kan de jo ikke vide hjemmefra - sådan hvad de andre har med... Tilgengæld har jeg ledt efter den rigtige bidløse løsning, og den fandt jeg, så det er jeg SUPER glad for! Nu skal den bare købes, havde ikke lige kontanter nok! Men der var nu også mange gode stande med staldting, som jeg så bare ikke har brug for da jeg ikke selv er staldejer. Jeg så kun et indslag på opvisningsbanen, og indslaget var godt, men lyden var frygtelig! Jeg lever selv af at tale i microfon, og hvor der er en lidt teknik i at gøre det uden mislyde, så var det her nu højtalerne... Og det var ærgeligt, for jeg ville gerne lytte, men det var enormt anstrengende pga lydkvaliteten. Men det hele skræmmer nu ikke mig til ikke at komme næste år, jeg tror på det bliver bedre næste år!!! og det var et fedt initiativ! Med en messe til os på Sjælland! Tak for det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Selune |
22-11-2010 08:48 |
|
Jeg var der fra åbningstid om lørdagen og synes det var rigtig hyggeligt. Der var ikke så mange mennesker og nogle okey stande. Jeg fik en billig vinter jakke som jeg er rigtig glad for. Det er første gang og synes egentligt det er meget godt gået. Som nogle andre har nævnt, så kan de kun lærer af dette arrangement. Vil helt sikkert vende tilbage næste gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tog ikke afsted |
|
|
da jeg både havde tænkt at en indgangspris på 80 kroner, plus kørsel fra Køge af...Så var der nok ikke noget at spare i sidste ende. At jeg så hørte fra flere, at der hverken var et interessant udvalg eller nogle særlige tilbud, er jeg svært tilfreds med at jeg ikke kom afsted. Jeg havde heller ikke planer om at sammenligne det med Herning. -Men man kommer alligevel til det, når man giver næsten det samme for at komme ind derovre. Jeg tror at man skal sætte indgangsprisen lidt ned og måske opfordre standholderne, til at være lidt mere fremme i skoene med priser og udvalg.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skuffende |
Vassen |
22-11-2010 09:32 |
|
Jeg synes det var skuffende og absolut ikke de 80 kr i entreen værd. Der var ikke nogen rigtige messetilbud, hvor man tænker "MÅ BARE KØBE FOR DET ER MEGA BILLIGT", der var virkelig få interessante stande. Fotoudstillingen var sådan lide so so... De eneste billeder der virkelig brændte igennem var Bonnie Jensens, resten lignede almindelige snapshots med et godt digitalkamera. Skuffende... Det positive ved messen, var at der ikke var så mange mennesker, så man stod ikke på nakken af hinanden, hverken inde på standene eller i gangarealerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Faglige indslag |
|
|
Jeg vil også mene det skulle slås lidt større op generelt for at retfærdiggøre indgandsbilletten, og måske nogle flere tilbud på standene. Men generelt i godt første forsøg. Vi havde købt billet til en del af de faglige indslag, som varierede meget i kvalitet (og udbytte)og professionalisme. Åbningssessionen, var ikke de 25kr værd - uforberedt og ikke relateret til det ellers interessante emne der var lagt op til, men det kan lige så vel være briefingen af forfatteren der ikke havde været god nok fra arrangørens side, selvom det var tydeligt at kendskabet til heste var minimalt. Det kunne dog havde været fedt, hvis der virkelig havde været spundet et godt foredrag om det ellers interessante emne. Skal jeg fremhæve nogle indlæg poditivt frem for andre, vil sig sige at indslagene med balance og særligt mentaltræningen var super gode. Professionelt præsenteret, veltilrettelagt og med god involvering af deltagerne, og relevante for foraerne. Hvad angår ballancedelen var det også positivt at de bagefter kunne opsøges på deres egen stand. Det kunne der godt havde været mere af generelt, hvor folk så kunne komme med uddybende spørgsmål m.m. En generel anke til arrangørenene er måske (som også flere af indslagsholderne kommenterede) at der var alt for lidt tid afsat til de enkelte indlæg. Meget interessant palette af emner, som godt kunne udbygges fremadrettet, men giv foredragsholderne mere tid (gerne det dobbelte) til rådighed (evt. lav 2 foredragssale i stedet), så ville folk også synes de virkelig fik noget for deres penge, og foredragsholderne ville få mere tid til rigtigt at få deres budskaber igennem, da det ofte virkede lidt presset, at flere havde vanskeligt ved at prioritere mellem de mange væsentlige pointer de øbskede at fremkomme med, og det derfor blev lidt mindre sammenhængende end det kunne have været. Men alt i alt et godt initiativ. Tine
Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Jeg er enig med andre om, at 80 kr. var lige i overkanten for entré, når udvalget ikke var større, men jeg kommer gerne igen næste år  Jeg var der med 3 tøser og vi så Rasmus Baggers foredrag og det var helt kanon - det varede bare alt for kort tid - Ham må I gerne invitere igen næste gang og så bare give ham meget mere tid 
Charlotte Nu med skønt hoppeføl efter Tailormade Stardust =) - der skal være storesøster til en Balou du Rouet Baby omkring d. 12. maj 2011!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig - godt indslag |
|
|
Enig Rasmus Bagger var lige niveauer over de fleste andre - men tiden var for kort. Tankevækkende og provokerene engagerende indslag, pakket professionelt ind. Tine
Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
22-11-2010 19:04 |
|
jeg gik derfra med helt samme følelse som trådstarter!
Med venlig hilsen evA med sine skimler Aslan og Onegin jo flere skimler jo bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig - det var elendigt |
Lianne ♥Micado♥ |
24-11-2010 18:38 |
|
Jeg kan kun tilslutte mig, at Hesteliv var en dybt skuffende oplevelse for både mig (43), min rideveninde (27) og min datter (10) - ikke ret mange boder, ikke ret mange gode tilbud, ekstrem dårlig lyd i mikrofonerne, banen for lille og dårligt placeret (man kunne jo kun STÅ på 2 sider). Vi gav op: Min datter og veninde er begge under 1.60 og kunne intet se og man undres, når der er indbygget tribune andetsteds i hallen. Det var alt, alt for småt det hele og vi havde besøgt alle stande på under 1 time. Konklusion: Vi spildte 240 kr + benzin og nogle gode weekendtimer og kom kun hjem med 2 grimer og vinterridehandsker - vel at mærke til FULD pris - som vi alligevel skulle have været ude at købe andetsteds. Vi er helt sikkert ikke at finde blandt gæsterne, hvis man vil gentage "successen" en anden gang og samtlige vi kender, der har været der, er desværre af samme mening; det levede slet ikke op til ens forventninger i forhold til det indtryk man havde fået under annonceringen, der jo ikke er sparet på. Tænk hvis man havde købt en weekendbillet - det havde været lige til at græde over...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|